Kai Salomaa, 46 - katosi Karvialla kesällä 2003
Re: Kai Salomaa
Minä itse henkilökohtaisesti ymmärrän itiäisen tuntemuksia,vaikkakin samalla skeptisellä tavalla. Olen itse saanut samanlaisia "näkyjä" unissani,(en Kain tapauksesta), ja ne vain tulee,en niitä tilaa enkä voi kontrolloida...tietääkseni? Jälkeenpäin olen itsekin äimistynyt.
Mutta siis tässä Kain jutussa luulisin myös että Kai on kuopattu suonpohjaan,-MUTTA
halusin sanoa oman mielipiteeni siihen että jos esim minun äitini,joka on paras ystäväni ja läheiseni, henki-kulta olisi uhattuna ja ainoa keino olisi esittää hänen "kadonneen" ,-TEKISIN VARMASTI NIIN. Parhaimmilla näyttelijän-taidoillani varmasti esittäisin niin tv:ssä kuin muuallakin,myös sukulaisilleni,TÄYDEN NÄYTÖKSEN.
Mutta siis tässä Kain jutussa luulisin myös että Kai on kuopattu suonpohjaan,-MUTTA
halusin sanoa oman mielipiteeni siihen että jos esim minun äitini,joka on paras ystäväni ja läheiseni, henki-kulta olisi uhattuna ja ainoa keino olisi esittää hänen "kadonneen" ,-TEKISIN VARMASTI NIIN. Parhaimmilla näyttelijän-taidoillani varmasti esittäisin niin tv:ssä kuin muuallakin,myös sukulaisilleni,TÄYDEN NÄYTÖKSEN.
-
Tanssihimmeli
Sain ne tiedot suvulta, nimet, auton merkin ja värin ja kaikki. Kirjoitin ne tähän, mutta poistin kun kirjoitin liian tarkasti ja säikähdin.
Yksärillä saa kiinni ketä kiinnostaa soittaa mun sukulaisten sukulaisia läpi.
Yksärillä saa kiinni ketä kiinnostaa soittaa mun sukulaisten sukulaisia läpi.
Jotenkin on tullut sellainen olo et Kai Salomaa on kokenut saman kohtalon kuin Jari Aaltonen.
Eikä Aaltosen kohtalo olisi selvinnyt ilman Johanssonin tunnustusta, ja ruumis on edelleen kateissa vaikka tappaja näytti paikan jonne sen oli haudannut.
Huumevelat, niiden takia on moni saanut maksaa hengellään.
Eikä Aaltosen kohtalo olisi selvinnyt ilman Johanssonin tunnustusta, ja ruumis on edelleen kateissa vaikka tappaja näytti paikan jonne sen oli haudannut.
Huumevelat, niiden takia on moni saanut maksaa hengellään.
-Tuuli käy heidän ylitseen...
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Itsekin ajattelen, että voimme olla sataprosenttisen varmoja, että Salomaa on ollut kuollut mies jo kauan aikaa.
Syy voi olla mitä tahansa, mutta todennäköisimmin velat tai (luultu) vasikointi.
Ja vainajan löytymisestä voin olla edellisen kanssa samaa mieltä, löytyy jos löytyy ja vaatii ainakin jonkun tunnustuksen.
Syy voi olla mitä tahansa, mutta todennäköisimmin velat tai (luultu) vasikointi.
Ja vainajan löytymisestä voin olla edellisen kanssa samaa mieltä, löytyy jos löytyy ja vaatii ainakin jonkun tunnustuksen.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Minä en tuntenut niin hyvin häntä, enkä kyllä ole kuullut hänen tuttaviltakaan mitään selitystä miksi hän siellä olisi ollut.. Sille ei vaan mitään järkevää selitystä löydy.Ailar kirjoitti:Tiedätkö sinä ramiska, mitä Kai haki Karvialta? Oliko hänellä tuttuja tai sukulaisia siellä?
Sen mitä minä hänestä tiedän ja mitä häntä olin nähnyt; hän oli todellakin kiltti - ja ns. päihdevammainen.qos1 kirjoitti:Tämän käsityksen minäkin olen asiasta saanut,ollut sitten tekemisissä luultavasti ei niin kilttien setien kanssa. Ramiska voisi asiaa kommentoida kun Kain on tuntenut.Jaakko Terävä kirjoitti: Salomaa on ollut päihteiden viemä, mutta silti jokseenkin kiltti, eikös vain?!
Näinhän se on, mutta en usko Salomaalle käyneen näin. Miehellä on kuitenkin rahaa ollut ainakin jonkun verran käytössä, koska oli ennen katoamistaan tehnyt autokaupat. Tosin olihan tuo auto jo vanha ja ilmeisen halpa, mutta silti luulisin että Salomaa olisi veloissaan priorisoinut rahan käyttönsä erilailla. Lisäksi tässä ketjussa mainitaan, että Salomaa olisi enemmän alkon perään kuin huumeiden.zatulee kirjoitti:Huumevelat, niiden takia on moni saanut maksaa hengellään.
^
Se nyt ei tarkoita että on rahoissaan jos jonkun muutaman satasen auton ostaa ja velkaahan on voinut olla tuhansia tai kymmeniätuhansia. Sitäpaitsi saa sitä velkaa viinallakin tehtyä, kyllähän noita lestinheittäjiä on Suomessa vielä vaikka kuinka paljon.
Se nyt ei tarkoita että on rahoissaan jos jonkun muutaman satasen auton ostaa ja velkaahan on voinut olla tuhansia tai kymmeniätuhansia. Sitäpaitsi saa sitä velkaa viinallakin tehtyä, kyllähän noita lestinheittäjiä on Suomessa vielä vaikka kuinka paljon.
Vai niin, kai sinä sitten tiedät. Lestinheittäjät ei kyllä yleensä lypsäävää lehmä tapa. Muuta kuin viinalla. Mietin vaan, että jos olisi velka maksettava, niin ostaisinko autoa. Se on mielestäni hieman provoavaa käytöstä velkojaa kohtaan.qos1 kirjoitti:^
^
Joo oikeessa oot, harvemmin nuo lestinheittäjät kai ketään hengiltä ottaa. Mut jos sitä velkaa (siis huume) tosiaan on ollut niin paljon että kumpikin osapuoli on tiennyt ettei sitä koskaan oo rahaa maksaaa.
Joo oikeessa oot, harvemmin nuo lestinheittäjät kai ketään hengiltä ottaa. Mut jos sitä velkaa (siis huume) tosiaan on ollut niin paljon että kumpikin osapuoli on tiennyt ettei sitä koskaan oo rahaa maksaaa.
-
strangelove
- Adrian Monk
Paikallislehdessä on vähän juttua tästä tutkinnanjohtaja Mikko Uusimäen kommentein höystettynä. Vaitettavasti sitä ei ole nettiversiona.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
(Huume)velka voi syntyä monella tavalla.. Ehkä Salomaan on epäilty tehneen oharit jollekin, eli käyttänyt itse aineet jotka oli tarkoitettu levitykseen. Tai sitten perinteisesti ostanut "velaksi".
Sitten vasikointi, tai sellaisesta epäily, on vienyt monen hengen tai ainakin terveyden.
Sitten vasikointi, tai sellaisesta epäily, on vienyt monen hengen tai ainakin terveyden.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Kuulemani mukaan huumeveloista oli kyse. Tarinan mukaan Salomaa olisi varastanut paikalliselta diileriltä aineita... tai näin on väitetty tapahtuneen.
Jonkinlainen takaisinmaksumahdollisuus miehelle oli annettu. Mutta oli kykenemätön keräämään summaa kasaan. Salomaa oli jo aiemmin yrittänyt tarjota perintökalleudeksi lueteltavaa höylää maksuksi.
Tuonne Karvialle mies lähti velkojiaan pakoon. Virheeksi koitui kuitenkin suunnitelman paljastaminen autokaupoille vieneelle kuskille, joka käräytti miehen velkojille.
Salomaalla oli ystäviä, joiden oli määrä seurata Vaasan suunnalta tulevia vierailijoita ja varoittaa miestä tarvittaessa. Velkojat kuitenkin saapuivat Porin suunnalta ja yllättivät Salomaan. Velkojia oli autossa 6, joista 4 lähti Salomaan nähtyään, tämän perään. Autoon jäivät kuljettaja ja takapenkkiläinen, jotka ajoivat katkaisemaan pakoreitin.
Koska autossa oli 6 henkilöä, yksi joutui jäämään pois kyydistä, ettei turhia pidätyksiä tulisi. 6. henkilö ajoi Salomaan auton takaisin Vaasaan, paikallisten opastaessa tämän oikeaan osoitteeseen. Vaihtoehtoja auton takaisinjättöpaikalle oli 2. Salomaan naisystävän asunnon eteen keskustan liepeille tai vanhempien asunnon ulkopuolelle. Molemmista paikoista tiedettiin asukkaiden olevan matkoilla.
Jonkinlainen takaisinmaksumahdollisuus miehelle oli annettu. Mutta oli kykenemätön keräämään summaa kasaan. Salomaa oli jo aiemmin yrittänyt tarjota perintökalleudeksi lueteltavaa höylää maksuksi.
Tuonne Karvialle mies lähti velkojiaan pakoon. Virheeksi koitui kuitenkin suunnitelman paljastaminen autokaupoille vieneelle kuskille, joka käräytti miehen velkojille.
Salomaalla oli ystäviä, joiden oli määrä seurata Vaasan suunnalta tulevia vierailijoita ja varoittaa miestä tarvittaessa. Velkojat kuitenkin saapuivat Porin suunnalta ja yllättivät Salomaan. Velkojia oli autossa 6, joista 4 lähti Salomaan nähtyään, tämän perään. Autoon jäivät kuljettaja ja takapenkkiläinen, jotka ajoivat katkaisemaan pakoreitin.
Koska autossa oli 6 henkilöä, yksi joutui jäämään pois kyydistä, ettei turhia pidätyksiä tulisi. 6. henkilö ajoi Salomaan auton takaisin Vaasaan, paikallisten opastaessa tämän oikeaan osoitteeseen. Vaihtoehtoja auton takaisinjättöpaikalle oli 2. Salomaan naisystävän asunnon eteen keskustan liepeille tai vanhempien asunnon ulkopuolelle. Molemmista paikoista tiedettiin asukkaiden olevan matkoilla.
Re:
Ekalta sivulta lainattua:
Samalla sivulla on myös tyttären vetoomus, soveltunee myös muille mahdollisille tietäjille kuin mainitulle Runarille:Raid kirjoitti:Mikali jollakin kirjottajalla on tietoa jostakin kadoneesta. Asioita voidaan miettia, mutta todelliset vihjeet kannataa toimittaa suoraan viranomaisille. Mikali taas ei halua ottaa yhteytta suoraan viranomaiseen voi olla yhteydessa minuun ja voin yrittaa yhteyksieni kautta piilottaa vihjeen antajan mahdollisimman hyvin (Mikali kyseessa on pelko).
Paras tapa on toimittaa kaikki vihjeet suoraan poliisille. Ne voi tehda myos internetin kautta sahkopostilla.
Keskusrikospoliisi
Internet-rikosvihjeet [email protected]
Puhelimitse:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ ... endocument
HH-84 kirjoitti:La Kesä 23, 2007 4:43 pm
Kumma kun aina pitää tunkea pää tälle foorumille vaikka tietää siitä tulevan vain paha mieli. Runar Jos kerran asiasta jotain tiedät niin miksi et voisi asiaa ilomoittaa poliisille? Pienikin vihje saattaa olla suuri apu. Kuitenkin isä oli läheinen monelle henkilölle ja edes ruumiin löytyminen auttaisi meitä suunnattomasti. Rikos tutkintaa edistävän tiedon salaaminen on rikos... Toivon yhteyden ottoasi poliisille.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Itsekin suosittelen Pöystiä ottamaan yhteyttä poliisiin.
Tuo kertoma kyllä vaikuttaa ihan mahdolliselta, vaikka onkin puhuttu, että Kai olisi jo päässyt pois noista huumepiireistä. Tottahan se kuitenkin on, että ei noista piireistä aina ihan heti pääse lähtemään. Mistäköhän olet saanut tämän tietosi Pöysti?
Tuo kertoma kyllä vaikuttaa ihan mahdolliselta, vaikka onkin puhuttu, että Kai olisi jo päässyt pois noista huumepiireistä. Tottahan se kuitenkin on, että ei noista piireistä aina ihan heti pääse lähtemään. Mistäköhän olet saanut tämän tietosi Pöysti?
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.