Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Mutta kuten poliisikin on jo aiemmin maininnut, ei taustalla mitenkään välttämättä ole talouden romahtamisia tai isommin näkyviä asioita elämässä. Tekoon on saattanut johtaa jokin vähäpätöiseltäkin tuntuva juttu.
Silloin profiiliin sopisi paremminkin, että loukatuksi on tullut joku "hyväosainen" joka ei ole tottunut nöyryytyksiin. Psykopaattia tässä lähinnä ajattelin.
Siinä tapauksessa elelee ja ajelee suht tyytyväisenä- ei ehkä metrolla, mutta Mersulla?[/quote]

Tuosta tulee mieleen Diili. Ryhmä saa hoidettavakseen jonkun projektin. Projekti ei etene ja ryhmä ei luota vetäjään. Projekti sitten kusee kunnolla ja Donald antaa potkut.
Ei kenenkään ole tarvinnut saada potkuja, mutta jos Jukka Lahti on vaikuttanut siihen, että kaveria on nöyryytetty ja tehty muun ryhmän edessä kykenettömäksi hoitamaan projektia. Kaverin etenemis mahdollisuudet on menneet ja itsetunto saanut pahan kolauksen. Mutta olisko se riittänyt uhkailuun (suullisesti ?) ja lopulta ottamaan hengiltä ? Lahti olis tekijän mielestä saanut ansionsa mukaan ja kun ei ole kukaan tekijää yhdistänyt tekoon, niin silloin ajelee sillä mersulla tuntemalla tyydytystä teostaan.
Muuten hyvä, mutta tuossa tapauksessa tekijä olisi saattanut suunnitella tekonsa ja olisi toteuttanut sen harkitusti. Ryminällä lasin läpi ja huitomaan veitsellä ei kuullosta harkitulle, vaikka tappamista on harkinnutkin.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Jos nyt ajatellaan vaikka Jämsän JB:tä. Kirjeessään ei tunnu tuntevan todellista katumusta lainkaan ja hänet jos kenet minä luokittelisin täysveriseksi narsistiksi.
Jos tekijä on yhtään samaa maata, voi olla, ettei puolitutun Lahden surmaaminen tunnu missään. Teko on ollut tekijän mielestä oikeutettu ja Lahti saanut mitä tilannut. Ja itse Lahti on tilannut. Piste.

Kyllähän Suomi on täynnä vaimon hakkajia, jotka eivät koe tekevänsä mitään väärin. Eiköhän tuollaiselle ihmiselle yhden ukon tappo mene samaan kastiin.

Toivoisin kuitenkin, että tekijä kärsii. Minusta se olisi jotenkin oikeudenmukaisempaa, että hän peloissaan vilkuilisi joka hetki ympärilleen, näkisi poliiseja unissaan ja sienimetsässäkin. Nukkuisi huonosti ja heräilisi painajaisiin. :twisted:
Nuotio & Äreät Tiput
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

MissHolmes kirjoitti: Siihen, että tutkinnanjohtaja Pauli Kuusiranta sanoi niin.
Sanoiko todella???
Kerrotko minulle, miksi meidan pitaisi uskoa yhden nimimerkin lahettaman viestin todenperaisyys, mutta ei iltapaivalehtien.
Minun mielestani Kuusiranta ei ole sanonut niin.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Matula
Jack Bauer

MissHolmes kirjoitti: Kyllähän Suomi on täynnä vaimon hakkajia, jotka eivät koe tekevänsä mitään väärin. Eiköhän tuollaiselle ihmiselle yhden ukon tappo mene samaan kastiin.
... :D :D
Hyva Holmes !!! Teoriasi mukaan Suomi on silloin myos taynna murhaajia.
Parasta antiasi pitkaan aikaan.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Matula
Jack Bauer

MissHolmes kirjoitti:Toivoisin kuitenkin, että tekijä kärsii. Minusta se olisi jotenkin oikeudenmukaisempaa, että hän peloissaan vilkuilisi joka hetki ympärilleen, näkisi poliiseja unissaan ja sienimetsässäkin. Nukkuisi huonosti ja heräilisi painajaisiin.
Ehka hanen pitaisi ottaa parasetamolia....
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 8&start=45
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
MissHolmes
Ben Matlock

Matula kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Toivoisin kuitenkin, että tekijä kärsii. Minusta se olisi jotenkin oikeudenmukaisempaa, että hän peloissaan vilkuilisi joka hetki ympärilleen, näkisi poliiseja unissaan ja sienimetsässäkin. Nukkuisi huonosti ja heräilisi painajaisiin.
Ehka hanen pitaisi ottaa parasetamolia....
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 8&start=45
Ylläpitokin on pyytänyt pitämään lautamiestason asiat ketjujen ulkopuolella.
Kuten me muutkin.
Olet myös itse korostanut asiaa monesti. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Nuotio & Äreät Tiput
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Matula, ihan selkeästi sinua ärsyttää se, että joku ja nimenomaan MissHolmes oli yhteydessä poliisiin.
Jäit nuolemaan kackelssin värjäämiä näppejäsi tällä erää.
Voisitko kuitenkin vihdoin yrittää tehdä tässä ketjussa jo muutakin kuin räkyttää niskalihakset kireällä.
Jos et muuhun kykene pysy siellä Lautamiehissä.

Alat oikeasti olla avun tarpeessa.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
MissHolmes
Ben Matlock

Matula kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti: Siihen, että tutkinnanjohtaja Pauli Kuusiranta sanoi niin.
Sanoiko todella???
Kerrotko minulle, miksi meidan pitaisi uskoa yhden nimimerkin lahettaman viestin todenperaisyys, mutta ei iltapaivalehtien.
Minun mielestani Kuusiranta ei ole sanonut niin.
Minulle on aivan sama mitä uskot. Minä otin Kuusirantaan sähköpostitse yhteyttä ja sain vastauksen.
Voit toki tarkistaa asian Kuusirannalta. Jokainen voi tarkistaa, ken epäilee.
Mutta varmasti jokainen täysijärkinen myös ymmärtää sen, että olisi rikos kirjoittaa Kuusirannan kirjoittamana asioita, joita kuusiranta ei olisi kirjoittanut. Siitä voinee päätänsä käyttävät jo päätellä paljon.
Nuotio & Äreät Tiput
Matula
Jack Bauer

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Matula, ihan selkeästi sinua ärsyttää se, että joku ja nimenomaan MissHolmes oli yhteydessä poliisiin.
Oliko todella?
Eika muuten arsyta, vaan http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 0&start=60
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
MissHolmes
Ben Matlock

Lainaan tähän vielä itseäni, jos jollekin jäi epäselväksi.
MissHolmes kirjoitti: Minulle on aivan sama mitä uskot. Minä otin Kuusirantaan sähköpostitse yhteyttä ja sain vastauksen.
Voit toki tarkistaa asian Kuusirannalta. Jokainen voi tarkistaa, ken epäilee.

Mutta varmasti jokainen täysijärkinen myös ymmärtää sen, että olisi rikos kirjoittaa Kuusirannan kirjoittamana asioita, joita kuusiranta ei olisi kirjoittanut. Siitä voinee päätänsä käyttävät jo päätellä paljon.
Nuotio & Äreät Tiput
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Matula kirjoitti:
HerloCCi Solmunen kirjoitti:Matula, ihan selkeästi sinua ärsyttää se, että joku ja nimenomaan MissHolmes oli yhteydessä poliisiin.
Oliko todella?
Eika muuten arsyta, vaan http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 0&start=60
Kerroppas mitä faktaa sinä olet tuonut ketjuun?
Eli, jos leimaat kaiken Holmesin sanomisen kakkeliksi, jopa Kuusirannan suorat vastaukset muttet kykene itse tuomaan mitään muuta kuin typeryyksiä ketjuun niin kenellähän se mättää?

Enkä uskonutkaan, että myönnät ärsyyntymisesi, mutta näinhän se vain on.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Olisiko liikaa pyydetty jos ehdotan ylläpidolle, että laittavat Matulan vähäksi aikaa huilimaan?
Tätä ketjua on nykyisellään rasittava seurata kun yksi terrorisoi idioottimaisuuksillaan kaikkia.
Pyynnöistä huolimatta tunkee täysin asiattomia mielipiteitään lautamiesosion sijasta Ulvila-ketjuun.
Pikku huili väliin ja lämmintä peittoa päälle niin eiköhän se siitä.

Palataanko asiaan?
Totuus
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Jos tekijä olis Holmesin ajattelema tyyppi,( jos oikein tajusin ) niin aika todennäköistä, että olis edelleen hengissä ja eläis suht normaalia elämää. Tekoon johtanut tapahtuma olis ollut joku henkilökohtainen nöyryytys, joka on kolauttanut tekijän itsetuntoo. Joku, joka on ollut ylimielinen narsisti ja edennyt urallaan ja menestynyt elämässä. Lahti on jotenkin nöyryttänyt tyypin ja tyyppi on sitten ajatellut, että minulle ei noin tehdä. Sitten alkaa uhkailut ja lopulta kosto surman muodossa. Surmaaja ei teon jälkeen tunne omantunnon tuskia, koska teko oli tekijän mielestä oikeutettu. On saanut teolla itselleen itsetunnon takaisin. Ei edes pelkää kiinnijäämistä, koska kuvittelee sen olevan mahdotonta. Jos itse tekoon johtaneet tapahtumat on muiden mielestä vähäpätöisiä, niin kukaan ei osaa yhdistää häntä tekoon ja se vielä vähentää kiinnijäämisen pelkoa.
Tuommoisen tekijän löytyminen vaatis kyllä aika sattumaa ja tuuria. Sillä eihän itse tapahtuma ole ollut muuta, kuin tekijän henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistuva. Ketään ei ole irtisanottu, ei taloudellista menetystä, ei yrityksen menetystä, ei perhe huolia, ei yhtään mitään, mikä yhdistäisi Lahteen ja antaisi tutkijoille syytä epäillä perusteen.
Ai niin....todiste, että poliisikoiraa käytettiin http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1459054 :lol:
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Kyllikki, teeppä se, kiitos :D
MissHolmes
Ben Matlock

^ Juuri tuota tarkoitin.

Minulle jäi ainakin JB:n ''puolustuskirjettä'' lukiessa tunne, ettei hän kadu tekoaan oikeasti, vaan kokee pikemminkin, että Paula sai mitä pyysi. Ja hän mielestäni hakee oikeutusta teolleen joka lauseella.

Tottakai henkirikos on vakava rikos, mutta periaatteessa on mahdollista, että tekijä voi elää täysin normaalia elämää. Toki siihen ei terve ihminen pystyisi.

Kukaan kuolleista on tuskin ensimmäisellä pahoinpitely kerralla kuollut. Olettaisin.
Ja luulen, ettei moni toistuvasti vaimoaan pieksevä tekoaan kadu. Todennäköisesti kokee vaimon ansainneen koko rahan edestä.

Pystyykö tuollainen ihminen sitten tuntemaan empatiaa muita ihmisiä kohtaan? Uskoisin, että ongelma on laajempi, eikä rajoitu ainoastaan vaimoon tai puolisoon.
_ _ _ _ _ _ _

Tavallaan tuo kuvio tukisi myös sitä, ettei surmaajan tarvitse olla yksinäinen susi: koko liiton pelossa elänyt vaimo pitää suunsa varmasti supussa.