Oletko sitä mieltä, että Arska on murhaaja?Wagner kirjoitti:Arska on Bodomin surmat tunnustanut, se on tosiasia, josta ei pääse mihinkään.
Kopla - 9
Re: Kupla - 9
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
-
strangelove
- Adrian Monk
Tuo ei todista vielä mitään. Bodominkin tapauksessa, kuten kaikissa tunnetuissa ja pimeissä henkirikoksissa ilmaantuu asaisin väliajoin jos jonkinlaista tunnustajaa. Muun muassa eräs Pentti Soininen tunnusti suoraan julkiselle sanalle olevansa Bodomin murhaaja. Rohkenen sitä kuitenkin epäillä...Wagner kirjoitti: Arska on Bodomin surmat tunnustanut, se on tosiasia, josta ei pääse mihinkään.
Assmann ei suoranaisesti koskaan tunnustanut, mutta antoi rivien välistä ymmärtää, että hänellä saattoi olla asian kanssa jotain tekemistä.
Kaikkein uskottavimpana pidän kioskimies Karl Gyllströmin tunnustusta. Sekin on toisen käden tietoa, mutta en näe mitän miksi miehen saunakaveri olisi laskenut luikuria. Oleellista on myös se, että kioskimies tunnustuksen tehtyään lähti järvelle eikä sieltä elävänä palannut.
Ei kai kukaan murhan tehnyt tunnusta tekojaan kuin vasta sillä kuuluisalla kuolinvuoteellaan tai sitten ei ollenkaan. Se on yksi seikka, miksi suhtaudun Gustafssonin tapauksen yllätystodistajiin todella suurin varauksin. Miksi ottaa sellainen riski, että vuosikymmenet läpi mennyt salailu ja totuuden peittely romahtaisi vain siksi, että pääsisi elvistelemään muijille tehneensä murhia. Ei mielestäni oikein sovi murhaajan psykologiseen profiiliin. Jos Gustafsson olisi kertonut murhista vain omantunnontuskia lieventääkseen, niin miksi hän ei tunnustanut oikeudessa tai kuulusteluissa?
Tulee mieleen eräskin heinäveteläinen mies, joka elvisteli olevansa Tulilahden murhien takana. No, kun poliisi kuulusteli miestä, niin jostain syystä miekkonen joutui hämmennyksen valtaan, veti sanansa takaisin ja myönsi "tunnutuksen" olleen pelkkää pilailua.
-
peltirumpu
- Adrian Monk
Re: Kopla - 9
^Tehty mikä tehty - mutta ei tullut 12 vuotta 
-
Pharaoh
- Martin Beck
Strangelovelta erinomainen analyysi tunnustus-teemaan. Omasta aloitteesta ja huomion- tai rehvastelunhalusta tehty tunnustus viittaa enemmänkin syyttömyyteen kuin syyllisyyteen.
Wagner: Miten on? Onko Arska syyllinen?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
-
Pharaoh
- Martin Beck
Re:
Kuulin huhun että tämä "ei löydy yhtymäkohtia todellisuuteen-kopla" olisi kokoontumassa miitinkiin. Miten on Maza?konsta kirjoitti:Kopla-9 taitaa olla puhtaasti nettikeskustelussa syntynyt käsite, jolla ei löydy yhtymäkohtia todellisuuteen. Ideana on jonkinlainen nuorten ryhmä Olarista, jonka jäseniä oli kertoman mukaan Bodomin rannoilla juuri tuona kohtalokkaana helluntaiyönä.Kaskisaari kirjoitti:Voisiko joku valaista noviisia. Mikä ihme on Kopla-9? Ja miten se liittyy Bodomin murhiin?
Maza ja kumppanit sitten saavat satuilla lisää tästä aiheesta.
Re: Re:
Tapaaminen on syyskuussa 2009. Osanotto tulee varmasti olemaan runsasta. Saa nähdä, keskustellaanko Urhon puheluista.Pharaoh kirjoitti:Kuulin huhun että tämä "ei löydy yhtymäkohtia todellisuuteen-kopla" olisi kokoontumassa miitinkiin. Miten on Maza?
Joo, osanottoni.Maza kirjoitti:Osanotto tulee varmasti olemaan runsasta. Saa nähdä, keskustellaanko Urhon puheluista.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
-
Pharaoh
- Martin Beck
Oho! Konsta ilmoittautuu siis osanottajaksi miitinkiin. Viimeksi nyt olisin hänestä uskonut. Kait Konsta on sitten kutsuttu ja myöntää kuluvansa Koplaan?konsta kirjoitti:Joo, osanottoni.Maza kirjoitti:Osanotto tulee varmasti olemaan runsasta. Saa nähdä, keskustellaanko Urhon puheluista.
Jahka moottoritie toimii moitteettomasti. 
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Onko Kopla-9 tämän jälkeen Kopla-10?Pharaoh kirjoitti:Oho! Konsta ilmoittautuu siis osanottajaksi miitinkiin. Viimeksi nyt olisin hänestä uskonut. Kait Konsta on sitten kutsuttu ja myöntää kuluvansa Koplaan?
Näin se ei mennyt.strangelove kirjoitti:...Kaikkein uskottavimpana pidän kioskimies Karl Gyllströmin tunnustusta. Sekin on toisen käden tietoa, mutta en näe mitän miksi miehen saunakaveri olisi laskenut luikuria. Oleellista on myös se, että kioskimies tunnustuksen tehtyään lähti järvelle eikä sieltä elävänä palannut.
On eräälle tuttavallenikin saunassaan tunnustanut muka surmanneensa telttailijat.
Ne puheet menevät mielestäni viinan lukuun.
Olin itse järvellä kalassa kun äijä hyppäsi kalliolta mölisten veteen.
Käsitykseni mukaan sai sydänkohtauksen ja hukkui.
Keli oli hyvä ja ahvenia tuli mustalla Droppen-lipalla mukavasti.
-
strangelove
- Adrian Monk
Sydänkohtausta hän ei saanut. Tämä todettiin kuolinsyytutkimuksessa. Ja ainakin yleinen käsitys on ollut, että hän hukuttautui. Toisaalta, mistä erottaa tahallisen ja tahattoman hukkumisen? AIka vaikeaa se varmaan on.Wagner kirjoitti:Näin se ei mennyt.strangelove kirjoitti:...Kaikkein uskottavimpana pidän kioskimies Karl Gyllströmin tunnustusta. Sekin on toisen käden tietoa, mutta en näe mitän miksi miehen saunakaveri olisi laskenut luikuria. Oleellista on myös se, että kioskimies tunnustuksen tehtyään lähti järvelle eikä sieltä elävänä palannut.
On eräälle tuttavallenikin saunassaan tunnustanut muka surmanneensa telttailijat.
Ne puheet menevät mielestäni viinan lukuun.
Olin itse järvellä kalassa kun äijä hyppäsi kalliolta mölisten veteen.
Käsitykseni mukaan sai sydänkohtauksen ja hukkui.
Keli oli hyvä ja ahvenia tuli mustalla Droppen-lipalla mukavasti.
SIlloin tämän Bodom-tuomion jälkeen muistaakseni IS:ssa oli aukeaman juttu kioskimiehestä. Siinä kerrottiin miehen tunnustaneen murhat naapurilleen. Naapuri oli sanonut tunnustuksen jälkeen jotain: "Jos kerran olet Bodomin murhaaja, uskon sen vasta kun hukuttaudut järveen". Tai jotain tuonne päin. Muistaako kukaan tällaista?
Iltalehdistö herkutteli Bodomin tapauksella aika pitkään, lööppejä ja tarinoita tehtailtiin aivan surutta.strangelove kirjoitti:...SIlloin tämän Bodom-tuomion jälkeen muistaakseni IS:ssa oli aukeaman juttu kioskimiehestä. Siinä kerrottiin miehen tunnustaneen murhat naapurilleen. Naapuri oli sanonut tunnustuksen jälkeen jotain: "Jos kerran olet Bodomin murhaaja, uskon sen vasta kun hukuttaudut järveen". Tai jotain tuonne päin. Muistaako kukaan tällaista?
Minusta Aku-Ankassakin on parempia juttuja ja niiden mahdollinen yhteys tositapahtumiin on vähemmän sensaationhakuista.
En kuitenkaan käyttäisi Akun veljenpoikien Sudenpentujen käsikirjaa tapauksen ratkaisun referenssinä.
-
strangelove
- Adrian Monk
Mietin vain sitä, mistä IS tällaisenkin jutun on repinyt. Tokko on mitään todellisuuspohjaa?Wagner kirjoitti:Iltalehdistö herkutteli Bodomin tapauksella aika pitkään, lööppejä ja tarinoita tehtailtiin aivan surutta.strangelove kirjoitti:...SIlloin tämän Bodom-tuomion jälkeen muistaakseni IS:ssa oli aukeaman juttu kioskimiehestä. Siinä kerrottiin miehen tunnustaneen murhat naapurilleen. Naapuri oli sanonut tunnustuksen jälkeen jotain: "Jos kerran olet Bodomin murhaaja, uskon sen vasta kun hukuttaudut järveen". Tai jotain tuonne päin. Muistaako kukaan tällaista?
Minusta Aku-Ankassakin on parempia juttuja ja niiden mahdollinen yhteys tositapahtumiin on vähemmän sensaationhakuista.
En kuitenkaan käyttäisi Akun veljenpoikien Sudenpentujen käsikirjaa tapauksen ratkaisun referenssinä.