Nuori mies katosi Iisalmessa: Janne Määttä

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

miinushka kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Tapaturma.
Alkoholilla hiukan osuutta asiaan.
Ootko löytänyt jostain tietoa vai onko pelkkää mutua?
Tieto.
Unohtui vielä mainita, että huumeita tai lääkkeitä ei ollut veressä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
H.P.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja H.P. »

Mutta eikös hän ollut suoraan töistä tulossa, kun katosi? Milläs aikaa siinä on ehtinyt alkomahoolia nauttia? Vai oliko lähtenyt salaa sinne metsään juopottelemaan?
Nosce te ipsum!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Jos alkoholilla on vain "hiukan" osuutta asiaan, se tarkoittanee että veressä on ollut olutpulloa/kahta vastaava määrä promilleja, joten ehkä kuolema ei ole johtunut kuin välillisesti alkoholista?
H.P.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja H.P. »

Niin aivan. Ei taida se pari olutpulloa selittää tätä tapausta.
Pitiköhän muuten paikkaansa tämä huhu että mies ja vaatteet löytyivät ei paikasta?
Nosce te ipsum!
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

H.P. kirjoitti:Pitiköhän muuten paikkaansa tämä huhu että mies ja vaatteet löytyivät ei paikasta?
Käytännössä ei.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
tyyppi85
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

Mistä manner olet saanut tietosi,jos saa kysellä:)?

Eli oli nauttinut viinaksia hiukan liikaa vai ja siten kuollut?mahdollisesti tavannut jonkun ulkona joka luovutti jannelle repun joka sisälsi alkoholia,jota janne sitten meni piiloon nauttimaan.ehkäpä pullossa oli jotain muutakin ainetta johon sitten menehtyi?kuulostaisi mielestäni ihan loogiselta ja ymmärrettävältä(ei halunnut kotona maistella viinaksia vanhempien silmien alla joten meni piiloon juomaan metsään)

Olenko manner yhtään hajulla:)?
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Re:

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

tyyppi85 kirjoitti:Mistä manner olet saanut tietosi,jos saa kysellä:)?

Eli oli nauttinut viinaksia hiukan liikaa vai ja siten kuollut?mahdollisesti tavannut jonkun ulkona joka luovutti jannelle repun joka sisälsi alkoholia,jota janne sitten meni piiloon nauttimaan.ehkäpä pullossa oli jotain muutakin ainetta johon sitten menehtyi?kuulostaisi mielestäni ihan loogiselta ja ymmärrettävältä(ei halunnut kotona maistella viinaksia vanhempien silmien alla joten meni piiloon juomaan metsään)

Olenko manner yhtään hajulla:)?
Manner, vastauksia pöytään!

Joko joku pystyy salaisuuden verhoa tässä raottamaan, oliko tämä tapaus lopukseltaan itsemurha vai onnettomuus? Ainoa tapaus joka on jäänyt pyörimään mielen perukoille pidemmäksikin aikaa, jostain syystä yhä mietityttää, että mikä tässä se totuus oli, kun kuitenkin niin hämäriä juttuja tässäkin mukana on.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Re: Re:

VoDKa kirjoitti:Joko joku pystyy salaisuuden verhoa tässä raottamaan, oliko tämä tapaus lopukseltaan itsemurha vai onnettomuus? Ainoa tapaus joka on jäänyt pyörimään mielen perukoille pidemmäksikin aikaa, jostain syystä yhä mietityttää, että mikä tässä se totuus oli, kun kuitenkin niin hämäriä juttuja tässäkin mukana on.
Yllättävää kyllä, sainkin itse vastauksia ihan eri kautta kuin mitä olin odottanut. Vaikkakin näin pitkän ajan jälkeen.

Kuulemieni juttujen mukaan Jannen kuolemaan liittyi vahvasti muita osapuolia. Itsemurhasta ei ole kyse, eikä onnettomuudesta. Iisalmessa liikkuu vahvoja huhuja siitä, että Janne oli joko velkaa väärille ihmisille, tai liikkui vain väärässä seurassa. Huumeet liikkuivat näiden ihmisten ympyröissä, mutta siitä en tiedä, käyttikö Janne itse mitään. Kuitenkin, mikään satunnainen toikkarointi tai kompurointi ei ole kyseessä, vaan Janne oli ilmeisesti dumpattu metsään jonkinlaisen pahoinpitelyn jälkeen, kuolleena, tai kuolemaa tehdessään.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Loka
Alibin Kestotilaaja

Re: Nuori mies katosi Iisalmessa: Janne Määttä

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Hmm. Itse olen kuullut erittäin luotettavalta taholta suvun sisältä just sen, ettei kuolemaan liity rikosta vaan kyse olisi onnettomuudesta? Alkoholi -> kaatuminen -> kivi pään alla -> vesialue kiven vieressä -> finaali.

No, en tätä totena kirjoita jos muistelenkin väärin. Voihan se niinkin olla.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Loka kirjoitti:^Hmm. Itse olen kuullut erittäin luotettavalta taholta suvun sisältä just sen, ettei kuolemaan liity rikosta vaan kyse olisi onnettomuudesta? Alkoholi -> kaatuminen -> kivi pään alla -> vesialue kiven vieressä -> finaali.

Kuten jo mainitsinkin, on nuo kuulemani jutut tosiaan ihan huhupuheita. En tiedä kumpi on totuus tässä asiassa, haastankin siis jonkun sellaisen, joka totuuden on poliisilta kuullut tai kenties kuuluu Määtän sukulaisiin/läheisiin tuttavapiireihin, kertomaan totuuden. Mitään tarkempaa ja yksityiskohtaisempaa ei tarvitse kertoa, ainoastaan se, että mikä on tässä se absoluuttinen totuus. Jos Määtän kuolema on ollut ihan tosiaan tuo alkoholitapaturma, niin miksi nuo huhut vieläkin niin sitkeänä mylläävät iisalmelaisten keskuudessa?

Maikkeli
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Maikkeli »

Loka kirjoitti:^Hmm. Itse olen kuullut erittäin luotettavalta taholta suvun sisältä just sen, ettei kuolemaan liity rikosta vaan kyse olisi onnettomuudesta? Alkoholi -> kaatuminen -> kivi pään alla -> vesialue kiven vieressä -> finaali.

Minun kaverin isoveli kuoli huumeiden yliannostukseen ja heidän äiti ei ole sitä vieläkään myöntänyt kellekkään vaan kertoo aina, että poika kuoli luonnollisen kuoleman. Voi olla suvulle vaikea myöntää, että poika oli sekaantunut huumeisiin?
karramurmur
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja karramurmur »

^Samaan oon törmänny minäki.Jotain raaenpaaki oli siinä mukana.Mut äiti ei vielkään varmaan tiiä totuutta.Ehkä hyvä asia.
OT
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Tottakai juorut jylläävät kun kyseessä on vielä nuori ihminen.
Ja juorut paisuu, mukaan tulee vaikka mitä mafian touhuja kun tarpeeksi kauan juorutaan ja lisätään aina vähän omaa mukaan.
Gepardi
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Gepardi »

Minua kiinnostaisi tietää, että miksi hän katosi? Mihin lähti, mitä tapahtui, kauanko oli elossa ennen, kuin kuoli? Vai onkohan hän mahdollisesti kuollut heti, kun kadonnutkin? Mennyt metsään, ja jostain syystä kuollut? Vai menikö metsään nimenomaan koska tiesi, että kuolee/ Halusi kuolla piilossa? Vai menikö hän metsään nimenomaan KUOLEMAAN? Itsemurha? Vai tapaturma? Katoamiseen liittyi alunalkaenkin paljon todella mysteerisiä seikkoja. Tämä on yksi sellainen tapaus minulle, ettei koskaan kiinnostus lopahda, niin kauan, kun en tiedä, totuutta... No, saapahan käyttää omaa mielikuvitustaan. Kai se mielikuvituskin siinä kehittyy... :) Vähän, niin kuin lukiessakin? Okei, hieman Off Topic.( Vai sanottiinko se, noin jos kirjoittaa johonkin aiheeseen jotain, mikä ei suoranaisesti siihen liity? :?: ) Minun mielestäni, yksi kiinnostavin tapaus, niistä joihin minä olen törmännyt. Se on kuulemma vaan varma, että rikosta tähän ei liity. Itsestäni tämä kuulostaisi itsemurhalta, kuolinsyytä, kun pohtii, mutta itse katoaminen sitten? No, voisi kai olettaa, että katosi, koska kuoli, mutta sitten kuuluu kysymys: MIKSI? Tai pitäisikö kysyä MITEN?
Henkilö katosi vuonna 2008 ja nyt on vuosi 2012, mutta mielestäni tästä voi halutessaan vieläkin keskustella. Vaikka löytynyt onkin. Kyseinen henkilö oli aika vasta valmistunut ammattikoulussa Datanomiksi ennen katoamistaan. Luin siitä jostain netin syövereistä löytämästäni uutisesta, joskus kesältä 2008. Uutisessa haastateltiin Janne Määttää, ja hänen kavereitaan. Halusin, vaan kirjoittaa oman kommenttini tähän aiheeseen.
tytöntyllero
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja tytöntyllero »

IL 9.8.2008
Kuva

Myöhäinen lisäys tähän ketjuun, mutta sattui silmään Iltasanomien näköislehdestä.
꩜ Kyllä se vielä selviää. ꩜
Vastaa Viestiin