Tuosta Lassi ja Leevi -kirjasta, kun en asiaa tunne...(taitaa olla 10 v kun viimeisen L&L:n luin), siis onko tämä kyseinen kirja joku vanha vai saako näitä ostaa jatkuvasti uutena? Eli jos haluaisin tuollaisen, voinko ostaa sen esim. kirjakaupasta tai ärrältä vai pitääkö etsiä kirpparilta tai antikvariaatista? Kuten olen jo pariinkin otteeseen maininnut, Jämsän kirpparilta olen melko usein ostanut ulkom. kirjallisuutta ja on Jämsässä antikvariaattikin. Mutta tällainen pohdintahan on turhaa, jos kirjan saa mistä tahansa ja onhan hän sen voinut tuoda tullessaankin ulkomailta.
Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
Olen usein miettinyt, että siinä sitä taisi yksi juureton etsiä turvaa toisista juurettomista, kun katsoo noita kuvia juurakoista. Maailman tuulet ovat tainneet heitellä niin naista kuin koivujakin. Molemmat ovat sitten antaneet periksi
surullista.
Tuosta Lassi ja Leevi -kirjasta, kun en asiaa tunne...(taitaa olla 10 v kun viimeisen L&L:n luin), siis onko tämä kyseinen kirja joku vanha vai saako näitä ostaa jatkuvasti uutena? Eli jos haluaisin tuollaisen, voinko ostaa sen esim. kirjakaupasta tai ärrältä vai pitääkö etsiä kirpparilta tai antikvariaatista? Kuten olen jo pariinkin otteeseen maininnut, Jämsän kirpparilta olen melko usein ostanut ulkom. kirjallisuutta ja on Jämsässä antikvariaattikin. Mutta tällainen pohdintahan on turhaa, jos kirjan saa mistä tahansa ja onhan hän sen voinut tuoda tullessaankin ulkomailta.
Enpä ole itse moiseen kiinnittänyt huomioita, parissa viestissä olen tuon kyllä maininnut tarkoituksella ihan siksi, että asiat ovat voineet Suomessa viime vuosina muuttua ja joku voinee sit korjata mahdollisen väärän tiedon..Ralle Ryökäle kirjoitti:
Buracee. Melkeen joka viestissä pitää kertoa että asut entisen Neuvostoliiton alueella.
Mahtaako vainajan tavarat olla aitoja vai voisivatko ne olla piraatteja. Ainakin vuosia sitten itäblokin basaareista sai ostaa ihan mitä vain ns "merkkituotteita" vähällä rahalla. Onko siis tutkittu ovatko nuo vainajan tavarat aitoja? (olikohan tämä ajatus jo aiemmin ketjussa esillä...?)
Kylläpä tämä ketju elää mukavasti... pari viikkoa lukematta ja sitten meneekin jo pari tuntia lukemiseen 
Aitoudesta en tiedä, mutta tuo laukusta pilkistävä puteli on 99% varmuudella Bossin Deep Red- hajustetta (tai piraattiversio siitä).
http://www.hugo.com/deepred
Aitoudesta en tiedä, mutta tuo laukusta pilkistävä puteli on 99% varmuudella Bossin Deep Red- hajustetta (tai piraattiversio siitä).
Noista piraattituotteista sen verran, että esim. Tallinnan Sada-Marketista ja muista turistirysistä löytyy kyllä ihan kaikkea mahdollista "merkkituotetta", kosmetiikasta vaaatteisiin. Nykyään ei kyllä ihan esillä ole, kun viranomaiset yrittävät siivota moista toimintaa, mutta kysymällä miltä tahansa myyjätä löytyy ihan mitä vaan voi kuvitella.
Nesteet :
Valdovasin kommenttiin:
Otin hieman selvää nesteen imeytymisestä elimistöön ja ko. lääkäri totesi sitä imeytyvän yllättävän paljon. Vaikka juotu määrä olisi yli 1 litra.
Minulla on se vika , että en jaksa aina perehtyä 100 % varmasti asioihin , ennenkuin ne tässä yhteydessä otan esille.
Emme saa tätä seikkaa selville , tietämättä oikeuslääkärin raporttia.
Siihen vaikuttaa lämpötila ja juomisen ja kuolinajankohdan suhde toisiinsa.
Valdovas oli oikeassa. ( Nautaeläimillä se menee hieman toisin )
Huom ! En suuttunut Valdovakselle , enkä muillekaan , jotka minun ajatuksiani vaikka kirpeästikin oikovat tai kyseenalaistavat.
Suutun ainoastaan silloin kun henkilöäni vastaan hyökätään. Siinä on se ero.
Kai minulla on oikeus puolustautua ? En aloita näitä koskaan itse.
Totta kai , Elisa_Day , itsemurhateoria on puolestani sallittu ja aiheellinen käsiteltävä. Aiempi viestini oli kohdennettu , joten anteeksi , jos ymmärsit väärin.
T
Härkä
Valdovasin kommenttiin:
Otin hieman selvää nesteen imeytymisestä elimistöön ja ko. lääkäri totesi sitä imeytyvän yllättävän paljon. Vaikka juotu määrä olisi yli 1 litra.
Minulla on se vika , että en jaksa aina perehtyä 100 % varmasti asioihin , ennenkuin ne tässä yhteydessä otan esille.
Emme saa tätä seikkaa selville , tietämättä oikeuslääkärin raporttia.
Siihen vaikuttaa lämpötila ja juomisen ja kuolinajankohdan suhde toisiinsa.
Valdovas oli oikeassa. ( Nautaeläimillä se menee hieman toisin )
Huom ! En suuttunut Valdovakselle , enkä muillekaan , jotka minun ajatuksiani vaikka kirpeästikin oikovat tai kyseenalaistavat.
Suutun ainoastaan silloin kun henkilöäni vastaan hyökätään. Siinä on se ero.
Kai minulla on oikeus puolustautua ? En aloita näitä koskaan itse.
Totta kai , Elisa_Day , itsemurhateoria on puolestani sallittu ja aiheellinen käsiteltävä. Aiempi viestini oli kohdennettu , joten anteeksi , jos ymmärsit väärin.
T
Härkä
-
rosamarine
- Adrian Monk
Noniin, olisko erimielisyydet nyt haudattu
Pyydän, jatkakaa hyvää pohdintaa ja teorioitanne, olivat ne sitten mitä vaan, tää on mun jokapäiväinen lukuannokseni täällä, ei tapella, eihän?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
-
Valdovas
- Axel Foley
Hm, ja missäs tällaista iwaa on sitten ollut hawaittawissa...??Ralle Ryökäle kirjoitti: Lisäksi Valdowas tyyppinen ivallisuus muiden teorioita kohtaan ei välttämättä vie asioita eteenpäin.
Mikä sitten vie asioita eteenpäin ja mikä ei, on tällaisella listalla varmasti hiukan suhteellinen asia. Sellainen vinkki tai tieto, joka johtaisi vainajan henkilöyden selviämiseen toki varmasti sellainen olisi. Sen sijaan Ralle Ryökäleen kontribuutiot niin tässä kuin muissakin ketjuissa pikaisesti tsekattuani en nyt kauhean eteenpäinvieviksi niitäkään ehkä menisi kutsumaan...
Härälle ja muillekin vielä, tuo on hyvä pointsi, että osaa erottaa kirjoituksiinsa kohdistuvat kommentit ja kritiikit henkilökohtaisuuksista. Muutenkin tämäntyyppisillä palstoilla, joissa henkilökohtainen kohtaaminen ja body language ja äänenpainot puuttuvat, ihmiset tuppaavat ottamaan kaikki ensinmainitut turhankin syvästi itseensä ja herkkähipiäisesti, mistä sitten herkästi tunteet purkautuvat puolin ja toisin ja usein vielä juuri sen negatiivisemman oletusarvon mukaisesti.
Rosmariinin sanoin jospas taas annettaisiin hiukan paineiden laskeutua ja keskityttäisiin itse asiaan!
Vaatetus --- vaikuttaa ihan mökkiläisen tai laskettelijan kamppeilta.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
- Platon -
-
oolu
- Nikke Knatterton
Lasseja ja Leevejä saa ostaa uutena vaihtelevalla menestyksellä milloin mistäkin. Esimerkiksi suuret marketit, kirjakaupat, kioskit jne ja numerolla tai ilmestymisvuodella ei välttämättä ole mitään väliä suhteessa valikoimaan.
Toinen juttu, mulla on tollaset kengät, paitsi mustat. Tunnistin välittömästi pohjakuviosta, kuin myös muutenkin mallista. Noista on näköjään vaan lähteny suurin osa nauhan päässä olevaa tupsua irti. Pitäs hakea vaan talvikengät varastosta että voisin muistaa sen merkin.
Pakko sanoa vielä tuosta kuvasta missä on takki, kengät, housut ja paita, että mielestäni paita ei ole kyllä kovin nuoren ihmisein vaatekaapista
Toinen juttu, mulla on tollaset kengät, paitsi mustat. Tunnistin välittömästi pohjakuviosta, kuin myös muutenkin mallista. Noista on näköjään vaan lähteny suurin osa nauhan päässä olevaa tupsua irti. Pitäs hakea vaan talvikengät varastosta että voisin muistaa sen merkin.
Pakko sanoa vielä tuosta kuvasta missä on takki, kengät, housut ja paita, että mielestäni paita ei ole kyllä kovin nuoren ihmisein vaatekaapista
Onpahan kumma, miten pelkkä spekulointi saa aikaan eripuraa 
Kukaan kun ei oikeasti tiedä mitä on tapahtunut niin ehkä noita spekulointeja pitäisi mahtua enemmänkin tänne.
Itse olen jatkanut kadonneiden tutkimisia, vaan mitään erikoista ei ole löytynyt. Valitettavasti.
Jatkamme tutkimuksia.
MP3- soittimesta ei vieläkään mitään tärppiä joten alan uskoa sen olleen joku halpa kopio kuitenkin.
Kukaan kun ei oikeasti tiedä mitä on tapahtunut niin ehkä noita spekulointeja pitäisi mahtua enemmänkin tänne.
Itse olen jatkanut kadonneiden tutkimisia, vaan mitään erikoista ei ole löytynyt. Valitettavasti.
Jatkamme tutkimuksia.
MP3- soittimesta ei vieläkään mitään tärppiä joten alan uskoa sen olleen joku halpa kopio kuitenkin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Tämä oli ilmeisesti siis se toimittajan tarkoittama "meikkituote", vaikka omasta mielestäni tuoksut ovat kaukana meikeistä.Recoba kirjoitti:Aitoudesta en tiedä, mutta tuo laukusta pilkistävä puteli on 99% varmuudella Bossin Deep Red- hajustetta (tai piraattiversio siitä).
Hmmmm onkohan minulla selvänäkijän kykyjä kun ennen kirjautumistani mietin että Bluesia ei ole vähään aikaan näkynyt ja hetihän se täällä oli.Mutta itse asiaan,joku enemmän tietävä valaiskoon kuinka kankea on kuolonkankea jos ajatellaan henkilön kuolleen asunto tiloissa eli plus asteisessa ilmassa ja kuinka nopeasti pakkanen jäykistää kuollutta lisää ja miten nopeasti jos pakkasta on noin 20miinusta,ajattelin vain vainajan löytö asentoa että se voisi olla peräisin takakontissa kuljetuksesta,kun niihin harvemmin mahtuu kukaan suorana.
-
EastLondon
- Remington Steele
Totta! Nostat esiin hyvän pointin! Ja onhan uhri voinut vielä olla hengissäkin, kun häntä on kuljetettu takakontissa. Tuohon asentoon saattaisi helposti joutua poukkoilevan auton takakontissa pahoinvoivana. Se saattaisi myös selittää, miksi hampaiden välissä mahdollisesti oli oksennusta, mutta sitä ei ollut maassa. Jospa uhri oksensikin esim. takakonttiin.Skorpioni kirjoitti:Hmmmm onkohan minulla selvänäkijän kykyjä kun ennen kirjautumistani mietin että Bluesia ei ole vähään aikaan näkynyt ja hetihän se täällä oli.Mutta itse asiaan,joku enemmän tietävä valaiskoon kuinka kankea on kuolonkankea jos ajatellaan henkilön kuolleen asunto tiloissa eli plus asteisessa ilmassa ja kuinka nopeasti pakkanen jäykistää kuollutta lisää ja miten nopeasti jos pakkasta on noin 20miinusta,ajattelin vain vainajan löytö asentoa että se voisi olla peräisin takakontissa kuljetuksesta,kun niihin harvemmin mahtuu kukaan suorana.
No, spekulointia tietty edelleen.
"Elämä on..."
Kiitos Oolulle kirjatiedoista!
Kyllä tuo puteli on Recoban mainitsema Deep Red. Aika pieneltä tuo meikkilaukku vaikuttaa, ei sinne isompia mahdu.
Skorpioni: Mulle kävi samoin. Mietin Bluesia konetta avatessa ja kappas, heti tärppäs!
EastLondonin takakonttiteoria on todella ajattelemisen arvoinen vaihtoehto, jos homma siihen menee, että tähän liittyy toinenkin ihminen.
Itse mietin, että olisivatko esim. mopopojat harrastaneet hieman trialia metsikössä ja löytäneet vainajan jo ennen Rouvaria. Vieneet kassin mennessään, tyhjentäneet arvotavaroista ja palauttaneet loput Oriveden asemalle. Mutta löysin jo itse tästä teoriasta aukkokohtia. Sehän se aina...
Kyllä tuo puteli on Recoban mainitsema Deep Red. Aika pieneltä tuo meikkilaukku vaikuttaa, ei sinne isompia mahdu.
Skorpioni: Mulle kävi samoin. Mietin Bluesia konetta avatessa ja kappas, heti tärppäs!
EastLondonin takakonttiteoria on todella ajattelemisen arvoinen vaihtoehto, jos homma siihen menee, että tähän liittyy toinenkin ihminen.
Itse mietin, että olisivatko esim. mopopojat harrastaneet hieman trialia metsikössä ja löytäneet vainajan jo ennen Rouvaria. Vieneet kassin mennessään, tyhjentäneet arvotavaroista ja palauttaneet loput Oriveden asemalle. Mutta löysin jo itse tästä teoriasta aukkokohtia. Sehän se aina...