Tyhmiä kysymyksiä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Kannattaisikohan tuosta palstan tarkoituksesta (taas kerran) avata oma ketju vaikkapa Lautamiehiin? Kun täälläkin on näköjään oltu eri linjoilla palstan perusluonteesta. Sekä joey että rosamarine kirjoittivat asiaa, vaikkakin näkökulmansa olivat erilaiset.

Itse olen periaatteessa joeyn linjoilla, kyllä tämän on etupäässä tarkoitus olla rikospalsta. Mutta onnekseni ylläpidolla on sen verran kiirus noitten bodofiilien välienselvittelyissä, että mun kaltaiseni Vapaan osaston hölöttäjät saavat rauhassa kirjoitella postauksiaan ilman sanktioita :? :oops:

Nyt se varsinainen tyhmä kysymys: Voisiko tuon Palstan tarkoitus - tiedotteen laittaa osaksi palstalle rekisteröitymistä, ikäänkuin "hyväksyn nämä käyttäjäehdot"-painikkeen alle? Saattaisihan se edes pikkuisen hillitä sattumalta palstalle eksyneen "ei niin alaan vihkiytyneen" alokkaan postausintoa...

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=12&t=434
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Valoviikate kirjoitti:Kellään tietoa, onko mahdollista estää kaikki yhteydenotot joltain tietyltä puhelinnumerolta? Osittain oman ajattelemattomuuteni takia olen alkanut saamaan tekstiviestejä mieshenkilöltä, joka esitteli minulle itsensä 17-vuotiaaksi (en ole siis tavannut häntä), eikä oikeasti voisi vähempää kiinnostaa hänen pervoilunsa. Kaveri löytyy esim. suomi24:n treffipalstalta juhar83...
Järkevintä on vaihtaa puhelinnumero ja laittaa se salaiseksi. Tai sitten poistaa viestit lukemattomina ja odottaa että tyyppi kyllästyy. Onko numerosi julkinen eli voiko tuo tyyppi jäljittää nimesi ja osoitteesi - silloin voi tietysti olla hankalampaa estää toisenlaisia yhteydenottoja?
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Valoviikate kirjoitti:Kellään tietoa, onko mahdollista estää kaikki yhteydenotot joltain tietyltä puhelinnumerolta? Osittain oman ajattelemattomuuteni takia olen alkanut saamaan tekstiviestejä mieshenkilöltä, joka esitteli minulle itsensä 17-vuotiaaksi (en ole siis tavannut häntä), eikä oikeasti voisi vähempää kiinnostaa hänen pervoilunsa. Kaveri löytyy esim. suomi24:n treffipalstalta juhar83...
Minulla on puhelimessa valikko nimeltä "puhelujen hallinta". Siinä on "hyväksy puhelut" ja "vain listalta" voisi olla oikea vaihtoehto jolla estää henkilön kontakti.. edellyttäen tuon koskevan siis myös tekstareita. Viestiasetuksissa moista valikkoa ei ole, eikä yhteystietoasetuksissa.

Jos ei onnistu niin, niin sitten ilmoita henkilölle ettet kaipaa yhteydenottoja enää. Varoita, että ymmärtämättömyydestä voi tulla ongelmia hänelle itselleen. Senpä jälkeen hän syyllistyy rikokseen ottaessaan kontaktia sinuun, joka koet sen häiritsevänä.
Scythe

Viesti Kirjoittaja Scythe »

maija turjukka kirjoitti:Kannattaisikohan tuosta palstan tarkoituksesta (taas kerran) avata oma ketju vaikkapa Lautamiehiin? Kun täälläkin on näköjään oltu eri linjoilla palstan perusluonteesta. Sekä joey että rosamarine kirjoittivat asiaa, vaikkakin näkökulmansa olivat erilaiset.

Itse olen periaatteessa joeyn linjoilla, kyllä tämän on etupäässä tarkoitus olla rikospalsta. Mutta onnekseni ylläpidolla on sen verran kiirus noitten bodofiilien välienselvittelyissä, että mun kaltaiseni Vapaan osaston hölöttäjät saavat rauhassa kirjoitella postauksiaan ilman sanktioita :? :oops:
Olen ihan samaa mieltä ja korostan toisen kappaleesi ensimmäistä lausetta. Kannatetaan.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Solmu kirjoitti:Jos ajan polttomoottorikäyttöistä radio-ohjattavaa autoa humalassa, niin syyllistynkö rattijuoppouteen?
Ei rattijuoppoutta mutta vaaran aiheuttamisesta voisi syyte napsahtaa. Jos rc-autosi olisi lentokone niin sitä helpommin.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Waja kirjoitti: Sormissa on syvät ja pinnalliset extensorit ja flexorit.
Waja puhuu siis jänteistä. Sormissa ei ole lihaksia, sormia liikuttavat lihakset sijaitsevat kyynärvarressa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

^Lihaksista tuli mieleen oman anatomianopettajani lausuma, että ihmiselle on jokseenkin tarpeeton karvankohottajalihas vähäisten karvojen vuoksi. Jotkut nisäkkäät saavat sen ansiosta tarvittaessa lisää mittaa (esim. kissanpennulla sen näkee selvästi). Ilmeisesti tämä on kissallakin ei-tahdonalainen eli sileä lihas, joka toimii stressitilanteessa.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Mariacka kirjoitti:^Lihaksista tuli mieleen oman anatomianopettajani lausuma, että ihmiselle on jokseenkin tarpeeton karvankohottajalihas vähäisten karvojen vuoksi. Jotkut nisäkkäät saavat sen ansiosta tarvittaessa lisää mittaa (esim. kissanpennulla sen näkee selvästi). Ilmeisesti tämä on kissallakin ei-tahdonalainen eli sileä lihas, joka toimii stressitilanteessa.
Siis tarkoitatko ns. kananlihalihasta? :D Eli onko jossain päin vartaloa olemassa siis yksittäinen lihas joka hoitaa koko karvoituksen kohottamisen, vai puhutaanko tässä nyt vain niska-alueesta?
Niin tai näin, turha lihas se on taatusti, joten myönnän tappioni ja siirryn nuolemaan haavojani:

Eli lääketieteellä jatketaan. Lauantai-illan kunniaksi kompuroin eilen juurakossa, lopputuloksena kipuun suhteutettuna mitätön haava kämmenessä. Tästä tuli mieleen, että mikä saamarin hyöty kirvelystä on? Ja mitä se on?
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

^No en nyt allekirjoittaisi, että se täysin hyödytön on, itse ainakin olen huomannut, että jotkut ihmiset/asiat nostavat karvani pystyyn, mikä voi alitajuisesti kertoa, että näitä kannattaa varoa. Enkä muista onko tuo yksittäinen lihas vai pieniä lihaksia iholla. Luultavasti jälkimmäistä (myös kananlihalihas).

Kirvely on kai ihon rikkoutumisesta johtuvaa kipua, mikä varoittaa telomasta itseään lisää ja suojelee haavaa. Muitakin selityksiä voi olla, mutta ei tule äkkiä mieleeni (tänään näyttää olevan hyvien leffojen päivä, ei malta olla telkkarin ääreltä poissa).
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Amerikassa, jossa tilastojen mukaan on maailman lihavimmat ihmiset, lienee king size -polttouuneja? Entäs Suomessa -jos erittäin lihava ihminen tahtoo kuoltuaan tulla poltetuksi, onko se mahdollista? Ruumista ei kai voi pilkkoa osiinkaan? :shock:
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

^Nykyään myös Suomessa ollaan suurennettu jo polttouuneja sekä arkkuja. Kyllä, suomalaistenkin king size alkaa yleistyä :|

Jos elävältä ihmiseltä katkaisee kaulan, jääkö kasvoille se ilme, mikä ihmisellä oli katkaisun hetkellä, vai muuttuuko se? Esim. meneekö suupielet alaspäin tms.
Nanika ga tooku matteiru to
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Tässä sulle kuva Ed Geinin aikaansaannoksista.

Ehkä siinä saattaa vähän hymynkaretta olla, tiedä sitten...

Kuva
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Joskus olen kuullut, että ihmisen silmien ns. "normaali asento" on luomet ylhäällä, eli silmät auki.
Pitääkö tuo paikkansa?
Kun ihminen kuolee, niin jääkö silmät auki?
Olen kyllä huomannut jossain tv-sarjoissa yms, että lääkäri vetääkuolleen ihmisen luomet kiinni.
Mutta onko asia oikeasti niin?
"Yöperho on koteloitunut"
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

^Sekä että, useinhan ihminen kuolee nukkuessaan tai muuten sairauden uuvuttamana. Joillakin silmät voivat jäädä auki (äkkikuolema). Silmistä tuli vielä mieleen, että kun ihminen nukutetaan, hän vaistomaisesti sulkee silmänsä (psyykkistäkin), mutta esim. kissat pitävät silmänsä auki nukutuksen aikana.
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Solmu, jos kuolema tulee "yllättäen" niin kyllä ne silmät jää auki. Elokuvissa on aina hauska katsoa kun vedetään käsi kasvojen yli ja pim! - silmät ovat kiinni vaikka niihin ei koskettu :D

Rosan linkittämä kuva ei toimi. Haluaisin tiedonjanooni vastauksia.
Nanika ga tooku matteiru to
Lukittu