Naurattaa murhainfossa

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Canaris
Frank Drebin

Re: Naurattaa murhainfossa

Viesti Kirjoittaja Canaris »

^
Kannattaa hankkia vakuutus, sellaisesta olisi ollut apua kuvatun kaltaisessa tilanteessa. Vakuutukset eivät ole edes kalliita, elämässä kannattaa tehdä priorisointeja ja jättää vaikka se mäyräkoira ostamatta ja laittaa rahaa sukanvarteen. Minulla on kaksi tällaista vakuutusta ja varallisuutta, joten toiveesi ei valittettavasti taida toteutua. Lisäksi nykyään julkisessa terveydenhoidossa on 590 euron vuotuinen maksukatto, joten ihme on, jos sairaalamaksujen takia talous on heikko. Luonnollisesti olen pahoillani miesystäväsi puolesta.
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Tämän piti olla naurattaa murha.infossa, mutta yllättäen eräiden kommenttien jälkeen minua ei nauratakkaan enää yhtään :?
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Onneksi kaikki eivät ole yhtä juntteja kuin sinä Canaris!!!
Mikään ei ole niin säälittävää kuin toisten arvostelu tuohon tyyliin ja samaan aikaan ylistää omaa täydellisyyttään,oksettavaa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Canaris
Frank Drebin

Chopper kirjoitti:Mikään ei ole niin säälittävää kuin toisten arvostelu tuohon tyyliin ja samaan aikaan ylistää omaa täydellisyyttään,oksettavaa.
Käykö kateeksi? Pyri sinäkin samaan, niin ei tarvitse räytyä :wink:
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Chopper
Perry Mason

Canaris kirjoitti:
Chopper kirjoitti:Mikään ei ole niin säälittävää kuin toisten arvostelu tuohon tyyliin ja samaan aikaan ylistää omaa täydellisyyttään,oksettavaa.
No kuule ei vittu käy kateeksi tuollaista junttia!Minulla menee ihan loistavasti mutta en retostele siitä täällä enkä muuallakaan,minulla on toisenlaiset elämänarvot ja niihin ei kuulu itsekehuskelu.
Canaris
Frank Drebin

Chopper kirjoitti:
Canaris kirjoitti:
No kuule ei vittu käy kateeksi tuollaista junttia!Minulla menee ihan loistavasti mutta en retostele siitä täällä enkä muuallakaan,minulla on toisenlaiset elämänarvot ja niihin ei kuulu itsekehuskelu.
Mistä tuntee juntin? No, tietysti V-kirjaimesta. Kun taito asialliseen argumentaatioon on heikko, tulos on tämä. Että minä nautin tästä, kun saa selättää heikompansa. Jos lukisit ketjun ajatuksella, olettaen, että sinulla on ajatustoimintaa, ymmärtäisit, että sauhuat tyhjästä.
Thomas Fuller
Chopper
Perry Mason

^ Kyllä tuo sinun viimeinen kommenttisi Kotipeikolle oli sitä luokkaa etten haluakkaan lukea enempää ajatuksiasi...En harrasta pania joten selättämään et pääse.
Kiitos,päätän tämän tähän.

p.s. Mistä tuntee juntin? Omahyväisyydestään,omaan napaan tuijottamisesta sekä kykenemättömyydestään empatiaan huonompiosaisia kohtaan.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Canaris kirjoitti:Kannattaa hankkia vakuutus, sellaisesta olisi ollut apua kuvatun kaltaisessa tilanteessa. Vakuutukset eivät ole edes kalliita, elämässä kannattaa tehdä priorisointeja ja jättää vaikka se mäyräkoira ostamatta ja laittaa rahaa sukanvarteen.
Vakuutus maksaa. Ei sitä ilmaiseksi kenellekkään anneta. Eli jos sinulla on tiukkaa muutenkin rahasta niin ei tule ensimmäisenä mieleen ottaa vakuutusta. Niitä on myös monia erilaisia ja juuri oikean vakuutuksen valitseminen tulevaisuudessa tapahtuvien asioiden varalle olisi jo aikamoista meedion työtä. Tosin kun on rahaa niin ottaa vaikka kaikki samointein ja kun ei ole niin...

Sukanvarressakaan ei rahaa paljon tule olemaan jos jättää jo sen mäyriksen ostamatta muutenkin ja ostaa silläkin rahalla ruokaa elääkseen. Se on helppo huudella kun on rahaa mitä levitellä. Tee sitä, osta tätä jne.

Muuten, ei rahan antaminenkaan muille sitä tarvitseville tee miestä. Kyse on periaatteesta eikä pinnallisesta rahan jakamisesta oman hyvänolon takia.

Ja hei kanssakirjoittelijat, älkää hermostuko tuosta provosoinnista koska se on tarkoituksenakin ilmeisesti. Ainakin suuresti toivon ettei kys. henkilö ole tosissaan.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Kotipeikko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

Että minä nautin tästä, kun saa selättää heikompansa
Kertoo surullista tarinaa sun mielenterveydestä, eikö vakuutus kata sen hoitoa?

P.S Vakuutus ei maksa mitään sun puolesta, ellet täytä hakemusta. Vaikea tehdä taju kankaalla.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Tuosta vakuutuksesta tuli mieleen. Siinä vaiheessa kun sairaus on jo päällä, niin vakuutusyhtiöt eivät luonnollisestikaan myönnä niin minkäänlaisia vakuutuksia, ei edes tapaturmavakuutusta. (eikä sairauden jälkeen)
Vastuuvakuutus sairauksiin ei ole myöskään ihan ilmaista, ja usein, jos on vielä opiskeluvaiheessa elämässään ja alottelemassa sitä elämää, niin ne vakuutukset eivät ehkä ole ensimmäisenä mielessä. Työnantajat kyllä vakuuttavat työntekijöitään, mutta niissä varmaan menee myös kattoraja, ainakin luulisin, että kotipeikon miehen tapauksessa.

Luottovelkaiseksi eivät kaikki joudu omaa tyhmyyttään. On sellaistakin tapahtunut, että puoliso on vaikka pelannut tai hassinut muuten perheen rahat ja vaimolle tuleekin yllätyksenä, että luottovelkaa on kasapäin (ei ole minun elämästä sitten tää esimerkki, mutta tuttavapiiristä kyllä).

Kun se elämä ei vaan ole niin mustavalkoista. Anteeksi taas välikommentointi, minäkin provosoiduin :roll:
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Canaris
Frank Drebin

rimma kirjoitti:Vakuutus maksaa. Ei sitä ilmaiseksi kenellekkään anneta. Eli jos sinulla on tiukkaa muutenkin rahasta niin ei tule ensimmäisenä mieleen ottaa vakuutusta. Niitä on myös monia erilaisia ja juuri oikean vakuutuksen valitseminen tulevaisuudessa tapahtuvien asioiden varalle olisi jo aikamoista meedion työtä. Tosin kun on rahaa niin ottaa vaikka kaikki samointein ja kun ei ole niin...

Sukanvarressakaan ei rahaa paljon tule olemaan jos jättää jo sen mäyriksen ostamatta muutenkin ja ostaa silläkin rahalla ruokaa elääkseen. Se on helppo huudella kun on rahaa mitä levitellä. Tee sitä, osta tätä jne.
Kaikki tässä maailmassa maksaa. Jokainen on oman onnensa seppä. Jos tuntuu siltä ettei ole rahaa menee töihin*. Jos liksa on liian pieni, hankkii vaikka koulutusta ja sitäkautta paremman työpaikan. Kaikki on vain itsestä kiinni. Pitää löytää se oma sisäinen menestyjä ja tahdonvoimaa. Menestyminen elämässä on paljolti kiinni itsestä ja omasta viitseliäisyydestä. Itse olen opiskellut 4 tutkintoa, joista muutamat työn ohessa. Työviikot ovat useamman vuoden ajan olleet lähinnä 70-tuntisia - ilman ylityökorvausta**. Voin sanoa, että rankkaa se on ollut, mutta olen päässyt siihen, mihin olen pyrkinyt. Sisulla, määrätietoisuudella ja tahdonvoimalla. Summa summarum: jokainen voi elämässään saavuttaa vaikka mitä, jos on valmis tekemään sen eteen töitä.

*= ei koske kroonisesti sairaita tms.
**= ylemmille toimihenkilöille ei useinkaan makseta ylityökorvauksia
Thomas Fuller
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Vitsi että tämä Naurattaa murhainfossa :D :D :D :D :D :D :D

P.S. Tämänkö takia tämä ketju onkin sijoitettu Lautamiehiin?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Hexan
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Canaris kirjoitti:^
Kannattaa hankkia vakuutus, sellaisesta olisi ollut apua kuvatun kaltaisessa tilanteessa. Vakuutukset eivät ole edes kalliita, elämässä kannattaa tehdä priorisointeja ja jättää vaikka se mäyräkoira ostamatta ja laittaa rahaa sukanvarteen. Minulla on kaksi tällaista vakuutusta ja varallisuutta, joten toiveesi ei valittettavasti taida toteutua. Lisäksi nykyään julkisessa terveydenhoidossa on 590 euron vuotuinen maksukatto, joten ihme on, jos sairaalamaksujen takia talous on heikko. Luonnollisesti olen pahoillani miesystäväsi puolesta.
Sitten varmaan tiedät että esim sairausvakuutuksia ei myönnetä jos on jo ennestään sairas, tai jos myönnetään niin ne ovat rajoitettuja tai paljon kalliimpia, jolloin niistä ei ole kuin menoa. Vakuutusyhtiöt eivät ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia, ei siellä kaivata menoja, tuloja vaan.

Tuo 590 e on aika helvetin paljon sellaiselle jonka kaikki rahat menevät elämiseen. Mitä ruokaa jättäisit ostamatta että pääsisit hoitoon? Ei siihen sisälly lääkkeet, päivystyskäynnit (17,50 e/kerta), eikä pitkäaikaisen laitoshoidon maksut (jotka menevät tulojen mukaan).

Suurin ongelma katossa on se että sitä on itse seurattava. Tämä johtaa juuri edelläolevan kaltaisiin järjettömiin tilanteisiin joissa katon täyttymistä ei kukaan huomaa.
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Chopper
Perry Mason

Voi myös olla niin että ihminen on ollut yrittäjänä esim. 20 vuotta,maksanut veronsa jne kiltisti ja yhtäkkiä firmalla meneekin huonommin.On ollut mahdollisesti uutta velkaa investointeihin tai muuten.Jos tavaraa/palveluita ei enää osteta voi olla konkurssi edessä ja velat kaatuu niskaan.Menee talot ja muu omaisuus ja siinä sivussa luottotiedot.Montakohan tälläistä Canariksen mainitsemaa luuseria edellinenkin lama tuotti?

p.s. Canaris,nykyisin ei ihan niin vaan MENNÄ töihin.Toki on lorvijoitakin jotka eivät edes halua mennä töihin mutta veikkaan että 200 000 Suomalaisessa reilusti yli puolet tekisivät mieluusti tänä päivänä töitä jos niitä töitä olisi,tuskin monikaan vapaaehtoisesti lähtenyt kun esim. tehtaita lakkautettu pitkin Suomea.

Ugh,olen puhunut,en jaksa enempää provosoitua...Etenkään kun asia ei naurata pätkääkään.
Canaris
Frank Drebin

Hexan kirjoitti:Tuo 590 e on aika helvetin paljon sellaiselle jonka kaikki rahat menevät elämiseen. Mitä ruokaa jättäisit ostamatta että pääsisit hoitoon? Ei siihen sisälly lääkkeet, päivystyskäynnit (17,50 e/kerta), eikä pitkäaikaisen laitoshoidon maksut (jotka menevät tulojen mukaan).

Suurin ongelma katossa on se että sitä on itse seurattava. Tämä johtaa juuri edelläolevan kaltaisiin järjettömiin tilanteisiin joissa katon täyttymistä ei kukaan huomaa.
Jos rahat ovat kaikki ja menoja syntyy, niin eikö Suomessa ole olemassa sosiaalihuolto? Eikö sosiaalidemokraattinen Suomi pidä huolen omistaan?

Jos maksukatto ylittyy, kaikki maksukaton ylittävät maksetut summat palautetaan asiakkaalle ja jo laskutetut, mutta maksamattomat laskut mitätöidään . Eli tämän ei pitäisi olla ongelma.
Thomas Fuller
Lukittu