Kopla - 9

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Maza
Jane Marple

Re: Kupla - 9

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Arska on Bodomin surmat tunnustanut, se on tosiasia, josta ei pääse mihinkään.
Oletko sitä mieltä, että Arska on murhaaja?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Wagner kirjoitti: Arska on Bodomin surmat tunnustanut, se on tosiasia, josta ei pääse mihinkään.
Tuo ei todista vielä mitään. Bodominkin tapauksessa, kuten kaikissa tunnetuissa ja pimeissä henkirikoksissa ilmaantuu asaisin väliajoin jos jonkinlaista tunnustajaa. Muun muassa eräs Pentti Soininen tunnusti suoraan julkiselle sanalle olevansa Bodomin murhaaja. Rohkenen sitä kuitenkin epäillä...

Assmann ei suoranaisesti koskaan tunnustanut, mutta antoi rivien välistä ymmärtää, että hänellä saattoi olla asian kanssa jotain tekemistä.

Kaikkein uskottavimpana pidän kioskimies Karl Gyllströmin tunnustusta. Sekin on toisen käden tietoa, mutta en näe mitän miksi miehen saunakaveri olisi laskenut luikuria. Oleellista on myös se, että kioskimies tunnustuksen tehtyään lähti järvelle eikä sieltä elävänä palannut.

Ei kai kukaan murhan tehnyt tunnusta tekojaan kuin vasta sillä kuuluisalla kuolinvuoteellaan tai sitten ei ollenkaan. Se on yksi seikka, miksi suhtaudun Gustafssonin tapauksen yllätystodistajiin todella suurin varauksin. Miksi ottaa sellainen riski, että vuosikymmenet läpi mennyt salailu ja totuuden peittely romahtaisi vain siksi, että pääsisi elvistelemään muijille tehneensä murhia. Ei mielestäni oikein sovi murhaajan psykologiseen profiiliin. Jos Gustafsson olisi kertonut murhista vain omantunnontuskia lieventääkseen, niin miksi hän ei tunnustanut oikeudessa tai kuulusteluissa?

Tulee mieleen eräskin heinäveteläinen mies, joka elvisteli olevansa Tulilahden murhien takana. No, kun poliisi kuulusteli miestä, niin jostain syystä miekkonen joutui hämmennyksen valtaan, veti sanansa takaisin ja myönsi "tunnutuksen" olleen pelkkää pilailua.
peltirumpu
Adrian Monk

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

^Tehty mikä tehty - mutta ei tullut 12 vuotta :twisted:
Pharaoh
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Strangelovelta erinomainen analyysi tunnustus-teemaan. Omasta aloitteesta ja huomion- tai rehvastelunhalusta tehty tunnustus viittaa enemmänkin syyttömyyteen kuin syyllisyyteen.
Maza
Jane Marple

Wagner: Miten on? Onko Arska syyllinen?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Pharaoh
Martin Beck

Re:

konsta kirjoitti:
Kaskisaari kirjoitti:Voisiko joku valaista noviisia. Mikä ihme on Kopla-9? Ja miten se liittyy Bodomin murhiin?
Kopla-9 taitaa olla puhtaasti nettikeskustelussa syntynyt käsite, jolla ei löydy yhtymäkohtia todellisuuteen. Ideana on jonkinlainen nuorten ryhmä Olarista, jonka jäseniä oli kertoman mukaan Bodomin rannoilla juuri tuona kohtalokkaana helluntaiyönä.

Maza ja kumppanit sitten saavat satuilla lisää tästä aiheesta.
Kuulin huhun että tämä "ei löydy yhtymäkohtia todellisuuteen-kopla" olisi kokoontumassa miitinkiin. Miten on Maza?
Maza
Jane Marple

Re: Re:

Pharaoh kirjoitti:Kuulin huhun että tämä "ei löydy yhtymäkohtia todellisuuteen-kopla" olisi kokoontumassa miitinkiin. Miten on Maza?
Tapaaminen on syyskuussa 2009. Osanotto tulee varmasti olemaan runsasta. Saa nähdä, keskustellaanko Urhon puheluista.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Maza kirjoitti:Osanotto tulee varmasti olemaan runsasta. Saa nähdä, keskustellaanko Urhon puheluista.
Joo, osanottoni.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Pharaoh
Martin Beck

konsta kirjoitti:
Maza kirjoitti:Osanotto tulee varmasti olemaan runsasta. Saa nähdä, keskustellaanko Urhon puheluista.
Joo, osanottoni.
Oho! Konsta ilmoittautuu siis osanottajaksi miitinkiin. Viimeksi nyt olisin hänestä uskonut. Kait Konsta on sitten kutsuttu ja myöntää kuluvansa Koplaan? :roll:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Jahka moottoritie toimii moitteettomasti. :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Maza
Jane Marple

Pharaoh kirjoitti:Oho! Konsta ilmoittautuu siis osanottajaksi miitinkiin. Viimeksi nyt olisin hänestä uskonut. Kait Konsta on sitten kutsuttu ja myöntää kuluvansa Koplaan? :roll:
Onko Kopla-9 tämän jälkeen Kopla-10?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

strangelove kirjoitti:...Kaikkein uskottavimpana pidän kioskimies Karl Gyllströmin tunnustusta. Sekin on toisen käden tietoa, mutta en näe mitän miksi miehen saunakaveri olisi laskenut luikuria. Oleellista on myös se, että kioskimies tunnustuksen tehtyään lähti järvelle eikä sieltä elävänä palannut.
Näin se ei mennyt.
On eräälle tuttavallenikin saunassaan tunnustanut muka surmanneensa telttailijat.
Ne puheet menevät mielestäni viinan lukuun.
Olin itse järvellä kalassa kun äijä hyppäsi kalliolta mölisten veteen.
Käsitykseni mukaan sai sydänkohtauksen ja hukkui.

Keli oli hyvä ja ahvenia tuli mustalla Droppen-lipalla mukavasti.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
strangelove
Adrian Monk

Wagner kirjoitti:
strangelove kirjoitti:...Kaikkein uskottavimpana pidän kioskimies Karl Gyllströmin tunnustusta. Sekin on toisen käden tietoa, mutta en näe mitän miksi miehen saunakaveri olisi laskenut luikuria. Oleellista on myös se, että kioskimies tunnustuksen tehtyään lähti järvelle eikä sieltä elävänä palannut.
Näin se ei mennyt.
On eräälle tuttavallenikin saunassaan tunnustanut muka surmanneensa telttailijat.
Ne puheet menevät mielestäni viinan lukuun.
Olin itse järvellä kalassa kun äijä hyppäsi kalliolta mölisten veteen.
Käsitykseni mukaan sai sydänkohtauksen ja hukkui.

Keli oli hyvä ja ahvenia tuli mustalla Droppen-lipalla mukavasti.

8)
Sydänkohtausta hän ei saanut. Tämä todettiin kuolinsyytutkimuksessa. Ja ainakin yleinen käsitys on ollut, että hän hukuttautui. Toisaalta, mistä erottaa tahallisen ja tahattoman hukkumisen? AIka vaikeaa se varmaan on.

SIlloin tämän Bodom-tuomion jälkeen muistaakseni IS:ssa oli aukeaman juttu kioskimiehestä. Siinä kerrottiin miehen tunnustaneen murhat naapurilleen. Naapuri oli sanonut tunnustuksen jälkeen jotain: "Jos kerran olet Bodomin murhaaja, uskon sen vasta kun hukuttaudut järveen". Tai jotain tuonne päin. Muistaako kukaan tällaista?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

strangelove kirjoitti:...SIlloin tämän Bodom-tuomion jälkeen muistaakseni IS:ssa oli aukeaman juttu kioskimiehestä. Siinä kerrottiin miehen tunnustaneen murhat naapurilleen. Naapuri oli sanonut tunnustuksen jälkeen jotain: "Jos kerran olet Bodomin murhaaja, uskon sen vasta kun hukuttaudut järveen". Tai jotain tuonne päin. Muistaako kukaan tällaista?
Iltalehdistö herkutteli Bodomin tapauksella aika pitkään, lööppejä ja tarinoita tehtailtiin aivan surutta.
Minusta Aku-Ankassakin on parempia juttuja ja niiden mahdollinen yhteys tositapahtumiin on vähemmän sensaationhakuista.

En kuitenkaan käyttäisi Akun veljenpoikien Sudenpentujen käsikirjaa tapauksen ratkaisun referenssinä.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
strangelove
Adrian Monk

Wagner kirjoitti:
strangelove kirjoitti:...SIlloin tämän Bodom-tuomion jälkeen muistaakseni IS:ssa oli aukeaman juttu kioskimiehestä. Siinä kerrottiin miehen tunnustaneen murhat naapurilleen. Naapuri oli sanonut tunnustuksen jälkeen jotain: "Jos kerran olet Bodomin murhaaja, uskon sen vasta kun hukuttaudut järveen". Tai jotain tuonne päin. Muistaako kukaan tällaista?
Iltalehdistö herkutteli Bodomin tapauksella aika pitkään, lööppejä ja tarinoita tehtailtiin aivan surutta.
Minusta Aku-Ankassakin on parempia juttuja ja niiden mahdollinen yhteys tositapahtumiin on vähemmän sensaationhakuista.

En kuitenkaan käyttäisi Akun veljenpoikien Sudenpentujen käsikirjaa tapauksen ratkaisun referenssinä.

8)
Mietin vain sitä, mistä IS tällaisenkin jutun on repinyt. Tokko on mitään todellisuuspohjaa?
Lukittu