Copy kirjoitti:Miten vittu toisen teksti voi olla toisen allekirjoituksessa, aika provoa on pistää Marskin:
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Alkaa tää paikka olemaan yksi vitsi jos omat sanomiset saa päätyä toisen allekirjoitukseen.
Jotkut sanoo että elämä on parasta huumetta, osalle se tuntuisi olevan tämä paikka.
Totta puhut. Minäkin ihmettelen tuota. "marsalkka" itse sanoo:
Itse pyrin nimenomaan siivoamaan MURHA.INFOA kackelsbergista, jota on väitetty faktaksi."
Nyt seurattuani parisen vuotta hänen "siivoiluaan", totean: "marsalkan" siivousinnon motiivina ei niinkään ole totuudenrakkaus vaan halu lannistaa toiset minfoon kirjoittajat. Hän on saanut vaiennetuksi useita kirjoittajia ottamalla pilkallisesti omaksi allekirjoituksekseen heidän käyttämänsä lauseen.
Ymmärtääkseni murha-infon tarkoitus on antaa tila pohdiskelulle. Tuodaan näkökohtia eri puolilta, keskustelunomaisesti. Keskustelun luonteeseen kuuluu myös keskeneräisten ajatusten salliminen. Keskustelu tyrehtyy, jos yksi alkaa tiukata koko ajan toisilta faktoja ja viimeisteltyjä, hiottuja puheenvuoroja - tuomatta esille itse yhtään rakentavaa ajatusta.
Nimimerkki "marsalkka" etsimällä etsii lipsauksia palstaan kirjoittaneilta. Hän ivailee toisten mielipiteitä ja torppaa keskustelijoiden mielipiteet, eikä vain mielipiteitä, vaan pyrkii nujertamaan kanssakeskustelijat myös ihmisinä.
Yhteiskunnassa ja työpaikoilla moinen käytös tulkitaan yleensä kiusaamiseksi. Työyhteisössä hänenlaisensa tuhoaa kaiken luovuuden ja yrittämisen, minfossa se torppaa keskustelun. On kyse sairaalloisesta vallanhalusta.
(On tervettäkin vallanhalua: silloin toisia ei pyritä nujertamaan vaan vakuuttumaan. Terveesti vallanhaluinen ei ivaile toisen "vriheillä", vaan tuo esille näkökantoja puolustamaan omaa näkemystään.)
Vallanhimoinen pyrkii kaikkien muiden yläpuolelle. Hän tahtoo sanoa viimeisen sanan, määräillä ja ohjailla, hänen sanansa on laki. Hän ottaa tuomarin vallan.
Nimimerkin valinta kertoo joskus paljon. Ihminen joka valitsee nimimerkikseen "marsalkka", saattaa valinnallaan ilmaista kiihkeän halunsa olla pomo, kaikkien yläpuolella. Suosituimman suomalaisen kuvan valitseminen avatariksi voinee viitata toiveeseen olla ihailtu ja suosittu.
(Onneksi "marsalkka" ei enää esittele itseään "suvaitsevaiseksi kosmopoliitiksi". Se oli surkuhupaisaa. )
Itselläni oli kerran "marsalkan" tyylinen työtoveri. Häntä sanottiin psykopaatiksi. Toiset vihasivat häntä, toiset säälivät. Joku koetti olla mielinkielin, ettei itse joutuisi kiusatun osaan. Meikäläinen otti etäisyyttä. Niin on moni minfossakin tehnyt, vaihtanut toisille areenoille.
Ehkäpä "marsalkalla" ei siviilielämässään olekaan kiusattavia. Enää.

Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.