http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1719913Turkulaisnainen kateissa yli kolme viikkoa
14.08.2009 14:55
Varsinais-Suomen poliisi kaipaa tietoja turkulaisesta naisesta, joka poistui kotoaan Askaistentieltä heinäkuun 22. päivän aamuna. Sen jälkeen hänestä ei ole havaintoja.
Kadonnut Irina Puolakanaho on 62-vuotias. Hän on 160 senttiä pitkä, pyöreäkasvoinen ja hieman vatsakas. Hänen hiuksensa ovat punertavat ja laineikkaat, ja ne ulottuvat korvien alapuolelle. Hänen yllään olleista vaatteista ei ole tietoa.
Jalkavaivojensa vuoksi Puolakanaho ei pysty kävelemään kovin pitkiä matkoja kerrallaan. Hän puhuu sujuvaa suomea hieman venäläisellä korostuksella.
Poliisi pyytää kadonneen liikkeistä jotain tietäviä soittamaan Turun pääpoliisiasemalle numeroon 0466280264.
STT
(K) Irina Puolakanaho 62. Kateissa Turussa.
(K) Irina Puolakanaho 62. Kateissa Turussa.
"Yöperho on koteloitunut"
Re: (K) Irina Puolakanaho 62. Kateissa Turussa.
Just meinasin laittaa saman, mut kiva kun solmu ehti, tuli kuvankin kanssa. Kolme viikkoa jalkavaivaisena? Ois hyvä jos vähän enempi tulis vinkkejä, tuskin kävellen pitkälle päässyt. Onko ollut kotona riitaa tai onko edes miestä? Mitä mukana, puhelin ym?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
En nyt tiedä onko mainitsemisen arvoinen asia, mutta purjelaivatapahtuma Tall Ships' Races oli Turussa 23. - 26.7.2009. Niiden valmistelut olivat siis jo käynnissä tuolloin 22.päivä jolloin Irina on kadonnut.
Ja tuo Askaistentie on aika lähellä jokirantaa myös. Ja tuolloin oli todella paljon turisteja tuolla seudulla liikenteessä (mm. minä itse). Autokin jouduttiin jättämään parkkiin tuonne Askaistentien tuntumaan, ei lähempää laillista parkkipaikka löytynyt.
Karttalinkki Askaistentien sijainnista: http://www.02.fi/kartta-haku/FI/Turku/Askaistentie
Ja tuo Askaistentie on aika lähellä jokirantaa myös. Ja tuolloin oli todella paljon turisteja tuolla seudulla liikenteessä (mm. minä itse). Autokin jouduttiin jättämään parkkiin tuonne Askaistentien tuntumaan, ei lähempää laillista parkkipaikka löytynyt.
Karttalinkki Askaistentien sijainnista: http://www.02.fi/kartta-haku/FI/Turku/Askaistentie
"Yöperho on koteloitunut"
Mielenkiintoista lisämatskua ja ihan asiaa, no nyt sain paremman käsityksen alueesta. Oisiko mennyt katsomaan järjestelyjä ja tavannut jonkun jonka kyydillä mennyt sit johonkin? Tuo 62v ei ole vielä mitään jos haluaa tutustua uusiin ihmisiin.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Tämä kommentti sai minut hymähtämään, huvituksesta. En tiedä miten muut, mutta JOS minä olisin jalkavaivainen, ei minun ensimmäisiä ajatuksiani katoamishaluisena olisi se, että haluanpas tästä kävellen kadota, tralalalaa.v-a-45 kirjoitti:Kolme viikkoa jalkavaivaisena? Ois hyvä jos vähän enempi tulis vinkkejä, tuskin kävellen pitkälle päässyt.
Suomessa on kuitenkin autoja, ja julkistakin liikennettä, joten tämä ihminen voi yhtä hyvin olla toisella puolella maapalloakin kuin naapuritalon ojassa, halutessaan. Ja epähalutessaankin.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Toivottavasti Irina löytyy pian...
Kamala tunne bongata tuttu nimi tältä palstalta, vaikken Irinaa henkilökohtaisesti tunnekaan
Kamala tunne bongata tuttu nimi tältä palstalta, vaikken Irinaa henkilökohtaisesti tunnekaan
-
rosamarine
- Adrian Monk
Kyseessä on siis Suomen kansalaisuuden saanut venäläissyntyperäinen nainen? Ja jos puhuu sujuvaa suomea, luulisin, että ei ole ihan viime vuosina Suomeen rantautunut. Tulee mieleen, että jos on omatoimisesti kadonnut, olisi palannut kotimaahansa tai sitten kyseessä on murha. Pelkkää speguleerausta silti ed.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Irina on asunut Suomessa 70-luvulta asti, ellei pidempäänkin.
Mikäli en ihan väärin muista, hän on tehnyt työkseen käännöksiä, ja sekä suomi että venäjä on sujuvaa.
Mikäli en ihan väärin muista, hän on tehnyt työkseen käännöksiä, ja sekä suomi että venäjä on sujuvaa.
-
EastLondon
- Remington Steele
Pitääpäs kysellä asiasta työkaverilta jolla on sama erittäin harvinainen sukunimi... josko tietäisi jotain enemmän...
Outoa minusta, että etsitään vasta 3vko kuluttua katoamisesta, ja ettei mitään hajua ole vaatteista, jotka saattaisivat olla kadotessa päällä.
Olisko voinut mennä ihan vaan synnyinmaassaan käymään?
Outoa minusta, että etsitään vasta 3vko kuluttua katoamisesta, ja ettei mitään hajua ole vaatteista, jotka saattaisivat olla kadotessa päällä.
Olisko voinut mennä ihan vaan synnyinmaassaan käymään?
"Elämä on..."
Liekkö yksineläjä, jolla ei ole tiiviitä sukulaissuhteita tai ystävyyssuhteita, niin että katoamiseen reagoitaisiin nopeammin. Tuo vaateasia voi selittyä edellä mainitulla plus mahdollisesti kesäajalla (ei käytetä päällysvaatteita).EastLondon kirjoitti:Outoa minusta, että etsitään vasta 3vko kuluttua katoamisesta, ja ettei mitään hajua ole vaatteista, jotka saattaisivat olla kadotessa päällä.
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Thomas Fuller
EastLondon, laitapa mulle yksärillä työkaverisi nimi. Ehkä voin auttaa...
En nyt ihan varmasti voi sanoa, mut -70luvulla ei tietääkseni ihan vaan halutessaan suomeen voinut muuttaa venäjältä. Edes avioliitto Suomalaisen kanssa ei ollut ihan yksiselitteinen syy muutolle. Tuo sukunimi on kait pudasjärveltä, ainakin sukupuun mukaan eli suomalainen. Itseasiassa myös Irinasta löytyy paljon juttuja googlesta.
Vodkalle: minulla on todella paha selkäkipu, joka päivä ja kuitenkin haluan liikkua mahdollisimman paljon, ajatukseni olikin josko jaloistaan huolimatta olisi halunnut ottaa lenkin johonkin suuntaan ja sitten saanut esim. sairauskohtauksen?
Vodkalle: minulla on todella paha selkäkipu, joka päivä ja kuitenkin haluan liikkua mahdollisimman paljon, ajatukseni olikin josko jaloistaan huolimatta olisi halunnut ottaa lenkin johonkin suuntaan ja sitten saanut esim. sairauskohtauksen?
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Niin, tuohon on vaikea vastata. Tuntuisi kuitenkin, että jos jonnekin olisi lähtenyt kävelylle muuten vain, olisi pysynyt yleisillä reiteillä vaikka juuri sen jalkavaivojen vuoksi, ettei lähde minnekään metsään hilippasemaan sitten. Ja jos on pysynyt edes jonkinlaisella lenkkipolulla, niin varmasti kolmen viikon aikana JOKU olisi jo löytänyt.v-a-45 kirjoitti:Vodkalle: minulla on todella paha selkäkipu, joka päivä ja kuitenkin haluan liikkua mahdollisimman paljon, ajatukseni olikin josko jaloistaan huolimatta olisi halunnut ottaa lenkin johonkin suuntaan ja sitten saanut esim. sairauskohtauksen?
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Mä olen aikoinani tuntenut/tiennyt Irinan pojat, ja tiedän että heidän äitinsä on venäläinen, mutta pojat ovat syntyneet Suomessa ja myös asuneet täällä koko ikänsä. Sen tiedän myös, että poikien isäkään ei ole Pudasjärveltä. Sitä en osaa sanoa, mistä Irina on suomalaisen sukunimen saanut. Saattaahan olla, että Irina on mennyt poikien syntymän jälkeen uudestaan naimisiin Puolakanaho-nimisen miehen kanssa. En ole sukunimestä koskaan kysynyt...v-a-45 kirjoitti:En nyt ihan varmasti voi sanoa, mut -70luvulla ei tietääkseni ihan vaan halutessaan suomeen voinut muuttaa venäjältä. Edes avioliitto Suomalaisen kanssa ei ollut ihan yksiselitteinen syy muutolle. Tuo sukunimi on kait pudasjärveltä, ainakin sukupuun mukaan eli suomalainen. Itseasiassa myös Irinasta löytyy paljon juttuja googlesta.
Ja tosiaan, Google varmisti muistikuvani käännöstöistä oikeaksi.
Ei ole tainnut mitään uutta Irinasta kuulua
Asuin vanhempieni kanssa samassa taloyhtiössä -80 luvulla joten tiedän Irinan ja hänen perheen. Tuntuu kurjalta hänen poikien kannalta, joten toivon todellakin että tämä hänen katoaminen selviää.
Hän on tosiaan venäjän kielen tulkki, ehkäpä mahdollisesti sai tietää jostain asiasta liikaa. Spekulointia toki, mutta vaikea uskoa että hän olisi kadonnut ilman syytä.
Asuin vanhempieni kanssa samassa taloyhtiössä -80 luvulla joten tiedän Irinan ja hänen perheen. Tuntuu kurjalta hänen poikien kannalta, joten toivon todellakin että tämä hänen katoaminen selviää.
Hän on tosiaan venäjän kielen tulkki, ehkäpä mahdollisesti sai tietää jostain asiasta liikaa. Spekulointia toki, mutta vaikea uskoa että hän olisi kadonnut ilman syytä.