Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
matkaaja
Christopher Lorenzo

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Damien kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:On, aina.
Ja kas kummaa, ette ole yhtään tapausta vielä onnistuneet selvittämään.Mistä se mahtaa johtua?
Ja missä on Raisa? :wink:
Mitä tarkoitat varsinaisesti? Tuskin alan tänne todistelemaan mitään tuloksista, varsinkaan kun eivät ole sensaatio-asioita nämä etsiskelyt; ei siis tarvitse todistella kellekkään olevansa joku etsijä ja löytäjä.

Laitan sinulle mielelläni YV:tä, jos haluat tietää jotain.
Canis Majoris

Viesti Kirjoittaja Canis Majoris »

Monesti olen ajatellu että voisiko Raisan tapauksessa olla kyseessä kidnappaaja joka pitää Raisaa vankinaan jossain kellarissa? En oo varma onko tälläsestä teoriasta jo keskusteltu kun on niin pitkä ketju mutta mielestäni ei kuitenkaan ihan mahdoton ajatus kun kerran maailmallakin näitä on paljastunut useita viime aikoina. Todennäkösesti väärässä olen mutta mietityttää...
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Leo Summeri »

Arvasin kyllä, että tämä menee motiivieni spekuloinniksi. Silti odotan edelleen asiallisia vastauksia kyselyyni! Kiitos!
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

matkaaja kirjoitti: Mitä tarkoitat varsinaisesti? Tuskin alan tänne todistelemaan mitään tuloksista, varsinkaan kun eivät ole sensaatio-asioita nämä etsiskelyt; ei siis tarvitse todistella kellekkään olevansa joku etsijä ja löytäjä.

Ei tällä foorumilla tietysti kellään mitään juridisia todistustaakkoja ole, mutta toki jos väittää spesifisti jotain, mikä ei nyt ihan arkielämän kokemukseen ja tietoon perustu, ja haluaa, että joku hänen väitteensä ottaisi tosissaan, niin kyllä siinä se näyttöpuolikin tulee sitten hyvin pian vastaan.

Toki voit lähetellä halutessasi yksityisviestejä kaikille sellaisille, jotka niitä vastaan ottavat, muttei sellainen taida nyt tätä yleistä ja avointa keskustelua viedä juuri eteenpäin. Ymmärrän toki, että oikeisiin ihmisiin liittyviin julkisiin ja osin ehkä arkaluonteisiinkiin väitteisiin on aina syytä suhtautua varovaisesti, mutta mikäli kyseessä on jotain sellaista, mitä ei halua tai tohdi tuoda avoimesti esille, niin on ehkä parempi, ettei niistä silloin myöskään esitä mitään vihjailuja julkisesti...
matkaaja
Christopher Lorenzo

Valdovas kirjoitti:
matkaaja kirjoitti: Mitä tarkoitat varsinaisesti? Tuskin alan tänne todistelemaan mitään tuloksista, varsinkaan kun eivät ole sensaatio-asioita nämä etsiskelyt; ei siis tarvitse todistella kellekkään olevansa joku etsijä ja löytäjä.

Ei tällä foorumilla tietysti kellään mitään juridisia todistustaakkoja ole, mutta toki jos väittää spesifisti jotain, mikä ei nyt ihan arkielämän kokemukseen ja tietoon perustu, ja haluaa, että joku hänen väitteensä ottaisi tosissaan, niin kyllä siinä se näyttöpuolikin tulee sitten hyvin pian vastaan.

Toki voit lähetellä halutessasi yksityisviestejä kaikille sellaisille, jotka niitä vastaan ottavat, muttei sellainen taida nyt tätä yleistä ja avointa keskustelua viedä juuri eteenpäin. Ymmärrän toki, että oikeisiin ihmisiin liittyviin julkisiin ja osin ehkä arkaluonteisiinkiin väitteisiin on aina syytä suhtautua varovaisesti, mutta mikäli kyseessä on jotain sellaista, mitä ei halua tai tohdi tuoda avoimesti esille, niin on ehkä parempi, ettei niistä silloin myöskään esitä mitään vihjailuja julkisesti...
Ensin ajattelin että en vastaa tähän, mutta vastaan kuitenkin. Kyllä ketjuissa monikin esittä jos jonkinlaista vihjailua, eli miksi minä sitten en saisi niin tehdä? Siksikö kun on 'toisenlaisesta' asiasta kysymys?

Mitä vihjailuja olen esittänyt? Ja kysymyksiin olen kaiketi vaan vastaillut.

Keskustelu jatkukoon Valdovasin mielen mukaan...?
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Jos tulisin postaamaan esimerkiksi nyt tähän ketjuun viestin, että Raisapa se lähti Akaalle (Toijala) ja siellä kohtasi tiensä pään. Aivan varmasti porukka haluaisi tietää, mihin perustan väitteeni. Ei kukaan tuollaisia ota tosissaan, ennenkuin on näyttöä siitä. Sama pätee siis tuollaisiin sinun antamiin vihjailuihinkin, "tiedän mitä Raisalle tapahtui mutta en kerro".
Nanika ga tooku matteiru to
matkaaja
Christopher Lorenzo

Clyde kirjoitti:Jos tulisin postaamaan esimerkiksi nyt tähän ketjuun viestin, että Raisapa se lähti Akaalle (Toijala) ja siellä kohtasi tiensä pään. Aivan varmasti porukka haluaisi tietää, mihin perustan väitteeni. Ei kukaan tuollaisia ota tosissaan, ennenkuin on näyttöä siitä. Sama pätee siis tuollaisiin sinun antamiin vihjailuihinkin, "tiedän mitä Raisalle tapahtui mutta en kerro".

Siis minun antamiin vihjeisiin Raisasta? En ole antanut Raisasta mitään tuollaista vihjettä, että tiedän mutta en kerro. Näytä se kohta.
Ainoa mitä olen kertonut on se, että olen Alibille antanut vihjettä, että katsotaan nyt miten menee. Laitan tähän sen mitä olen antanut Alibille, ja enkä tiedä tutkivatko sitä vihjettä. Eli tämä paikka on tulltu esille:

http://www.pentinkulma.net/4.html

En tiedä mitä siellä on asiaan liittyvää. Ja tämähän oli sitä, että Alibi antoi tiedon vihjepalkkiosta, jonka aikaraja oli kai elokuun loppuun. Muuten olen kyllä 'käyttäytynyt' tässä ketjussa kirjoittaen faktoihin perustuen.

Toivottavasti tuon kertominen tänne nyt ei aiheuta minulle ongelmia.
Valdovas
Axel Foley

matkaaja kirjoitti: Ainoa mitä olen kertonut on se, että olen Alibille antanut vihjettä, että katsotaan nyt miten menee. Laitan tähän sen mitä olen antanut Alibille, ja enkä tiedä tutkivatko sitä vihjettä. Eli tämä paikka on tulltu esille:

http://www.pentinkulma.net/4.html

En tiedä mitä siellä on asiaan liittyvää. Ja tämähän oli sitä, että Alibi antoi tiedon vihjepalkkiosta, jonka aikaraja oli kai elokuun loppuun. Muuten olen kyllä 'käyttäytynyt' tässä ketjussa kirjoittaen faktoihin perustuen.

Toivottavasti tuon kertominen tänne nyt ei aiheuta minulle ongelmia.
En tiedä minkätyyppisiä ongelmia tarkoitat, mutta tuo Pentinkulma tässä asiayhteydessä on käsittääkseni aivan uusi ja siten myös kiinnostava tieto. Nyt kun olet salaista arkkuasi jo hiukan raottanut, niin voisitko samalla kertoa, mistä tuo Pentinkulma mieleesi on tullut ja jos kyse on "näystä" niin mitä muuta olet sen yhteydessä nähnyt...??

Viittasit tuolla aiemmin, että metodisi on toiminut "aina". Tuosta olisi tosiaan mukava kuulla enemmän ihan konkreettisten tapausten ja tietojen valossa.

Itse olen varsin liberaali sen suhteen mitä tällaisilla palstoilla voi kirjoittaa, mutta yleissääntöhän myös on, että huutoonsa on syytä vastata ja sanojensa takana seistä. Myös kritiikkiin on aina syytä varautua eikä hämmentyä, jos sellaista kohtaa.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minäkin kiinnostuin!

Mitenkä tuon Pentinkulman väki suhtautuu siihen, että heitä mainostetaan epämääräisessä yhteydessä murhainfossa?

Entä miksi annoit vihjeen Alibille etkä poliisille?
Eikö ole mahdollista, että Alibin sotkeminen paikalle ennen poliisia sotkee vain viimeisetkin mahdolliset todisteet?
Tiesitkö ettei Alibi ole poliisi?
Nuotio & Äreät Tiput
Valdovas
Axel Foley

MissHolmes kirjoitti: Tiesitkö ettei Alibi ole poliisi?
Ero taitaa olla lähinnä siinä, ettei poliisi yleensä maksa vihjepalkkioita, mutta Alibi taitaa aina silloin tällöin maksella, vai onko jollain asiasta tarkempaa tietoa...?? 8)
matkaaja
Christopher Lorenzo

Ylläpito on jo kerran varoittanut minua kertomasta persoonastani ketjuissa, ja eiväthän ne tiedot tänne kuulukaan, mutta yleensä itse saan aivan nimiä; niin paikkojen kuin ihmistenkin, ja tuo on tullut. Muuta ei tässä vaiheessa ole kerrottavaa. Siinä ei ole kylläkään mitään ongelmaa että mainitsin sen MissHolmes, koska onhan ketjussa kerrottu muistakin Tampereen paikoista, Raisan katoamisen yhteydessä, joten se lienee aivan selvä.

Kiva Valdovas että suhtaudut ennakkoluulottomasti tähän, ja tosiaan miksi annoin Alibille. Kertaan vielä että he ovat tarjonneet vihjepalkkion oikeasta vihjeestä, ja he ovat luvanneet viedä tiedot poliisille, koska saattaahan olla että joku haluaa antaa vihjeen nimettömänä, niin se ainakin varmistuu.
MissHolmes
Ben Matlock

Ok. Kiitos. En lue Alibia, joten en tiedä heidän lupaamista palkkioistaan.
Toivottavasti tärppää! ;) Ihan siis Raisankin kannalta ja tietenkin myös tuon palkkion.

Joku tuolla aiemmn heitti ilmaan josko tyttö olisi vankina jossain. Sama on käynyt mielessä myös piikiön Piian kohdalla.
Suomessahan korpea on, josta ei huuto kuulu, eikä autotielle juosta. :(
Nuotio & Äreät Tiput
matkaaja
Christopher Lorenzo

MissHolmes kirjoitti:Ok. Kiitos. En lue Alibia, joten en tiedä heidän lupaamista palkkioistaan.
Toivottavasti tärppää! ;) Ihan siis Raisankin kannalta ja tietenkin myös tuon palkkion.

Joku tuolla aiemmn heitti ilmaan josko tyttö olisi vankina jossain. Sama on käynyt mielessä myös piikiön Piian kohdalla.
Suomessahan korpea on, josta ei huuto kuulu, eikä autotielle juosta. :(
Ok, Ja tarkoitin siis muistakin paikoista; mm. Tampereen ravintoloista. En minäkään Alibia lue, mutta kakirahan toi tiedon tuosta vihjepalkkiosta tänne foorumille. Siitä sen tiedon sain.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Clyde kirjoitti:Jos tulisin postaamaan esimerkiksi nyt tähän ketjuun viestin, että Raisapa se lähti Akaalle (Toijala) ja siellä kohtasi tiensä pään. Aivan varmasti porukka haluaisi tietää, mihin perustan väitteeni. Ei kukaan tuollaisia ota tosissaan, ennenkuin on näyttöä siitä. Sama pätee siis tuollaisiin sinun antamiin vihjailuihinkin, "tiedän mitä Raisalle tapahtui mutta en kerro".
Mulle tuli mieleeni tuolla Pia Ristikankare -säikeellä, että jospa joku ajoi Pian kuoliaaksi, kun tyttö liftasi tien vieressä? Miksei Raisankin tapauksessa olisi voinut käydä näin? Ehkä hän oli menossa niihin kotibileisiin ja liftasi ja joutui yliajajan uhriksi?
Muista lähdekritiikki!
MissHolmes
Ben Matlock

Kyllä. Ja humalainen kuski voi todella saada päähänsä vaikka mitä.
Piian tapauksessa se voisi jopa selittää sen kirjeen: autossa on ollut kuskin lisäksi joku muukin.
Nuotio & Äreät Tiput
Lukittu