Oli sen verran yliluonnollista että pakko mainita
Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?
Re: Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?
Kerran kun heräsin,totesin että nukkuessani mieheni oli ITSE pessyt koneellisen pyykkiä
ELÄ ja anna toisten elää
Heippa vaan teille. Minulle on sattunu selittämättömiä ihmeellisiä asioita. Olen muutaman kerran aika selkeästi nähnyt aaveen, ja niitä on tapahtunut minulle ollessani kotona. Mummoni oli joku aika sitten sairastunut syöpään ja kuollut siihen(ehdin kyllä näkemään hänet ennen kuolemaansa, mutta ei ehditty oikein kunnolla juttelemaan enää). Vähän sen jälkeen aloin näkemään unia mummosta, ihan kuin hänellä olisi ollut jotain asiaa..Sitten yksi yö, aamuyöstä olin valveilla ja menossa vessalle, niin matkalla suoraan eteen ilmestyi utuinen vaalea hahmo josta juuri ja juuri näkyi aika selvästi vartalon yläosaa. Tottakai säikähdin ja pysähdyin enkä pystynyt liikahtamaankaan, koska huomasin että se näytti mummon hahmolta. Mutta sitten se katosi, yhtä nopeasti kuin oli ilmestynytkin.. Sitten toinen ihmellinen asia, oltiin mieheni kanssa menossa nukkumaan siinä puolenyönaikaan, oli syyskuuta ja huomattiin että makkarin nurkassa 'leijui' (lähinnä se pysyi paikoillaan) semmoinen valopallon tapainen. Se pysyi siinä jonkun parisen minuuttia ja himmeni pois. Mikäs se mahtoi olla?! Sitä ollaan mieheni kanssa ihmetelty.
Mikähän noissa unihalvauksissa ym. on, kun omat uneni ovat melkein aina kohtuuloogisia, tai ainakin aika vähän surrealistisia. En esim. muista koskaan lentäneeni unessa.
Tämä on erikoista sikäli, että olen hieman kiinnostunut mystiikasta sekä omistan myös levyjä gotiikasta ja muita esteettisesti "pimeämpiä" levyjä (Dargaard, Nox Arcana, josta kerran ilma viileni kuunneltaessa, se oli vahva kokemus, muutama muu...), pidän tunnekokemuksista, jne. (olen mies
). Olen silti rauhallinen ja meditatiivinen luonne, ja yliluonnollisiakin kokemuksia kokenut, joita tännekin olen kirjoitellut. Aika "rakastava" ihminen silti olen, hehkuvakin ja turvallinen.
Uneni laatu myös vaihtelee: jos nukun sikeästi, en tarvitse kuin 4-5 tuntia unta ja olen todella hyvissä voimissa. Mutta jos nukun huonosti, en muista myöskään juuri koskaan unta. En ole koskaan kontolloinut unia.
Lisäksi sellainen juttu, että aina toisinaan, sanotaan kerran kuussa keskimäärin, silmänurkassani näkyy auringon tavoin "palava" pienehkö objekti hetken, n. sekunnin tai kahden, ajan ja sitten häviää.
Tämä on erikoista sikäli, että olen hieman kiinnostunut mystiikasta sekä omistan myös levyjä gotiikasta ja muita esteettisesti "pimeämpiä" levyjä (Dargaard, Nox Arcana, josta kerran ilma viileni kuunneltaessa, se oli vahva kokemus, muutama muu...), pidän tunnekokemuksista, jne. (olen mies
Uneni laatu myös vaihtelee: jos nukun sikeästi, en tarvitse kuin 4-5 tuntia unta ja olen todella hyvissä voimissa. Mutta jos nukun huonosti, en muista myöskään juuri koskaan unta. En ole koskaan kontolloinut unia.
Lisäksi sellainen juttu, että aina toisinaan, sanotaan kerran kuussa keskimäärin, silmänurkassani näkyy auringon tavoin "palava" pienehkö objekti hetken, n. sekunnin tai kahden, ajan ja sitten häviää.
-
mineraalimies
- Lauri Hanhivaara
Kyllä nämä kummitus ja aavejutut on hauskaa ajanvietettä, ei siinä mitään. Toivottavasti jokaisella pysyy järki mukana ja ymmärtää että satujahan ne on, mielikuvituksen tuotetta ja niin edelleen..
Mitään tieteellisiä todisteita ei ole. Ja muutenkin kumma että vain lähimenneisyydessä kuolleet ihmiset olisivat niitä jotka kummittelisivat. Ihmiset on kuitenkin asuttaneet maapalloa jo aika kauan tuhansia vuosia. Jos nämä kaikki sielut alkaisivat näyttäytyä olisi havaintoja aika paljon. Ja miksi aaveen pitää näyttäytyä vain kun jossain on tapahtunut jotain pahaa.. huoh..
Ja minkä ihmeen takia eläimet eivät kummittele? Tai dinosaurukset? Herätkää nyt oikeasti..
Mitään tieteellisiä todisteita ei ole. Ja muutenkin kumma että vain lähimenneisyydessä kuolleet ihmiset olisivat niitä jotka kummittelisivat. Ihmiset on kuitenkin asuttaneet maapalloa jo aika kauan tuhansia vuosia. Jos nämä kaikki sielut alkaisivat näyttäytyä olisi havaintoja aika paljon. Ja miksi aaveen pitää näyttäytyä vain kun jossain on tapahtunut jotain pahaa.. huoh..
Ja minkä ihmeen takia eläimet eivät kummittele? Tai dinosaurukset? Herätkää nyt oikeasti..
Kummittelevista eläimistä on itse asiassa aika paljonkin juttuja.mineraalimies kirjoitti:Ja minkä ihmeen takia eläimet eivät kummittele? Tai dinosaurukset? Herätkää nyt oikeasti..
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Kummittelivat ehkä esi-isillemme.elisa_day kirjoitti:Aavedinosauruksista ei tosin ollut kirjassa mainintaa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Astetta rankempaa kummitteluaDamien kirjoitti:Kummittelivat ehkä esi-isillemme.
mineraalimies kirjoitti:
Käsitän, että kaikilla tänne kokemuksiaan kirjoittaneilla on järki pysynyt mukana aavejutuissa. Ainoastaan ne, jotka ylikiihkeästi suhtautuvat ja varoittelevat toisia uskomasta näihin, ovat vähän liikaa tunteella mukana jutuissa. HEILLÄ ei ole enää järki pysynyt mukana.
Aivan. Järjen tulisi kai pysyä mukana ihan arkielämässäkin koko ajan. Mutta mitä eroa siinä sitten on, pysyykö järki mukana aave- ja kummitusjutuissa, niiden lukemisessa ja kertomisessa ja jopa omien kokemusten kertomisessa (mikäli niitä on).Kyllä nämä kummitus ja aavejutut on hauskaa ajanvietettä, ei siinä mitään. Toivottavasti jokaisella pysyy järki mukana ja ymmärtää että satujahan ne on, mielikuvituksen tuotetta ja niin edelleen..
Käsitän, että kaikilla tänne kokemuksiaan kirjoittaneilla on järki pysynyt mukana aavejutuissa. Ainoastaan ne, jotka ylikiihkeästi suhtautuvat ja varoittelevat toisia uskomasta näihin, ovat vähän liikaa tunteella mukana jutuissa. HEILLÄ ei ole enää järki pysynyt mukana.
Nothing is quite what it seems
^Täsmälleen samaa mieltä.
Ihan kuin istuttaisiin nuotion äärellä kertomassa kummitusjuttuja ja mineraalimies olisi se pieni poika joka itkuisella äänellä kiljuu, että:" Ette saa puhua tollasia. Ei kummituksia oikeasti ole! Lopettakaa!"
Vaikuttaa siltä, että kaikkein tosikkomaisemmin kummitusjuttuihin suhtautuvat skeptikot kun taas muut ymmärtävät juttujen olevan viihdettä.
Ja usein skeptikot eivät ollenkaan ymmärrä esim. horoskooppeja ja pitävät niitä julkaisevaa lehteä jotenkin rappiolle ajautuneena. Hesarissakin on joka päivä monta sivua viihteellistä aineistoa jolla ei oikeasti ole mitään uutisarvoa tai ylipäänsä mitään merkitystä juuri kenellekään muuten kuin että ihmiset kuluttavat vuositasolla huikeita summia tällaiseen hyödyttömään toimintaan. Tarkoitan siis urheilun seuraamiseen.
Ihan kuin istuttaisiin nuotion äärellä kertomassa kummitusjuttuja ja mineraalimies olisi se pieni poika joka itkuisella äänellä kiljuu, että:" Ette saa puhua tollasia. Ei kummituksia oikeasti ole! Lopettakaa!"
Vaikuttaa siltä, että kaikkein tosikkomaisemmin kummitusjuttuihin suhtautuvat skeptikot kun taas muut ymmärtävät juttujen olevan viihdettä.
Ja usein skeptikot eivät ollenkaan ymmärrä esim. horoskooppeja ja pitävät niitä julkaisevaa lehteä jotenkin rappiolle ajautuneena. Hesarissakin on joka päivä monta sivua viihteellistä aineistoa jolla ei oikeasti ole mitään uutisarvoa tai ylipäänsä mitään merkitystä juuri kenellekään muuten kuin että ihmiset kuluttavat vuositasolla huikeita summia tällaiseen hyödyttömään toimintaan. Tarkoitan siis urheilun seuraamiseen.
^ Hyvin sanottu.
Ja tässä ja nyt sanon julkisesti, että jos minulle joskus sattuu outo tai yliluonnolliselta vaikuttava kokemus, kerron sen takuuvarmasti täällä heti ensimmäisenä, riippumatta mitä mieltä mineraalimies tai kuka vaan on moisen moskan levittämisestä.
Ja tässä ja nyt sanon julkisesti, että jos minulle joskus sattuu outo tai yliluonnolliselta vaikuttava kokemus, kerron sen takuuvarmasti täällä heti ensimmäisenä, riippumatta mitä mieltä mineraalimies tai kuka vaan on moisen moskan levittämisestä.
Nothing is quite what it seems
Kuule, niinpä. Pirun paljon asioita, joista ihminen ei kaikkea vain tiedämineraalimies kirjoitti:Ja miksi aaveen pitää näyttäytyä vain kun jossain on tapahtunut jotain pahaa.. huoh..
Ja minkä ihmeen takia eläimet eivät kummittele? Tai dinosaurukset?
+ eläimistä tuossa olet monien tavallisten kansalaisten mielestä väärässä.
Tulin juuri kotiin. Vedin ulko-oven perässäni kiinni kun kuulin napsahduksen ja vaatehuoneen valo sammui (olinkin jo aamulla ajatellut että pitää sammuttaa se virtaa tuhlaamasta mutta unohdin). Otin märät ulkovaatteet pois ja menin katsomaan. Katkaisija oli "pois päältä"-asennossa ja laitoin valot päälle. Ei ongelmaa, palavat kuten ennenkin. Eli lamppu ei ollut palanut. Täällä ei ole ketään muita. Tarkistin juuri.
Ehkäpä se oli se sama poltergeist joka edellisessä asunnossani sammutteli televisiotani ja kirjoituspöydän lamppua ja pani naapurini kännykän soittelemaan keskellä yötä hänen serkulleen.
Edit.typo
Ehkäpä se oli se sama poltergeist joka edellisessä asunnossani sammutteli televisiotani ja kirjoituspöydän lamppua ja pani naapurini kännykän soittelemaan keskellä yötä hänen serkulleen.
Edit.typo
-
Charon
Onko tästä silminnäkijähavaintoja vai laitetaanko naapurin känniselittelyjen piikkiin...Anile kirjoitti:pani naapurini kännykän soittelemaan keskellä yötä hänen serkulleen.
-
mineraalimies
- Lauri Hanhivaara
Tottakai omia kokemuksia voi ja pitää jakaa. Sanoin vain että kaikelle on järkevä selitys ja nämä jutut on yleensä astiharhoja joita omat aivomme kehittävät. Aaveille, menninkäisille ja ufoille tai mille muille vaan saduille on ihan tieteelliset fysiologiset selitykset miksi niitä nähdään.
Se ei toki poista sitä hyvin pientä mahdollisuutta etteikö ufoja, aaveita tai menninkäisiä oikeastikin olisi olemassa.
Se ei toki poista sitä hyvin pientä mahdollisuutta etteikö ufoja, aaveita tai menninkäisiä oikeastikin olisi olemassa.
Minkälaisia nämä selitykset ovat? Unihalvaus nyt on aivan selvä juttu, mutta entäs täysjärkisen, täysin hereillä olevan henkilön keskellä päivää näkemä henki, jota ei tuntenut ennestään, mutta jonka henkilöllisyys sitten selvisi kyseisen henkilön antaman kuvauksen perusteella? Mikä ilmiön tieteellinen selitys on?mineraalimies kirjoitti:Aaveille, menninkäisille ja ufoille tai mille muille vaan saduille on ihan tieteelliset fysiologiset selitykset miksi niitä nähdään.
Se "haluat nähdä isoisäsi henkiolentona koska kaipaat isoisääsi"-paska ei sitten lukeudu tieteelliseksi selitykseksi
Valonkatkasijathan ovat tavallaan "keinuja", etenkin nämä uudemmat leveänmalliset, joten jos et ollut keikauttanut katkaisijaa aivan pohjaan saakka päälle, se saattoi jäädä siihen ikään kuin puoleen väliin ja sitten keikahtaa toiselle puolelle oven sulkemisen aiheuttamasta tärähdyksestä.Anile kirjoitti:Tulin juuri kotiin. Vedin ulko-oven perässäni kiinni kun kuulin napsahduksen ja vaatehuoneen valo sammui (olinkin jo aamulla ajatellut että pitää sammuttaa se virtaa tuhlaamasta mutta unohdin). Otin märät ulkovaatteet pois ja menin katsomaan. Katkaisija oli "pois päältä"-asennossa ja laitoin valot päälle. Ei ongelmaa, palavat kuten ennenkin. Eli lamppu ei ollut palanut. Täällä ei ole ketään muita. Tarkistin juuri.