Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
Älkääs unohtako sitä melko hyvääkin tunnistuspointtia, että Oriveden vainaja oli synnyttänyt. Senkin pitäisi täsmätä edes mahdollisuuden tasolla noihin kadonneisiin, joita linkittelette.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Todennäköisesti synnyttänyt, on ainakin julkisuuteen kerrottu. Mitenkään jääräpäisesti en halua tuota omaa löydöstäni puolustella, mutta tässäkin tapauksessa on myös mahdollisuuksien rajoissa, että olisi ehtinyt synnyttämäänkin.vandt kirjoitti:Älkääs unohtako sitä melko hyvääkin tunnistuspointtia, että Oriveden vainaja oli synnyttänyt. Senkin pitäisi täsmätä edes mahdollisuuden tasolla noihin kadonneisiin, joita linkittelette.
Onkohan ollutkin jonkun "kravattikaula-herran" ns.salarakas
mikä sitten pitänyt "kadottaa" -syystä taikka toisesta.
Suomessa tosin suht.harvinaista, -venäjällä ei niinkään.
Avaimien, sormusten, korujen sekä kännykän häviäminen antais viitteitä juuri tämmöseen..
mikä sitten pitänyt "kadottaa" -syystä taikka toisesta.
Suomessa tosin suht.harvinaista, -venäjällä ei niinkään.
Avaimien, sormusten, korujen sekä kännykän häviäminen antais viitteitä juuri tämmöseen..
-
MagiaMilla
- Scooby-Doo
Iltoja kaikille
Olen mielenkiinnolla seurannut tätäkin mysteeriä jo pidemmän aikaa. Toki tulee päivittäin luettua muitakin juttuja.
Mä nyt olen tässä ihan nöösi ja kokematon toisaalta sanomaan mitään,,tuo todennäköisesti synnyttänyt on herättänyt mielenkiintoni jo aiemmin. Tohtori kun en ole ja netistä en löytänyt tietoa noihin asioihin.
Jääkö esim. keskenmenosta tai raskauden keskeytyksestä merkkejä naiseen että on todennäköisesti kohdussa jotain joskus ollut? Ilmeisesti joissain tapauksissa keskenmenoissa voi joutua myös kaavintaan.
Myöskin tulee mieleeni vaikka ns. tuulimunaraskaus jossa kohtu joudutaan kaapimaan. Sen kyllä tiedän että ns. tuulimunaraskauksissa joissain joutuu ottamaan lääkettä että ns. synnytys lähtee käyntiin.
Sori jos tämä nyt meni ihan tähän raskaus juttuun
Kiinnostaa kovasti. (joo mulla ei ole lapsia vaikka vanha akka olenkin).
Sitten onhan tuo aiemmin kadonnut voinut synnyttää jossain vaiheessa katoamisensa jälkeen,,siis jos hengissä on ollut.
Että näin
Olen mielenkiinnolla seurannut tätäkin mysteeriä jo pidemmän aikaa. Toki tulee päivittäin luettua muitakin juttuja.
Mä nyt olen tässä ihan nöösi ja kokematon toisaalta sanomaan mitään,,tuo todennäköisesti synnyttänyt on herättänyt mielenkiintoni jo aiemmin. Tohtori kun en ole ja netistä en löytänyt tietoa noihin asioihin.
Jääkö esim. keskenmenosta tai raskauden keskeytyksestä merkkejä naiseen että on todennäköisesti kohdussa jotain joskus ollut? Ilmeisesti joissain tapauksissa keskenmenoissa voi joutua myös kaavintaan.
Myöskin tulee mieleeni vaikka ns. tuulimunaraskaus jossa kohtu joudutaan kaapimaan. Sen kyllä tiedän että ns. tuulimunaraskauksissa joissain joutuu ottamaan lääkettä että ns. synnytys lähtee käyntiin.
Sori jos tämä nyt meni ihan tähän raskaus juttuun
Sitten onhan tuo aiemmin kadonnut voinut synnyttää jossain vaiheessa katoamisensa jälkeen,,siis jos hengissä on ollut.
Että näin
Welcome to the cabaret, 1999 :
Jotain herraa kravatilla, tai ilman, olen minäkin epäillyt.
Vastakkaisen sukupuolen perässä juokseminen on ollut lajimme hartaimpia harrastuksia varsin pitkään. Ja se on ihan mukavaakin.
Itse asiassa Valdovasin ottamassa kuvassa kesäkuussa 08, olen juuri tutkimassa kuvan taustalla näkyvää kartanoa.
Lasissa on Novellea ja toisessa kädessä mp-3 soitin, josta kuuntelen Procol Harumin Homburgia ja saan siitä kiksit.
Mietin ankarasti samalla, lähtivätkö Veiden sisarukset Estoniasta verkkosukissa vai verkkareissa. joissa eräs Timppa Brahiksella Stadissa tapaa kulkea !!???
Kuulin kyllä pusikossa risahduksia, mutten arvannut paparazzin olevan noinkin lähellä.
Täytyy lopettaa, kun kello tulee 12, ja se täytyy vetää.
T
Härkä
Jotain herraa kravatilla, tai ilman, olen minäkin epäillyt.
Vastakkaisen sukupuolen perässä juokseminen on ollut lajimme hartaimpia harrastuksia varsin pitkään. Ja se on ihan mukavaakin.
Itse asiassa Valdovasin ottamassa kuvassa kesäkuussa 08, olen juuri tutkimassa kuvan taustalla näkyvää kartanoa.
Lasissa on Novellea ja toisessa kädessä mp-3 soitin, josta kuuntelen Procol Harumin Homburgia ja saan siitä kiksit.
Mietin ankarasti samalla, lähtivätkö Veiden sisarukset Estoniasta verkkosukissa vai verkkareissa. joissa eräs Timppa Brahiksella Stadissa tapaa kulkea !!???
Kuulin kyllä pusikossa risahduksia, mutten arvannut paparazzin olevan noinkin lähellä.
Täytyy lopettaa, kun kello tulee 12, ja se täytyy vetää.
T
Härkä
No joo, toi krakakaula kävi joskus itelläkin mielessä.. Mut kun ei soomimyymäläpäällikköpojalla riitä hermo eikä taito moiseen. Jos se ois hirveellä tuurilla onnistunut jonkun tappamaan jonkun jonnekin metsään ilman näkyviä ulkoisia vammoja ja mtn muitakaan jälkiä niin se ois normisuomityyliin itkenyt/kehunut/valittanut jo noin kahdeksalletoista kaverilleen kossukännissä moisesta. Ja noi Estonia-jutut ei kyl mulle muuten osu kohdalleen, toki jokainen saa uskoa omiin ideoihinsa.
Kuten MagiaMilla tuossa sanoi, olen itsekin joskus aiemmin miettinyt synnyttikö nainen lopultakaan ? Kokiko hän abortin tai keskenmenon?
Härkä - vastaa!
Härkä - vastaa!
Tarkoitin lähinnä, että mikäli kyseessä olisi Arduini, niin ei hän välttämättä ole itse matkustanut Jämsän ja Tampereen väliä, vaan hän on saattanut löytää lipun, ja hetken mielijohteesta pistää sen taskuunsa, ettei häntä ainakaan heti osattaisi yhdistää samana päivänä Italiasta kadonneeseen naiseen. En siis tarkoittanut, että hän olisi suunnitellut asiaa aiemmin.Valdovas kirjoitti:Hm, miksi moinen vaiva ja miksi hän olisi Suomeen tullut?Cassandra kirjoitti: Samaa näköä on kyllä
Eihän bussilipunkaan päiväys mitään todista. Jos kyseessä on Arduini, niin voihan olla, että hän on löytänyt lipun ja hämäyksen vuoksi laittanut lipun taskuunsa.
Miksi hän olisi tullut Suomeen? Kuten jo aiemminkin tässä ketjussa kirjoitin, niin voihan olla mahdollista, että vainaja on nähnyt elämänsä olevan umpikujassa ja päättänyt kadota, ja ottanut ensimmäisen lennon vain jonnekin. Tosin kassillinen puhtaita vaatteita ei tätä teoriaa tue.
Jossitteluahan tämä ketju suurimmaksi osaksi on, kuten myös nämä ajatukset
Eiköhän tuosta edellisestä jo käynyt ilmi etten tiedä mistä moinen olo johtuuValdovas kirjoitti:Hm, mikä siinä sinua kylmää...??Cassandra kirjoitti: Olenko mä ainoa jolle tulee karmiva olo tuosta kuvasta? Sisukaluja vääntää ja menee kylmät väreet kun kuvaa katsoo... Saattaa tietysti johtua kuvan epätarkkuudestakin, mutta joku siinä kylmääEnpä muista että olis vastaavaa fiilistä tullut mistään kuvasta! Kaunis nainen ja hyvä kuva, mutta...
Aika tavanomainen nuorehko tai varhaiskeski-ikäinen nainen kyllä minusta. Muistuttaa sattumoisin hiukan erästä entistä naisystävääni muuten...
Mutta tosiaan, jokuhan täällä oli spekuloinut sitä, että Arduinilla oli permanentatut ja vaaleat hiukset. Mehän emme tiedä koska katoamisilmoituksen kuva on otettu. Jos se on pari vuotta vanha, niin hiukset ovat ehtineen kasvaa olkapäille asti. Mutta jos tuoreempi, niin tuskinpa kyseessä silloin on Arduini.
Joku taas pohti vainajan silmien väriä. Käsittääkseni ne oli jätetty luonnoksissa värittämättä, koska väriä ei pystytty selvittämään. Korjatkoon joku jos muistan väärin...
Onko Härällä varmaa tietoa vainajan raskaudesta?
-
Valdovas
- Axel Foley
Ei, jos hän on ollut suljettuna jossain ilman mitään sosiaalista elämää, mikä kyllä tuntuu hiukan kaukaa haetulta. Toki on näitä vuosikausia vangittuna pidettyjä tapauksiakin kuten nuo Itävallan viimeaikaiset tunnetut ikävät tapaukset (kiinnostavaa muuten, ettei niitä vielä kukaan ole ehtinyt vainajaamme yhdistää...kid kirjoitti: 21 vuotta kadonneena ollutta ei ainakaan osata kaipailla![]()
-
Valdovas
- Axel Foley
Totta, elämä on usein varsin ironista ja joskus jopa kuolemakin...Recoba kirjoitti:Tervehdys arvon naiset ja herrat!
Olen tässä kahlaillut tätä ketjua parina päivänä ja pakko sanoa, että kovasti kiehtova tämä mysteeri on. Jotenkin ironista on, että vainaja, jota kukaan ei kaipaa(?)on saanut näinkin jakamattoman huomion tuntemattomilta palstalaisilta... Tuskinpa kyseinen neito ole eläessäänkään näin paljon huomiota saanut, jos kohta on kaivannutkaan...
Ei huono speku edes varttuneemmaltakaan minfotieteenharjoittajaltaKaivelinpa minäkin noita euroopan kadonneita, mitä nyt satuin löytämään ja tämä Louise Kerton pisti jossain määrin silmään:
http://www.missingpeople.org.uk/areyoum ... p?dsid=508
Ollut tosin jo pidempään kadoksissa, mutta yhteys sekä Saksaan, että Britanniaan löytyy. Ulkonäkö voisi jopa täsmätä, mutta hänen pituuttaan en ole löytänyt mistään. Hänestä oli myös tehty "havaintoja" varsinaisen katoamisen jälkeen, tiedä sitten miten luotettavia nuokaan ovat:
http://www.independent.co.uk/news/world ... 66026.html
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... olice.html
Myös Louisen poikaystävän ja tämän äidin osuutta katoamiseen on epäilty, koska he ovat käyttäytyneet myöskin melko kummallisesti:
http://www.independent.co.uk/news/world ... 45385.html
Louisen epäiltiin olevan myöskin masentunut, koska epäonnistui sairaanhoitajatutkinnossaan. Lisäksi hänen mielentilaansa saattoi vaikuttaa koulutoverinsa Lucie Blackmanin surma Japanissa. Merkilliseltä kuulostaa myös tuo, että Louisen jättämästä kamerasta löytyi kuvia ihmisistä, joita kukaan hänen läheisistään ei tuntenut:
http://www.bbc.co.uk/kent/news/stories/ ... rton.shtml
Melko epätodennäköistähän toki on, että Louise olisi jossain piileskellyt vajaat kuusi vuotta ja sitten tullut Suomeen kuolemaan, mutta mutta...
Tämmöistä spekulaatiota siis näin aloittelevalta minfolaiselta. Tämänkin saa hyvillä perusteilla vapaasti ampua alas![]()
Psykologisesti niin tässä kuin muissakin vuosiksi kadonneiden mutta mahdollisesti hengissä selvinneiden tapauksessa vaikeimmin uskottavaa on ehkä se, että katkaisisiko joku tieten tahtoen kaikki yhteydet perheeseensä ja ystäviinsä tietäen miten paljon tuskaa ja epätietoisuutta tämä näille tuottaisi. Ei toki mahdotonta ja onhan tällaisia tapauksia todettukin, mutta jälleen määrällisesti käsittääkseni kuitenkin suhteellisen vähän. On ehkä sittenkin todennäköisempää, että Louise-paran jäännökset viruvat jossain Oostenden satama-altaan pohjalla tai mahdollisesti ajautuneet aaltojen mukana Pohjanmerelle...
Yllättävää tuo järjestelmällisyydestään tunnetun Saksan poliisin väitetty flegmaattisuus asiassa. Toisaalta meillä on tässä vain yhden osapuolen näkemys ja kadonneiden ja/tai henkirikoksen kohteeksi joutuneiden omaisethan ovat usein ja ihan ymmärrettävästikin kuohuksissaan asiasta ja näkevät, että tärkeysjärjestyksessä se menee kaiken muun ohi...
Tässä muuten vielä yksi linkki Louisen tapaukseen:
- http://www.newsshopper.co.uk/news/83185 ... g_daughter
Cassandran kysymys :
Minulla ei ole valitettavasti tietoa vainajan raskaudesta.
Ei ainakaan itselläni ole osuutta mainittuun asiaan.
Tietääkö puolestaan joku , olisiko vainajalla ollut otsalla poikittainen arpi ?
2-3 cm pitkä. Nenän yläpuolella.
Kuinkahan pahasti kasvot olivat jo vaurioituneet ?
On puhuttu syntymämerkistä. Missä kohtaa se on ?
T
Härkä
Minulla ei ole valitettavasti tietoa vainajan raskaudesta.
Ei ainakaan itselläni ole osuutta mainittuun asiaan.
Tietääkö puolestaan joku , olisiko vainajalla ollut otsalla poikittainen arpi ?
2-3 cm pitkä. Nenän yläpuolella.
Kuinkahan pahasti kasvot olivat jo vaurioituneet ?
On puhuttu syntymämerkistä. Missä kohtaa se on ?
T
Härkä
Heippa hei vaan kaikille tasapuolisesti!
Meitä uusia salapoliiseja tuntuu liittyvän keskusteluun kuin sieniä sateella
Olen jo pidempään seurannut tätä keskustelua täällä taka-alalla, mutta nyt en enää malta olla tuomatta esille omia ajatuksiani.
En oikein osaa päättää, että olenko itsemurhan vain mahdollisen tapon kannalla. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokin yhteys Suomeen naisella on ollut. Vaikka toki sekin on mahdollista, että nainen on summanmutikassa valinnut juuri Suomen. Mikä yhteys sitten voisi olla? Työpaikka? Harrastus? Perhe/lapsi? Mies? Rikollisuus? Jokin lapsuuteen liittyvä asia? Ystävät?
Itse olen myös sitä mieltä, että joku jossakin kaipaa naista. On hienoa, että olette jaksaneet kaivella netin katoamisilmoituksia! *Nostaa hattua* Muutenkin olette kyllä tehneet aivan uskomatonta työtä asian eteen! Jossakin on katoamisilmoitus myös tuosta naisesta, ja kyllä se vielä löydetään!!
Onko poliisi tutkinut dna:t tupakantumpeista ja juomapullon suusta? Itselleni tuli mieleen myös sellainen mahdollisuus, että mitä jos naisen ikenistä löytynyt veri ei ole hänen omaansa? Jos hän on vaikka puolustautunut ja purru jotakin toista ihmistä?
Joku muu täällä oli myös kiinnittänyt huomiota "paikalta löytyneeseen sormukseen". Itse mietin ihan samaa, että eikö sormus siis ollut naisen sormessa?
Miksi nainen olisi ottanut sen pois?
Voisiko olla mahdollista, että joku on kuitenkin tuonut naisen metsään asti ja tässä vaiheessa varastanut kaiken arvokkaan omaisuuden ja henkilöpaperit. Mahdolliset muut korut, lompakko ja kännykkä kädessä, on sormus voinut tipahtaa henkilön edes huomaamatta. Kuinkahan kaukaa naisesta sormus löytyi?
Kiitos ja kumarrus, eiköhän tämä riitä näin alkuun
Meitä uusia salapoliiseja tuntuu liittyvän keskusteluun kuin sieniä sateella
Olen jo pidempään seurannut tätä keskustelua täällä taka-alalla, mutta nyt en enää malta olla tuomatta esille omia ajatuksiani.
En oikein osaa päättää, että olenko itsemurhan vain mahdollisen tapon kannalla. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokin yhteys Suomeen naisella on ollut. Vaikka toki sekin on mahdollista, että nainen on summanmutikassa valinnut juuri Suomen. Mikä yhteys sitten voisi olla? Työpaikka? Harrastus? Perhe/lapsi? Mies? Rikollisuus? Jokin lapsuuteen liittyvä asia? Ystävät?
Itse olen myös sitä mieltä, että joku jossakin kaipaa naista. On hienoa, että olette jaksaneet kaivella netin katoamisilmoituksia! *Nostaa hattua* Muutenkin olette kyllä tehneet aivan uskomatonta työtä asian eteen! Jossakin on katoamisilmoitus myös tuosta naisesta, ja kyllä se vielä löydetään!!
Onko poliisi tutkinut dna:t tupakantumpeista ja juomapullon suusta? Itselleni tuli mieleen myös sellainen mahdollisuus, että mitä jos naisen ikenistä löytynyt veri ei ole hänen omaansa? Jos hän on vaikka puolustautunut ja purru jotakin toista ihmistä?
Joku muu täällä oli myös kiinnittänyt huomiota "paikalta löytyneeseen sormukseen". Itse mietin ihan samaa, että eikö sormus siis ollut naisen sormessa?
Voisiko olla mahdollista, että joku on kuitenkin tuonut naisen metsään asti ja tässä vaiheessa varastanut kaiken arvokkaan omaisuuden ja henkilöpaperit. Mahdolliset muut korut, lompakko ja kännykkä kädessä, on sormus voinut tipahtaa henkilön edes huomaamatta. Kuinkahan kaukaa naisesta sormus löytyi?
Kiitos ja kumarrus, eiköhän tämä riitä näin alkuun
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Vielä tosta mahdollisesta lapsesta ja raskauden merkeistä..
Koska on puhuttu vain "mahdollisesta lapsesta", se tarkoittaa sitä, ettei tutkimuksissa ole saatu selville mitään varmaan raskauteen viittaavaa. Mutta mikä semmoinen olisi? Milloin voidaan ruumiista sanoa, että nainen on varmasti synnyttänyt? Jos lapset ovat tiedossa? Vai voidaanko lääketieteellisessä tutkimuksessa jotenkin muuten nähdä se varmaksi?
Mun käsittääkseni abortista tai keskenmenosta ei jää jälkiä kehoon. Ellei sitten aborttia ole tehty jotenkin laittomasti, mutta normaalitapauksissa ei. Jos joku tietää paremmin, niin korjatkaa ihmeessä.
Toki myös keskenmenosta voi jäädä jälkiä, jos se tapahtuu kun raskaus on pitkällä. Näillä jäljillä tarkoitan esimerkiksi raskausarpia vatsanseudulla.
Jos minulta kysytään, että mistä tunnistaa raskaana olleen naisen, niin ensimmäisenä tulee mieleen ne raskausarvet vatsan seudulla ja rinnoissa, synnyttäneen naisen alapää eroaa usein myös ei-synnyttäneestä, ja myös rinnoista voi mahdollisesti nähdä imetyksen, jollei siitä ole liikaa aikaa?
Koska on puhuttu vain "mahdollisesta lapsesta", se tarkoittaa sitä, ettei tutkimuksissa ole saatu selville mitään varmaan raskauteen viittaavaa. Mutta mikä semmoinen olisi? Milloin voidaan ruumiista sanoa, että nainen on varmasti synnyttänyt? Jos lapset ovat tiedossa? Vai voidaanko lääketieteellisessä tutkimuksessa jotenkin muuten nähdä se varmaksi?
Mun käsittääkseni abortista tai keskenmenosta ei jää jälkiä kehoon. Ellei sitten aborttia ole tehty jotenkin laittomasti, mutta normaalitapauksissa ei. Jos joku tietää paremmin, niin korjatkaa ihmeessä.
Toki myös keskenmenosta voi jäädä jälkiä, jos se tapahtuu kun raskaus on pitkällä. Näillä jäljillä tarkoitan esimerkiksi raskausarpia vatsanseudulla.
Jos minulta kysytään, että mistä tunnistaa raskaana olleen naisen, niin ensimmäisenä tulee mieleen ne raskausarvet vatsan seudulla ja rinnoissa, synnyttäneen naisen alapää eroaa usein myös ei-synnyttäneestä, ja myös rinnoista voi mahdollisesti nähdä imetyksen, jollei siitä ole liikaa aikaa?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
-
Sijaltainen
- Harjunpää
Tässä linkki AL:n sunnuntaisivujen juttuun, jossa on mm ruumiinavauksesta. Linkki ollut täällä ennenkin, mutta laitetaan uudelleen. Nuo sunnintaisivut näyttävät säilyvän netissäkin joten en kopio tänne.
http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema ... 3640.shtml
http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema ... 3640.shtml
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
No jos raskausarvista voi päätellä raskauden, niin mun mies on ollut raskaana