Ville Nieminen, Satakunta
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Re: Miehen ruumis löytyi Saimaasta!
Mua kummastuttaa se, että jos vainaja on ulkomaalainen, niin miksi hänellä on ollut mukanaan suomenkielinen Uusi Testamentti ja Psalmit? Tuskin niistä kuitenkaan kovin helppoa olisi suomen kieltä opetella...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Tuollainen Uusi Testamentti ja Psalmit -kirja on kai sellainen jota ilmaiseksi jaellaan, tai sen on voinut kaapata hotellihuoneestakin mukaansa. Joten ei kai ole välttämätöntä että hän olisi sitä kirja ikinä avannutkaan, tullut vain matkalle mukaan jostain.maija turjukka kirjoitti:Mua kummastuttaa se, että jos vainaja on ulkomaalainen, niin miksi hänellä on ollut mukanaan suomenkielinen Uusi Testamentti ja Psalmit? Tuskin niistä kuitenkaan kovin helppoa olisi suomen kieltä opetella...
-
HerloCCi Solmunen
- Theo Kojak
Re: Ville Nieminen
Ruby, oletko ollut itse poliiseihin yhteydessä?
Minusta heittämäsi kommentit ja ajatukset viittaavat, että kaikki ei todellakaan ole kunnossa. Mitä tarkoitit kommentilla perheittenne tiet menivät eri suuntiin?
Äidin asenne on huoleton vai jo toivonsa menettänyt?
Minulle tulee mieleen Nora Bhatiasta annetut tiedot äidin taholta mitkä eivät vastanneet kyllä lopputulosta.
Itse olen sen verran perillä sukulaisteni tekemisistä ja elämästä, että toimisin kyllä jos oma serkkuni olisi kateissa ja yhtään epäilin siihen liittyvän jotain ongelmaa. Vai onko tässä tapauksessa jotain pelättävää?
Minusta heittämäsi kommentit ja ajatukset viittaavat, että kaikki ei todellakaan ole kunnossa. Mitä tarkoitit kommentilla perheittenne tiet menivät eri suuntiin?
Äidin asenne on huoleton vai jo toivonsa menettänyt?
Minulle tulee mieleen Nora Bhatiasta annetut tiedot äidin taholta mitkä eivät vastanneet kyllä lopputulosta.
Itse olen sen verran perillä sukulaisteni tekemisistä ja elämästä, että toimisin kyllä jos oma serkkuni olisi kateissa ja yhtään epäilin siihen liittyvän jotain ongelmaa. Vai onko tässä tapauksessa jotain pelättävää?
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
-
kid
Tuli sama mieleen, että mies, joka murtautuu saunomaan ja varastaa naisten uimapuvun vesijuoksuvyön kera, voi aivan hyvin varastaa myös Uuden Testamentin hotellista. Kuulostaa vähän kleptomaanilta. Itelle tuli mieleen polttaripila, mutta eiköhän sillon vainajan henkilöllisyys olis selvitetty... Olis tosiaan kiva, jos poliisi vois ilmottaa myös erikoistuntomerkit, tyyliin "aasialaisen näköinen" tai "ei kuitenkaan aasialaisen näköinen". Ärsyttää kun pitää jäädä pähkäilemään tälläin, että onkohan tää nyt länskäri vai aasialainen vai mikä rodultaan.Näytöt kirjoitti:Tuollainen Uusi Testamentti ja Psalmit -kirja on kai sellainen jota ilmaiseksi jaellaan, tai sen on voinut kaapata hotellihuoneestakin mukaansa. Joten ei kai ole välttämätöntä että hän olisi sitä kirja ikinä avannutkaan, tullut vain matkalle mukaan jostain.
Mitä jos kaikkein yksinkertaisempi selitys vaihteeksi:
Mies päättää uida saareen ja jättää repun mantereelle.
Miehen omista uikkareista oli kuminauha poikki/löystynyt matkalla, (mikä on haitannut uimista ja väsyttänyt miehen) ja siksi päättää paluureissulla lainata naisen uimapukua.
Hän on myös voinut ajatella, että naisten uimapuku suojaa vesikävelyvyön hankaukselta,
tai on lämpimämpi.
Lisäksi syy naisen uimapuvun käyttöön voi olla se, että naisen uimapuku on saattanut olla
ainoa vaatekappale saunalla.
Ehkä uskonnollinen vakaumus on estänyt miestä murtautumasta mökkiin, joka olisi puolestaan
voinut pelastaa hänen henkensä, jos kyse oli väsymyksestä kesken uintireissun.
Ennen juhannusta vedet olivat vielä aika kylmiä.
Kuinkahan pitkä matka saaresta mantereelle oli?
Ehkä ei olisi jaksanut uida takaisin ja kuvitteli, että vesikävely olisi kevyempää, kuin uinti.
Sitä se ei todellakaan ole.
Vesikävelyvyön kanssa ei voi uida pää alaspäin.
Mies päättää uida saareen ja jättää repun mantereelle.
Miehen omista uikkareista oli kuminauha poikki/löystynyt matkalla, (mikä on haitannut uimista ja väsyttänyt miehen) ja siksi päättää paluureissulla lainata naisen uimapukua.
Hän on myös voinut ajatella, että naisten uimapuku suojaa vesikävelyvyön hankaukselta,
tai on lämpimämpi.
Lisäksi syy naisen uimapuvun käyttöön voi olla se, että naisen uimapuku on saattanut olla
ainoa vaatekappale saunalla.
Ehkä uskonnollinen vakaumus on estänyt miestä murtautumasta mökkiin, joka olisi puolestaan
voinut pelastaa hänen henkensä, jos kyse oli väsymyksestä kesken uintireissun.
Ennen juhannusta vedet olivat vielä aika kylmiä.
Kuinkahan pitkä matka saaresta mantereelle oli?
Ehkä ei olisi jaksanut uida takaisin ja kuvitteli, että vesikävely olisi kevyempää, kuin uinti.
Sitä se ei todellakaan ole.
Vesikävelyvyön kanssa ei voi uida pää alaspäin.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
- Platon -
Tästähän oli jommassakummassa Iltapäivälehdessä. Vilkaisin pikaisesti pizzeriassa joten en tarkkaan muista mitä siinä sanottiin.
[muistelu]Miestä ilmeisesti pidettiin tyyppinä joka oli uinut mökeille ja murtautunut niihin, ja viimeinen uintireissu oli kohtalokas. Mies oli uinut viimeiseen saareen toiselta saarelta. Siinä myös mainittiin miehen paleltuneen ja hukkuneen, ja epäiltiin miehen laittaneen naisten uimapuvun siksi että se on lämpimämpi. Miehen omat vaatteet löytyi rannalta kätköstä, ei siis näkyviltä.[/muistelu]
Joku lehden omistava varmasti korjaa jos muistin jotain väärin.
[muistelu]Miestä ilmeisesti pidettiin tyyppinä joka oli uinut mökeille ja murtautunut niihin, ja viimeinen uintireissu oli kohtalokas. Mies oli uinut viimeiseen saareen toiselta saarelta. Siinä myös mainittiin miehen paleltuneen ja hukkuneen, ja epäiltiin miehen laittaneen naisten uimapuvun siksi että se on lämpimämpi. Miehen omat vaatteet löytyi rannalta kätköstä, ei siis näkyviltä.[/muistelu]
Joku lehden omistava varmasti korjaa jos muistin jotain väärin.
On kyllä melko vaikea kirjoittaa menemättä liikaa henkilökohtaisuuksiin sillä vaikka olen monesta asiasta eri mieltä niin kyseessä on kuitenkin aikanaan ollut erittäin läheinen perhe minulle. Siksi olikin järkytys lukea lehdestä että Ville on kadonnut. On kyllä hyvin tyypillistä hänen äidilleen salailla ja vähätellä asiaa tai kaunistella asioita.
Kyllä poliisilla on varmaan jonkunlainen käsitys missä mennään.
Kyllä poliisilla on varmaan jonkunlainen käsitys missä mennään.
Lepää Ville rauhassa.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Onko Ville tosiaan löytynyt vai mitä tuo viesti merkitsi? (omat tietoni saan muiden sukulaisten kautta eikä ainakaan vielä kukaan ole ilmoittanut asiasta...)
On siis kuollut
.Tapaturmaisesti ilman ulkopuolisten sekaantumista asiaan.
Saimaasta löytyi tuntematon miesvainaja naisten uima-asussa
Julkaistu: 2.7.2009 14:04
LASSE KERKELÄ
Helsingin Sanomat
Taipalsaaren Kantturaniemen rantavedestä on löytynyt tuntematon miesvainaja. Hänellä oli päällään naisten kokonainen uima-asu ja vyötäröllään sininen vesijuoksuvyö.
Keskusrikospoliisin mukaan ruumiista ei ole löydetty merkkejä väkivallasta tai vakavasta sairaudesta. Rikoskomisario Ismo Kopra arvioi, että mies on kärsinyt hypotermiasta ja hukkunut.
"Mikään ei viittaa rikokseen", Kopra sanoo.
Poliisi yrittää selvittää vainajan henkilöyttä. Kopran mukaan ketään ei ole ilmoitettu kadonneeksi miehen kuoleman aikoihin.
Vainaja löytyi viime viikon torstaina. Hänen arvioidaan olleen vedessä tuolloin yhdestä kahteen viikkoa.
"Vesi oli kylmää siihen aikaan, kun hän on kuollut", Kopra sanoo.
Mies lienee vienyt naisten uima-asun ja juoksuvyön läheisestä saaresta.
Siellä sijaitsevan kesämökin omistaja oli huomannut juhannusaattona, että joku oli rikkonut rakennuksen ulko-oven ja käyttänyt saunaa. Saunan kuistilta puuttui sininen vesijuoksuvyö ja mahdollisesti naisten uima-asu.
Paikalle oli jätetty miesten alushousut ja uimashortsit.
Saari sijaitsee noin sadan metrin päässä rannasta. Sieltä on löytynyt puolestaan Uvex-merkkinen selkäreppu, jossa oli muun muassa Gerber-monitoimiveitsi, Brooks-lenkkikengät, siniset farkut ja useita muita vaatekappaleita.
Lisäksi repussa oli taskukokoinen Uusi Testamentti ja Psalmit -kirja.
Oikeuslääketieteellisessä ruumiinavauksessa vainajan todettiin olevan noin 170 senttiä pitkä ja painavan tutkimushetkellä 62 kiloa. Hiukset ovat lyhyet ja tummat.
Vainajan oikean käden ranteen ulkosyrjällä on kahdeksan senttiä pitkä vanha leikkausarpi.
Miehen arvioidaan olleen kuollessaan 20–40-vuotias.
Saimaasta löytyi tuntematon miesvainaja naisten uima-asussa
Julkaistu: 2.7.2009 14:04
LASSE KERKELÄ
Helsingin Sanomat
Taipalsaaren Kantturaniemen rantavedestä on löytynyt tuntematon miesvainaja. Hänellä oli päällään naisten kokonainen uima-asu ja vyötäröllään sininen vesijuoksuvyö.
Keskusrikospoliisin mukaan ruumiista ei ole löydetty merkkejä väkivallasta tai vakavasta sairaudesta. Rikoskomisario Ismo Kopra arvioi, että mies on kärsinyt hypotermiasta ja hukkunut.
"Mikään ei viittaa rikokseen", Kopra sanoo.
Poliisi yrittää selvittää vainajan henkilöyttä. Kopran mukaan ketään ei ole ilmoitettu kadonneeksi miehen kuoleman aikoihin.
Vainaja löytyi viime viikon torstaina. Hänen arvioidaan olleen vedessä tuolloin yhdestä kahteen viikkoa.
"Vesi oli kylmää siihen aikaan, kun hän on kuollut", Kopra sanoo.
Mies lienee vienyt naisten uima-asun ja juoksuvyön läheisestä saaresta.
Siellä sijaitsevan kesämökin omistaja oli huomannut juhannusaattona, että joku oli rikkonut rakennuksen ulko-oven ja käyttänyt saunaa. Saunan kuistilta puuttui sininen vesijuoksuvyö ja mahdollisesti naisten uima-asu.
Paikalle oli jätetty miesten alushousut ja uimashortsit.
Saari sijaitsee noin sadan metrin päässä rannasta. Sieltä on löytynyt puolestaan Uvex-merkkinen selkäreppu, jossa oli muun muassa Gerber-monitoimiveitsi, Brooks-lenkkikengät, siniset farkut ja useita muita vaatekappaleita.
Lisäksi repussa oli taskukokoinen Uusi Testamentti ja Psalmit -kirja.
Oikeuslääketieteellisessä ruumiinavauksessa vainajan todettiin olevan noin 170 senttiä pitkä ja painavan tutkimushetkellä 62 kiloa. Hiukset ovat lyhyet ja tummat.
Vainajan oikean käden ranteen ulkosyrjällä on kahdeksan senttiä pitkä vanha leikkausarpi.
Miehen arvioidaan olleen kuollessaan 20–40-vuotias.
-
Mr. Kampamaneetti
- Jack Taylor
Uhhuh...kaikenlaista sitä sattuu ja tapahtuu.. otan osaa.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Kertokaas nyt tyhmälle, että onko toi Saimaasta lyötynyt Ville Nieminen vai miten nämä liittyy toisiinsa. Minun maantiedon tuntemuksella Taipalsaari (Etelä-Karjala) on aika kaukana Satakunnasta. Eikä tuossa lehtijutussa mainita nimeä. Vai onko minun luetun ymmärtäminen taas tehnyt kepposen, ei kyllä olisi ensimmäinen kerta.
Samaa ihmettelen...kaelma kirjoitti:Kertokaas nyt tyhmälle, että onko toi Saimaasta lyötynyt Ville Nieminen vai miten nämä liittyy toisiinsa. Minun maantiedon tuntemuksella Taipalsaari (Etelä-Karjala) on aika kaukana Satakunnasta. Eikä tuossa lehtijutussa mainita nimeä. Vai onko minun luetun ymmärtäminen taas tehnyt kepposen, ei kyllä olisi ensimmäinen kerta.
En ainakaan äkkiseltään olisi tuota Saimaan tapausta Villeen yhdistänyt.
Ja siellä Saimaan ketjussa tuli jopa hieman "vitsailtua" tapauksesta, kyllä nyt hävettää
Olen pahoillani
ELÄ ja anna toisten elää