Ihmettelen, miksi tanssipaikka Hepokatti on kokonaan unohdettu RR:n mahdollisina illanviettopaikkoina. Mikä olisi kylmissään olevalle, ystävien pettämälle, rahattomalle parempi paikka kuin lähes Seurahuoneen vieressä oleva paikka, johon myöhäisillasta pääsee jo ilman pääsymaksua. Aukioloaika klo 01.00:aan. Viinaa sieltä ei saanut, mutta eiköhän sitä jo imetty tarpeeksi! Hepokattilaiset, terästäkää muistianne!matkaaja kirjoitti:Ok, Ja tarkoitin siis muistakin paikoista; mm. Tampereen ravintoloista. En minäkään Alibia lue, mutta kakirahan toi tiedon tuosta vihjepalkkiosta tänne foorumille. Siitä sen tiedon sain.MissHolmes kirjoitti:Ok. Kiitos. En lue Alibia, joten en tiedä heidän lupaamista palkkioistaan.
Toivottavasti tärppää!Ihan siis Raisankin kannalta ja tietenkin myös tuon palkkion.
Joku tuolla aiemmn heitti ilmaan josko tyttö olisi vankina jossain. Sama on käynyt mielessä myös piikiön Piian kohdalla.
Suomessahan korpea on, josta ei huuto kuulu, eikä autotielle juosta.
Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
-
Leo Summeri
- Vähänniinkuharrastaja
Re: Raisan tapaus
Menee hieman ohi ketjun aiheen kyllä, mutta pitää kommentoida tätä sen verran ettei paljon kannata palkkiota odotella. Vaikka kävisikin niin että mainitsemasi motelli osoittautuisi olennaiseksi paikaksi jutun ratkaisulle, niin jos et tiedä mitä siellä on asiaan liittyvää, ei vihjettä normikäytännön mukaan tulkita ratkaisevaksi, ja siten palkkionarvoiseksi vihjeeksi. Vihjepalkkiota ei makseta arvauksista, tai sellaisiksi tulkittavista vihjeistä, ei edes silloin jos käy niin hyvä tuuri että arvaus osuukin oikeaan.matkaaja kirjoitti:Ainoa mitä olen kertonut on se, että olen Alibille antanut vihjettä, että katsotaan nyt miten menee. Laitan tähän sen mitä olen antanut Alibille, ja enkä tiedä tutkivatko sitä vihjettä. Eli tämä paikka on tulltu esille:
http://www.pentinkulma.net/4.html
En tiedä mitä siellä on asiaan liittyvää. Ja tämähän oli sitä, että Alibi antoi tiedon vihjepalkkiosta, jonka aikaraja oli kai elokuun loppuun.
Niin menee ohi aiheen, ja ensisijassahan tässä on tarkoitus löytää Raisa, ja selvittää todella se, mitä hänelle on tapahtunut. Ken sen tekee, se on sitten toinen juttu.Näytöt kirjoitti:Menee hieman ohi ketjun aiheen kyllä, mutta pitää kommentoida tätä sen verran ettei paljon kannata palkkiota odotella. Vaikka kävisikin niin että mainitsemasi motelli osoittautuisi olennaiseksi paikaksi jutun ratkaisulle, niin jos et tiedä mitä siellä on asiaan liittyvää, ei vihjettä normikäytännön mukaan tulkita ratkaisevaksi, ja siten palkkionarvoiseksi vihjeeksi. Vihjepalkkiota ei makseta arvauksista, tai sellaisiksi tulkittavista vihjeistä, ei edes silloin jos käy niin hyvä tuuri että arvaus osuukin oikeaan.matkaaja kirjoitti:Ainoa mitä olen kertonut on se, että olen Alibille antanut vihjettä, että katsotaan nyt miten menee. Laitan tähän sen mitä olen antanut Alibille, ja enkä tiedä tutkivatko sitä vihjettä. Eli tämä paikka on tulltu esille:
http://www.pentinkulma.net/4.html
En tiedä mitä siellä on asiaan liittyvää. Ja tämähän oli sitä, että Alibi antoi tiedon vihjepalkkiosta, jonka aikaraja oli kai elokuun loppuun.
Motiivisi kirjoittaa noin jää kuitenkin epäselväksi ainakin minulle.
Leo, kyselit tuossa aiemmin Raisan ystävien ym. kutsumanimiä ja puhelinnumeroita:
Ovatko nämä Suomi24 keskustelupalstoilla olevat viestit myös sinun lähettämiäsi?Leo Summeri kirjoitti:Pyydän apuanne, Lajitoverit! Haluaisin saada haltuuni Raisan ja katoamisen aikaisten kavereiden, sisarusten, tuttujen yms puhelinnumeroita kutsumanimineen. Että en tulisi rikkoneeksi lakeja, riittäisi 3....4 viimeistä puhelinnumeron numeroa ja kutsuma- tai haukumanimi.
En halua tässä vaiheessa selittää ajatusmalliani, mutta katoamisen selvittämisestä on tietysti kyse. Kiitos etukäteen!
En tiedä
liittyvätkö mitenkään asiaa, mutta keitä ovat salaperäiset DR.OD ja Etti ? Olivat jotenkin tapetilla 1999 syksyllä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8366901jatketaan listaa
liittyvätkö mitenkään
Ketä mahtavat olla, liittyvätkö kenties joukkoon: Asse Bart Carita Has Jampe Jantse Jesse Johnu Jontte Juvonen Kapa Kimpe Kytölä Lara Leipuri Lundan Meka Mil-Bro Män Nakki Oskari Pali Patse Pikkis Rölli Suhonen Välkky Zip ?
Leo Sommer: suosittelen, että jos todella luulet omaavasi jotain kenties Raisalle kuuluvaa, kannattaa sinun ottaa yhteyttä poliisiin. Tuskin asia kauhean hyvin keskustelupalstoilla selviää. (Vaikka ainakin minä olen uteliaisuudesta sekaisin täällä
)
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
-
Leo Summeri
- Vähänniinkuharrastaja
[quote="Bladhaund"]Leo, kyselit tuossa aiemmin Raisan ystävien ym. kutsumanimiä ja puhelinnumeroita
Niinpä taisin tulla kyselleeksi. Olisiko sinulla jotain tietoa asiaan liittyen?
Niinpä taisin tulla kyselleeksi. Olisiko sinulla jotain tietoa asiaan liittyen?
Suomessa lienee monia tarpeeksi syrjäisiä kellarilla varustettuja omakotitaloja joten eihän tuotakaan mahdollisuutta voi kokonaan sulkea pois.Kirjoittaja Canis Majoris päivämäärä Ti Syys 01, 2009 12:41 am
Monesti olen ajatellu että voisiko Raisan tapauksessa olla kyseessä kidnappaaja joka pitää Raisaa vankinaan jossain kellarissa? En oo varma onko tälläsestä teoriasta jo keskusteltu kun on niin pitkä ketju mutta mielestäni ei kuitenkaan ihan mahdoton ajatus kun kerran maailmallakin näitä on paljastunut useita viime aikoina. Todennäkösesti väärässä olen mutta mietityttää...
Luulen, että Tampereella 15. - 16. lokakuuta 1999 pidetyllä EU:n vapaus, turvallisuus ja oikeusasioita käsittelevällä kokouksella saattaa olla yhteys Raisan katoamiseen.
Tampereella oli tuolloin kaiketi paljon eri EU maiden edustajia, sekä EU:n ulkopuolisia tarkkailijoita. Varmastikin eri maiden turvallisuuspalveluiden väkeä pyöri Tampereella tuolloin kuin pipoa.
Tämä Raisan katoamiseen liitetty Cadillac-, tai joidenkin väitteiden mukaan Tshaika- merkkinen ajoneuvo on mielestäni edelleen paras tutkintalinja. Auton löytymättömyys saattaa selittyä sillä, että ajoneuvo on mahdollisesti vieraan valtion kilvissä.
Miksi Raisa olisi noussut autoon? Itselleni tuli mieleen teoria, että vähissä pukeissa kadun varrella seisoskelevaa tyttöä on luultu ilotytöksi. Näin ollen hänet on saatettu poimia kyytiin ilotyttönä. Ulkomaalaisilla kun ei välttämättä ollut käsitystä siitä, ettei Suomessa kadun varsilla parveile maksullisia naisia. Raisa lienee itse luullut saaneensa vain autokyydin, tai sitten hänet on otettu kyytiin vasten tahtoaan. Tämän jälkeen on sitten tapahtunut jotain, mikä ei kestänyt päivän valoa. Ulkomaisille turvallisuusalan ammattilaisille on tuskin vaikea pala saada henkilöä katoamaan.
Minua kiinnostaisi tietää, katoaako / katosiko näiden ympäri Eurooppaa pidettyjen EU-kokousten aikana ilotyttöjä tai nuoria naisia myös muissa maissa.
Tampereella oli tuolloin kaiketi paljon eri EU maiden edustajia, sekä EU:n ulkopuolisia tarkkailijoita. Varmastikin eri maiden turvallisuuspalveluiden väkeä pyöri Tampereella tuolloin kuin pipoa.
Tämä Raisan katoamiseen liitetty Cadillac-, tai joidenkin väitteiden mukaan Tshaika- merkkinen ajoneuvo on mielestäni edelleen paras tutkintalinja. Auton löytymättömyys saattaa selittyä sillä, että ajoneuvo on mahdollisesti vieraan valtion kilvissä.
Miksi Raisa olisi noussut autoon? Itselleni tuli mieleen teoria, että vähissä pukeissa kadun varrella seisoskelevaa tyttöä on luultu ilotytöksi. Näin ollen hänet on saatettu poimia kyytiin ilotyttönä. Ulkomaalaisilla kun ei välttämättä ollut käsitystä siitä, ettei Suomessa kadun varsilla parveile maksullisia naisia. Raisa lienee itse luullut saaneensa vain autokyydin, tai sitten hänet on otettu kyytiin vasten tahtoaan. Tämän jälkeen on sitten tapahtunut jotain, mikä ei kestänyt päivän valoa. Ulkomaisille turvallisuusalan ammattilaisille on tuskin vaikea pala saada henkilöä katoamaan.
Minua kiinnostaisi tietää, katoaako / katosiko näiden ympäri Eurooppaa pidettyjen EU-kokousten aikana ilotyttöjä tai nuoria naisia myös muissa maissa.
-
Leo Summeri
- Vähänniinkuharrastaja
Hyvä! Vedit esiin palstalla lähes käsittelemättömän tukintasuunnan. Samalla voidaan ajatukset siirtää autoraiskauksesta myös hotelleihin. Kaukana ei tällöin ole myöskään ajatus Raisan viemisestä ulkomaille. Nuo vieraat limusiinit Tampereella tulivat tietysti autolautoilla ja ehkä ajaen Venäjän suunnasta. Aika vain on tehnyt tehtävänsä. Dokumentteja on vaikea löytää.Repa kirjoitti:Luulen, että Tampereella 15. - 16. lokakuuta 1999 pidetyllä EU:n vapaus, turvallisuus ja oikeusasioita käsittelevällä kokouksella saattaa olla yhteys Raisan katoamiseen.
Lisää kommentteja!
Limusiinit kulkivat tosin pääasiassa poliisisaattueissa vaikka toki on mahdollista, että yksittäisiä vieraanmaalaisia autoja olisi pörrännyt Hämpillä muutenkin. Aika mielenkiintoista, jos tällainen diplomaattikilvin varustettu limusiini (tai vastaava) olisi jäänyt huomioimatta.Leo Summeri kirjoitti:Hyvä! Vedit esiin palstalla lähes käsittelemättömän tukintasuunnan. Samalla voidaan ajatukset siirtää autoraiskauksesta myös hotelleihin. Kaukana ei tällöin ole myöskään ajatus Raisan viemisestä ulkomaille. Nuo vieraat limusiinit Tampereella tulivat tietysti autolautoilla ja ehkä ajaen Venäjän suunnasta. Aika vain on tehnyt tehtävänsä. Dokumentteja on vaikea löytää.Repa kirjoitti:Luulen, että Tampereella 15. - 16. lokakuuta 1999 pidetyllä EU:n vapaus, turvallisuus ja oikeusasioita käsittelevällä kokouksella saattaa olla yhteys Raisan katoamiseen.
Lisää kommentteja!
En muista, oliko paikalla Venäjän delegaatiota mutta muut osanottajat tulivat ja lähtivät maasta lentokoneilla, käsittääkseni suurin osa (ellei kaikki) Tampere-Pirkkalan kentän kautta. Ja täytyy siis muistaa, että Raisan katoaminen tapahtui vasta myöhään illalla, ja varsinainen kokous päättyi jo päivällä klo 13 aikoihin, jonka jälkeen ainakin viralliset delegaatiot häipyivät maasta erittäin nopeasti.
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
-
Sijaltainen
- Harjunpää
Suurin osa noista autoista oli Suomen valtion järjestämiä, eri viranomaisten tai valtionyhtiöitten edustusautoja sekä liisattuja. EU-puheenjohtajuuskausiksi valtio on liisannut useita kymmenia autoja, viimeksi taisi olla isoja Volvoja.
Osa oli eri maitten suurlähetystöjen käytössä, nehän ovat Suomen rekisterissä, myös sinikilpiset diplomaattiautot. Kukaan tuskin yksitysautoa mukanaan tuo, ja museopeli noissa yhteyksissä olisi herättänyt toimittajien huomion.
Osa oli eri maitten suurlähetystöjen käytössä, nehän ovat Suomen rekisterissä, myös sinikilpiset diplomaattiautot. Kukaan tuskin yksitysautoa mukanaan tuo, ja museopeli noissa yhteyksissä olisi herättänyt toimittajien huomion.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Tämä ulkomaalainen diplomaatti jne. -linja on kyllä vilahtanut keskustelussa aina silloin tällöin. Edesmennyt isoäitinikin piti tätä kaikkein todennäköisimpänä vaihtoehtona. Hän oli kylläkin varma, että Raisa oli myös viety muille maille seksiorjaksi.
Tietty jos joitakin jatkoja olisi vietetty Tampereen yössä, esimerkiksi yksityisissä tiloissa. Sinne olisi voinut tytön taivutellakin "poikkeamaan". Mutta tuskin on autoon ainakaan väkisin raahattu, se olisi ollut liian riskialtista. Onhan niitä naisia kaupunki täynnä ja maksullisiakin tyttöjä löytyy kyllä kenelle vain.
Tietty jos joitakin jatkoja olisi vietetty Tampereen yössä, esimerkiksi yksityisissä tiloissa. Sinne olisi voinut tytön taivutellakin "poikkeamaan". Mutta tuskin on autoon ainakaan väkisin raahattu, se olisi ollut liian riskialtista. Onhan niitä naisia kaupunki täynnä ja maksullisiakin tyttöjä löytyy kyllä kenelle vain.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Onhan tämä yksi mahdollisuus kyllä, mutta miten olisi ollut mahdollista Raisa viedä ulkomaille? Autoja ei ole tuotu mukana, eli vaan sitten lentokoneella. Tai jos Viroon ja Venäjälle, niin heillä ehkä oli omiakin autoja. Eli auton tavaratilassa, tai sitten huumattuna matkustajana? Millä tavalla Itä-rajat valvovat kulkijoita, tai jos Ruotsin kautta edelleen Saksaan tai Belgiaan mm., niin kai se olisi mahdollistakin. Mutta miksi? Miksi diplomaatti ryhryisi moiseen?Tampereen Tyttö kirjoitti:Tämä ulkomaalainen diplomaatti jne. -linja on kyllä vilahtanut keskustelussa aina silloin tällöin. Edesmennyt isoäitinikin piti tätä kaikkein todennäköisimpänä vaihtoehtona. Hän oli kylläkin varma, että Raisa oli myös viety muille maille seksiorjaksi.
En usko että kyseessä on kaappaus, tai että Raisa oltaisiin viety maasta ulos. Todennäköisemmin hänestä on hankkiuduttu eroon. Voisin kuvitella, että seksiorjia on helpompi hankkia entisen itäblokin maista kuin Suomesta. Lähinnä liikenne seksityöläisten osalta kohdistuu Suomeen, eikä täältä ulos. Jos nyt välttämättä haluaa jonkun henkilön viedä salassa maasta, niin ei liene kovin vaikea temppu etenkään diplomaatin statuksella liikkuvalle.matkaaja kirjoitti:Onhan tämä yksi mahdollisuus kyllä, mutta miten olisi ollut mahdollista Raisa viedä ulkomaille? Autoja ei ole tuotu mukana, eli vaan sitten lentokoneella. Tai jos Viroon ja Venäjälle, niin heillä ehkä oli omiakin autoja. Eli auton tavaratilassa, tai sitten huumattuna matkustajana? Millä tavalla Itä-rajat valvovat kulkijoita, tai jos Ruotsin kautta edelleen Saksaan tai Belgiaan mm., niin kai se olisi mahdollistakin. Mutta miksi? Miksi diplomaatti ryhryisi moiseen?Tampereen Tyttö kirjoitti:Tämä ulkomaalainen diplomaatti jne. -linja on kyllä vilahtanut keskustelussa aina silloin tällöin. Edesmennyt isoäitinikin piti tätä kaikkein todennäköisimpänä vaihtoehtona. Hän oli kylläkin varma, että Raisa oli myös viety muille maille seksiorjaksi.
Luulen, että hänet on saatettu ottaa ilotyttönä kyytiin, ja tapahtumat ovat edenneet joko tahallisesti tai muuten tilanteeseen, jonka jälkeen on tullut tarve hankkiutua eroon todisteista. Kuten aikaisemmin jo mainitsin, olisi kiva tietää onko näitä katoamisia tapahtunut muualla päin Eurooppaa pidettyjen EU-kokousten yhteydessä. Mikäli kyseessä olisi suunnitelmallinen toiminta, voisi kuvitella, että katoamisia olisi muissakin maissa. Tuntuu vain aikamoiselta sattumalta, että kyseinen EU-kokous ajoittuu juuri Raisan katoamisen ajankohtaan.
Tähän liittyen lisäkysymys: eikös vastaaviin tarkoituksiin lainata sekä autoa, että kuskia? Eli jos Raisa olisi johonkin EU-kokouksen vieraan autoon tungettu, olisi auton kuski ollut suomalainen?Sijaltainen kirjoitti:Suurin osa noista autoista oli Suomen valtion järjestämiä, eri viranomaisten tai valtionyhtiöitten edustusautoja sekä liisattuja. EU-puheenjohtajuuskausiksi valtio on liisannut useita kymmenia autoja, viimeksi taisi olla isoja Volvoja.