Tyhmiä kysymyksiä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Damien »

Kuumalla.Kylmällä järvivedellä tuli aikoinaan huuhdeltua ja kylläpä jäi rasvaiseksi.Dunno.. :oops:
Ja jos astiat ehtivät seistä liian pitkään, tahi tiskiä tulee kerralla tiskattua paljon muttei tiskivettä vaihdettua, on lopputuloksena varmasti haalistuneita tai likaisia astioita.
Helpoin kun tiskaa aina ruokailtuaan niin eivät kasaannu. :mrgreen:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Miten ne voi jäädä rasvaiseksi jos astiat pestään ennen huuhtelua kunnolla? ;) Ei ainakaan minulle ole koskaan astiat jääneet rasvaisiksi tai harmaiksi ja noin toiminut niin kauan kun pessyt astioita käsin.
Nanika ga tooku matteiru to
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Clyde kirjoitti:Miten ne voi jäädä rasvaiseksi jos astiat pestään ennen huuhtelua kunnolla? ;)
Sinne tiskiveteenhän se rasva liukenee.Eli ei katoa minnekään vielä ilman huuhtelua. :wink:
Clyde
Axel Foley

Ei minulla ainakaan ole tapana laittaa pestyjä astioita takaisin pesuveteen ;) Ne odottavat toisella puolella huuhtelua, ja kuten sanoin, ne ei ainakaan vielä ole rasvaisia olleet :roll:
zatulee
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja zatulee »

Ei ne oo rasvaisia ku harmaita. Ku ajatellaan et esim. lasin ja aterimien kuuluis olla niinku kirkkaita. Ni mulla jää pinta sellaseksi sameaksi. Ihan ku ei olis ikin pessy. En sit tiedä et voiks se johtuu veden kovuudesta tms. Mut kamalaa ku astiat on sen näköisiä et kissa on vaan käytön jälkeen käyny nuolemas ja sit kaappiin! :shock:

Sitä huuhtelua vaan mietin ku toiset sanoo et kylmällä ja toiset taas eiku kuumalla astiat huuhdellaan. Oon kyl kokeillu molempia enkä huomaa eroa. Näkyy varmaan vaan mikrobitasolla?
-Tuuli käy heidän ylitseen...
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Onko se "himmeys" pinttynyttä vai lähteekö astioiden kuivuttua ihan sormella pyyhkimällä?
zatulee
Hercule Poirotin viikset

Kait se hankaamalla tai raapimalla lähtee. Mut voi apua, enhän mä nyt jaksa astioita enää tiskaamisen jälkeen vielä hangata jollain liinalla! Ku tuskin jaksan niitä pestä... Mä oikeesti vaan vihaan tiskaamista. Mun mielestä se on ihan hirveetä hommaa. Ja aina mulle kertyy kauhea tiskivuori vaikka kuinka päättäisin et nyt tiskaan useammin. Siin vaan aina jotenki käy niin :roll:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Tiskaaminen on kyllä hanurista.Mutta ei kai tuossa auta kuin kiillottaa parhaat astiat ja opetella tiskaamaan useammin. :wink: Tai olemaan käyttämättä niitä astioita.
zatulee
Hercule Poirotin viikset

Sekin tässä tiskaushommassa on ongelma et mulla on aivan tolkuttomasti astioita! Aina tulee kaapista otettua uus lasi tai kahvikuppi. En edes tiedä et mistä oon haalinu noin paljon kaiken maailman astioita. Mut se hyvä puoli siinä on että on astioita, koska vihaan tiskaamista niin teen sitä aika reippaalla kädellä niin siinä metakassa oon kyl hajottanu kans lasin jos toisenkin...
Clyde
Axel Foley

Meillä kun minä usein "hups, unohdan" tiskata, niin ollaan tehty niin, että molemmilla on vain yksi jokaista ruoka-astiaa. Yksi lasi, kuppi, lautanen, lusikka ja niin edelleen. Muut on kaapissa "piilossa". Voilá, ei läjää tiskejä! Tulee tiskattua kun on pakko saada lautanen käyttöön ;)
Kakira
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Saako pippurisumutetta tai vastaava tavallinen taaplaaja ostaa, ja jos niin mistä?
ELÄ ja anna toisten elää
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Tuohon pippurisumutteeseen löytyi ainakin tämmöinen vastaus (mainos sallittakoon, kun asia on näin tärkeä)

Armoria- kauppa, jossa ei myydä mitään ihanaa. Toimipaikkoja ainakin Jyväskylässä, Kuopiossa ja Tampereella.

http://www.armoria.fi/modules.php?name= ... view&id=50

ZUM-turvasuihke, sokaisee ja värjää päällekarkaajan
* turvallinen, ei aiheuta pysyvää haittaa eikä vaadi käyttölupaa
* tehokas käyttöetäisyys 2-4 metriä
* helppo kuljettaa mukana, koko vain 9 cm x 3,5 cm
* helppo käyttää, sisältää suomenkielisen käyttöoppaan
* kotimaista laatua, valmistaja Suomen Turvasuihke Oy
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kakira kirjoitti:Saako pippurisumutetta tai vastaava tavallinen taaplaaja ostaa, ja jos niin mistä?
Tehokkaammat sumutteet vaatii luvat että saa kanniskella,ostaa niitä saa esim. Virosta ja Venäjältä ilman lupiakin :wink:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

zatulee kirjoitti:Kait se hankaamalla tai raapimalla lähtee. Mut voi apua, enhän mä nyt jaksa astioita enää tiskaamisen jälkeen vielä hangata jollain liinalla! Ku tuskin jaksan niitä pestä... Mä oikeesti vaan vihaan tiskaamista. Mun mielestä se on ihan hirveetä hommaa. Ja aina mulle kertyy kauhea tiskivuori vaikka kuinka päättäisin et nyt tiskaan useammin. Siin vaan aina jotenki käy niin :roll:
Pesu enemmän haalealla ja huuhtelu kuumalla. Jos pesee astiat liian kuumalla vedellä, palaa ruoka- aineissa oleva valkuainen pintaan kiinni. Yhdessä veden kalkin kanssa jättää vehkeet sameiksi.
Jos vehkeet ovat jo päässeet pinttymään, käy kaupasta appelsiinihappoa sisältävä Ihmesieni. Sillä pyyhkäisee kevyesti minkä tahansa lian pois, eikä tarvitse raapia :D
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Chopper kirjoitti:
Kakira kirjoitti:Saako pippurisumutetta tai vastaava tavallinen taaplaaja ostaa, ja jos niin mistä?
Tehokkaammat sumutteet vaatii luvat että saa kanniskella,ostaa niitä saa esim. Virosta ja Venäjältä ilman lupiakin :wink:
Tuttava kertoi kokeneensa kantapään kautta, että myös hiuslakka ja suihkutettava deodorantti toimivat noissa tapauksissa. Eivät tietenkään ole lähellekään yhtä ytyjä, mutta kuulema kun silmiin saa osumaan, niin antaa ihan mukavasti aikaa singahtaa pakoon siitä sitten.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Lukittu