Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
Tarkennus :
Äskeiseen aluekuvaukseen pääsee Elisa_Dayn viimeksi lähettämästä karttalinkistä.
T
Härkä
Äskeiseen aluekuvaukseen pääsee Elisa_Dayn viimeksi lähettämästä karttalinkistä.
T
Härkä
-
EastLondon
- Remington Steele
Samaa mietin minä... todella kiintoisa näkemys. Itsekin olen vahvasti sitä mieltä ettei taida olla ihan puhdas itsemurha... (tiedän toistan itseäni!)Mielenkiintoista, että Rouvari oli maininnut vainajan näyttävän siltä, kuin se olisi löytöasentoon nostettu.Itse olen ainakin toistaiseksi sitä mieltä, ettei nainen ole tehnyt itsemurhaa, vaan hänet on syystä tai toisesta tapettu.
No, mulla on ulkomaanmatkoilla mukana taskulamppu, mutta ei kyllä kotimaan matkoilla. Mitä nyt autossa tietty on talvia varten taskulamppu, että jos tienpäälle sattuu jäämään. Miksi mulla on taskulamppu ulkomaanmatkoilla? Koska isäni on opettanut sen olevan hyödyllisen kapistuksen, jos sattuu vaikka sähkökatkoSanokaas kuinka moni teistä on oikeesti ottanut matkalle mukaan taskulampun? Tietysti se on voitu ostaa myös Suomesta, mutta miksi? Ei kai normaalilla turistilla ole tarvetta taskulamppuun? Minkäköhän merkkinen taskulamppu oli?
Onko kaatuneen puun juurella voinut olla jopa tapaaminen jonkun kanssa? Olisiko taskulamppua voitu käyttää kenties jopa huumekätkön hakemiseen/ huumeiden piilottamiseen?![]()
Minusta nostat esiin uuden hyvän pointin, täysin mahdollista. Jäihän pääkaupunkiseudullakin kiinni virolaissuomalainen huumeliiga jolla nimenomaan oli maakätköissä huumeita. Uhrimme vaatetus ei ehkä parhaalla mahdollisella tavalla sovi huumekuriiriin, vaikka mistä tuota tietää...että jos vaikka juuri siksi.
Taisi olla mun heitto... ystäväni nimittäin menehtyi joitain vuosia sitten ja jo joitain tunteja kuolemasta hänellä oli kasvoissaan lauelmia, vaikka kuoli siis ihan sairaalassa, eikä ollut kasvovammoja. EN oikein ymmärrä miten edes erottaa tuollaisista kasvoista, joissa toinen puoli on ollut valkoinen ja toinen sinertävä... mistä siitä tietää mikä on mustelmaa...Joku (kenen nimeä en taaskaan muista) heitti hyvän pointin, että miten kasvoista jotka ovat olleet hyvinkin mätänemistilassa, on voitu varmuudella sanoa, ettei kasvoissa ole mustelmia?
Minusta tuo miinuskan kuvas oikeuslääketieteellisestä ruumiinavauksesta oli kiintoisa. Erityisesti kiinnitin huomiota tuohon kohtaan jossa sanottiin, että paletuma- ja häkäkuolemassa lauelmat voivat olla kirkaanpunaisia. Olikohan vainajan kylkiluissa näin? No, meistä kukaan tuskin tietää...
Härkä: Minä olen liian arka soittamaan Rouvarille ja kysymään mitään (arkajalka kun olen). Tuo kerotmasi viittaa siihen ettei hänkään uskoisi itsemurhakuolemaan? Katselin tänään viikonvanhaa vauvaa tuossa mainitussa sammakkoasennossa, jota kai sikiöasennoksikin kutsutaan. Hän painautui rintaani vasten tuohon asentoon. Kävi kylmät väreet lävitseni, kun ajattelin että suunnilleen tuossa asennossa oli tuntemattomamme. Olisiko ihminen mahdollista asetella tuohon asentoon kuoleman jälkeen? Toisaalta samaan aikaan välähti mieleeni ajatus, että joku on joskus häntäkin hoivannut, kuten itse tänään ystäväperheen vauvaa... ja hän ehkä itsekin hoitanut omaa vauvaansa, ja tänään hän on "Tuntematon" meille kaikille jo pitkälti kolmatta vuotta...
Ailar: Ikävä kuulla pojastasi.
Kyllä jossain täytyy olla jonkun, joka kaipaa "Tuntematonta".
"Elämä on..."
-
EastLondon
- Remington Steele
Vielä noista Novelle -pulloista. Ne eivät liene Lidlistä, mielestäni 2007 Lidl ei vielä myynyt muita kuin itsetuottamiaan Saskia -kivennäisvesiä. Nykyäänhän valikoimassa on muutakin.
Jos kyseessä oli sittenkin harkittu itsemurha, niin olisiko ostanut Lucky Strikeä ikään kuin viimeisiksi hermosavuikseen, ajasta ikuisuuteen poistumisen "juhlistamiseksi"... ja siten siis jäänyt sitä Lidlin normia versiota ja tätä "juhalaversiota" jäämistöön.
Jos kyseessä oli sittenkin harkittu itsemurha, niin olisiko ostanut Lucky Strikeä ikään kuin viimeisiksi hermosavuikseen, ajasta ikuisuuteen poistumisen "juhlistamiseksi"... ja siten siis jäänyt sitä Lidlin normia versiota ja tätä "juhalaversiota" jäämistöön.
"Elämä on..."
- Juliet Jones
- Axel Foley
Kaartinen toivoo, että nainen saataisiin pian hautaan. Siihen voi kuitenkin kulua vuosia, jos vihjeitä ei tule lisää. Vainajan kohtalona on odottaa ruumispussissa Tampereen yliopistollisen sairaalan pakastimessa niin kauan, että nimi ja omaiset löytyvät tai hänet päätetään haudata oikeuden päätöksellä.
Kymmenen vuoden kuluttua hänet voitaisiin julistaa kuolleeksi.
Höps, tuossahan siitä hautaamisesta oli jotakin pientä mainittuna.. siis Aamulehden jutussa. Kun ei nimeä eikä omaisia ole löytynyt, niin tarvittiin oikeuden päätös hautaamisesta. Mahtaisiko sellaisen saada, ja alioikeudessako asia päätettiin? Mikä on Orivettä lähinnä oleva istuntopaikka?
Kymmenen vuoden kuluttua hänet voitaisiin julistaa kuolleeksi.
Höps, tuossahan siitä hautaamisesta oli jotakin pientä mainittuna.. siis Aamulehden jutussa. Kun ei nimeä eikä omaisia ole löytynyt, niin tarvittiin oikeuden päätös hautaamisesta. Mahtaisiko sellaisen saada, ja alioikeudessako asia päätettiin? Mikä on Orivettä lähinnä oleva istuntopaikka?
Orivesi kuuluu Tampereen Käräjäoikeuden tuomiopiiriin ja Orivedellä on oma istuntopaikka.Juliet Jones kirjoitti: Mikä on Orivettä lähinnä oleva istuntopaikka?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Käräjäoikeus
-
Valdovas
- Axel Foley
Niin, mutta entäs jos ko. henkilö seuraa tätä kirjoitteluamme tai on peräti joku meistä...?? Mikäpäs sen parempi motiivi näillä palstoilla hengailuun ja mahdollisesti väärien johtolankojen tiputteluun...nurich kirjoitti:Pitäisikö tässä vielä sillei poirottimaisesti sopia että minfolaiset vievät vaan tietynlaisia kukkia, ehkä joku jolla on huono omatunto asian puitteissa kiikuttaa sinne kukkia myös... ei kun miehissä vuoroon kytikselle niin johan alkaa tapahtua! Eikös sitä näin toimita kirjoissakin...![]()
![]()
-
Valdovas
- Axel Foley
Ko. tien nimi on Viitapohjanraitti ja tosiaan muutama kilometri Viitapohjaan päin tien vasemmalla puolella on Kultatie-niminen pisto Kutemajärven alueella olevalle kaivosalueelle, joka on aidattu ja tiellä on portti.härkä kirjoitti: Heitin tässä joitain aikoja taaksepäin leikilläni Dragon Maining lohikäärmeherjan.
Nyt kun katsoin tarkemmin , niin ko. firman konttori ja ilmeisesti myös kaivosalue onkin varsin lähellä vainajan löytöpaikkaa.
Oriveden aseman paikkeilta tuleva Yliskyläntie muuttuu 9 - tien ylitettyään joksikin muun nimiseksi tieksi, josta haarautuu Kultatie, jossa alue on.
Ruumiin löytöpaikkaa lähempänä on itse asiassa toinenkin kaivos- tai paremminkin louhosalue 9-tien ja Yliskyläntien välisessä kiilassa Kailajärven pohjoispuolella. Siellä tosin tuotantosuunta näyttää ainakin nykyään olevan pikemminkin kivimursketta kuin jalompia aineksia, mutta ilmeisesti sieltäkin on ainakin joskus kultaa löytynyt, kun sen nimi on hienosti Kultamaa. Toki kultakaivoksen ja kauniin vainajamme (huomaatteko, alan itsekin käyttää kirjallisia vapauksia...
Se, mikä kaivos- ja louhostoimintaan todella liittyy ja jolla saattaisi olla kytkentää rikolliseen toimintaan tai ainakin rikollisten kiinnostukseen, on suurimittainen räjähdysaineiden käyttö, ja mainitulla louhoksellakin niitä on varmasti kulunut erinäisiä määriä. Itsekin paikalla käydessäni potkaisin epähuomiossa paria tyhjää räjähdysainesäkkiä (ei, eivät posahtaneet
Kaivostoimintaan toki liittyy erilaiset hapot, mutta olettaisin kyllä, että ruumiinavaajat olisivat myös moiset hapot helposti vainajasta havainneet ja silloin ei varmasti kyllä puhuttaisi mistään "luonnollisesta" kuolemasta...Olen miettinyt hapon vaikutusta vainajan kasvoja ajatellen.
Missä, ja millä tavalla niin olisi voinut käydä ja miksi ?
[quote="Carina"]Entä jos lentoyhtiö on kadottanut ruumaan tarkoitetun laukun? Tällöin naisella on mahdollisesti ollut vaihto jossakin päin maailmaa, mutta tokihan se on kai mahdollista hävittää lyhyelläkin lennolla?
Ehkä matkalaukussa ei ole ollut naisen nimeä, saatika osoitetietoja? Tai ehkä nimi, muttei osoitetietoja koska nainen ei ole tiennyt vielä missä yöpyy? Tai ehkä siinä lukee nimi ja Finland?
Jos hän on tämän takia joutunut ostamaan uusia vaatteita? Jos hän on lähtenyt jostakin muusta maasta, tarkoituksenaan lentää Suomeen, mutta on viipynyt matkan aikana muutaman tunnin, ehkä jopa päivän Briteissä, jossa hänelle selviää, että matkalaukku on lennon aikana kadonnut. Ehkä hän ostaa tässä vaiheessa uusia vaatteita. Mutta miten matkalaukku löytää Suomeen, mikäli se kolmas löydetty laukku edes kuuluu etsimällemme naiselle? Jos laukku on vaihdon aikana siirretty henkilökunnan toimesta toiseen koneeseen, on lähtöpaikassa kiinnitetty laukkuun lappu jossa lukee määränpää-kaupungin nimi ja maa. Enkä nyt tarkoita asiakkaan itse tekemään, vaan se virallinen tarra-lappu, tiedättekö?
Jos taas nainen on halunut lentää halvimmalla mahdollisella tavalla, on hän voinut yhdistää itse kaksi eri lentoyhtiön lentoa, jolloin hänen pitäisi itse tehdä uusi lähtöselvitys välilaskun aikana. Tällöin hän on siis voinut huomata, että laukku onkin kadonnut ja käynyt ostamassa uusia vaatteita, ehkä ilmoittanut laukun tiedot virkailijalle, ja kertonut, että laukku pitää löytyessä toimittaa Suomeen.
Kun laukku annetaan lähtöselvityksessä pois, saa matkustaja vastakappaleen laukkuun kiinnitettävästä lapusta. Kun itselläni katosi laukku lennon aikana, annoin perillä virkailijalle vastakappaleen tiedot ja kerroin, että laukku pitää toimittaa sinne ja sinne löytyessään. Näinhän tämän naisenkin laukku on voinut päätyä Suomeen.
quote]
Juu, ilman pitkää tarinointia olet oikeassa: todennäköisesti laukku olisi toimitettu Suomeen. Jos nainen ei olisi laukkua kuitenkaan saanut, silloinhan "vanhat" vaatteet, siis ne päällä olleet, olisivat olleet siinä löydetyssä laukussa. Ja nehän oletettavasti eivät olleet, ainakaan toisia kenkiä siellä ei (kai) ollut. Oletan, että löydetyssä laukussa ei ollut VAIN puhtaita vaatteita,kun kerran DNA-jälkiä löytyi niin paljon että se voitiin naisen laukuksi määrittää. Ja jos kerran, kuten rivien välistä on luettavissa, naisella olevien rintsikoiden alaosa löytyi siitä löydetystä laukusta, oli tämä käytetty. Naispuoliset lukijamme, tiedätte mitä tarkoitan. Moni hankkii samasta sarjasta pikkuhousut ja rintsikat, käyttää yhteensopivia yhden päivän, seuraavana päivänä samoja liivejä mutta yhteensopimattomia housuja. Siis oletettavasti, jos laukku on löydetty ja lähetetty perään, nainen on sen myös saanut. Kannattaisi kysyä Tampereen lentokentän Lost&Foundista, ehkä sieltä löytyisi joku kiva henkilö jolla olisi aikaa vilkaista koneeseensa eikä olisi kovin pikkumainen tietosuojan kannattaja. Siis tarkistaa, miten monta peräänlähetettyä laukkua tammi-maaliskuussa 2007 he ovat saaneet (tuskin kannattaisi rajoittaa kyselyä Lontoosta lähetettyihin). On tietenkin mahdollista että nainen olisi itse hakenut laukkunsa lentokentältä siksi ettei osannut/hhalunnut jättää matkakohteensa osoitetta mutta silloinkin hänen olisi pitänyt jättää puhelinnumero.
HYVÄ CARINA!!!
Muokattu tuhansia kiroitusviheitä.
Ehkä matkalaukussa ei ole ollut naisen nimeä, saatika osoitetietoja? Tai ehkä nimi, muttei osoitetietoja koska nainen ei ole tiennyt vielä missä yöpyy? Tai ehkä siinä lukee nimi ja Finland?
Jos hän on tämän takia joutunut ostamaan uusia vaatteita? Jos hän on lähtenyt jostakin muusta maasta, tarkoituksenaan lentää Suomeen, mutta on viipynyt matkan aikana muutaman tunnin, ehkä jopa päivän Briteissä, jossa hänelle selviää, että matkalaukku on lennon aikana kadonnut. Ehkä hän ostaa tässä vaiheessa uusia vaatteita. Mutta miten matkalaukku löytää Suomeen, mikäli se kolmas löydetty laukku edes kuuluu etsimällemme naiselle? Jos laukku on vaihdon aikana siirretty henkilökunnan toimesta toiseen koneeseen, on lähtöpaikassa kiinnitetty laukkuun lappu jossa lukee määränpää-kaupungin nimi ja maa. Enkä nyt tarkoita asiakkaan itse tekemään, vaan se virallinen tarra-lappu, tiedättekö?
Jos taas nainen on halunut lentää halvimmalla mahdollisella tavalla, on hän voinut yhdistää itse kaksi eri lentoyhtiön lentoa, jolloin hänen pitäisi itse tehdä uusi lähtöselvitys välilaskun aikana. Tällöin hän on siis voinut huomata, että laukku onkin kadonnut ja käynyt ostamassa uusia vaatteita, ehkä ilmoittanut laukun tiedot virkailijalle, ja kertonut, että laukku pitää löytyessä toimittaa Suomeen.
Kun laukku annetaan lähtöselvityksessä pois, saa matkustaja vastakappaleen laukkuun kiinnitettävästä lapusta. Kun itselläni katosi laukku lennon aikana, annoin perillä virkailijalle vastakappaleen tiedot ja kerroin, että laukku pitää toimittaa sinne ja sinne löytyessään. Näinhän tämän naisenkin laukku on voinut päätyä Suomeen.
quote]
Juu, ilman pitkää tarinointia olet oikeassa: todennäköisesti laukku olisi toimitettu Suomeen. Jos nainen ei olisi laukkua kuitenkaan saanut, silloinhan "vanhat" vaatteet, siis ne päällä olleet, olisivat olleet siinä löydetyssä laukussa. Ja nehän oletettavasti eivät olleet, ainakaan toisia kenkiä siellä ei (kai) ollut. Oletan, että löydetyssä laukussa ei ollut VAIN puhtaita vaatteita,kun kerran DNA-jälkiä löytyi niin paljon että se voitiin naisen laukuksi määrittää. Ja jos kerran, kuten rivien välistä on luettavissa, naisella olevien rintsikoiden alaosa löytyi siitä löydetystä laukusta, oli tämä käytetty. Naispuoliset lukijamme, tiedätte mitä tarkoitan. Moni hankkii samasta sarjasta pikkuhousut ja rintsikat, käyttää yhteensopivia yhden päivän, seuraavana päivänä samoja liivejä mutta yhteensopimattomia housuja. Siis oletettavasti, jos laukku on löydetty ja lähetetty perään, nainen on sen myös saanut. Kannattaisi kysyä Tampereen lentokentän Lost&Foundista, ehkä sieltä löytyisi joku kiva henkilö jolla olisi aikaa vilkaista koneeseensa eikä olisi kovin pikkumainen tietosuojan kannattaja. Siis tarkistaa, miten monta peräänlähetettyä laukkua tammi-maaliskuussa 2007 he ovat saaneet (tuskin kannattaisi rajoittaa kyselyä Lontoosta lähetettyihin). On tietenkin mahdollista että nainen olisi itse hakenut laukkunsa lentokentältä siksi ettei osannut/hhalunnut jättää matkakohteensa osoitetta mutta silloinkin hänen olisi pitänyt jättää puhelinnumero.
HYVÄ CARINA!!!
Muokattu tuhansia kiroitusviheitä.
Olen vissiin taas lukenut liikaa rikosromaaneja mutta entä jos joku niistä niellyistä huumepalloista olisi mennyt rikki ja nainen olisi ollut sen takia tosi kurjassa kunnossa ja ne lääkkeet siellä taskussa olisivat olleet oksennuslääkkeitä ? (Joo, näin vähän aikaa sitten kolumbialaisen leffan jossa kävi näin).Siis nainen olisi ensiksi odottanut siellä asemalla, sitten lähtenyt sinne metsään huonovointisena, kun yhteyshenkilö löysi hänet ehkä kauankin jälkikäteen,mikäs sen yksinkertaisempaa kuin kerätä oksennetut tai/ja muuten ulostuneet huumepaketit ja poistua nopeasti takavasemmalle. Kyllähän sitä voi esim. sopia että "menen metsään jostain kohtaa, sidon punaisen huivini hirviaitaan siinä kohdalla" ta "tavataan siellä sun serkun mökillä, enköhän mä sen löydä, mulla on taskulamppu, oikaisen tosta metsän läpi".
Maha sekä Matkalaukut :
Carinan ajatus on , kuten muistaakseni aiemminkin sanoin ihan mahdollinen.
Kuten myös Nurichin huumeen nielemis teoria on varsin luonteva.
Jos on tullut vaikkapa Hahnin tai Stansteadin kentille jostain muualta ja laukku hukkunut siellä. Jatkanut Ryanairilla ilman laukkua Pirkkalaan.
( Ryanair hukkaa laukkuja erittäin harvoin , kun kaikki lennot ovat paikasta paikkaan lentoja , eikä niitä voi yhdistää jatkolentoina. )
Jos on ollut huumekuriiri , on loppu voinut mennä niinkin , että on kuollut vastaanottaja osapuolen " käsiin". Häntä on yritetty elvyttää Novellella ja oksennuslääkkeellä , mutta tuloksetta. Sairaalaan ei ole kiinnijäämispelossa uskallettu toimittaa. Lopuksi viety lähelle löytöpaikkaa.
Kysyin muuten aikanaan Hartwallilta Novellen etikettileimasta , muttei saa esim. myyntipaikkaa selville.
Saako joku fiksu selville Slovenian ja Kroatian " missing persons " sivuja ?
Onkohan niitä yleensä ollenkaan
Yritin löytää , mutta tuloksetta.
T
Härkä
Carinan ajatus on , kuten muistaakseni aiemminkin sanoin ihan mahdollinen.
Kuten myös Nurichin huumeen nielemis teoria on varsin luonteva.
Jos on tullut vaikkapa Hahnin tai Stansteadin kentille jostain muualta ja laukku hukkunut siellä. Jatkanut Ryanairilla ilman laukkua Pirkkalaan.
( Ryanair hukkaa laukkuja erittäin harvoin , kun kaikki lennot ovat paikasta paikkaan lentoja , eikä niitä voi yhdistää jatkolentoina. )
Jos on ollut huumekuriiri , on loppu voinut mennä niinkin , että on kuollut vastaanottaja osapuolen " käsiin". Häntä on yritetty elvyttää Novellella ja oksennuslääkkeellä , mutta tuloksetta. Sairaalaan ei ole kiinnijäämispelossa uskallettu toimittaa. Lopuksi viety lähelle löytöpaikkaa.
Kysyin muuten aikanaan Hartwallilta Novellen etikettileimasta , muttei saa esim. myyntipaikkaa selville.
Saako joku fiksu selville Slovenian ja Kroatian " missing persons " sivuja ?
Onkohan niitä yleensä ollenkaan
Yritin löytää , mutta tuloksetta.
T
Härkä
No tota, kyllä ainakin mulla sen verran luottoa on suomalaiseen kuolinsyyntutkintaan, että moinen olisi selvinnyt rumiinavauksen yhteydessä. Varsinkin kun mun ymmärtääkseni moisessa tapauksessa pitoisuudet veressä on melkolailla suuret.. Mut ei siinä, jatkakaa ihmeessä.
- Juliet Jones
- Axel Foley
Kiitos buracee! Tuo linkki vain jäi vajaaksi ja antoi pelkkiä k-kirjaimia. Mutta eipä hätää, tässä on ihan oma linkki kiinnostuneille, arkiston yhteystietoineen. Ilmeisesti kaikki Treen piiriin kuuluvat päätökset on arkistoitu juurikin sinne, kun ei istuntopaikkojen tiedoissa ollut mainintaa:buracee kirjoitti:Orivesi kuuluu Tampereen Käräjäoikeuden tuomiopiiriin ja Orivedellä on oma istuntopaikka.Juliet Jones kirjoitti: Mikä on Orivettä lähinnä oleva istuntopaikka?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Käräjäoikeus
http://www.oikeus.fi/17805.htm
Tampereen käräjäoikeuteen arkistoiduista asiakirjoista voi tilata jäljennöksiä käräjäoikeuden yleiskansliasta puhelin 010 36 47449.
Joo, huomasin että se linkki jostain syystä katkes, copy/pastella se toimii kyl.
- Juliet Jones
- Axel Foley
<- ok
Aamulehdessä 11/3 -08 oli tuosta hautaamisesta ja henkilöllisyyden merkityksestä siihen:
Oriveden vainajan henkilöllisyys yhä kateissa
11.03. - 11:18 (Luotu: 11:13)
Orivedeltä metsästä löytyneen naisvainajan henkilöllisyyteen ei ole tullut lisävalaistusta. Vainaja löytyi Orituvan lähistöltä jo lähes vuosi sitten pitkänäperjantaina 6. huhtikuuta.
Naisen arvellaan olleen saksalainen, koska hänen kassissaan oli palasia Saksan passista. Kassi löytyi Oriveden aseman bussikatoksesta. Tutkinnanjohtaja komisario Jussi Pilviö Oriveden poliisista myöntää, ettei edes naisen kansallisuus ole täysin varma.
Saksan viranomaisia on pyydetty nyt selvittämään erään suomalaisen henkilön kaipaaman saksalaisen tuttavan olinpaikkaa. Suomalainen ei ole saanut yhteyttä saksalaiseen, Suomessa usein matkustelleeseen naiseen. Yhteys Oriveden vainajan tapaukseen on kuitenkin heikko.
Koska henkilöllisyys ei ole selvillä, vainajaa ei vielä ole haudattu.
Aamulehti
Aamulehdessä 11/3 -08 oli tuosta hautaamisesta ja henkilöllisyyden merkityksestä siihen:
Oriveden vainajan henkilöllisyys yhä kateissa
11.03. - 11:18 (Luotu: 11:13)
Orivedeltä metsästä löytyneen naisvainajan henkilöllisyyteen ei ole tullut lisävalaistusta. Vainaja löytyi Orituvan lähistöltä jo lähes vuosi sitten pitkänäperjantaina 6. huhtikuuta.
Naisen arvellaan olleen saksalainen, koska hänen kassissaan oli palasia Saksan passista. Kassi löytyi Oriveden aseman bussikatoksesta. Tutkinnanjohtaja komisario Jussi Pilviö Oriveden poliisista myöntää, ettei edes naisen kansallisuus ole täysin varma.
Saksan viranomaisia on pyydetty nyt selvittämään erään suomalaisen henkilön kaipaaman saksalaisen tuttavan olinpaikkaa. Suomalainen ei ole saanut yhteyttä saksalaiseen, Suomessa usein matkustelleeseen naiseen. Yhteys Oriveden vainajan tapaukseen on kuitenkin heikko.
Koska henkilöllisyys ei ole selvillä, vainajaa ei vielä ole haudattu.
Aamulehti
-
LeathaFace
- Alibin satunnaislukija
Olen tätä tapausta pyöritellyt päässäni tässä muutaman yön, ketju tuli lopulta luettua läpi... Pakko kirjoittaa tänne mitä mielikuvitukseni sai aikaan.
Eli uskoisin naisen olevan jotain kautta liittynyt huumebisnekseen. Oriveden mökeillä saattanut olla joku tuttu/tutun tuttu joka on kasvattanut vaikkapa kannabista, tai toisena vaihtoehtona tehtaillut metamfetamiinia (käsitykseni mukaan melko helppoa harjoittelun jälkeen). Tämä sittemmin kuollut nainen (oletan olevan ulkomaalainen) on joutunut kotimaassaan huonoon tilanteeseen, perhe hyljännyt huumeiden takia, lapsi ehkä otettu huostaan/kuollut/adoptoitu(?), isot kihot perässä huumevelkojen takia... Alkanut hieroa bisnestä kaverinsa kanssa ja rahoittanut huumeiden tuottamista, toiveenaan aloittaa Suomessa puhtaalta pöydältä. Lopulta saanut tietoonsa, että sato on valmiina ja sovitaan nyt vaikka että 2 kiloa kannabista odottamassa (katukaupassa arvoltaan n. 20 000e).
Nainen lähtenyt matkoihinsa vähin äänin, saanut kyydin kaveriltaan rautatieasemalta mökille. Kassi/kassit joko unohtuneet tohinassa, tai sitten kaveri on lupaillut hankkivansa uusia. Kaverukset ovat menneet mökille, päättäneet pitää "hauskaa" ja ottaneet taskulamput, sarjikset, kannabista, ja vettä suun kuivaamisen varalle mukaan ja menneet keskelle metsää polttelemaan (tiedän useita ihmisiä jotka tekevät näin, menevät juurikin keskelle metsää vetämään paukkua ja keksivät esim. jonkun tarinan johon siellä eläytyvät). Tämä voisi selittää passin palaset ja tupakat. Jointin tekoon.
Noh, sitten onkin käynyt klassiset ja tämä Suomessa asunut kaveri on tullut ahneeksi, nainen istunut puuta vasten täysin omissa maailmoissaan kun tämä kaverus on tukehduttanut hänet. Tästä ei nimittäin jäisi kummempia jälkiä kasvoihin, varsinkin kun uhri olisi ollut lähes tiedottomassa tilassa. Oksentelu olisi voinut tapahtua jo aiemmin, jos nainen on tarpeeksi "hyvissä" ollut. Noh, asiasta kolmanteen, tämän jälkeen tämä kaverus on koittanut lavastaa tapahtuneen itsemurhaksi, tod.näk. olisi ollut suunnitellut tätä jo kauan. Heittänyt naisen taskuun joitakin lääkkeitä, asetellut hyvin, vienyt kaikki merkittävät todisteet pois paikalta, ja jättänyt tilalle ristiriitaisia tavaroita eksyttääkseen poliisin.
Siinäpä tuo mitä mietin... Tämä on kyllä todella kiinnostava juttu. Toivottavasti tämä juttu vielä ratkeaa, ja tässähän olisi jollekin Minfolaiselle oiva paikka saada tälle hienolle palstalle mainetta ja kunniaa.
Eli uskoisin naisen olevan jotain kautta liittynyt huumebisnekseen. Oriveden mökeillä saattanut olla joku tuttu/tutun tuttu joka on kasvattanut vaikkapa kannabista, tai toisena vaihtoehtona tehtaillut metamfetamiinia (käsitykseni mukaan melko helppoa harjoittelun jälkeen). Tämä sittemmin kuollut nainen (oletan olevan ulkomaalainen) on joutunut kotimaassaan huonoon tilanteeseen, perhe hyljännyt huumeiden takia, lapsi ehkä otettu huostaan/kuollut/adoptoitu(?), isot kihot perässä huumevelkojen takia... Alkanut hieroa bisnestä kaverinsa kanssa ja rahoittanut huumeiden tuottamista, toiveenaan aloittaa Suomessa puhtaalta pöydältä. Lopulta saanut tietoonsa, että sato on valmiina ja sovitaan nyt vaikka että 2 kiloa kannabista odottamassa (katukaupassa arvoltaan n. 20 000e).
Nainen lähtenyt matkoihinsa vähin äänin, saanut kyydin kaveriltaan rautatieasemalta mökille. Kassi/kassit joko unohtuneet tohinassa, tai sitten kaveri on lupaillut hankkivansa uusia. Kaverukset ovat menneet mökille, päättäneet pitää "hauskaa" ja ottaneet taskulamput, sarjikset, kannabista, ja vettä suun kuivaamisen varalle mukaan ja menneet keskelle metsää polttelemaan (tiedän useita ihmisiä jotka tekevät näin, menevät juurikin keskelle metsää vetämään paukkua ja keksivät esim. jonkun tarinan johon siellä eläytyvät). Tämä voisi selittää passin palaset ja tupakat. Jointin tekoon.
Noh, sitten onkin käynyt klassiset ja tämä Suomessa asunut kaveri on tullut ahneeksi, nainen istunut puuta vasten täysin omissa maailmoissaan kun tämä kaverus on tukehduttanut hänet. Tästä ei nimittäin jäisi kummempia jälkiä kasvoihin, varsinkin kun uhri olisi ollut lähes tiedottomassa tilassa. Oksentelu olisi voinut tapahtua jo aiemmin, jos nainen on tarpeeksi "hyvissä" ollut. Noh, asiasta kolmanteen, tämän jälkeen tämä kaverus on koittanut lavastaa tapahtuneen itsemurhaksi, tod.näk. olisi ollut suunnitellut tätä jo kauan. Heittänyt naisen taskuun joitakin lääkkeitä, asetellut hyvin, vienyt kaikki merkittävät todisteet pois paikalta, ja jättänyt tilalle ristiriitaisia tavaroita eksyttääkseen poliisin.
Siinäpä tuo mitä mietin... Tämä on kyllä todella kiinnostava juttu. Toivottavasti tämä juttu vielä ratkeaa, ja tässähän olisi jollekin Minfolaiselle oiva paikka saada tälle hienolle palstalle mainetta ja kunniaa.
I don't like mondays