Käsittääkseni ainakaan Berner ei ole peruuttanut palkkiotaan.matkaaja kirjoitti:Erittäin mielenkiintoinen aihe, ettenkö sanoisi. Mitä muuten tällä hetkellä poliisi tuumaisi, jos näkijä antaisi vihjeitä Bodomin ratkaisuun, ja myös oikeita? Uteliaisuttani kyselen?
Onko myös jotakin palkkioita tulossa jos vihje on oikea?
Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?
Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?
kukkuu kirjoitti:Käsittääkseni ainakaan Berner ei ole peruuttanut palkkiotaan.matkaaja kirjoitti:Erittäin mielenkiintoinen aihe, ettenkö sanoisi. Mitä muuten tällä hetkellä poliisi tuumaisi, jos näkijä antaisi vihjeitä Bodomin ratkaisuun, ja myös oikeita? Uteliaisuttani kyselen?
Onko myös jotakin palkkioita tulossa jos vihje on oikea?
Mikä on Berner? Sen tiedän että jotkin omaiset aikoinaan ovat luvanneet 5000 markkaa oikesta vihjeistä, mutta Berner kai on jokin muu.
^Berner on joku firma, muistaakseni autojen maahantuoja.
Bodomista ei ole varmaa tekijää tiedossa. On monenlaisia epäilyjä.
Kyllikki Saaren tapauksessa tekijää ruotsalainen meedio Lilly Åkerblom on kuvannut melko isokokoiseksi, tummaksi ja todennäköisesti tummatukkaiseksi. Mahdollisesti hänellä oli viikset.
Jossakin keskustelussa oli todettu, että nuorisojoukko oli syksyllä 1953 nähnyt Kyllikki Saaren katoamispaikan tienoilla isokokoisen naisen vaatteisiin pukeutuneen miehen, joka oli vältellyt nähdyksi tulemista. Siinä arveltiin, että tuolloin murhaaja oli palauttamassa KS:n kenkiä löydettäväksi. Tuolloin hautapaikkaa ei ollut vielä löydetty. Merkillinen tapaus, jos tuo on totta.
Minä uskon, että myös Bodomin tapauksessa on tekijällä motiivi. Motiivi voi olla hyvin monenlainen, sitä ei ehkä vain tunneta.
Bodomista ei ole varmaa tekijää tiedossa. On monenlaisia epäilyjä.
Kyllikki Saaren tapauksessa tekijää ruotsalainen meedio Lilly Åkerblom on kuvannut melko isokokoiseksi, tummaksi ja todennäköisesti tummatukkaiseksi. Mahdollisesti hänellä oli viikset.
Jossakin keskustelussa oli todettu, että nuorisojoukko oli syksyllä 1953 nähnyt Kyllikki Saaren katoamispaikan tienoilla isokokoisen naisen vaatteisiin pukeutuneen miehen, joka oli vältellyt nähdyksi tulemista. Siinä arveltiin, että tuolloin murhaaja oli palauttamassa KS:n kenkiä löydettäväksi. Tuolloin hautapaikkaa ei ollut vielä löydetty. Merkillinen tapaus, jos tuo on totta.
Minä uskon, että myös Bodomin tapauksessa on tekijällä motiivi. Motiivi voi olla hyvin monenlainen, sitä ei ehkä vain tunneta.
Minusta epäselvänäkijäkokous tulisi pitää sen järven jäällä, jossa Lallin epäillään tappaneen piispan joskus satoja vuosia sitten. Samalla voisi järjestää pilkkikilpailut, voisihan pilkkiin tarttua vaikkapa piispan kasukka, sormus, amuletti tai jokin pyhäinjäännökseksi kelpuutetava soppaluu.
Kisassa vosivat olla vastatusten selvät näkijät ja epäselvät näkijät.
Näkisi sitten, miten tulokset korreloivat promilleihin suhteessa saaliiseen/pyhäinjäännöslöytöihin.
Croisentilta tai joltain muulta vehnäleivokselta voisi tietysti tilanteessa varvun kanssa kyselä sopivaa toimintaohjetta ja miksei myös näkemystä Lallin tappaneesta porukasta, liikkuivatko ruunalla, resiinalla vai roverilla.
Itse leivon aamutunneilla vandelmarullatortun aamukaffin painikkeeksi.
Öitä, en enää ole selvä näkijä, eläimetkin katsoivat iltaruokinnassa jo vinosti.

Kisassa vosivat olla vastatusten selvät näkijät ja epäselvät näkijät.
Näkisi sitten, miten tulokset korreloivat promilleihin suhteessa saaliiseen/pyhäinjäännöslöytöihin.
Croisentilta tai joltain muulta vehnäleivokselta voisi tietysti tilanteessa varvun kanssa kyselä sopivaa toimintaohjetta ja miksei myös näkemystä Lallin tappaneesta porukasta, liikkuivatko ruunalla, resiinalla vai roverilla.
Itse leivon aamutunneilla vandelmarullatortun aamukaffin painikkeeksi.
Öitä, en enää ole selvä näkijä, eläimetkin katsoivat iltaruokinnassa jo vinosti.
Aino Kassisesta. Matkaajako kirjoitti ettei Aino Kassinen nähnyt mitään.
Kysyin laajakatseiselta iäkkäältä sukulaiselta asiasta.
Hänen muistin mukaan Kassinen ei nähnyt ketään vierasta niemellä ja että asiaa on kysyttävä eloonjääneeltä.
Muistaako kukaan lisää?
Kysyin laajakatseiselta iäkkäältä sukulaiselta asiasta.
Hänen muistin mukaan Kassinen ei nähnyt ketään vierasta niemellä ja että asiaa on kysyttävä eloonjääneeltä.
Muistaako kukaan lisää?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Jos nyt itse koettaisi olla selvännäkijä tai selvänäkijä, niin kuka olisi minun arvioni mukaan mahdollinen syyllinen näihin kolmeen rikokseen. Tämä nyt on pelkkää teoriaa, eikä ole aivan vakavassa mielessä esitetty. Saattaa silti osua yhtä hyvin kuin "oikeiden selvänäkijöidenkin" mielipide.
Kyllikki Saaren tapaus. Tekijä oli V.L. Asui lähellä. Oli erinomainen lapion käyttäjä (Ojankaivaja). Tunsi maaston paremmin kuin omat taskunsa. Osasi kaivaa haudan erittäin taidokkaasti juuri sopivaan paikkaan, mihin se on helppo kaivaa. Alibi on omaisten (äiti ja sisar) antama. Luulen, että myös tutkinnan johtaja Axel Skogman tarkoitti häntä, kun sanoi "tietävänsä" tekijän. Ei vain ollut todisteita.
Tulilahden tapaus. R.H. Hänen näköisensä mopomies oli seuraillut tyttöjä jo pitkän matkan. Profiili sopii täydellisesti. Eristäytynyt pikkurikollinen, myös väkivaltainen. Hänen omista puheistaan päätellen on ollut paikalla sopivaan aikaan.
Bodomin tapaus. Tässä ei selvää ehdokasta ole. Jos katsotaan mallia noista kahdesta edellä olevasta, niin saman tapainen tyyppi pitäisi löytyä. Siis vähän omituinen, omissa oloissaan elävä, fyysisesti kylläkin vahva, poikkeusyksilö. Hieman omituinen ja poikkeava yksilö voi olla omalla tavallaan hyvin viisaskin. Viisas ei ole sama kuin sosiaalinen. Psykopatiaan viittaavia luonteenpiirteitä omaava. Mahdollisesti jotain rikollisuuteen tai mielenterveydellisiin ongelmiin viittaavaa pitäisi löytyä joko ennen tai jälkeen tuon tapauksen. Tällainen henkilö saattaa silti olla myös hyvässä asemassa tai hyvässä ammatissa. Tärkeintä on poikkeava ja hyvin jyrkkä luonne - taipumusta psykopatiaan - mahdollisesti joutunut poliisin kanssa tekemisiin tekemiensä rikosten vuoksi. Tähänkin löytyy sopiva ehdokas.
Rikoksia tutkinut poliisi Axel Skogman sanoi tietävänsä K.Saaren tapauksessa tekijän, mutta ei kertonut nimeä. Luulen hänen tarkoittaneen V.L:ää. Lisäksi Skogman on kertonut uskoneensa, että Tulilahden tapauksessa tekijä oli tosiaan R.H. Minä selvänäen samat kohteet. Bodomin tapauksessa en ole kuullut tai lukenut hänen arvioitaan. Minä siis teoreettisesti arvelen tai "selvänäen" sen tuolloin parikymmenvuotiaan nuoren miehen, joka suoritti asevelvollisuutensa kyseisenä vuonna v.1960, ja joka syyllistyi samantapaiseen rikokseen myöhemmin. Hänen alibistaan minulla ei ole mitään tietoa. Tämä on täysin teoreettinen arvio vajavaisen faktatiedon varassa. Myös Croisetin kuvaus saattaa osua aika hyvin tähän samaan mieheen. Tietysti poliisilla voi olla faktatietoa, joka tekee tämän vaihtoehdon mahdottomaksi. Mielestäni tuo henkilö sopii hyvin tähän tekijäksi ja on linjassa noihin kahteen muuhun edellä mainittuun tapaukseen.
Axel Skogman oli erään kirjan mukaan todennut: "Kun luette kaiken, mitä Kyllikki Saaren tapauksesta on kirjoitettu, niin hetihän te sen tiedätte." Mielestäni tämä toteamus viittaa juuri mainittuun mahdolliseen tekijään.
Kyllikki Saaren tapaus. Tekijä oli V.L. Asui lähellä. Oli erinomainen lapion käyttäjä (Ojankaivaja). Tunsi maaston paremmin kuin omat taskunsa. Osasi kaivaa haudan erittäin taidokkaasti juuri sopivaan paikkaan, mihin se on helppo kaivaa. Alibi on omaisten (äiti ja sisar) antama. Luulen, että myös tutkinnan johtaja Axel Skogman tarkoitti häntä, kun sanoi "tietävänsä" tekijän. Ei vain ollut todisteita.
Tulilahden tapaus. R.H. Hänen näköisensä mopomies oli seuraillut tyttöjä jo pitkän matkan. Profiili sopii täydellisesti. Eristäytynyt pikkurikollinen, myös väkivaltainen. Hänen omista puheistaan päätellen on ollut paikalla sopivaan aikaan.
Bodomin tapaus. Tässä ei selvää ehdokasta ole. Jos katsotaan mallia noista kahdesta edellä olevasta, niin saman tapainen tyyppi pitäisi löytyä. Siis vähän omituinen, omissa oloissaan elävä, fyysisesti kylläkin vahva, poikkeusyksilö. Hieman omituinen ja poikkeava yksilö voi olla omalla tavallaan hyvin viisaskin. Viisas ei ole sama kuin sosiaalinen. Psykopatiaan viittaavia luonteenpiirteitä omaava. Mahdollisesti jotain rikollisuuteen tai mielenterveydellisiin ongelmiin viittaavaa pitäisi löytyä joko ennen tai jälkeen tuon tapauksen. Tällainen henkilö saattaa silti olla myös hyvässä asemassa tai hyvässä ammatissa. Tärkeintä on poikkeava ja hyvin jyrkkä luonne - taipumusta psykopatiaan - mahdollisesti joutunut poliisin kanssa tekemisiin tekemiensä rikosten vuoksi. Tähänkin löytyy sopiva ehdokas.
Rikoksia tutkinut poliisi Axel Skogman sanoi tietävänsä K.Saaren tapauksessa tekijän, mutta ei kertonut nimeä. Luulen hänen tarkoittaneen V.L:ää. Lisäksi Skogman on kertonut uskoneensa, että Tulilahden tapauksessa tekijä oli tosiaan R.H. Minä selvänäen samat kohteet. Bodomin tapauksessa en ole kuullut tai lukenut hänen arvioitaan. Minä siis teoreettisesti arvelen tai "selvänäen" sen tuolloin parikymmenvuotiaan nuoren miehen, joka suoritti asevelvollisuutensa kyseisenä vuonna v.1960, ja joka syyllistyi samantapaiseen rikokseen myöhemmin. Hänen alibistaan minulla ei ole mitään tietoa. Tämä on täysin teoreettinen arvio vajavaisen faktatiedon varassa. Myös Croisetin kuvaus saattaa osua aika hyvin tähän samaan mieheen. Tietysti poliisilla voi olla faktatietoa, joka tekee tämän vaihtoehdon mahdottomaksi. Mielestäni tuo henkilö sopii hyvin tähän tekijäksi ja on linjassa noihin kahteen muuhun edellä mainittuun tapaukseen.
Axel Skogman oli erään kirjan mukaan todennut: "Kun luette kaiken, mitä Kyllikki Saaren tapauksesta on kirjoitettu, niin hetihän te sen tiedätte." Mielestäni tämä toteamus viittaa juuri mainittuun mahdolliseen tekijään.
-
strangelove
- Adrian Monk
V.L. on ollut poliisien pääepäilty, todennäköisesti myös Skogmanin. Hän on hyvin todennäköinen tekijä. Poliisit ovat kertoneet myöhemmin, että juttu oli todennäköisesti ratkennut hyvin pian, ellei V.L:n lankomies olisi auttanut lavastuksissa ja kätkennöissä. On kuitenkin mielenkiintoista, ettei V.L. koskaan tunnustanut tehneensä tekoja ja alibin oli antanut lähipiiri. V.L:n äiti vannoi, että mies oli ollut kotona tuona iltana.
Holmströmin Tulilahden syyllisyyteen en usko. Todisteita on liian vähän. Mielestäni Holmström ei sovellu murhaajan profiiliin. Tekijä oli todennäköisesti paikkakuntalainen - tai mahdollisesti heitä oli kaksi. Mielenkiintoista on nähdä, mitä tietoja tuon Bieglerin henkilöhistoriasta ja liikkeistä Suomessa löytyy. Tai onko häntä edes ollut olemassa.
Mitä taas tulee Bodomiin, uskon tekijän löytyvän tässäkin läheltä. En tarkoita tällä kuitenkaan Gustafssonia, koska todisteita häntä vastaan ei vain ole. Motiivi oli samankaltainen kuin Kytäjän tapauksessa, eli suunnaton raivo "tunkeilevia" nuoria kohtaan. Hän oli jo aikaisemmin mm. katkonut telttailijoiden telttanaruja (kuten Bodomin murhissa oli tehty!), ammuskellut kohti ihmisiä ja kulkenut kylillä pamppu ja puukko mukanaan. Sängyn vierellä aivan kädenulottuvilla mies piti kahta kirvestä. Epäilemäni tekijä sortui väkivallan tekoon vielä vuonna 1969 puukotettuaan erästä miestä. Hukuttautui tai hukkui myöhemmin samana vuonna tunnustettuaan murhat naapurilleen. Tietänette ketä tarkoitan...
Holmströmin Tulilahden syyllisyyteen en usko. Todisteita on liian vähän. Mielestäni Holmström ei sovellu murhaajan profiiliin. Tekijä oli todennäköisesti paikkakuntalainen - tai mahdollisesti heitä oli kaksi. Mielenkiintoista on nähdä, mitä tietoja tuon Bieglerin henkilöhistoriasta ja liikkeistä Suomessa löytyy. Tai onko häntä edes ollut olemassa.
Mitä taas tulee Bodomiin, uskon tekijän löytyvän tässäkin läheltä. En tarkoita tällä kuitenkaan Gustafssonia, koska todisteita häntä vastaan ei vain ole. Motiivi oli samankaltainen kuin Kytäjän tapauksessa, eli suunnaton raivo "tunkeilevia" nuoria kohtaan. Hän oli jo aikaisemmin mm. katkonut telttailijoiden telttanaruja (kuten Bodomin murhissa oli tehty!), ammuskellut kohti ihmisiä ja kulkenut kylillä pamppu ja puukko mukanaan. Sängyn vierellä aivan kädenulottuvilla mies piti kahta kirvestä. Epäilemäni tekijä sortui väkivallan tekoon vielä vuonna 1969 puukotettuaan erästä miestä. Hukuttautui tai hukkui myöhemmin samana vuonna tunnustettuaan murhat naapurilleen. Tietänette ketä tarkoitan...
Sinähän voit Urho lähteä kaivelemaan Saksaan tutkimaan Bieglerin sukua. Matkaan siitä!strangelove kirjoitti:
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Mitkä mahtavat olla Maybrickin ehdokkaat näihin kolmeen rikokseen?Maybrick kirjoitti:^Hohhoijaa taas.
1. Kyllikki Saaren tapaus
2. Tulilahden tapaus
3. Bodom
Onko johonkin näistä tai ehkä kaikkiinkin joku hyvä epäilty?
Hohhoijaa - kuulolla ollaan!
Hohhoijaa. Olen useassa otteessa maininnut (mitä viestejä en oletakaan että olisit lukenut), että omasta puolestani mitä enemmän perehdyn näihin tapauksiin, sitä epävarmemmaksi tulen. Hohhoijaa ei ollut osoitettu esim. sinulle, vaan jos katsot sen pikku väkäsen viestini alussa tiedät mitä asia koskee. Mielestäni Mazan letkautus oli tarpeetonta suunsoittoa ja lapsekasta ärsyttämistä.
Tulilahden tekijä ei ollut R.H.
Nothing is quite what it seems
Hohhoijaa.
Vastaus Kassiselta: 'Kysykää eloonjääneeltä' -> kysytty tuntomerkit hypnoosissa -> Arska.
.

Vastaus Kassiselta: 'Kysykää eloonjääneeltä' -> kysytty tuntomerkit hypnoosissa -> Arska.
.Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?
" ..... Ellei mitään uutta ja aivan ihmeellistä tule päivänvaloon, kuolen siinä varmassa uskossa, että Runar Holmström oli syyllinen Tulilahden kaksoismurhaan. Olen hyvin, hyvin pahoillani siitä, etten saanut tilaisuutta näyttää sitä toteen niin vakuuttavasti, että epäuskoisimmatkin olisivat uskoneet. Siihen olisi kyllä kertynyt riittävästi aineistoa. .... "Maybrick kirjoitti: ......
Noin on sanonut komisario Axel Skogman, joka tutki juttua. Oikeudenkäynti oli kesken, koska RH määrättiin mielentilatutkimukseen. RH teki itsemurhan ennen oikeuden päätöstä. Syyttäjän mukaan lavastuksen puuntaimien vuolujälki täsmäsi RH:n puukon terässä olevaan jälkeen.
Minusta näyttää siltä, että kyllä RH taisi sittenkin olla syyllinen. Eri asia on, olisiko näyttö riittänyt. Axel Skogman saattoi tietää tapaukseen liittyen enemmän kuin Jermo kirjaa kirjoittaessaan. Minä pidän Skogmanin kantaa oikeana.
-
papillon
- Perry Mason
Niin kuin ei pohjoinenkaan ole etelä ei tämäkään ketju ole tulilahtea käsittelevä.Sariola kirjoitti:" ..... Ellei mitään uutta ja aivan ihmeellistä tule päivänvaloon, kuolen siinä varmassa uskossa, että Runar Holmström oli syyllinen Tulilahden kaksoismurhaan. Olen hyvin, hyvin pahoillani siitä, etten saanut tilaisuutta näyttää sitä toteen niin vakuuttavasti, että epäuskoisimmatkin olisivat uskoneet. Siihen olisi kyllä kertynyt riittävästi aineistoa. .... "Maybrick kirjoitti: ......
Noin on sanonut komisario Axel Skogman, joka tutki juttua. Oikeudenkäynti oli kesken, koska RH määrättiin mielentilatutkimukseen. RH teki itsemurhan ennen oikeuden päätöstä. Syyttäjän mukaan lavastuksen puuntaimien vuolujälki täsmäsi RH:n puukon terässä olevaan jälkeen.
Minusta näyttää siltä, että kyllä RH taisi sittenkin olla syyllinen. Eri asia on, olisiko näyttö riittänyt. Axel Skogman saattoi tietää tapaukseen liittyen enemmän kuin Jermo kirjaa kirjoittaessaan. Minä pidän Skogmanin kantaa oikeana.
Keskity.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Asia selkeytyy, kun samanaikaisesti vertaa näitä kolmea rikosta. Niissä on paljon yhteistä, myös tekijöissä on todennäköisesti yhteisiä piirteitä, vaikka ei olisikaan sama tekijä. Jos tältä kannalta asiaa ajattelee, niin yhdistelmä | V.L. ---> R.H. ---> kioskimies/se nuori kartanonomistaja | olisi johdonmukainen. kaikki ovat poikkeusyksilöitä, kaikilla oli sosiaalisia tai mielenterveydellisä ongelmia tai molempia. Yksi kuoli mielisairaalassa, kolme muuta teki itsemurhan. Se on selvä, että tuollaisen Bodomin tyyppisen teon tekijä ei ole aivan tavallinen muussakaan mielessä. Nuo yhtäläisyydet eivät tietysti todista mitään, mutta tässä etsitäänkin sopivia profiileja. Minä en ole kuullut, että yksikään selvänäkijä olisi Bodomin tapauksessa pitänyt syyllisenä NG:ia. Se on mielenkiintoinen havainto.