Taitelijaelämää..minä ja Morrison..

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
loneliness
Jessica Fletcher

Re: Taitelijaelämää..minä ja Morrison..

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Damien kirjoitti:Ehkä yksi parhaita esimerkkejä Suomessa on Petri Walli
Unohtamatta tietenkään Matti Inkistä. :wink:
Osaako joku vahvistaa tai tyrmätä, kun minulle joskus sanoi eräs puolituttu, että Walli oli sanonut jo aikoja ennen itsemurhaansa, että haluaa tehdä kolme albumia, jonka jälkeen tappaa itsensä? Niinhän siinä sitten kävikin, Kingston Wallin kanssa kolme levyä ja kuoleman jälkeen tullut ulos live-cd.
Paavo Arhinmäki on äijä!
aga
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja aga »

loneliness kirjoitti:
Damien kirjoitti:Ehkä yksi parhaita esimerkkejä Suomessa on Petri Walli
Unohtamatta tietenkään Matti Inkistä. :wink:
Osaako joku vahvistaa tai tyrmätä, kun minulle joskus sanoi eräs puolituttu, että Walli oli sanonut jo aikoja ennen itsemurhaansa, että haluaa tehdä kolme albumia, jonka jälkeen tappaa itsensä? Niinhän siinä sitten kävikin, Kingston Wallin kanssa kolme levyä ja kuoleman jälkeen tullut ulos live-cd.
Samaa juttua olen kuullut, tuo kolmen levyjen sarjahan oli tavallaan nimeltään Tri-Logy, vaikka itseasiassa taisi olla viimeisen levyn nimi.

On ollut puhetta, että For All Mankind-niminen biisi viimeisellä levyllä olisi ollut Wallin "itsemurhaviesti".

"You read all headlines of the day n' wonder what
these papers want to say with news that only
take you away from your own thoughts in new
taxes to pay
As long as these people don't smile
All these news are just a waste of time
No use for you to hesitate
cauz in the end you're just another piece of cake
The wounds that bother you in the past
will follow you as long as you let them last
They were all just lessons for today n' if you
don't learn I'm sure they'll come again
We cannot move forward if we're stuck in this
madness of bringing yesterday in today n' it's all
just a question of putting it all together and taking
it as a lesson for today
No use for you to hesitate
cauz in the end you're just another piece of cake
No don't hesitate...
And when the King's tone starts to speak
don't fear you're just about to get the key"
Hexan
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Tuli tuosta aiemmasta postista vasta mieleeni että onko suomalaisista artisteista kukaan vihjaillut tai suht avoimesti myöntänyt vetäneensä LSDtä? Vai onko pohjoisten kansojen kirous elillä tuliliemi riittänyt, ehkä jotain ruohoa siinä sivussa pössytelty? :)
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

loneliness kirjoitti:Walli oli sanonut jo aikoja ennen itsemurhaansa, että haluaa tehdä kolme albumia, jonka jälkeen tappaa itsensä?
En voi tyrmätä tätä väitettä, mutta en usko siihen. Enen kuolemaansa Walli oli pahasti mielentervysongelmainen. Jotkut syyttävät jopa Ior Bockia Wallin kuolemasta, koska Walli innostui Bockin satuilusta "vähän liikaa". Useat viimeisen levyn biisit kertovat tuosta Bockin sukusaagasta.

Lisäksi muistan lukeneeni, että Walli haki loppuvaiheessa hoitoa (Hesperia?), mutta hänet torpattiin sieltä pihalle. Kaiken tuon keskellä Walli erosi tyttöystävästään Tanjasta, joka on ollut hänelle ilmeisen tärkeä. Petri on säveltänyt tuosta Tanjasta eka levylle biisinkin.Tämän jälkeen sitten hyppäsikin töölön kirkon katolta. Olen aina ajatellut, että tuo itsemurha on ollut monien sattumien summa.

Joidenkin mielestähän tuo ei ole ollut edes itsemurha, vaan että olisi LSD-harhoissaan pompannut kirkon katolta alas. Tämä on täyttää tuubaa kyllä, LSD-harhoissaan ihminen ei oikeasti luule osaavansa lentää. Eikä luule olevansa peruna ja jne.. LSD on voinut toki olla osasyynä Wallin sairastumiseen.

PS. Ton otsikon pitäisi mennä: Taiteilijaelämää: minä, melleri ja morrison :evil:
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Entä jos Walli temppuilikin kirkon katolla sienipäissään? Silloinkaan ei välttämättä kuvittele voivansa lentää, mutta voi erehtyä luulemaan että harppaus maahan on lyhyt.

En usko Wallin päättäneen etukäteen (siis ennen ykköslevyä) tappaa itseään, mutta sen hän käsittääkseni oli päättänyt, että levyjä tulee vain kolme, ja sen jälkeen hän olisi taiteilijana antanut kaikkensa. Tri-Logy on tosiaan vasta kolmannen albumin nimi, mutta siihen kyllä tähtäävät aiemmatkin ainakin nimiensä puolesta: I ja II. Lisäksi henkilökohtainen mielipiteeni on, että viimeinen albumi sulkee ympyrän musiikillisesti ja on niin selvää jatkumoa aiemmille albumeille, että minusta kolmikko on ilmiselvästi tarkoitettu yhdeksi suureksi kokonaisuudeksi.

Vaikka Kingston Wall onkin tarinana mielenkiintoinen ja moni on päihtynyt Kingston taustamusiikkinaan, kovin monen KW:n kappaleen kohdalla ei minusta saa viboja siitä, että biisi olisi tehty douppaamisesta.
Aina kun puhutaan aineiden inspiroimista artisteista, mieleeni tulee sen sijaan Hendrix. Hendrix oli pilkuntarkka levyttäjä ja esiintyjä ja vaati kanssamuusikoiltaan (monasti olen taltiointeja kuunnellessani säälinyt rumpalia ja basistia :D) paljon, mutta sai moniin biiseihin ideat tiettävästi kamapäissään. Ja siitä sanoituksensakin pääasiassa kertovat.
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Headquarters
Alokas

Viesti Kirjoittaja Headquarters »

John Doe kirjoitti:Mulle henkilökohtaisesti tärkein,oman käden kautta poistuneista "alan" tyypeistä on Kaseva yhtyeen "kantava" voima,jonka poismenon myötä koko yhtyeen taru katkesi kananlennon lailla.Toisaalta,yleisön viihdyttäminen on rankka laji,kokemusta on. 8)
Yhtye lopetti toimintansa vuonna 1982, ja Asko Raivio kuoli vasta 7 vuoden päästä vuonna 1989, joten millä perusteella kuolema katkaisi yhtyeen tarun "kananlennon lailla"? Lisäksi Raivion kerrotaan hukkuneen, joten oliko se oman käden kautta tapahtunut poismeno, mene ja tiedä.

2000-luvulla yhtyeen jäljelle jääneet jäsenet ovat rahastusmielessä jatkaneet keikkailua, huolimatta siitä, että Raivio vastusti kovasti yhtyeen uudelleenkasaamista 80-luvulla. Mutta se onkin jo ihan toinen tarina.
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Waja kirjoitti:Joskus tulee vaan mietittyä mihin hävis Arto Sotavalta,Edward Vesala...Huhut liikkuvat itsemurha-akselilla.Kristian tais sentään selvitä kuivin jaloin,vaikka toisin antoi ymmärtääkkin.
Arto Sotavalta kuoli keuhkokuumeeseen. Edward Vesala oli erakoitunut ja terveys oli pettänyt, mutta siitä en tiedä lähtikö lopulta oman käden kautta vai sairauden takia.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Vastaa Viestiin