Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:^Ihmettelen kyllä Kujalan ajatuksenjuoksua tässä kohdassa. Hän luottaa ja turvautuu Hessun ja awan ajatteluun ja päättelyyn tässä kohdassa, vaikka on selvästi ilmennyt, että etenkin awan ajattelu ja päättely on alkeellista tasoa ja toimii tunnepohjalla. Siitä realismi on kaukana. Aivan samaan suuntaan ajattelee Hessu, tosiasiat saavat siinä kyytiä. Onko tästä vedettävä se johtopäätös, että myös kujala edustaa samaa tasoa. Olen kyllä erehtynyt kujalan päättelykyvystä, jos asia on näin!

Noita alkuperäisiä ja uusia kuvia vertailemalla kyllä järkimies jo huomaa miten polku sijoittuu noihin vanhoihin kuviin. Siitä ei pitäisi enää olla epäselvyyttä, jos tietokone korvien välissä toimii. ... 8) 8)
Ja tässä tämän Sariolan oma näkemys , viimeisen päälle harkittu - siis kykyjensä mukaan - ja jos on tästä luomuksesta erimieltä päättely on " alkeellista tasoa ja tunnepohjalla :

Kuva

Ehkä se kuitenkin on parempi niin, sillä tämä luomus kassia piilottavine oravineen, pikipolkuineen, kävelyteineen edustaa jotain....no niin.

Aina siitä löytää jotain uutta, että ei se sinänsä huono ole : Kasvaako tuon poliisin persiin takana hamppua? Vai mitä tupsuja siinä käsittämättömällä kävelytiellä puskee esiin ?
Viestittääkö sariola että poliisi pössyttelee?
Kenties taiteilija vastaa. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tiemerkinnät ainankin puuttuvat, mäkikohdassa tulisi olla keskellä keltaista viivaa.
Suunta on oikeanlainen, polku kaartoi teltalta loivasti uimarannan suuntaan 1960.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

papillon kirjoitti: ......

Ja tässä tämän Sariolan oma näkemys , viimeisen päälle harkittu - siis kykyjensä mukaan - ja jos on tästä luomuksesta erimieltä päättely on " alkeellista tasoa ja tunnepohjalla :

Kuva

Ehkä se kuitenkin on parempi niin, sillä tämä luomus kassia piilottavine oravineen, pikipolkuineen, kävelyteineen edustaa jotain....no niin.

Aina siitä löytää jotain uutta, että ei se sinänsä huono ole : Kasvaako tuon poliisin persiin takana hamppua? Vai mitä tupsuja siinä käsittämättömällä kävelytiellä puskee esiin ?
Viestittääkö sariola että poliisi pössyttelee?
Kenties taiteilija vastaa. :lol:
Ai, myös papillon on ihastunut tuohon pelkistettyyn kuvaan, josta polun suunta ilmenee selvästi ja oikein! Noin se polku menee. Täsmälleen. Kuvaa kertoo siitä.

Poliisin pössyttelystä tuo kuva ei kerro yhtään mitään. Se on papillonin likaista mielikuvitusta. Noin se totuus on yksinkertainen. Kuin tuo kapea polku tuossa kuvassa. Olen oikein tyytyväinen tuohon kuvaan. Se täyttää alkuperäisen tarkoituksensa. Tosin se ei ole realistinen, eikä tarvitsekaan olla. Se on pelkistetty.

Jos ei muista, miten polku kulkee "uhrikuvassa" tai "lavastuskuvassa etelään", voi aina tarkistaa asian tästä kuvasta. Tämä kertoo totuuden. Siksi varmaan myös papillon on kopioinut tämän kuvan omiin tiedostoihinsa, tosin ei ole kysynyt lupaa, mutta myönnetään lupa näin jälkikäteen. Sieltä voi aina halutessaan tarkistaa, mikä on "totuus". Hyvä! :D
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Tuohon aikaan poliisit eivät pössytelleet vaan joivat hassista.
kujala
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kujala »

^Papillon ja Oulunmies ovat ratkaisseet Sariolan teoksen idean! Teoksen nimi on "Pössyttelevät poliisit". Bodomin raa'asta murhatapauksesta järkyttyneet poliisit eivät kestäneet tapauksen synnyttämään henkistä painetta vaan sortuivat kiellettyihin aineisiin. Sariolan teos kuvaakin sitä, kuinka pilvipäissään lavastusta suorittavat poliisit näkivät monenmoisia hallusinaatioita ja polkukin vääntäytyi ties mihin suuntaan. Sariolan teos voisi myös laajemmalti auttaa ymmärtämään, miksi Bodomin alkututkinnat menivät pieleen. Pössyttelevät poliisit olivat sanalla sanoen sekaisin eikä heillä ollut hajuakaan, minne tutkimus olisi pitänyt suunnata. Tämän vuoksi mm. lähetettiin koirat paikalle kaksi päivää myöhässä, kun koko tanner oli jo täynnä tuhansien ihmisten hajujälkiä.

Voidaan myös spekuloida, onko nimimerkki Sariola sitä, mitä on väittänyt olevansa. Kukapa tietää, vaikka Sariola olisi kansainvälisen huumeliigan edustaja, joka täällä sisällyttää viesteihinsä piiloviestejä - tarkoitus on, että ihmiset ottaisivat häneen yhteyttä kaupankäynnin tiimoilta. Tämä voisi myös selittää sen, miksi Sariolalla on selviä luetun ymmärtämisvaikeuksia. Sariola ei ehkä tyydykään vain pelkkään kaupankäyntiin vaan kokeilee itsekin kauppaamiensa tuotteiden toimivuutta. Täten selittyisi Sariolan viestien sekavuus.

Sariolan teoksen myötä monet palaset ovat loksahtaneet kohdilleen ja Bodomin ratkaisu on taas kerran lähempänä kuin koskaan! :shock:
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

kujala kirjoitti: Kukapa tietää, vaikka Sariola olisi kansainvälisen huumeliigan edustaja, joka täällä sisällyttää viesteihinsä piiloviestejä - tarkoitus on, että ihmiset ottaisivat häneen yhteyttä kaupankäynnin tiimoilta. Tämä voisi myös selittää sen, miksi Sariolalla on selviä luetun ymmärtämisvaikeuksia. Sariola ei ehkä tyydykään vain pelkkään kaupankäyntiin vaan kokeilee itsekin kauppaamiensa tuotteiden toimivuutta. Täten selittyisi Sariolan viestien sekavuus.
Mielestäni tätä voidaan pitää faktana. Kyllä jokainen myös halutessaan löytää Internetistä tuohon viitteitä. Tämän voi myös jokainen normaali ihminen nähdä aiheeseen liittyvistä televisio-ohjelmista, vaikkei sitä siellä suoraan sanotakaan. Siitä löytyy runsaasti esimerkkejä. Asia on täysin selvä, vaikkei Sariola tietenkään myönnä sitä. Siitä on turha enää kiistellä. Asia on fakta.
Sariola
Horatio Caine

Vaikuttaa siltä, että kujala ja Mariacka kuuluvat siihen ryhmään, joka on ollut väärässä polun suunnan suhteen. Ei sitä noin vakavasti kannata ottaa, vaikka on ollutkin väärässä. Kyllä sen voi myöntää aivan vapaasti. Siitä vain mallintamaan. Kyllä tutkin jatkossakin mielelläni kujalan mallinnuksia, ja vielä suuremmalla mielenkiinnolla tutkisin Mariackan mallinnuksia, jos hän niitä esittää. Mariackan ja kujalan tuossa edellä esittämät arviot minun toiminnastani eivät pidä paikkaansa, vaan taitavat kuvastaa heidän omaa sisäistä sielunmaisemaansa. Sieltä näyttää löytyvän kaikenlaista. Myös Internetistä löytyy paljon hyvää faktatietoa, jota myös kannattaa uskoa, eikä ylenkatsoa tärkeää faktatietoa, vaikka se ei olisikaan oman maailmankuvan mukaista. Maa ei ole enää pannukakku, vaan se on suunnilleen pallon muotoinen - sen totesivat ja mittasivatkin jo kreikkalaiset kauan sitten.

No niin, kujala ja Mariacka, siitä vain mallintamaan. Tämä on mallinnusketju, siitä pitää lähteä. Luen kyllä mielelläni noita mallinnuksia. 8)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:Suunta on oikeanlainen, polku kaartoi teltalta loivasti uimarannan suuntaan 1960.
Terveisiä Oittaan iltarasteilta kaikille.

Toki on mahdollista, että polku olisi kaartunut telttapaikalta loivasti uimarannan suuntaan, mutta tätä epäilen, sillä siitä polusta ei ole enää mitään jäljellä.

Eiköhän polku ole vuonna -60 mennyt aikalailla niin kuin se menee tänä päivänäkin - keskipolusta haarautuu polku uimarannalle juuri siitä kannon takaa. Eli jokseenkin siitä paikasta josta lintupoja(t) kertoivat tarkkailleensa telttapaikkaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Jospa awa laatisit selkeän mallinnuksen, miten se polku mielestäsi kulkee, niin päästäisiin arvioimaan, osuuko se oikeaan. Tämähän on mallinnusketju.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^Olen tuon "mallinnukseni" aika tarkasti edellä kertonut. Vai pitäisikö minun piirrustella jokin hullunkurinen kuva niemeltä?

Surullisen huvittavaa noissa sinun piirrusteluissa on, että et ole koskaan edes piirtämääsi paikkaa nähnyt. :lol:

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:^Olen tuon "mallinnukseni" aika tarkasti edellä kertonut. Vai pitäisikö minun piirrustella jokin hullunkurinen kuva niemeltä?

Surullisen huvittavaa noissa sinun piirrusteluissa on, että et ole koskaan edes piirtämääsi paikkaa nähnyt. :lol:
Nimenomaan pitäisi piirustella! Kaaviomainen piirros kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Olen kyllä nähnyt paikan.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Nimenomaan pitäisi piirustella! Kaaviomainen piirros kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Olen kyllä nähnyt paikan.
Ai - olet siis nähnyt paikan - oletko myös käynyt niemellä?

Täytyy myöntää, että en osaa tietokonetta niin hienosti käyttää, että voisin piirtämiäni kuvia tänne liittää.

Sariola
Horatio Caine

POLUN SUUNTA. Mielestäni polun suunta uhrikuvassa ja lavastuskuvassa etelään on täysin selvä. Ihmettelen suuresti, että mistä syystä kujala ei hyväksy selvää totuutta tässä asiassa. Asiahan on täysin selvä.

Katselen kyllä mielelläni uusiakin mallinnuksia tuosta asiasta, olkoonpa niissä kanta mikä tahansa.

Mielestäni awan tai Hessun sanallinen kuvaus on niin sekava, että siitä ei ota selvää Erkkikään. Muistan Hessun erään kirjoituksen, jossa lähes joka kerta kun hän mainitsi ilmansuunnat, ne olivat päin p....ttä ja siis täysin harhaanjohtavia.

Piirros on parempi! Odotellaan.
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:POLUN SUUNTA. Mielestäni polun suunta uhrikuvassa ja lavastuskuvassa etelään on täysin selvä. Ihmettelen suuresti, että mistä syystä kujala ei hyväksy selvää totuutta tässä asiassa. Asiahan on täysin selvä.

Katselen kyllä mielelläni uusiakin mallinnuksia tuosta asiasta, olkoonpa niissä kanta mikä tahansa.

Mielestäni awan tai Hessun sanallinen kuvaus on niin sekava, että siitä ei ota selvää Erkkikään. Muistan Hessun erään kirjoituksen, jossa lähes joka kerta kun hän mainitsi ilmansuunnat, ne olivat päin p....ttä ja siis täysin harhaanjohtavia.

Piirros on parempi! Odotellaan.

Heh...Sariola on osoittanut tietämyksensä mitä ilmansuuntiin tulee.

Hänelle tuntuu olevan fakta että lounaasta seuraava on ilmansuunta on illallinen.

Voi sitä näinkin ajatella, ei se ole kiellettyä! Milloin sekoaa Sariolalta ilmansuunnat, milloin taas kokonaiset niemet vaihtavat paikkaa!

Parasta olisi hänen mallintaa itsensä niemiin, niin ei tulisi kommelluksia!
papillon
Perry Mason

Kujala - ja muut järkimallintajat : Onko mitään mahdollisuutta telttakuvista, saada tolkkua vaikkapa vain teltan lomahtamisjärjestyksestä, milloin narut katkesivat, missä järjestyksessä aukot tehtiin jne?
Ei taida olla, vai onko sittenkin?
:shock:
Vastaa Viestiin