Jarmo Björkqvist puukotti vaimonsa - Jämsä 2006
-
suhmuri
- Alibin satunnaislukija
Jos veret pestään pois, niin ihan sama mitä siellä talossa on tapahtunut. Murhapaikkojen pelkääminen on taikauskoa. Ei tuo edes näytä kummitustalolta. Oikeastaan persoonaton ja tylsä kämppä. Piha on pieni ja naapurit lähellä - en ihmettele, kun ei kiinnosta jämsäläisiä. Ja rahat menee ainakin osittain Björkvistille. Kuka haluaa maksaa miehelle, joka tapaa vaimonsa raa-asti lapsen silmien edessä?
Aika hyvä pointti, ei tullut itselleni edes mieleen. Ehdin jo punaisen sekunnin suunnitella, josko pitäisi hommata koirille kunnollisen kokoinen piha, sekä meille kaksijalkaisille asunto mielenkiintoisella historialla. Kunnes luin tuon kommentin. Vaikka kyseessä olisi mahdollisen ostajaehdokkaan unelmakämppä, taitaisi jäädä suurimmalta osalta ostamatta jo tuonkin pikkuseikan takia.suhmuri kirjoitti:Ja rahat menee ainakin osittain Björkvistille. Kuka haluaa maksaa miehelle, joka tapaa vaimonsa raa-asti lapsen silmien edessä?
Anile, taitaapi olla poistunut jo internetin joutomaalle tuo sepustus... Ainakaan en näin pikaisella etsimisellä saanut tuloksia.
Tuli muuten mieleen, kun muistin virkistämiseksi selailin keskusteluketjun ensimmäisiä sivuja, että minun ensimmäinen muistoni on todistettavasti siltä ajalta, kun olin 1,5-vuotias. Kyseessä on äärimmäisen traumatisoiva muisto siitä, kuinka lempipalloni hävisi. Muistan vieläkin sen tunteen ja paikallaolleet ovat vahvistaneet, että tapahtumat etenivät juuri niin kuin muistan.
Jos lempparipallon äkillinen katoaminen (johon muuten liittyi myös rutkasti mystiikkaa) on jo tarpeeksi traumatisoivaa jäädäkseen mieleen, voi vain kuvitella, kuinka lähtemättömän vaikutuksen äidin surman todistaminen tekee. Varsinkin kun tekijä on isä.
Tuli muuten mieleen, kun muistin virkistämiseksi selailin keskusteluketjun ensimmäisiä sivuja, että minun ensimmäinen muistoni on todistettavasti siltä ajalta, kun olin 1,5-vuotias. Kyseessä on äärimmäisen traumatisoiva muisto siitä, kuinka lempipalloni hävisi. Muistan vieläkin sen tunteen ja paikallaolleet ovat vahvistaneet, että tapahtumat etenivät juuri niin kuin muistan.
Jos lempparipallon äkillinen katoaminen (johon muuten liittyi myös rutkasti mystiikkaa) on jo tarpeeksi traumatisoivaa jäädäkseen mieleen, voi vain kuvitella, kuinka lähtemättömän vaikutuksen äidin surman todistaminen tekee. Varsinkin kun tekijä on isä.
Lisäksi se, että teko oli todella raaka. Jarmo oli Alibin Kohutuimmat rikokset-kirjan mukaan koittanut sahata Paulan rintalastaa ja kaivaa sydäntä. Pieni lapsi, joka sellaista näkee, ei ehkä ymmärrä sitä juuri silloin, mutta muistikuvat jäävät ja iskevät vanhempana.joey kirjoitti:voi vain kuvitella, kuinka lähtemättömän vaikutuksen äidin surman todistaminen tekee. Varsinkin kun tekijä on isä.
Tuota mietin itsekin, olen kuullut kyllä tuosta rintalastan sahaamisesta... Eikä siinäkään vielä mitään, mutta jos tyttö jossain vaiheessa saa lukea isänsä kommentteja asiasta: "Tavoittelin vain sydäntä" jne.Howler kirjoitti: Lisäksi se, että teko oli todella raaka. Jarmo oli Alibin Kohutuimmat rikokset-kirjan mukaan koittanut sahata Paulan rintalastaa ja kaivaa sydäntä. Pieni lapsi, joka sellaista näkee, ei ehkä ymmärrä sitä juuri silloin, mutta muistikuvat jäävät ja iskevät vanhempana.
Elän itse siinä toivossa, että tuossa vaiheessa tyttö on jo katsonut muualle. Käsittääkseni se sydämen tavoitteleminen oli viimeisiä asioita mitä JB vaimolleen teki.
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Veikkaan, että tuo sydämen tavoittelu oli osa Björkqvistin rituaalia avioliitto-ongelmien ja riitojen takia. Sydän, rakkauden symboli ja kaatunut rakkaus. Ajatuksenjuoksu hemmolla oli muutenkin vähän normimiehestä poikkeavaa tilitysten perusteella. Lieneekö sitten aina ollut vähän sekaisin vai olisiko hyvissä töissä (käsittääkseni) ollessaan kilahtanut paineiden alla ja joku johto päässä irronnut.joey kirjoitti:
Elän itse siinä toivossa, että tuossa vaiheessa tyttö on jo katsonut muualle. Käsittääkseni se sydämen tavoitteleminen oli viimeisiä asioita mitä JB vaimolleen teki.
-
Neiti Etsivä
- Frank Drebin
Itse en kyllä perheineni tuohon taloon olisi muuttanut vaikka ilmaiseksi olisin saanut
sen verran karmivalta talon tapahtumat tuntuvat vaikka koko sisusta olisi uusiksi laitettu
Olisin myös noista kirjeistä kiinnostunut,alkuketjua selaillessani muistaakseni joku mainitsi,että oli kirjeen koneelleen tallettanut..olisiko ollu nim. EuroJR tai jtn sinnepäin...tai sitten näin smurffi-limppari huuruissani muistelen olemattomia
Toisen kirjeen otsikko meni jotenkin näin: näin käy oikeus,pakko valittaa.
Jompi kumpi kirjeistä minkä olen lukenut oli täynnä selittelyä, muiden syyttelyä ja naurettaviin pikkuasioihin takertumista. Itsestään ei löytänyt tietenkään mitään vikaa, tyypillistä narsistisen persoonallisuushäiriöisen ja sairaan ihmisen puhetta.
Ketjun alussa joku veikkaillut Paulalla olevan toinen mies ja Paulan olevan laskelmoiva, kylmä yms. Toki on voinut näin ollakin mene ja tiedä. Narsisti on hyvin raskas elämänkumppani ja veikkaisin,että vaimo ollut aika "kurkkuaan myöten" täynnä miestään mutta ei ole ehkä tiedostanut tämän olevan sairas saati sitten pelännyt miestään tarpeeksi. Ja joskushan narsisti onnistuu myös tekemään puolisostaankin narsistin.
Olisin myös noista kirjeistä kiinnostunut,alkuketjua selaillessani muistaakseni joku mainitsi,että oli kirjeen koneelleen tallettanut..olisiko ollu nim. EuroJR tai jtn sinnepäin...tai sitten näin smurffi-limppari huuruissani muistelen olemattomia
Toisen kirjeen otsikko meni jotenkin näin: näin käy oikeus,pakko valittaa.
Jompi kumpi kirjeistä minkä olen lukenut oli täynnä selittelyä, muiden syyttelyä ja naurettaviin pikkuasioihin takertumista. Itsestään ei löytänyt tietenkään mitään vikaa, tyypillistä narsistisen persoonallisuushäiriöisen ja sairaan ihmisen puhetta.
Ketjun alussa joku veikkaillut Paulalla olevan toinen mies ja Paulan olevan laskelmoiva, kylmä yms. Toki on voinut näin ollakin mene ja tiedä. Narsisti on hyvin raskas elämänkumppani ja veikkaisin,että vaimo ollut aika "kurkkuaan myöten" täynnä miestään mutta ei ole ehkä tiedostanut tämän olevan sairas saati sitten pelännyt miestään tarpeeksi. Ja joskushan narsisti onnistuu myös tekemään puolisostaankin narsistin.
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
Re: Jarmo Björkqvist
Nostelin tätä juttua sen verran, että olisiko jollakin (EuroJR?) tätä kirjettä tai edes osaa siitä jäljellä? Tai linkkiä mistä sen löytäisi? Tuo elisan linkki ei harmi kyllä enää toimi...
Itse googlettamalla löysin vain tämän:
Itse googlettamalla löysin vain tämän:
http://katjan.blogs.fi/2007/05/03/huh_h ... a~2201434/Vaimonsa tappanut (narsisti) antaa perisuhdevinkkejä netissä! Tässä suora lainaus Jarmo Björkqvistin avoimesta kirjeestä. Mun kommentit suluissa lauseen perässä:
TÄRKEINTÄ PARISUHTEESSA ON REHELLISYYS!
Minkäänlaisiin kikkailuihin ei kannata ruveta. Ja varsinkaan, mikäli toinen rakastaa. Kannattaa myös miettiä, mitä vaikutuksia käytöksellään on toiselle. (sanoo narsisti)
Rakastamaan ja kunnioittamaan pystyy vain kun rakastaa ja kunnioittaa itseään. Näin ollen on haettava välittömästi vilpitöntä apua jos tuntee heikkoutta. (!!!)
Tunteilla ei kannata leikkiä. Jos tuntuu ettei ole onnellinen, on tarkasteltava ensin itseään ja sitten vielä itseään. Jokainen on oman onnensa seppä. Onnellisuus lähtee ajattelusta – ei ympäristöstä. Onni tulee yhteistyöstä. Kannattaa keskustella yhdessä asioista, aroistakin ja hyvä olla rohkea tuomaan tunteensa esille. Rohkeutta, hävitä ei voi. On hyvin tärkeä oppia tuntea itsensä ja tunteensa. On hyvä kuunnella itseään ja pukea tunteet sanoiksi vaikkapa vaan itseään varten. Vielä tärkeämpää se on kommunikointia varten. Lapselle se on hyvin tärkeä opettaa. Se on tunneälyä, joka kehittyy ja jota voidaan kehittää.
Neljäkymmentävuotias mies on hyvin haavoittuva. Mielessään hän pohtii, mitä hän on saavuttanut elämässään. Varsinkaan siihen aikaan ei kannata ruveta parisuhteessa sähläämään. (Muuten tapahtuu murha)
Kuinka tavallinen tarina tämä onkaan -- tarvitseeko olla? Harvoin parisuhteet päättyvät näin. Sillä mukana täytyy olla osaamattomuuden lisäksi huonoa tuuria ja jääräpäisiä ihmisiä. (Joo, murhahan on ihan normaalia arkipäivää)
Jos huomataan itsessäsi tai aviopuolisossasi vähänkin outoa käyttäytymistä, on hyvä jutella kumppanillesi siitä. Riidoissa on turha ottaa asiaa esille, se vain pahentaa tilannetta. (Missäs sitten?) Te voitte vielä korjata tilanteen. Voit yllättyä kumppanisi reaktiosta positiivisesti. Ennalta, et voi tietää toisen suhtautumista. Mikäli asioista ei voi keskustella, on hyvä hakea yhdessä apua.
Jos aikaa ei tahdo löytyä, kannattaa silti hidastaa ja keskittyä ongelmiin, sillä aika ei niitä paranna, se vain pahentaa niitä. Pureutukaa ongelmiin kun vielä mahdollisuudet järkeviin ratkaisuihin ovat olemassa.
Mikäli ystävänne puhuu pahaa kumppanistaan ollaan nähtävästi jo tilanteessa asiat ovat huonosti ja missä keskinäinen kommunikointi ei varmasti toimi. Mikäli halutaan oikeasti auttaa, on hyvä varmistaa, että pariskunta hakee apua yhdessä tai järjestettävä kolmikantaneuvottelut. Mikäli se ei ystävällesi käy, irtisanoudu jopa kuuntelemisesta. (Kyllä tosiystävät näkevät jos asiat ei ole niin kuin pitää ja hyvä että puuttuvat. Pitää puuttua!)
Vaikka kuinka uskoisi kommunikaatio ongelmien ratkaisuun kotikutoisesti niitä on mahdoton selvittää. Aina on hyvä lähteä hakemaan apua ja nopeasti. Se on osaamista. Mitään ei tarvitse hävetä, koska ongelmat ovat normaaleja.
Jos vain pystytään kannattaa välttää syyllisyystilaan itsenne tai toisen ajamista. Sen kanssa eläminen on hyvin vaikeata ja parisuhteelle tuhoisaa.
Parisuhteessa kannattaa välillä pysähtyä miettimään sitä, että missä ollaan menossa. Siitä huolimatta vaikka olisi kuinka kiire tahansa. Mihin loppujen lopuksi on kiire.
Yleensä tämän tyyppisistä tragedioista ei jää ketään kertomaan. Jokaiselle voi käydä näin, onneksi olemme yksilöitä, ja vain harvoille käy näin. En olisi minäkään uskonut kuuna päivänä meille käyvän näin.
Emme saa Paulaa takaisin. Ja mikä tärkeintä tässä tilanteessa, varsinkin Liisan kannalta, emme saa syyllistää ketään. Kaikki ovat tarkoittaneet hyvää. Elämä ei vain aina mene niin kuin suunnittelee, joku suunnittelee paremmin. (Kaikki ovat tarkoittaneet hyvää???)
Tulenko muuttamaan ja pystynkö mottoni Maltti on valttia – mutta vauhdilla. Se jää nähtäväksi.
Halusin olla hyvä aviomies, hyvä isä ja hyvä töissä. Paula halusi olla hyvä vaimo, hyvä äiti ja hyvä poliitikko. En osannut olla - anteeksi. (Omaa sentään omantunnon)
Isä
Tähän loppuun vielä tällainen parisuhdeohje, vaikka tämä ei liity suoranaisesti juttuun.
Tasa-arvo ajattelussa hyvin usein tasapäistetään naiset ja miehet. Katsotaan heidän olevan samanlaisia. Ajatellaan, että kaikki on hyvin kun kummatkin rakastaa ja kunnioittaa. Ja niinhän se onkin, mutta todellisuudessa mies kuitenkin priorisoi kunnioituksen tärkeämmäksi kuin rakastamisen. Miehelle tärkeää parisuhteessa on kunnioitus ja seksi. Mies rakastaa varmasti ja tekee mitä vain, jos nämä asiat ovat kunnossa. Naiselle tärkeää on rakkaus.
Eli miehelle riittää kunnioitus kun taas nainen vaatii rakkautta. Toisin sanoen miehessä kunnioitus generoituu rakkaudeksi ja naisessa rakkaus generoituu rakkaudeksi. (Joo, ja lehmät lentää)
Nainen ja mies ovat erilaisia vaikka tasa-arvoisia ovatkin. Miehen pitää parisuhteessa rakastaa naistaan. Naisen pitää kunnioittaa miestään. (Mitään ei pidä, kaikki tulee omasta vapaasta halusta)
Mies pystyy rakastamaan naista jos häntä kunnioitetaan. Nainen pystyy rakastamaan miestä jos häntä rakastetaan. (Ihanko tosi?)
Eli mies kun toimii kaikessa siten, että siitä huokuu rakkaus jopa vastoinkäymisissä, silloin nainen voi rakastaa miestä.
Nainen kun toimii kaikessa, että siitä näkyy kunnioitus vaikeuksissakin, silloin mies voi rakastaa naista.
Kuopion Vankila
Jarmo Björkqvist
PL 7
70101 Kuopio
Mä olen järkyttynyt. Avoin kirje kokonaisuudessaan
ELÄ ja anna toisten elää
-
Scythe
En tiedä onko minulla kiero huumorintaju tai olenko muuten kieroutunut, mutta repesin naurusta tuosta Kakiran kommentista.Kakira kirjoitti:Vaimonsa tappanut (narsisti) antaa perisuhdevinkkejä netissä! Tässä suora lainaus Jarmo Björkqvistin avoimesta kirjeestä. Mun kommentit suluissa lauseen perässä:
Neljäkymmentävuotias mies on hyvin haavoittuva. Mielessään hän pohtii, mitä hän on saavuttanut elämässään. Varsinkaan siihen aikaan ei kannata ruveta parisuhteessa sähläämään. (Muuten tapahtuu murha)
Montakohan ihailijakirjettä Jarmo B. on jo mahtanut saada tai saa "sydäntä särkevällä vuodatuksellaan?
Voi pirulauta, minulla on kyllä se yksi kirje tulostettuna itsellä tallessa, mutta se on niin tuhottoman monta sivua etten viitsi naputella uusiksi. Jos ei keltään löydy tekstitiedostona niin voisin kilttinä skannata mahdollisesti, viimeisenä vaihtoehtona..
Olivat aika paikkansa pitäviä, vaikka olivatkin alkuperäisen kirjoittajan, ei minunScythe kirjoitti: En tiedä onko minulla kiero huumorintaju tai olenko muuten kieroutunut, mutta repesin naurusta tuosta Kakiran kommentista.
Jep, olen lukenut että se ON pitkä. Ilmeisesti omaiset on saaneet sen alkuperäisen linkin poistettua, sitä kun jossain vaiheessa vaativat, kuulemma?Howler kirjoitti:Voi pirulauta, minulla on kyllä se yksi kirje tulostettuna itsellä tallessa, mutta se on niin tuhottoman monta sivua etten viitsi naputella uusiksi. Jos ei keltään löydy tekstitiedostona niin voisin kilttinä skannata mahdollisesti, viimeisenä vaihtoehtona..
Olisi tietysti IHANAA jos skannaist sen, vaikka siinä kova homma onkin, mutta odotellaan vielä jos jollain olisi se helpommin satavilla...
ELÄ ja anna toisten elää