Reppurinkadun murhapoltto Lahdessa 2009

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
rosamarine
Adrian Monk

Re: (K) Poliisi etsii tätä miestä murhayrityksistä: Kai Lindfors

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Donnie Brasco kirjoitti:Sen verran osaan kertoa, että siinä suhteessa juuri Kai EI ollut se väkivaltainen osapuoli. Syitä suhteen jatkamiseen/loppumiseen oli varmasti useita, mutta ainakaan asia ei ole ihan niin mustavalkoinen kuin tiedotusvälineet antavat ymmärtää.
Nonni, kohta on Markja täällä...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Hexan
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Donnie Brasco kirjoitti:Sen verran osaan kertoa, että siinä suhteessa juuri Kai EI ollut se väkivaltainen osapuoli. Syitä suhteen jatkamiseen/loppumiseen oli varmasti useita, mutta ainakaan asia ei ole ihan niin mustavalkoinen kuin tiedotusvälineet antavat ymmärtää.
Ja tämän tiedon lähde on K.L. itse, vaiko joku muu taho?
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Maddog Maniac
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Maddog Maniac »

Sen tiedän varmaksi että Kaitsu ei suhteessa ollut se osapuoli joka oli väkivaltainen!
Sen paremmin en syytä tiedä miksi kaitsun hakatti,mut ihan jonkun verran on välikattoa romahtanut sillä sen ex:llä.. Joten on saattanut sen tehdä huvikseenkin!! Tiedä sitten.
Olen Kaitsun tuntenut jo vuosia, ja seurannut juttua läheltä, joten Kaitsun juttuihin mun puheet ei ainakaan perustu,vaan omiin huomioihin!
Ihminen on ihmiselle peto.
Hexan
Agentti Scully

^Eli olet siis nähnyt kun nainen pieksee Kaitsua tai Kaitsun silmä mustana yhteenoton jälkeen tms.?
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Käyttiköhän Kai itse aineita?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
romsten
Alokas

Viesti Kirjoittaja romsten »

Damien kirjoitti:Käyttiköhän Kai itse aineita?
KAI se käytti?????? :shock:
mieluummin överit kun vajarit!!!!!!!
Hexan
Agentti Scully

Maddog Maniac kirjoitti:Sen tiedän varmaksi että Kaitsu ei suhteessa ollut se osapuoli joka oli väkivaltainen!
Sen paremmin en syytä tiedä miksi kaitsun hakatti,mut ihan jonkun verran on välikattoa romahtanut sillä sen ex:llä.. Joten on saattanut sen tehdä huvikseenkin!! Tiedä sitten.
Olen Kaitsun tuntenut jo vuosia, ja seurannut juttua läheltä, joten Kaitsun juttuihin mun puheet ei ainakaan perustu,vaan omiin huomioihin!
Odotan yhä vastaustasi, mihin huomioihin väitteesi perustuu?

On sen verran kova juttu syyttää murhayrityksen uhria alkuperäiseksi syypääksi, että avaapa sanainen arkkusi?
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

romsten kirjoitti:KAI se käytti?????? :shock:
Mikäs helvetti tämä nyt oli? :lol:
Maddog Maniac
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Maddog Maniac »

Hexan kirjoitti:
Maddog Maniac kirjoitti:Sen tiedän varmaksi että Kaitsu ei suhteessa ollut se osapuoli joka oli väkivaltainen!
Odotan yhä vastaustasi, mihin huomioihin väitteesi perustuu?

On sen verran kova juttu syyttää murhayrityksen uhria alkuperäiseksi syypääksi, että avaapa sanainen arkkusi?

Kuten sanoin olen Kaitsun tuntenut vuosia, ja väitteeni perustuu siihen!
Ja kuten myös sanoin asiat ei aina ole niin mustavalkoisia kun mediassa kirjoitetaan..
Ikävä juttu, varsinkin sivullisille.
Mun puolesta asian ruotiminen jää tähän!!
Ikävä kyllä vastaavia tapahtumia saa lukea lähes päivittäin lehdistä..
Ihminen on ihmiselle peto.
Donnie Brasco
Alokas

Viesti Kirjoittaja Donnie Brasco »

No ei käyttänyt, Kaitsu on hyvinkin huumevastainen kaveri. Viinaa toki kului ajoittain aikalailla, mutta juovuspäissäänkään Kai ei ole tippaakaan väkivaltainen eikä muutenkaan yhtään "riidanhaastajatyyppiä".

Niin, ja tietoni lähteet ovat samat kuin Maddogilla, olen TUNTENUT Kaitsun vuosikausia. Tämän exän olen tavannut yhden kerran, ja se oli ihan riittävästi huomatakseni, että jo aiemmin kuulemani jutut naisen sekopäisyydestä eivät olleet yhtään liioiteltuja.

Hakkauttamisen syitä en tiedä enkä niitä halua arvailla, mutta esimerkiksi jos Kai on tullut kapakasta kotiin puoli tuntia sovittua myöhemmin, niin sekin on saattanut olla riittävä syy asialle.
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Tuhopolttaja vangittiin
Ex-puolisonsa polttomurhaa yrittänyt tunnusti

Torstai 3.9.2009 klo 17.53

Lahden käräjäoikeus on vanginnut vuonna 1965 syntyneen miehen.

Vangitsemisen perusteena on kaksi murhan yritystä ja tuhotyö. Vangittua epäillään tekoon todennäköisin perustein.

Käräjäoikeus vangitsi vuonna 1965 syntyneen miehen epäiltynä Reppurinkatu 3:ssa sijaitsevan asunnon sytyttämisestä ja yrityksestä surmata asunnossa olleet kaksi ihmistä viime viikon sunnuntaina.

Epäilty on tunnustanut teon avoimesti.

Motiivina mustasukkaisuus

Mies myöntää sytyttäneensä entisen naisystävänsä omistaman asunnon tuleen mukanaan tuomallaan bensalla. Miehen tarkoituksena oli tuhota asunto ja surmata sisällä ollut ex-naisystävä sekä mies, jonka hän epäili olevan naisen uusi miesystävä.

Tekoon mies on kertonut päätyneensä mustasukkaisuudesta ja katkeruudesta, joka on seurannut eron myötä tapahtuneesta kodin menettämisestä. Epäilty kertoo tehneensä päätöksen tuhopoltosta jo tekoa edeltävänä päivänä, jolloin hän oli ostanut viiden litran kanisterin bensaa.

Asunnossa olleet mies ja nainen pelastuivat liekeiltä pudottautumalla maahan, nainen ikkunasta ja mies parvekkeelta. Mies sai palossa vakavia palovammoja. Nainen loukkaantui lievemmin putoamisessa saamiinsa vammoihin.

Räjähdysmäisesti syttynyt palo aiheutti seitsenkerroksisen talon rappuun ja muihin huoneistoihin pahoja noki- ja savuvaurioita. Sytytetty asunto tuhoutui palossa erittäin pahoin.

Palaneessa huoneistossa olleiden lisäksi talosta toimitettiin sairaalaan viisi muutakin henkilöä savu- ja häkämyrkytysoireiden vuoksi. Heistä kaksi oli lapsia.

Epäilty piileskeli ladossa

Tuhopoltosta epäilty mies saatiin kiinni tiistaina kello 16.45 Vääksystä. Hän oli tuolloin kävelemässä julkisella paikalla.

Epäilty on kertonut viettäneensä tuhopolton jälkeisen ajan ennen kiinnijäämistään pääasiassa Kalliolassa sijaitsevassa ladossa.

Tapauksesta on nostettava syyte viimeistään 4.12.2009.

AINO KANGASPURO
[email protected]
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090 ... 0_uu.shtml
"Yöperho on koteloitunut"
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

^Ja kylläpä kuuloostaa taas ihan normaalilta psykopaatilta.
Muistakaa: asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin lehdistö kirjoittaa. 8)
Meneeköhän mielentilatutkimuksen kautta?Hulluhan tuo on tai sitten deliriumit olleet päällä.
Hexan
Agentti Scully

Donnie Brasco kirjoitti:
No ei käyttänyt, Kaitsu on hyvinkin huumevastainen kaveri. Viinaa toki kului ajoittain aikalailla, mutta juovuspäissäänkään Kai ei ole tippaakaan väkivaltainen eikä muutenkaan yhtään "riidanhaastajatyyppiä".

Niin, ja tietoni lähteet ovat samat kuin Maddogilla, olen TUNTENUT Kaitsun vuosikausia. Tämän exän olen tavannut yhden kerran, ja se oli ihan riittävästi huomatakseni, että jo aiemmin kuulemani jutut naisen sekopäisyydestä eivät olleet yhtään liioiteltuja.

Hakkauttamisen syitä en tiedä enkä niitä halua arvailla, mutta esimerkiksi jos Kai on tullut kapakasta kotiin puoli tuntia sovittua myöhemmin, niin sekin on saattanut olla riittävä syy asialle.
Tarkoitukseni ei ole ruotia tätä nimenomaista tapausta mitenkään erityisesti, vaan painottaa, etteivät vaimonpieksäjien kaverit, vanhemmat tai sisarukset yleensä ole lainkaan tietoisia asiasta, ja se tulee heille täytenä yllätyksenä. Monesti miehiä kuvaillaan rauhallisiksi. Jos olet tavannut ko. naisen yhden kerran, et mielestäni voi tunta häntä niin hyvin, että tietäisit kuka ne tappelut heidän kotonaan on yleensä aloittanut. Osoitukset mustasukkaisuudesta eivät vielä ole osoituksia väkivaltaisuudesta.
Canaris
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Canaris »

Hexan kirjoitti:Tarkoitukseni ei ole ruotia tätä nimenomaista tapausta mitenkään erityisesti, vaan painottaa, etteivät vaimonpieksäjien kaverit, vanhemmat tai sisarukset yleensä ole lainkaan tietoisia asiasta, ja se tulee heille täytenä yllätyksenä. Monesti miehiä kuvaillaan rauhallisiksi.
Juuri näin. Monesti nämä vaimonpieksäjät ovat ulkopuolisten silmissä vallan mainioita kavareita, koska ulkopuoliset eivät tiedä totuutta ja vaikka tietäisivät, eivät uskoisi sitä.

Tähän nimenomaiseen tapaukseen en ota kantaa.
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Minä otan kantaa tähän itse juttuun ja mielipiteeni on se, että parisuhteessa on aina kaksi osapuolta ja riitoihinkin tarvitaan aina kaksi. Vaikka K.L. olisikin mukava tyyppinä ja varmasti onkin, en sitä kiellä, (en tunne tyyppiä) niin aika vaarallisilla vesillä liikutaan, jos lähdetään polttamaan eksän asunto ja vieläpä aika salakavalasti itse poistuen paikalta.
Ei K.L. miettinyt lähtiessään, että tässä saattaa tulla ruumiita?
Jos edellämainitut pitänee myös paikkansa, että eksä on hakkauttanut K.L:n, niin olisipa ollut helppoa ihan Suomen lain puitteissa saada oikeutta sillekin tapahtuneelle.
Nyt on tapahtunut vain se ikävä asia, että K.L. joutui itse liriin.
On ne ihmissuhteet vaan niin ihmeellinen asia. Jopa murhia tapahtuu sen tiimoilta...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Vastaa Viestiin