Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Carina
Neuvoja-Jack

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Priora kirjoitti:No jos raskausarvista voi päätellä raskauden, niin mun mies on ollut raskaana :shock:

Niin, tota mietin kyllä kans, että voihan niitä raskausarpia olla tietysti muutenkin. :roll: :oops:
Taitaa suurimmat syyt löytyä kuitenkin sieltä jostain alapään uumenista..Siis syyt miksi raskautta pidetään todennäköisenä.

Olisi muuten mahtava homma, jos joku onnistuisi piirtämään tarkemmat kuvat vainajasta. Kun noita katoamisilmoituksia selailee, niin nykyiset piirrokset saa sopimaan kyllä melkein kehen vaan.
Eikös täällä joku maininnut omaavansa taiteellisia piirteitä ja ehdotti, että voisi koittaa piirtää tarkemman? Mahtaiskohan poliisisedät suostua moiseen?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Muistinvirkistykseksi:

Runsaan kuukauden kuluttua löytöhetkestä Kaartinen saa vahvistuksen epäilylleen. Kyseessä ei ole henkirikos. Kuolinsyykin selviää. Sitä Kaartinen ei halua aivan tarkkaan kertoa. Koska kyse ei ole tapaturmastakaan, jäljelle jää vain kaksi vaihtoehtoa: itsemurha tai sairauskohtaus.

Vainajan takin taskun saumoihin kerääntynyt valkoinen mönjä varmistuu lääkkeiksi. Asia tuntuu selvältä: nainen on päättänyt päivänsä itse. Hän on napsinut lääkkeitä ja juonut pulloista vettä päälle.

Tai hetkinen. Eikö ole mahdollista, että dekkareiden tapaan naisesta olisi haluttu eroon ja hänet olisi huumattu lääkkeillä ja heitetty metsään kuolemaan? Jos kyseessä olisi itsemurha, eikö nainen olisi jättänyt viestin jälkeensä ja halunnut tulla löydetyksi?

Kaartinen pyörittelee päätään. Naisen leuassa olisi varmasti mustelmia, jos häntä olisi pakotettu nielemään jotain. Ja miksi ihmeessä hänet olisi surmattu niin vaikeasti, eikä yritetty edes hävittää ruumista, kuten tappajilla on tapana.

- Millä tällaisen henkirikoksen näyttäisi toteen, kun siitä ei ole mitään merkkejä. Eikä itsemurhan tekijöillä ole mitään vakiintunutta kaavaa, että kaikki jättäisivät jonkinlaisen viestin, Kaartinen toteaa.

Eli eiköhän henkirikos ole nyt sitten ihan aikuisten oikeesti poissuljettu vaihtoehto.

Synnyttämisestä ei mainita mitään muuta kuin että on todennäköisesti synnyttänyt.

Ja Carina: Nainen on ollut haudattuna jo jonkin aikaa, eli tuskin suostuvat repimään hautaa auki uusien kuvien piirtämisen vuoksi. En usko.
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

Carina kirjoitti: Jos minulta kysytään, että mistä tunnistaa raskaana olleen naisen, niin ensimmäisenä tulee mieleen ne raskausarvet vatsan seudulla ja rinnoissa, synnyttäneen naisen alapää eroaa usein myös ei-synnyttäneestä, ja myös rinnoista voi mahdollisesti nähdä imetyksen, jollei siitä ole liikaa aikaa?
Noista raskausarvista en itse ehkä menisi vannottamaan raskautta. Noita arpia kun voi tulla ihan ilman raskauttakin, esim. jos alkaa syömään e-pillereitä. Tällöin nestettä kertyy paljon kehoon, eikä iho ehdi venymään samaan tahtiin. Itselläni kävi juuri näin, mutta onneksi arvet on jo haihtuneet. Ja muutenkin olen nähnyt ihan muillakin ihmisillä (jotka ovat jostain syystä lihonneet äkisti) "raskausarpia" juuri mahassa, vaikka eivät koskaan ole olleet raskaana.

Toi Louise vaikuttaa kyllä ainakin ulkonäöltään melko sopivalta vaihtoehdolta. Itse kiinnitin huomiota erityisesti hampaisiin. Kaikissa kuvissa, mitä olen hänestä löytänyt, on hänellä suu kiinni. Ainoa kuva jossa hampaat näkyy on juurikin tämä:
http://news.bbc.co.uk/olmedia/1480000/i ... opa300.jpg

Ja kuvan huonon laadun ansiosta niistä ei tuossakaan ota kauheasti selvää.
Toisaalta ainakin tässä kuvassa:
http://images.mirror.co.uk/upl/m3/aug20 ... 5769F6.jpg

näyttää, että Louise piilottelisi hampaitaan. Tosiaan jos omistaa tuollaisen purukaluston kun Oriveden vainajan piirroskuvassa, niin ei niitä välttämättä kauheasti tykkää näytellä.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

kid kirjoitti:

Ja Carina: Nainen on ollut haudattuna jo jonkin aikaa, eli tuskin suostuvat repimään hautaa auki uusien kuvien piirtämisen vuoksi. En usko.
Eheeei, en nyt tommosta aatellutkaan. Noi nykyisetkin kuvat on mun muistaakseni tehty kuvista, hautaamisen jälkeen. Ajattelin, että josko näitä kuvia saisi nytkin käyttää apuna.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Hutkija
Alokas

Viesti Kirjoittaja Hutkija »

Mahdollisesti synnyttänyt? Olisko ollut arpikudosta välilihassa, tikattu repeämä synnytyksestä? Varmaan yleisin synnyttäneen merkki, vaikka voihan se repeillä muutenkin kait, esim tippuu vaikka puusta ja iskee pepasa johonkin. No joo :? .
Ja joskushan raiskauksen tuloksena voi tulla repeämiä ja arpikudosta, joka voi myös aiheuttaa sen diagnoosin "mahdollisesti synnyttänyt".

Mietin tuossa sitäkin, että eikös naisen jalanjäljet näkyny siellä maassa kun ne tiesi kertoa mistä suunnasta tämä oli tullut. Mielestäin tää sulkkee pois sen, että ruumis olis tuotu sinne löytöpaikalle.

Siitä piirroskuvasta piti kysyä, jotta
onko siinä hampaat oikeesti normi koossa vai onko ne piirretty "hampaan välit verta täynnä"? Mie kun en käytäntöä tiiä.
Caddy
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Caddy »

Luulen että tuota mahdollista synnytystä uumoillaan siitä, että raskaus ja synnytys vaikuttavat esimerkiksi lantioon siten, että se leviää ja löystyy hormonien vaikutuksesta raskausaikana ja synnytyksen aikana luonnollisesti lapsen työntyessä siitä läpi. Joskus luin että jopa luissa voi olla "arpia" eli jotain raapiutumismerkkejä lapsen pään tultua lantiosta läpi.

Lisäksihän on myös kohdunkaulan ja emättimen muutokset, jotka varmaan ruumiinavauksessa on todettu. Vaikka kohdunkaula ja kohtu muutenkin palautuvat suht. ennalleen synnytyksen jälkeen esim. kokonsa puolesta, näkyy kudoksissa silti jälkiä aiemmasta venymisestä.

Välilihan leikkaus- tai repeämisarpihan on jo tosi selvä synnyttäneisyyden merkki, sektioarvesta puhumattakaan, mutta viimeksimainittua vainajalla ei ilmeisesti ollut.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Synnytyksen/myöhäisen keskenmenon(kenties myös ei-lääkkeellisen, kajoavan raskaudenkeskeytyksen) voi nähdä myös kohdun koosta ja kohdunnapukan tilasta, edellyttäen että nämä ovat tutkittavassa kunnossa. Synnyttäneen naisen kohtu on isompi, joskus laskeutunut, ja kohdunnapukka on eri näköinen. Plus tietysti välilihassa voi olla leikkaus/repeämäarpia.

Caddy ehtikin tässä välissä jo suunnilleen saman kertoa.
MagiaMilla
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja MagiaMilla »

Mulle tuli mieleen yks juttu. :shock:
Nyt en jaksa taas lukea koko ketjua lävitse että onko tästä ollut mitään.
HIV-positiivisilla esiintyy aika yleisesti osteoporoosia.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Carina kirjoitti:Joku muu täällä oli myös kiinnittänyt huomiota "paikalta löytyneeseen sormukseen". Itse mietin ihan samaa, että eikö sormus siis ollut naisen sormessa? :shock: Miksi nainen olisi ottanut sen pois?
Voisiko olla mahdollista, että joku on kuitenkin tuonut naisen metsään asti ja tässä vaiheessa varastanut kaiken arvokkaan omaisuuden ja henkilöpaperit. Mahdolliset muut korut, lompakko ja kännykkä kädessä, on sormus voinut tipahtaa henkilön edes huomaamatta. Kuinkahan kaukaa naisesta sormus löytyi?
Minähän sitä pohdiskelin. Ensin oletinkin, että löydetty sormus on ollut luonnollisesti sormessa, mutta kun maltoin hieman keskittyä lukemiseen, huomasin, että mainittiin sormuksen löytyneen vainajan vierestä. Tähän voi tosin olla ihan luonnollinen selitys se, että nainen on todennäköisesti ollut kylmissään, jolloin sormus on saattanut vain tippua sormesta. Tai sitten on ottanut sen tarkoituksella pois syystä tai toisesta.

Mielestäni henkirikos on poissuljettu ihan yksinkertaisten, ilmoitettujen faktojen perusteella.
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Nyt on pakko hieman kommentoida Valdovasille hänen tavastaan kommentoida muiden kieltämättä välillä hieman korkealentoista spekulointia,koskapa jos me kaikki ajattelisimme asioista kuin Valdovas luulisimme yhä että aurinko kiertää maata eikä päinvastoin.On kyllä totta että on hyvä huomauttaa faktoista jos ne joltakulta on unohtunut mutta teorian hylkääminen vain koska se tuntuu epätodennäköiseltä on idiotismia pahimmillaan,on aivan selvää että suurin osa tapauksista toimii totuttujen kaavojen mukaan mutta jostainhan ne ääriilmiötkin tulevat eikö totta,kuten itse viittasitkin esimerkkinä nämä vuosikausien vankina olot.
Pitää vielä tähän lisätä ettei aina kannata purematta niellä "virallista selitystä"koskapa ne joilla on valtaa
valehtelevat ja ne joilla on paljon valtaa valehtelevat paljon,en toki väitä että tähän tapaukseen liittyisi mitään järin kummallista mutta se vaihtoehto tarvitsee pitää mielessä.

Ps.Tämä ei ollut hyökkäys ketään tai mitään vastaan. :roll:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Skorpioni kirjoitti: Pitää vielä tähän lisätä ettei aina kannata purematta niellä "virallista selitystä"koskapa ne joilla on valtaa
valehtelevat ja ne joilla on paljon valtaa valehtelevat paljon,en toki väitä että tähän tapaukseen liittyisi mitään järin kummallista mutta se vaihtoehto tarvitsee pitää mielessä.
Ehkäpä teidän kuitenkin kannattaisi kun ette kuitenkaan sitä ruumista pääse itse sörkkimään?höhö...
Tokihan kaikkea saa miettiä ja epäillä, tätähän ei ole kukaan kieltänyt mutta jos todennäköisyyksillä
ei rajata ollenkaan pois tai luoteta virallisiin tietolähteisiin, onkin tutkittavien ihmisten suma
niin iso ettei sitä pysty käymään läpi. :D
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Uusi tieto :

Siwan kassan kanssa puhunut nainen oli odottanut jotakin autokyytiä kaupassa sisällä, suojassa pakkaselta, kun keskustelu oli käyty.
Kauppa on suhteellisen hiljainen aika-ajoin.
Hänen suhteensa on siis ainakin yksi ulkopuolinen henkilö olemassa, jos nyt sitten on hän.

Eipäs suljeta vielä rikoksen mahdollisuutta.
Ailar : Ota yhteys, kone pätki päivällä, mennään hiljaisten miesten laaksoon ?
Skorppari : Tulen elokuussa Vilppulaan, toivottavasti en joudu pulaan, heh, heh
T
Härkä
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Siis eikö tää Siwassa käynyt suomea puhunut saksalaisnainen ollut menossa ystävälleen kyläilemään, ja jo tavoitettu?
Vai oliko toinenkin kauppahavainto?

Muistaako kukaan? Tässä ketjussa on siitä juttua, mut ois "psri" sivua seltaavana...
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Damien kirjoitti: Ehkäpä teidän kuitenkin kannattaisi kun ette kuitenkaan sitä ruumista pääse itse sörkkimään?höhö...
Tokihan kaikkea saa miettiä ja epäillä, tätähän ei ole kukaan kieltänyt mutta jos todennäköisyyksillä
ei rajata ollenkaan pois tai luoteta virallisiin tietolähteisiin, onkin tutkittavien ihmisten suma
niin iso ettei sitä pysty käymään läpi. :D
Niin, ja mitähän ne viralliset tietolähteet kertovat Oriveden vainajan alkuperästä? Käsittääkseni se on täysin avoin kenttä vielä, joten se niistä "todennäköisyyksistä".
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Siwasta :

Keuruulta tosiaan joku oli etsiskellyt saksalaista naista, mutta hän oli sittemmin löytynyt. Oli ilmeisesto koko ajan saksassa.
Ilmeisesti Siwan tapaus herätti huolen Keuruulla.
Siwan nainenkin oli puhunut Keuruusta, mutta ei ilmeisesti ollut sama, koska häntä ei selkeästi yhdistetty keuruulaisnaisen tarkoittamaan henkilöön.Nainenhan osti sieltä Kirkaa käsittelevän APU, tai vastaavan lehden. Oston syy Kirka.
Antaisi ymmärtää olleen nuorena suomessa joskus Kirkan uran varhaisemmassa vaihessa.

Tämä koko Siwa episodi on jotenkin hämärä. Kuten aiemminkin olen maininnut, se on ollut vaikein paikka lähestyä tässä vainajan tapauksessa. Vainajan kassi joka tapauksessa sittemmin löytyi hyvin läheltä tätä Siwaa.

T
Härkä
Vastaa Viestiin