Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Ailar
Jessica Fletcher

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Esimerkiksi astmalääkkeiden käyttö vaatii jälkihuuhtelua, mutta ei välttämättä hampaidenpesua. Ellei suuta huuhdo, suun limakalvot ja nielu ärtyvät. En osaa sanoa, näkyykö astma ruumiinavauksessa. Astmakohtaukseen saattaa myös auttaa runsas veden juonti. Pakkasilma tai tuulinen ilma saattaa edesauttaa astmakohtauksen syntymistä. Naiselta nyt ei kuitenkaan löytynyt mitään hengityslääkkeitä eikä astmasta ole puhuttu hänen kohdallaan.
Olen aiemminkin kertonut, kun oli tuosta verenvuodosta kyse, että minulla oli lapsena ientulehdus, jolloin hampaiden väliin tirisi verta. Tällöin lääkäri kehotti minua pesemään hampaani 4 kertaa päivässä. Mutta muistaakseni ientulehduskin "ammuttiin alas" naisen kohdalla.
Olisiko sitten kyse vain siitä, että nainen on aina hoitanut hampaansa esimerkillisesti ja siitä on tullut piintynyt tapa.
Ailar
Jessica Fletcher

Esimerkiksi astmalääkkeiden käyttö vaatii jälkihuuhtelua, mutta ei välttämättä hampaidenpesua. Ellei suuta huuhdo, suun limakalvot ja nielu ärtyvät. En osaa sanoa, näkyykö astma ruumiinavauksessa. Astmakohtaukseen saattaa myös auttaa runsas veden juonti. Pakkasilma tai tuulinen ilma saattaa edesauttaa astmakohtauksen syntymistä. Naiselta nyt ei kuitenkaan löytynyt mitään hengityslääkkeitä eikä astmasta ole puhuttu hänen kohdallaan.
Olen aiemminkin kertonut, kun oli tuosta verenvuodosta kyse, että minulla oli lapsena ientulehdus, jolloin hampaiden väliin tirisi verta. Tällöin lääkäri kehotti minua pesemään hampaani 4 kertaa päivässä. Mutta muistaakseni ientulehduskin "ammuttiin alas" naisen kohdalla.
Olisiko sitten kyse vain siitä, että nainen on aina hoitanut hampaansa esimerkillisesti ja siitä on tullut piintynyt tapa.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

härkä kirjoitti:Hammashoidosta :

Sekä harja että tahna olivat Pepsodent merkkisiä ja suomalaisin tekstein varustettuja.
Tahnasta oli käytetty vain ihan pikkuisen, eli lähes täysi tuubi oli jäljellä.
Tahnaa on käytetty vain muutamaan pesuun.
Vaikuttaa siltä, että hän on tullut maahan ilman ko. kapineita.

T
Härkä
Kiitos Härkä tästä tiedosta, olenkin joskus aikaisemmin koittanut kysellä asian perään. Onko tietoa muista tuotteista, esim.suihkusaippuasta/ shampoosta?

Koska hammastahnassa on ollut suomalaiset tekstit, kertoo se sen, että ainakin se on siis ostettu Suomesta. Pepsodent- merkki sinälläänhän ei kerro, että mistä maasta kyseinen tuote on ostettu, koska sitä myydään suurimmassa osaa ainakin euroopan maita. Onkohan hammasharjakin ostettu täältä? Ymmärrän kyllä, että joku haluaa ostaa vasta kohdemaasta hammastahnat, shampoot ja muut, jottei tule turhaa painoa matkatavaroihin, näin olen useasti itsekkin toiminut.
Mitään pysyvää oleskelupaikkaa naisella ei ilmeisesti ollut, koska ainakin hammasharja- ja tahna olivat kassissa, eikä esim. jonkun luona/hotellissa missä niiden kuvittelisi olevan jos naisen olisi tarkoitus yöpyä siellä useamman yötä.
Itsemurha aikeisiin en minäkään edelleenkään usko, ainakaan hän ei sitä varten tullu Suomeen. Tästä pääsemmekin taas siihen suurimpaan kysymykseen, miksi hän sitten Suomeen tuli?
Jokatapauksessa nainen on ilmeisesti saanut surmansa hyvin pian Suomeen saapumisen jälkeen, koska tahnaa oli käytetty vain vähän. Vai oliko kassi kateissa jonkin aikaa?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Hmmm...Tuli mieleen nyt semmoinen juttu, että naisen kassihan löytyi helmikussa ja nainen itse löytyi kuolleena huhtikuussa ja poliisin mukaan hän ei olisi ollut kuolleena kovinkaan pitkää. Tämän kaksi kuukautta hän on joutunut siis olemaan ilman tätä kassia, jossa oli paljon tärkeitä tavaroita.
Kyllähän nainen nyt on väkisinkin tarvinnut hammasharjaa, shampoota, suihkusaippuaa, joitakin meikkejä( eivät pakollisia, mutta jos nainen on tottunut meikkaamaan, niin luulisin, että mahdollisesti hävinneiden tilalle ostaisin uusia), vaihtovaatteita! Missä ne ovat? Jonkun luona kuitenkin? Ei kukaan voi harhailla kahta kuukautta samoilla vaatteilla, peseytymättä lainkaan!
Täällä on ihmetelty puuttuvia terveyssiteitä/tamppooneja, mutta tarkemmin ajatellen naiseltahan on puuttunut monta muutakin tärkeää asiaa :shock: Kyllä hänellä on joku majapaikka ollut!
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Wallabi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Wallabi »

Puuttuvista siteistä/tamponeista tuli mieleen, että ehkä niiden puuttuminen matkasta ei tarkoita mitään sen erityisempää. Jos kuukautiset ovat säännölliset (vaikkapa e-pillereiden/vastaavien takia tai ihan luonnostaan) tai hyvin harvoin tulevat (minipillerit aiheuttavat tätä usein), niin aivan hyvin voi lähteä parin, kolmen viikon matkalle ilman kuukautissuojia. Pidemmäksikin aikaa, vähän riippuen.

Toinen pointti sitten on se, että kaikki eivät käytä perinteisiä kertakäyttöisiä tamponeja/siteitä, vaan esimerkiksi kuukautiskuppia. Vaikka sellainen olisi naisen tavaroista löytynyt, ei kapistusta tuntematon välttämättä ymmärrä mikä se on ja mitä varten se on mukana. Eihän noista vainajan tavaroista muutenkaan kovin kattavaa listaa ole julkisuuteen annettu. Niin että onko se varma tieto edes, että mitään kuukautissuojia siis ei todellakaan ollut mukana?

No, vainajan tavaroiden mukana ei ilmeisesti kulkenut mitään pillerilaattaa, koska siitä olisi varmaan voinut päätellä jotakin (mistä maasta hankittu, valmistaja, kai noissa on jotain eränumeroita, joista olisi voinut selvitä jopa ehkä apteekki, mistä on ostettu, en minä tiedä mitä kaikkea. Toisaalta taas jonkin ehkäisylaastarin tai -renkaan jäljitettävyys ilman mitään pakettia lienee huonompi.
NeitiEtsivä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Joo ei tosiaan noista siteistä/tamponeista voi juurikaan mitään päätellä. Itselläni ihan normipillerit ja määrätty niin että syön kolmen laatallisen verran peräkkäin ja sitte tauko eli kuukautiset tulee vajaan 3kk:n välein, luksusta. :mrgreen: Eli mulla ei oo tapana kovinkaan usein kannella kyseisiä tuotteita mukana kun niitä harvemmin tarvitsee edes ostella.

Ja hampaathan voi tietty pestä ihan missä vaan ja ilman vettäkin tai vaikka sitte ilman tahnaakin kuten joku mainitsikin jo.
Canaris
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Canaris »

NeitiEtsivä kirjoitti:Itselläni ihan normipillerit ja määrätty niin että syön kolmen laatallisen verran peräkkäin ja sitte tauko eli kuukautiset tulee vajaan 3kk:n välein, luksusta.
Ilman tätä tietoa olisin voinut elää. Kiitos nyt kumminkin. Seuraavaksi ehkä tiedotat, montako palaa vessapaperia menee per reissu? :mrgreen:
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
NeitiEtsivä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Canaris kirjoitti:
NeitiEtsivä kirjoitti:Itselläni ihan normipillerit ja määrätty niin että syön kolmen laatallisen verran peräkkäin ja sitte tauko eli kuukautiset tulee vajaan 3kk:n välein, luksusta.
Ilman tätä tietoa olisin voinut elää. Kiitos nyt kumminkin. Seuraavaksi ehkä tiedotat, montako palaa vessapaperia menee per reissu? :mrgreen:
Kunhan nyt mainitsin, että noinkin voi myös olla ja siksi ehkä ei ole niitä rättejä ollut mukana tai sitten niistä ei vaan ole mainittu.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Carinalle :

Kassissa ei ollut shampoota tai saippuaa. ( Olettanut varmaan että majapaikassa on ne luonnostaan )
Ruumiin kuntoon löytöhetkellä sopii mielestäni kuolema 19.2 ( Helmikuun kovat pakkasajat + maaliskuun alku. Vasta sitten lämpeneminen, tosin nopea sellainen. )

Ailarin idea astmakohtauksesta tuo mieleeni tahallaan toiselle henkilölle aiheutetun astmakohtauksen. Sen voisi kaiketi aiheuttaa monellakin altistavalla aineella. Varmaan joku voisi tätä kommentoida. Itselläni ei ole astmaa.
Näin ajatellen pitäisi toki tietää toisen astmasta. Astmakohtaus saattaisi olla myös löytöasennon syy ja seuraus. Tällöin lavastustyö olisi myös jäänyt helpommaksi.

T
Härkä
Ailar
Jessica Fletcher

Sori, kun tuli tuonne aiemmin 2xsama viesti. En heti tarkistanut.
Minusta NeitiEtsivän mainitsema pillerien syönti tahti on ihan huomioitava seikka. Itselleni se herätti heti ajatuksia, että tietääkseni mm. urheilijat siirtävät kuukautisiaan merkittävän urheilusuorituksen vuoksi. Voihan kuukautisia siirtää myös ulkomaanmatkan vuoksi.
Puuttuvista tavaroista: Naisella ei ilmeisestikään ollut asunnon tai muun majapaikan avainta. Muutoin kai sitä jo olisi oltu kokeilemassa eri oviin. :lol:
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Mun mielestä tuohon rättien puuttumiseen ei tarvitse liittyä sen erikoisempaa, kun että niitä ei nyt juuri tarvitse. Kuka jaksaa kanniskella tarvikkeita matkalla mukanaan, eiköhän niitä käydä ostamassa sitten kun tarve tulee.. :roll:
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Pointtini oli siis, ne sidehommat puheeksi ottaessani, siis että kuvittelsin hänen olleen vain vähän aikaa matkalla, koska niitä ei ollut mukana. Jos siis nainen olisi ostanut kaiken matkalla tarvitsemansa sitä mukaa kun niitä tarvitsi, niin ei siis ollut vielä tarvinnut. Jos hän oli lähtenyt reissuun ajatellen yöpyvänsä vaikka hotellissa, jossa nyt yleensä vähintään jonkinlainen pirkkapumppupullo suihkun seinässä nököttää, niin selittäisi ne shampoon ja saippuan puuttumisen, vaikka me naisethan siinäkin suhteessa mielellämme luotamme omaan merkkiin, varsinkin hiustenhoidon suhteen. Itse ostaisin ensiksi hammasharjan, hammastahnan ja alkkareita. Ja tietenkin niitä siteitä sitten vasta kun tarve ilmaantuu, mikä kuitenkin viimeistään kolmen viikon matkaamisen jälkeen useimmilla tapahtunee, mikäli pillerit eivät ole käytössä. Jos rahaa olisi matkassa niin ettei sen nyt ihan parin päivän päästä olettaisi loppuvan, ostaisin takuulla uudet meikit ja hajuvettäkin. Tosin se Alibin kuvassa näkynyt kosmetiikkapussukka oli aika nuhjuisen näköinen, emmehän tiedä olivatko kaikki kamat uusia tai uudehkoja. Yhdyn Härän mielipiteeseen (meinasin kirjoittaa yhdyn Härkään :oops: ,se on tää hoono soomi) päivämääristä, tarkempi tieto kassin sisällöstä voisi tukea tätä. Tai sitten ei. (olenpas fiksu tänään...)

Niin. Ihan mahdollista sekin että hän ei ollut majaillut missään. Saattoihan olla että hän oli hampaitaan pessyt ties missä yleisissä vessoissa, riittäähän noita. Oli siis päätynyt metsään jo parin päivän kuluttua saapumisestaan.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Nurichin äskeiseen :

Yksi teorioistani on ollut myös sellainen, että vainaja olisi harhauttamalla houkuteltu esimerkiksi jonkin kansainvälisen keskustelufoorumin kautta.
Tai seksipalvelun taikka deittipalvelun kautta.
Ei tietenkään suoraan siellä , mutta onhan meilläkin yksärit ja joittenkin kanssa keskenämme e-mail osoitteet.
Puh. numeroitakin on. Onhan jopa tavattukin.
Siinä tapauksessa viime hetken ohari ja siitä seuraantunut masennus olisi tietenkin voinut olla vainajalle syynä itsemurhaankin.
Maahan hän on tullut kuitenkin 95 % elääkseen.
Tässä on vielä mielettömän paljon mahdollisuuksia , mutta tämä selviää kyllä.

T
Härkä
Savilahti

Viesti Kirjoittaja Savilahti »

Voipi olla ihan tyhmä kyssäri, mutta oliko jokin asia joka yhdisti vainajan varmuudella siihen löydettyyn laukkuun? :oops:
Sijaltainen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Laukusta löytyi vainajan DNA:ta
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Vastaa Viestiin