"Jylyllä, 4,5 kk ikäisellä, OLI ihana päivä. Lähdettiin aamulla jakamaan Turkulaisia, olin vauvan kanssa kuskina. Jyly näki paaljon lehtiä ja mainoksia kun lajiteltiin, luki itsekin pari mainoslehteä pilpuksi, välillä hörppäsi äidinmaitoa, välillä soi banaania. Näki ISOJA koiria ja pieniä koiria, juteltiin omistajien kanssa kun jakajat olivat rapuissa. Joenrannassa oli hienoja kukkaistutuksia, joessa meni veneitä ja laivoja. Yksi puistotyöntekijä työnsi ruohonleikkuria ja pyynnöstä veti sen käyntiin, se oli mahtavaa, kyllä poika koneista ymmärtää.
Ehdittiin saada jako valmiiksi ajoissa että ehdittiin viedä toinen tyttö linja-autoasemalle ja kiidettiin ottelubussiin - oltiin lähdössä jalkapallo-otteluun Tampereelle.
Bussissa minulle tuli kahden aikuisen lapseni kanssa erimielisyyksiä erinäistä asioiden hoitamisesta ja aikani jäkätettyäni totesin että nyt riitti ja hyppäsin Aurassa pois bussissa. Päätin mennä Tampereelle muussa seurassa ja tulla ottelubussilla pois.
Liftasin pysäkillä kohti Tamperetta, olisin mennyt bussiin jos ei liftikyyti olisi tullut ensin. Pääsimme Loimaalle.
Loimaalla saikin seistä, kun toistaan uudemmat ja kallimmat autot yksine matkustajineen eivät ottaneet kyytiin. Heinäkuu on huono liftikuukausi, ei ole työmatkalaisia. Vauva nukkui olkapäälläni, kun tuli rekka väistin ojanpenkalle melua ja hiekkaroiskeita, kun ei ollut autoja tulossa, käännyin selin ettei vauva ollut aurinkoon päin. Aurinko ei varsinaisesti paistanut, oli hahtuvapilveä, pelkäsin kyllä että vauva paistuu jos aurinko rävähtää paahtamaan katoksettomalla pysäkillä.
Paikalle ilmestyi poliisiauto, ja pitkän selvittelyn jälkeen (mitä teen siinä, mihin olen menossa, onko vauvan minun jne.) poliisit alkoivat selittää että vievät minun poliisiasemalle ja laittavat johonkin junaan jollain litteralla...
Sanoin että nyt riittää tämä ja lähdin kävelemään pois poliisiautojen luota. Poliisit kurvasiv at eteeni ja repivät vauvani sylistäni väkivalloin. Yritin päästä vauvan luokse mutta minut murjottiin poliisiautoon.
Minun ei annettu hoitaa vauvaa eikä soittaa kotiväelle. Vauva oli jonkinlaisessa shokissa, tuijotti vain siellä poliisiauton etuosassa kummallisestsi. Minut tungettiin putkaan, ja kun yritin vauvani hyvinvoinnista jotain selittää loimaalainen poliisi letkautti: "Vauvasi voi ihan hyvin, varmasti peremmin kuin on ikinä voinut!" Tuli sosiaalityöntekijäm, joka ei suostunut sanomaan nimeään, lopulta kuitenkin tajusi että on pakko: joku Leena Tiainen se oli. Tuo sosiaalitäti ei suostunut antamaan vauvaa hetkeksikään syliini vaan ilmoitti että "minä hoidan vauvaa".
Vauvani ei ikinä itke koska se hoidetaan vauvantarpeisesti, mutta siinäpä kuulin putkan ovenraoista kun rääkyvää vauvaa vietiin pois.
Jossain vaiheessa minulle ilmoitettiin että vauva on sairaalassa. Poliisit yrittivät jotain selittää että sillä oli ollut kuuma, no se olis sitten poliisin vika kun jemmasivat sitä liian lämpimässä ennen sairaalaan menoa ainakin tunnin.
Minut vietiin terveyskeskukseen, missä naislääkäri ei antanut minun soittaa edes Tyksiin missä minut ja vauva tunnettiin, yritin selittää että vauva ei ole ollut koskaan vieraassa hoidossa, sisaruksillaankin vain hetkiä ja olen ollut itse kotona. Lääkäri ei välittänyt, sanoi poliisin antaneen vaihtoehdoiksi että joko olen yön putkassa tai sitten lähden Uuteenkaupunkiin sairaalaan psykiiatrian osastolle. Minulle näytettiin pöhöttynyt vauvani joka ei suostunut katsomaan minua, shokissa vieläkin.
Ambulanssissa millä minut kuskattiin Uuteenkaupunkiin oli inhimillinen nuorimies kuskina, hän soitti sosiaalihenkilölle ja vaati, että minun tyttärelleni soitetaan kotiin. Käsittäkseni myös soitettiin, ilmeisesti sosiaalitantta ei uskaltanut enää olla mielivaltainen kun joku muu oli sekaantunut asiaan. Perhe sai vihdoin tiedon mitä minulle oli tapahtunut.
Uudessakaupungissa sain tietää että vauvani oli viety Tyksiin ja sosiaalipäivystäjät olivat ottaneet hänet huostaan ja sijoitukseen.
Itse pääsin lääkärin kanssa keskusteltuani sairaalasta pois. Kirjoittelen psykiatrian suljetun osaston koneelta, mieshoitaja pohtii mitenkä pääsen kotiin kun en halua olla yötä täällä, en pystyisi kuitenkaan nukkumaan.
Olen luullut että nainen saa matkustaa vapaassa maassa minne haluaa ja miten haluaa, mutta olenkin ollut pahasti väärässä. Tämä on kuin Iran, missä naiseen saa käydä käsiksi jos hän tekee jonkun mielestä jotain sopimatonta. Loimaan poliisi totesi selvästi: "Ei ole sopivaa liftata vauvan kanssa!"
Lehtien lööpit, jotka eivät ansaitse omaa ketjua
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Re: Lehtien lööpit, jotka eivät ansaitse omaa ketjua
^Samainen äiti 2 + palstalla. (oletuksella että on kirjoittaja)
^ ja ^^ Tulee ihan Miina Äkkijyrkkä mieleen.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Omat lapseni ovat jo sen verran isoja, että olen onnellisesti unohtanut tuon vauvavaiheen, mutta eikös tuo nyt kuulosta jo vähintäänkin hypomaaniselta persoonalta?

-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
^ Hypomaaninen tai ei, hän on kuitenkin hoitanut hyvin lapsensa, eikä liftaaminen todellakaan ole rikos, ei edes vauvan kanssa. Vai pitäisikö kaikki perheensä kanssa riitelevät naiset Suomessa toimittaa psykiatriselle osastolle...
Ettei vain päätyisi tämäkin juttu lopulta EIT:een.
Joissain asioissa, asenteiden tasolla, Suomella ja Iranilla on paljonkin yhteistä...
Ettei vain päätyisi tämäkin juttu lopulta EIT:een.
Joissain asioissa, asenteiden tasolla, Suomella ja Iranilla on paljonkin yhteistä...
Every ship must sail a world.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
^Ehkä mä sitten olen asenteellinen, mutta ainakin itse ihmettelin, miksei poliisien tarjous matkan jatkamisesta junalla kelvannut? Jos kerran äiti lapsineen oli jo seisoskellut hyvän tovin pysäkillä, niin eikös ilmainen poliisikyyti juna-asemalle ja sieltä junalla Tampereelle (?) olisi ollut lapsellekin mukavampi tapa matkustaa?
Harmi, kun tässä ei tullut ilmi, mihin aikaan päivästä tuo matka keskeytyi... VR:n aikataulujen mukaanhan noita junia kulkee Loimaan ja Tampereen välillä ihan mukavasti.
Ja tottahan poliisi on tottunut keskustelemaan agressiivistenkin ihmisten kanssa (= ei hermostu ihan vähästä), niin että eiköhän tuo äippä nyt ole kaunistellut omaakin käytöstään aika lailla?
Harmi, kun tässä ei tullut ilmi, mihin aikaan päivästä tuo matka keskeytyi... VR:n aikataulujen mukaanhan noita junia kulkee Loimaan ja Tampereen välillä ihan mukavasti.
Ja tottahan poliisi on tottunut keskustelemaan agressiivistenkin ihmisten kanssa (= ei hermostu ihan vähästä), niin että eiköhän tuo äippä nyt ole kaunistellut omaakin käytöstään aika lailla?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Näinpä voisi veikata.Ei jaksa mahtua kaaliin miksi vauvansa kanssa matkustanut
äiti tuosta vaan revitään putkan kautta suljetulle ja vauva sijoitukseen.
Kuulostaa enemmänkin silti että on itse töppäillyt asiansa ja nyt katkerana siitä.
Eniten ihmetyttää miksi toimitettiin Loimaalta Uuteenkaupunkiin eikä Turkuun,
tuonne kun on kaksi kertaa pidempi matkakin.
äiti tuosta vaan revitään putkan kautta suljetulle ja vauva sijoitukseen.
Kuulostaa enemmänkin silti että on itse töppäillyt asiansa ja nyt katkerana siitä.
Eniten ihmetyttää miksi toimitettiin Loimaalta Uuteenkaupunkiin eikä Turkuun,
tuonne kun on kaksi kertaa pidempi matkakin.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Taustalla on asioita joita emme tiedä. Se selittää, vaikka tulkinnat olisivat vääriäkin, miksi vauva toimitettiin tuolla vauhdilla eteenpäin "huostaan ja sijoitukseen" äidin kertoman mukaan. Äidin viha sosiaalitanttoja kohtaan kertoo (vain omasta mielestäni) joistakin omakohtaisista kokemuksista kyseisten virkaihmisten kanssa.
Jos ihmisellä ei ole omakohtaisia ikäviä kokemuksia, en usko tuollaista kaunaista henkilökohtaista vihaa voivan syntyä. Loput johtopäätökset on helppo tehdä.
Jos ihmisellä ei ole omakohtaisia ikäviä kokemuksia, en usko tuollaista kaunaista henkilökohtaista vihaa voivan syntyä. Loput johtopäätökset on helppo tehdä.
Nothing is quite what it seems
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200907 ... 5_ul.shtmlJuopunut mäyrä tukki liikenteen Saksassa
Keskiviikko 8.7.2009 klo 15.17
Saksassa poliisi oli ihmeissään saatuaan kutsun tulla raivaamaan tietä kuolleesta mäyrästä Goslarin kaupungissa maan luoteisosassa.
Kookas eläin ei suinkaan ollut kuollut, vaan syötyään ylikypsiä kirsikoita se oli päihtynyt voimallisesti ja hoiperteli juovuksissa keskellä tietä.
- Kirsikat olivat muuttuneet mäyrän vatsassa alkoholiksi ja se oli kännissä kuin käki, poliisi kertoi keskiviikkona.
- Lisäksi eläin kärsi melkoisesta ripulista, joka oli täynnä kirsikan kiviä.
Poliisit saivat ajettua vastahankaisen eläimen tieltä läheiseen heinikkoon, jossa se nukkui oloaan pois.
STT-AFP
Rupesin ihan nauramaan kun aloin miettimään miltä tuo episodi on näyttänyt.
No toivottavasti ei tullu herra mäyrälle paha hangoveri.
"Yöperho on koteloitunut"
-
Neiti Etsivä
- Frank Drebin
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
Tämäkin pakko iskeä tänne:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009070 ... 4_uu.shtmlJoitko liikaa? Pyydä ravintolalta korvausta!
Torstai 9.7.2009 klo 09.55
Ravintola joutuu vastuuseen, jos asiakkaalle on anniskeltu liikaa, kertoo Aamulehti.
- Jos voidaan todeta, että asiakkaalle on anniskeltu liikaa ja päästetty hänet sen jälkeen menemään, ravintolan henkilökunta joutuu vastuuseen. Etenkin tapauksissa, joissa järjestyksenvalvoja on nähnyt asiakkaan poistuvan, selventää matkailu- ja ravintolapalvelut ry:n varatoimitusjohtaja Veli-Matti Aittoniemi.
Esimerkiksi talvisin on siis ravintolan vastuulla, jos liian juopunut asiakas sammuu hankeen.
Omalla vastuulla sen sijaan ovat esimerkiksi tappeluun joutuminen tai juoman kaataminen päälleen. Tappeluista ravintola voidaan asettaa vastuuseen, jos järjestyksenvalvontaa on laiminlyöty.
- Jos ravintolassa esiintyy toistuvasti tappeluita, se menettää yleensä jatkoaika- ja anniskelulupansa, Aittoniemi kertoo.
Ravintola voi myös vaatia asiakkaalta tiettyä pukukoodia. Esimerkiksi reisitaskuhousut voidaan kieltää kokonaan, mutta etnisiä vaatteita ei lain mukaan saa kieltää.
Baarit joutuvat miettimään korvausvaatimuksiin suhtautumista tapauskohtaisesti.
- Maailma on mennyt siihen, että jos jotakin tapahtuu, korvaukset pyritään hakemaan sieltä, mistä ne helpoiten saa, Aittoniemi muistuttaa.
IL
^ Tuo ravintolan vastuu mainitaan alkoholilainsäädännössä ja se kohta ollut siellä jo useita vuosia (joutunut muunnoin lakia lukemaan kun suoritin anniskelupassin).Tiedän menneiltä vuosilta muutamia korvaustapauksia jossa ravintoloitsija joutunut korvausvastuuseen.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Jo on taas Hyrskäläisillä harrastukset
:
Video: http://www.iltasanomat.fi/videot/kotimaa/1708764
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1708782Kalamies ratsasti uivan hirven selässä
Hyrynsalmelainen miesporukka ikuisti oudon tavan matkata järvellä, kun yksi kaveruksista ratsasti Hyrynjärvellä uineen hirven selässä sunnuntain ja maanantain vastaisena yönä.
- Olimme uistelemassa puolen yön jälkeen, kun pari kaveria soitti, että hirvi on uimassa järvellä. Päätimme, että nyt sen selkään on päästävä, hirven selkään kivunnut mies kertoo.
Parikymppisen nuoren miehen lisäksi seurueessa oli kolme muuta miestä, jotka avustivat tempussa ja kuvasivat hirven selässä matkaavan ystävänsä.
Koko tapaus kesti kymmenisen sekuntia. Mies myöntää, että hirvi ei metkusta ollut mielissään.
- Kauhuissaanhan se oli, mutta ei sille mitenkään käynyt. Katsoimme, että se pääsi rantaan siitä, hän kertoo.
Mistä porukka sai moisen idean kiusata luontokappaletta?
- Se on ollut pitemmän aikaa kalamiehellä mielessä, että jos hirvi tavataan järvellä, sen selkään on päästävä. Aikaisemmin ei niitä ole näkynyt täällä, mies perustelee.
IS:n myöhään keskiviikkoiltana tavoittama poliisin edustaja ei osannut äkkiseltään arvioida, onko kyseessä elinsuojelurikos.
- Kyse on luonnon eläimestä, ei kotieläimestä, eikä eläin ole ainakaan rauhoitettu, poliisimies puntaroi.
Video: http://www.iltasanomat.fi/videot/kotimaa/1708764
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Kun ottaa huomioon paljonko junaliput maksavat, en ihmettele että ensireaktio on ollut kieltäytyminen. Jos viranomaiset ovat sitten jo siitä vetäneet herneet nenäänsä, niin soppa on ollut valmis. Jotkut viranhaltijat eivät tahdo sietää arvovaltansa kyseenalaistamista, ja suhtautuvat ystävällisesti ainoastaan submissiivisesti käyttäytyviin asiakkaisiin.maija turjukka kirjoitti:^Ehkä mä sitten olen asenteellinen, mutta ainakin itse ihmettelin, miksei poliisien tarjous matkan jatkamisesta junalla kelvannut? Jos kerran äiti lapsineen oli jo seisoskellut hyvän tovin pysäkillä, niin eikös ilmainen poliisikyyti juna-asemalle ja sieltä junalla Tampereelle (?) olisi ollut lapsellekin mukavampi tapa matkustaa?
Jos ko. nainen tosiaan on kirjoittanut yllä lainatun tekstin, niin ei hänen paikkansa ole psykiatrisella osastolla, eikä lapsen sijoituksessa. Tälläkin hetkellä paljon sekompia, nistejä ym. vanhempia saa pitää lapsensa luonaan (vaikka on tiedossa ettei avohuolto toimi). Suhteellisen selväjärkistä tekstiähän tuo on, vaikka luonne vaikuttaakin "hieman" äkkipikaiselta ja sanoisinko eksentriseltä.
Mutta se, että joku on omituinen, ei tee hänestä huonoa vanhempaa.
Every ship must sail a world.
Yleensä en kirjoituserheisiin puutu, mutta nyt jotenkin osui niin sopivaan saumaan.Damien kirjoitti:Jo on taas Hyrskäläisillä harrastukset:
Kalamies ratsasti uivan hirven selässä
.....
....
IS:n myöhään keskiviikkoiltana tavoittama poliisin edustaja ei osannut äkkiseltään arvioida, onko kyseessä elinsuojelurikos.
- Kyse on luonnon eläimestä, ei kotieläimestä, eikä eläin ole ainakaan rauhoitettu, poliisimies puntaroi.
Edit:Niin tuo siis iltasanomien quotessa, ettei mene Damienin piikkiin.
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Minun oikeustajuni mukaan seuraavan kerran pistetään hirvi ratsastamaan uivan kalamiehen selkään.Damien kirjoitti:Jo on taas Hyrskäläisillä harrastukset:
Kalamies ratsasti uivan hirven selässä