Minä olen kysynyt mitä sellaista tietoa Matulalla on mitä meillä muilla ei ole, jotta joutaa olemaan niin valmis tyrmäämään muiden ajatuksia. Johtuen siitä, että tarjolla olevien faktojen perusteella kukaan ei todellakaan voi olla 100% varma asioista, ellei omaa jotain sellaista tietoa mitä julkisuuteen ei ole tullut.

Ja julkisuudessahan tietoa on ollut todella niukasti.
Mutta tuo saa minusta jo olla. Tietää mitä tietää ja miksi tietää ja sillä selvä.
_________________________________________________________________________________
Minulla on aina ollut käsitys, että surma olisi tapahtunut nimenomaan perjantaina, mutta kappas: kyseessä on todellakin torstai-perjantai välinen yö.
Lehdissä on koko ajan puhuttu perjantaiyöstä. Voiko se muuten olla aiheuttanut sen, että joku on havainnut jotain, mutta kuvitellen yhtä tyhmästi kuin minä?
__________________________________________________________________________________
Poliisi kertoo tietävänsä pihalla olleista jäljistäpäätellen suunnan.
Se ei paljon lohduta, koska edelleen on jäljellä ne kolme reittiä pois Vanhakylästä.
__________________________________________________________________________________
Jos surmaaja olisi kutsunut Jukkaa nimellä, olisi vaimo varmasti sanonut hätäpuhelussa olettavansa, että surmaaja ja miehensä tuntevat toisensa.
Jos surmaaja olisi puhutellut Jukkaa nimellä, ei poliisin olisi tarvinnut lotkauttaa korvaa naapurin teoriaan siitä, että surmaaja on erehtynyt talosta ja syy on teatteriesitys. (ellei naapurinkin nimi ole jukka

)