Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
EastLondon
Remington Steele

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Löytöpaikalla käyneet. Onko teistä kukaan paikantanut paikkaa GPS:llä? Jos niin voisiko laittaa koordinaatit tänne? Olisi vaan tositen helpompi löytää paikalle.

GPS:n kanssa retkeily löytöalueella voisi kertoa myös tarkat matkamitat eri suunnista ja jollainlailla edistää päättelyä siitä mistä henkilö olisi voinut tulla.

Onko selvitetty onko joku alueen mökinomistaja esim. vuokrannut tammikuun 2007 ja maaliskuun 2007 välisenä aikana mökkiään? - Jos mökeillä onkin ollut muita käyttäjiä kuin varsinaisia mökkinomistajia tuona aikana.
"Elämä on..."
Pikku Myy
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Kiitokset selventävistä piirroksista!

Asento kieltämättä on hyvin kummallinen. Minä saatan venyttää selkääni vastaavassa asennossa, mutta sillon jalat on kyllä taitettuna vartalon alla. Mitään muuta syytä asennolle en keksi. Saapasasia kiinnostaa minuakin, koska se voisi tukea jonkun muun tekemiä jälkiä. Toisaalta en muutenkaan ymmärrä miten jäljet on voineet säilyä metsässä, jossa lunta oli löytöhetkellä enää paikoitellen. Sade ja tuuli kuitenkin tuhoavat jälkiä aika nopeasti.
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Hassua että mainitsitte nuo Freewayt, kun kysyin niistä pullojen ehjyydestä ajattelin nimenomaan Lidlin juomia, joita meillä pääasiassa kaupan naapuruuden vuoksi juodaan ja ne pullot ovat järjestään heikkoja,isot ja pienet!

Kiitos kaunis Julietille hyvistä kuvista! Yhdyn edellisiin, minäkin olin kuvitellut sen enemmän kylkiasennoksi. Tuosta asennosta tuli mieleen että olivat ne lääkkeet tyhjässä mahassa yhtäkkiä alkaneet vaikuttamaan ja oli sitten tuohon asentoon lysähtänyt alkuperäisestä polvistumisasennosta.
Annie W
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Annie W »

Kiitos JJ selventävistä kuvista!
nurich kirjoitti:Tuosta asennosta tuli mieleen että olivat ne lääkkeet tyhjässä mahassa yhtäkkiä alkaneet vaikuttamaan ja oli sitten tuohon asentoon lysähtänyt alkuperäisestä polvistumisasennosta.
Sama asia tuli mullekin mieleen. Humalainen tai muuten tokkurainen voisi nukkua tuollaisessa asennossa, koska on sellaiseen sattunut lysähtämään. En usko mäkään, että kukaan tarkoituksella kävisi tuollaiseen asentoon nukkumaan (kylmään maahan).
Misery is almost always the result of thinking.
nurich
Poliisikoira Rex

Jos jollakin oikein kiltillä olisi paljon vapaa-aikaa, voisi pistää kuvan siitä paikasta google earthiin, eikös... Eikös toi ABC-asema ole se Oritupa vai sekoitanko?
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Annie W kirjoitti:Kiitos JJ selventävistä kuvista!
nurich kirjoitti: En usko mäkään, että kukaan tarkoituksella kävisi tuollaiseen asentoon nukkumaan (kylmään maahan).
Paitsi, että takki oli siinä vainajan alla. Mutta jokatapauksessa, ei kukaan selväjärkinen tommosta asentoa valitsisi nukkuma-asennoksi. Ei näytä kovin mukavalta. Humalatilassa( tai muiden lääkkeiden vaikutuksen alaisena) voisin kuvitellakin monen tuupahtavan tohon asentoon. Nainen on kuitenkin ensin levittänyt takin, asetellut pullot riviin ja kaivanut sarjakuvan. Sitten jostain syystä mennyt kyykkyasentoon ja siitä kaatunut eteenpäin. Nyt kun katson tuota asentokuvaa, niin en enää usko, että kukaan on naista tuohon asentoon asetellut. Siinä olisi ollut aika asettelu, ja eikö se ole aika vaikeaa kuolonkankealle ihmiselle. Helpompi olisi ollut se kaikkien kuvittelema kylki-sikiöasento.
En siltikään poista mahdollisuutta että paikalla olisi kuitenkin ollut joku toinen.
Ihmettelen myös, että miksi tuo sarjakuva oli suhteellisen kaukana naisesta, kuopan reunalla sekin?

Ensimmäisenä mulle tuli tosta asennosta mieleen, että jos naisen nostaisi pystyyn, niin:

-Nainen olisi naisten kyykkypissa asennossa. Mutta tuskinpa sentään housut päällä olisi tämmöistä alkanut suorittamaan :lol: Tosin lääketokkurassa sitä ei välttämättä tajua, että housutkin on vielä päällä.

-Nainen olisi asennossa, jossa nainen voisi suorittaa miehelle seksuaalista nautintoa suullaan.

-Nainen rukoilisi

-Nainen oksentaisi (Tosin mitään oksennusta ei löytynyt)

-Tuon tyyppisessä asennossa olen ollut myös jos mahaani on oikein kovasti kouristellut

Älkää ottako näitä liian vakavasti, kunhan pohdiskelen tuota mielestäni varsin erikoista asentoa.
Olisi mielenkiintoista tietää ihmisiltä, jotka enemmänkin löytävät kuolleita ihmisiä, että onko tuo oikeasti niin erikoinen asento, mitä ainakin minä kuvittelen?

Hypotermiassa voi muuten varmaan hampaat kalista yhteen sillä tuloksella, että puree huuleen tai kieleen ja saa siitä verta suuhunsa?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Carina
Neuvoja-Jack

Huomio Härkä tai muut poliisin kanssa jutustelleen!

Onko paikalta löytynyt sytkäriä tai tulitikkuaskia? Paikaltahan löytyi tupakantumppeja ja tupakkaa, mutta onko löytynyt mitään millä moisen saisi syttymään?
Täällä kun on listattu kaikki naisen mukana olleet tavarat, mutta aika tärkeä tavara tupakoitsijan kohdalta puuttuu?! :shock:
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Joo, olihan siellä sytkäri..

Se lukee tuolla Aamulehden jutussakin, jonka luulis olevan tuttu jokaiselle kirjoittajalle. Jos ei ole niin tuoltapa löytyy: http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema ... 3640.shtml

"Tummanruskeassa olkalaukussa oli tupakkaa, kertakäyttösytkäri, hiusharja, voideputkilo, sakset, kynä, taskulamppu, aurinkolasit ja mp3-soitin."
Viimeksi muokannut buracee, Ke Elo 12, 2009 2:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Carina
Neuvoja-Jack

Höh, en voi enää muokata edellistä viestiäni, mutta halusin vielä tarkentaa, että tuo vasen käsi mahan alla, voisi viitata juurikin siihen mainitsemaani kovaan vatsakipuun. Vahvojen lääkkeiden ottaminen tyhjään mahaan voisi varmasti tämmöistä aiheuttaa?
Itse olen ollut siis juurikin vastaavassa asennossa ja toinen käsi mahan alla, kun olen kärsinyt kovista kivuista mahassa.
Carina
Neuvoja-Jack

buracee kirjoitti:Joo, olihan siellä sytkäri..

Se lukee tuolla Aamulehden jutussakin, jonka luulis olevan tuttu jokaiselle kirjoittajalle.
Okei, anteeksi, en tajua miten se sytkäri on kokonaan mennyt ohi :oops:
nurich
Poliisikoira Rex

Hyvä pointti, Carina! Lähipiirissä eräällä henkilöllä on krooninen ohut (tai ehkä se oli paksu-?) suolen tulehdus, joka aiheuttaa todella kovia vatsakipuja ja pahat ilmavaivat. Hän asettuu monesti juuri tuohon asentoon sillä sanoo niiden ilmavaivojen helpottavan kun on takalisto ylöspäin. Se takin riisuminen sopisi minusta kipuihin: jos mahaan sattuu niin että hiki nousee pintaan niin takki saattaa todellakin ahdistaa niin että riisuminen saattaa tuntua pienemmältä pahalta. Ainakin antibiootit tyhjään mahaan saattavat nipistää herkempivatsaista, joten mikseivät muutkin lääkkeet, varsinkin jos niitä tempaisee kerralla paljon.
kaelma
Susikoski

Viesti Kirjoittaja kaelma »

Carina kirjoitti: Toimiiko muuten taskulamppu kovallakin pakkasella?
En tiedä taskulampusta, mutta luulisi ainakin paristojen heikkenevän, jos ovat kauan aikaa kylmässä tai pakkasessa. On tosin varmaan olemassa sellaisiakin taskulamppuja, mihin ei tarvitse paristoja,vai kuinka.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Carina kirjoitti: Ihmettelen myös, että miksi tuo sarjakuva oli suhteellisen kaukana naisesta, kuopan reunalla sekin?
Tuota seikkaa ei kannata huomioida, sillä minähän en kuopan mittasuhteita tiedä. Eikä niitä voi vainajan löytäjäkään muistaa. "Kuopan reunalla tasamaalla, etuoikealla.."
(Ja oikeastihan nuo kaikki kolme koivunjuurakkoa olivat ihan lähekkäin.)
Carina kirjoitti: Ensimmäisenä mulle tuli tosta asennosta mieleen, että jos naisen nostaisi pystyyn, niin:

-Nainen olisi naisten kyykkypissa asennossa. Mutta tuskinpa sentään housut päällä olisi tämmöistä alkanut suorittamaan :lol: Tosin lääketokkurassa sitä ei välttämättä tajua, että housutkin on vielä päällä.

-Nainen olisi asennossa, jossa nainen voisi suorittaa miehelle seksuaalista nautintoa suullaan.

-Nainen rukoilisi

-Nainen oksentaisi (Tosin mitään oksennusta ei löytynyt)

-Tuon tyyppisessä asennossa olen ollut myös jos mahaani on oikein kovasti kouristellut
Ihan osuvia asentokuvauksia. Itse olen myös oksentanut jalat harallaan kyykyssä, ettei menisi housuille (taas ei tue itsemurhaa, sillä miksi vainaja olisi niistä housuista välittänyt enää).

Varsinaista aktiakin voi tuollaisessa asennossa harrastaa, mutta ei tosiaan housut jalassa. Jäykistyneelle kalmolle taas ei tuossa asennossa olisi kukaan saanut sammareita vedettyä jalkaan, siis jos henkilö kuoli kesken aktin ja ehti jo jäykistyä.. mutta ei todennäköistä.

Pikku Myy taisi ainakin mainita selkäkivuista. Niihin tuo asento on mitä mainioin rentouttaja.

.. mutta kädet. Ensimmäisiin kuviin olin piirtänyt kädet tuohon eteen ikäänkuin vastaanottamaan maahan kaaduttaessa. Toisessa kuvassa suorina eteen (ns. Mekka-pyllistys)ja toisessa kyynärpäistä taipuneena, kuin olisi "pudonnut" punnertaessa. Rouvari oikaisi käsien asennon katsottuaan kuvat. Samoin olin piirtänyt kasvoja kääntyneeksi hivenen tulosuuntaan -siis vasemmalle poskelle, mutta hän kertoi pään kääntyneen vastakkaiseen suuntaan niin ettei kasvoista alkuun näkynyt mitään.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

[ quote="Juliet Jones"] Tuota seikkaa ei kannata huomioida, sillä minähän en kuopan mittasuhteita tiedä. Eikä niitä voi vainajan löytäjäkään muistaa. "Kuopan reunalla tasamaalla, etuoikealla.."
[/quote]

Takaoikealla piti kirjoittamani.
Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Kiitos Juliet Jonesille hienoista piirrustuksista. Tämä tuskin tarkoittaa mitään, mutta vainajan asento on oikeastaan täysin jooga-asento nimeltä Lapsen asento. Rentouttaa nimenomaan selän lihaksia. Tuskin se on merkityksellistä, sillä luulen, että henkilö on ollut sekava ja huonovointinen lääkkeistä ja asento nyt on joku vaan mihin on päätynyt. Mutta tässä vielä linkki tuohon jooga-asentoon:
http://www.santosha.com/bala.html
Vastaa Viestiin