Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988
Re: Piia Irmeli Ristikankare
Uusimmassa Seurassa oli juttua Piiasta. Ihan mielenkiintoinen juttu, voisiko joku tänne skannata/kirjoittaa sen? 
Nanika ga tooku matteiru to
Oho. Tässähän ehtisi vielä kioskille jos juoksisi eikä jäisi kirjoittelemaan viestiä.
Eräs minfolainen sanoi mielestäni hyvin viikonloppuna, että ostetaan niitä lehtiä nyt kun kerrankin tarjotaan kiinnostavia juttuja. Seura maksaa normaalisti nelisen euroa, ja itse ainakin aion sillä summalla osoittaa kannatustani hyville jutuille ja mielenkiintoisille aiheille.
Eräs minfolainen sanoi mielestäni hyvin viikonloppuna, että ostetaan niitä lehtiä nyt kun kerrankin tarjotaan kiinnostavia juttuja. Seura maksaa normaalisti nelisen euroa, ja itse ainakin aion sillä summalla osoittaa kannatustani hyville jutuille ja mielenkiintoisille aiheille.
-
Valdovas
- Axel Foley
Ja kesätarjouksessa 2,90 €PaulaDrew kirjoitti:Oho. Tässähän ehtisi vielä kioskille jos juoksisi eikä jäisi kirjoittelemaan viestiä.
Eräs minfolainen sanoi mielestäni hyvin viikonloppuna, että ostetaan niitä lehtiä nyt kun kerrankin tarjotaan kiinnostavia juttuja. Seura maksaa normaalisti nelisen euroa, ja itse ainakin aion sillä summalla osoittaa kannatustani hyville jutuille ja mielenkiintoisille aiheille.![]()
PS. Kiinnostava yhteensattuma (jos on...
-
Scythe
Joku voisi tosiaan skannata koko jutun tänne, koska se sisälsi myös mielenkiintoista uutta tietoa. Itse luin jutun eilen pikaisesti ja tein pari muistiinpanoa. Jutussa mainittiin, että Piian katoaminen kääntyi epäillyksi henkirikokseksi v. 2002 ja katoamista alettiin saadun vihjeen jälkeen tutkia murhana.
Tutkinnanjohtaja rikoskomisario Kimmo Heinonen kertoi, että Piian perheeseen kohdistunut tutkintalinja on tutkittu loppuun, eikä tekijä löydy lähipiiristä.
Heinosen mukaan todennäköisin vaihtoehto on, että Piia nousi jonkin yksityisauton kyytiin. Tähän viittaa myös poliisin saama vihjekirje, joka sisälsi yksityiskohtaisia tietoja. Kyseisen kirjeen kirjoittaja oli matkustanut ykköstietä Helsingin suuntaan ja havainnut jotain tai ollut jotenkin osallisena Piian katoamiseen. Poliisi on saanut lisäksi pari uutta vihjettä.
Olen ollut hyvin paljon samoilla linjoilla kuin mitä Heinonen jutussa kertoo. Täällä on spekuloitu melko paljon perheen mahdollisesta osallisuudesta katoamiseen tai itsemurhan mahdollisuudesta, mutta poliisi ei pidä niitä todennäköisinä vaihtoehtoina.
Tutkinnanjohtaja rikoskomisario Kimmo Heinonen kertoi, että Piian perheeseen kohdistunut tutkintalinja on tutkittu loppuun, eikä tekijä löydy lähipiiristä.
Heinosen mukaan todennäköisin vaihtoehto on, että Piia nousi jonkin yksityisauton kyytiin. Tähän viittaa myös poliisin saama vihjekirje, joka sisälsi yksityiskohtaisia tietoja. Kyseisen kirjeen kirjoittaja oli matkustanut ykköstietä Helsingin suuntaan ja havainnut jotain tai ollut jotenkin osallisena Piian katoamiseen. Poliisi on saanut lisäksi pari uutta vihjettä.
Olen ollut hyvin paljon samoilla linjoilla kuin mitä Heinonen jutussa kertoo. Täällä on spekuloitu melko paljon perheen mahdollisesta osallisuudesta katoamiseen tai itsemurhan mahdollisuudesta, mutta poliisi ei pidä niitä todennäköisinä vaihtoehtoina.
Valdovas, edellisessäkin seurassa oli jostain katoamisesta tai murhasta, mutta en saa päähäni mistä. Asiakkailla tulee aina bongailtua näitä, tietää sitten jos pitää lähteä lehtikioskille 
Nanika ga tooku matteiru to
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Vihjekirjeestä muistui mieleen tuolla aiemmin hypoteesina pohtimani yhteys Toivonlinnan tapahtumiin.
Osittain mielenkiintoista keskustelua aiheesta adventistien taholta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8180033
Osittain mielenkiintoista keskustelua aiheesta adventistien taholta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8180033
Totuus
-
Valdovas
- Axel Foley
Toivottavasti eivät sentään inspiroi liikaa harventamaan asiakaskuntaasi...!Clyde kirjoitti:Valdovas, edellisessäkin seurassa oli jostain katoamisesta tai murhasta, mutta en saa päähäni mistä. Asiakkailla tulee aina bongailtua näitä, tietää sitten jos pitää lähteä lehtikioskille![]()
Onkohan tuo vihjekirjeen kirjoittaja ollut jopa saman auton kyydissä kuin mihin Piia on liftannut?
Tai sitten on joutunut hidastamaan ehkä tiensivussa olevan auton takia ja nähnyt jotain? Vaikka jonkun väkisin repivän tyttöä auton kyytiin?
Tai sitten on joutunut hidastamaan ehkä tiensivussa olevan auton takia ja nähnyt jotain? Vaikka jonkun väkisin repivän tyttöä auton kyytiin?
Oli ihan hyvä juttu ja muutama uusi tiedonmurunenkin siitä löytyi. Piian opiskelupaikkaa olen usein kysellyt ja nyt se varmistui olleen Turku.
Ja tuo Scythen mainitsema hatara viittaus vihjekirjeen sisältöön oli ehkä tiedonmurusista se mielenkiintoisin.
Jutusta jää sellainen mielikuva, että kirjeen kirjoittajaa ei epäillä syylliseksi Piian katoamiseen. Mietityttää kyllä tuo kirje nyt kovasti. Jos se on totta, sen kirjoittajaa on ajanut joko syyllisyyden- tai velvollisuudentunto. Onko omatunnon ääni nyt sitten hiljentynyt vaikka asia ei ole hirveästi edennytkään. Miksi kirjoittaja on jättänyt asian sikseen seitsemäksi vuodeksi? Kokeeko hän tehneensä jo voitavansa ja kertoneensa jo kaikki tietonsa? Mikä estää ilmoittautumasta poliisille henkilökohtaisesti?
Ja tuo Scythen mainitsema hatara viittaus vihjekirjeen sisältöön oli ehkä tiedonmurusista se mielenkiintoisin.
Jutusta jää sellainen mielikuva, että kirjeen kirjoittajaa ei epäillä syylliseksi Piian katoamiseen. Mietityttää kyllä tuo kirje nyt kovasti. Jos se on totta, sen kirjoittajaa on ajanut joko syyllisyyden- tai velvollisuudentunto. Onko omatunnon ääni nyt sitten hiljentynyt vaikka asia ei ole hirveästi edennytkään. Miksi kirjoittaja on jättänyt asian sikseen seitsemäksi vuodeksi? Kokeeko hän tehneensä jo voitavansa ja kertoneensa jo kaikki tietonsa? Mikä estää ilmoittautumasta poliisille henkilökohtaisesti?
Kiitos aktiivisesta mainostuksesta PaulaDrewPaulaDrew kirjoitti:Oli ihan hyvä juttu ja muutama uusi tiedonmurunenkin siitä löytyi. Piian opiskelupaikkaa olen usein kysellyt ja nyt se varmistui olleen Turku.
Muutenkin olis tässä "kaiveltavana" muutamia tapauksia, että ei tarvitse paljon pähkäillä miten viikonloppu sujuu
ELÄ ja anna toisten elää
No olipa aktiivista. Mainostusta suorastaan
. Itse tykkäsin jutusta, koska sain siitä jotain. Monille täällä varmaan kaikki nuo Seuran kesäsarjan jutut sisältävät vain itsestäänselvyyksiä, koska kenellä toimittajalla olisi aikaa perehtyä johonkin tapaukseen samalla tavalla kuin minfolaiset ovat tehneet jo useita vuosia? Mutta meillä ei ole minfolaisasemassa keskusteluyhteyttä esim. poliisiin, tai lähteemme ovat muutenkin surkeampia, ja toimittajien antamia pieniä tietoja pidän siksi oman tiedonjanoni kannalta tärkeinä. En yritä mainostaa, vaan ihmetyttää se, että pitäisi skannata ja skannata vaikka lehdessä on vielä myyntiaikaa jäljellä ja kerrankin on mielenkiintoisia aiheita eikä hinta kenellekään liian kova.
Tästä "mainostamisesta", ihan positiivista että tietää etukäteen kannattaako lehti ostaa vai eiPaulaDrew kirjoitti: En yritä mainostaa, vaan ihmetyttää se, että pitäisi skannata ja skannata vaikka lehdessä on vielä myyntiaikaa jäljellä ja kerrankin on mielenkiintoisia aiheita eikä hinta kenellekään liian kova.
Ja olen samaa mieltä ton sakannauksen kanssa, ei uusia lehtiä tänne kannata skannailla, tosin mulla ei sitä mahdollisuutta olisikaan, mutta kyllä mä rekisteröityneille "kanssaharrastajilleni" ton Raisan jutun voin samalla laittaa, kun sen muutenkin koneelle tossa aikani kuluksi naputtelin.
En sitten vieläkään ole päässyt lukemaan sitä juttua.. otin meinaan mukavan asennon sängyssä ja aloin netistä katsomaan sitä kadonneet- sarjaa, ja... nukahdin
ELÄ ja anna toisten elää
Oma veikkaukseni on, että kirjeen kirjoittaja on ollut juuri siinä autossa, johon Piia on mahdollisesti noussut ja mikä on koitunut hänen kohtalokseen. En usko, että tämä henkilö on kuitenkaan nähnyt itse tappoa tai onnettomuutta, joka on johtanut kuolemaan, vaan on ollut vain ajelemassa surmaajan kanssa ja heitetty sitten kotiin, jonka jälkeen Piia ja tekijä ovat vielä jatkaneet iltaa. Voi tietenkin olla niinkin päin, että kirjeen kirjoittaja on ollut se kuski ja vienyt Piian ja jonkun kaverinsa johonkin.
Yksi vaihtoehto on sekin, että mahdollinen surmaaja on kertonut jostain syystä jollekkin läheiselleen aiheuttaneensa Piian kuoleman.
Joka tapauksessa luulen, että se miksi henkilö tulee tietonsa kanssa vasta nyt esiin johtuu juuri siitä, ettei ole pystynyt sitä aikaisemmin tekemään johtuen läheisestä suhteesta tekijään.
Yksi vaihtoehto on sekin, että mahdollinen surmaaja on kertonut jostain syystä jollekkin läheiselleen aiheuttaneensa Piian kuoleman.
Joka tapauksessa luulen, että se miksi henkilö tulee tietonsa kanssa vasta nyt esiin johtuu juuri siitä, ettei ole pystynyt sitä aikaisemmin tekemään johtuen läheisestä suhteesta tekijään.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Näinhän poliisikin tuntuu uskovan.Lukaisin tuon jutun Seurasta ja kopioin siitälost kirjoitti:Oma veikkaukseni on, että kirjeen kirjoittaja on ollut juuri siinä autossa, johon Piia on mahdollisesti noussut ja mikä on koitunut hänen kohtalokseen.
uudet jutut mukaan(en kehdannut pölliä isoisän lehteä).
Tuosta kyllä sai sen käsityksen että poliisi on erittäin varma syyllisestä mutta kuten lehdessäkin
mainittiin "ilman ruumista on vaikea saada tarpeeksi näyttöä".
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Pitääpä itsekin käydä ostamassa lehti heti herättyäni,mikäli se vielä myynnissä on.
Tässä samalla katselen kadonneet ohjelman jaksoa piiasta.Olisi helpotus kaikille kun tämä vihdoin selviäisi.
Tässä samalla katselen kadonneet ohjelman jaksoa piiasta.Olisi helpotus kaikille kun tämä vihdoin selviäisi.
pienikin hetki on arvokas