Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
oolu
Nikke Knatterton

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja oolu »

Ailar: Olen melkoisen varma että mahdollinen astma näkyisi ruumiinavauksessa, koska se aiheuttaa muutoksia hengitysteihin. Rasitusastmasta en ole satavarma.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Astma ei ainakaan näy röntgenkuvissa. Sen vuoksihan astmaa epäiltäessä henkilö joutuu mitä moninaisimpiin puhallustesteihin ym. kokeisiin. On tietysti maallikkona vaikea sanoa, kuinka tarkkaan ruumiinavauksessa tongitaan kaikki keuhkorakkulat :shock: , minne on voinut jäädä muutoksia sairaudesta.
Miehelläni on erittäin paha astma. Hän tarvitsee useita lääkeannoksia päivässä selvitäkseen rasituksista. Kohtauksen voi aiheuttaa melkein mikä tahansa; äkillinen lämmönvaihtelu, tuuli, pakkanen, rasitus, voimakkaat hajut, jotkut lääkkeet ym.
Lääkäri oli suositellut hänelle runsasta vedenjuontia, mikäli kohtaus yllättää yöllä. En tarkkaan tuota veden vaikutustekniikkaa tunne, mutta maalaisjärjellä ajateltuna, se ehkä estää kurkun ärsytyksen.
Pahimmillaan kohtaus aiheuttaa tukehtumisen tunteen, jolloin on lähdettävä sairaalalle hengittämään spiiraa.
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Savilahti kirjoitti:Voipi olla ihan tyhmä kyssäri, mutta oliko jokin asia joka yhdisti vainajan varmuudella siihen löydettyyn laukkuun? :oops:
Ja naisen päällä oli laukusta löydetyn alusasun ylä- tai alaosa. Sijaltainen tämän jo sanoikin, laukussa olevasta hammasharjasta ihan tarkkaan ottaen,onnistuttiin tekemään se dna-vertailu.

Oliko joku yhteydessä Alibiin niiden kuvien takia? Oisko niillä enemmänkin kuvia?
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

nurich kirjoitti:
Oliko joku yhteydessä Alibiin niiden kuvien takia? Oisko niillä enemmänkin kuvia?
Jollei kukaan ole vielä ehtinyt olemaan yhteydessä toimitukseen, niin minä voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi?

Eli meitä kiinnostaisi tietää että:
- Onko kuvia lisää?
-Miksi laukun sisällöstä oli niin huono kuva ja näki toimittaja/valokuvaaja mitä muuta siellä oli?

Tuleeko mieleen joitakin muita kysymyksiä?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Carina kirjoitti:Tuleeko mieleen joitakin muita kysymyksiä?
Joo. Kysy, tietäiskö ne kuka tää vainaja oli. :mrgreen:
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Ehkä voisi kysyä sitä vielä että voisiko Alibi harrastaa jonkinlaista päivitystä, vaikka verkkoversioon. "Oriveden vainaja edelleen täysi mysteeri - onko poliisi jo luovuttanut?"
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Ajankohdan painotus :

Jos Carina kyselee Alibilta , voisi mielestäni korostaa ajankohtaa :
Maahan saapuminen pe 16.2.07 ( Haettu seudulle jostain. )
Oleskelu jossakin la - su 17 -18.2.07 ( Ehkä joku mökki seudulla. )
Tod.näk kuolema ma-ti 19 -20.2.07 ( Meni miten meni. )
Eli tätä viikonloppua ja sitten sitä maanantai päivää.
Tämä on siis olettamus , mutta paha on sanoa parempaakaan.
Lyhyttä oleskelua tukee moni seikka.
Siwan nainen oli varmaankin eri henkilö , eli se helmikuun alun tapaus.

Täytyy miettiä myös jotakin muuta lehteä , jota seuraa laajempi piiri kuin näitä varsinaisia rikosmedioita.
Palataan tähän myöhemmin.

T
Härkä
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Tietääkö Härkä, joka on käsittääkseni Oriveden poliiseja treffanut, missä kassia säilytetään? Oletko saanut nähdä sen/sisällön? (et vissiin) Vai onko tämäkin kassi tuhottu? Mietin, että jos ne näyttää kuvia ruumiista ei kynnys näyttää kuoleen kassia varmaan olisi hirveän suuri.

Juu, mun käsitys on astmaatikkona kans sama kuin Ailarilla, ettei astma taida näkyä ruumiinavauksessa. Siinä on kyse keuhkoputkien supistumisesta ärsytyksestä johtuen (allergisoivat aineet, hajut, tuuli, pakkanen... (melkein mikä vaan). Kun ihminen kuolee tuo supistuminen luonnollisesti laukeaa. Itse jouduin mm. keuhkojen tähystykseen ennenkuin sain astmadiagnoosin. Tutkimuksessa keuhkoputkia ärsytettiin jollain lailla. Huomionarvoista on, että eri ihmisillä eri asiat aiheuttavat astmakohtauksen. Astmakohtaus voisi olla Tuntemattoman kuolinsyy, kovassa pakkasessa ainakin välillisesti.

Esim. vaikeasti kala-allergisen saattaisi voida tappaa laittamalla tämän väksin haistelemaan kalan hajua tai syömään sitä. Itse varmaan kuolisin jos saisin tiettyä särkylääkettä vahingossa, ilman sairaalan päivystyksen apua en kohtauksesta selviäisi.

Mistä heräsikin ajatus, että vastaavan reaktion omaavan henkilönhän voisi tappaa ko. lääkkeellä, ja toisaalta sillä voisi tappaa itsensä vahingossa/tahallaan, mutta miksi hakkuuaukiolla Orivedellä?
"Elämä on..."
härkä
Jack Bauer

Tavaroista :

EastLondonin kysymykseen kassista ja muista tavaroista. Ovat kyllä tallessa , mutta niitä ei näytetä , enkä ole nähnyt kuin samat kuvat kuten muutkin.
Kuvien näyttö perustui siihen , että olen paljon katsellut missing sivustoja , ja pystyn nyt pois-sulkemaan henkilöitä. Toisaalta mahdollinen myöhempi uudelleenpiirtäminen.
Toin myös esille viime tapaamisella erään uuden " ehdokkaan "
Toisaalta otaksun että kaikki saatavilla oleva oleellinen on jo tiedossamme. Uskon hammastahnan olevan todiste saapumis ja kuolinajankohdan määrittämiseen.
Alusvaatteiden isohko määrä , viittaisi aiottuun pitenpään oleskeluun maassa.
( Tämä on tietenkin helppo kyseenalaistaa , mutta moni seikka viittaa 16-19.2.07 väliseen ajankohtaan.)

Astmasta sen verran , että elämänkumppanillani on suuria vaikeuksia esim. lentoasemien hajuvesikauppojen edustalla. Kalahallit ovat toinen kauhupaikka.
Siksi ihmettelenkin miksi joittenkin on pakko ottaa hajuvettä koneeseen se pieni sallittu määrä ja aiheuttaa kiusaa. Ruuhkauttaa turvatarkastuksia.
Pitäisi saada sitten myös polttaa tupakkaa.

T
Härkä
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Jos tuntemattomallamme olisi ollut astma, niin varmasti mukana olisi ollut myös astmapiippu. Mulla on varsin lievä astma enkä lähde edes kauppaan ilman lääkkeitä, saati ulkomaille...
härkä
Jack Bauer

Cassandra :

Kiitos aiemmasta kartasta , mutta herra X on tylysti ottanut piipun pois.

T
Härkä
mystinen murhamies
Alokas

Viesti Kirjoittaja mystinen murhamies »

Vähän ov, mutta kuitenkin.
Minun tuttuni kuolinsyyn selvityksessä (vai mikä onkaan se paperi) ensimmäinen kuolinsyy oli astmakohtaus. Sen jälkeen oli muita toissijaisia syitä, mitkä on mahdollisesti olleet aiheuttamassa tätä astmakohtausta. Tietääkseni tällä minun tuntemalla henkilöllä ei ollut diagnosoitua astmaa. Eli kyllä se astmakohtaus näkyy kuolleen keuhkoissa jotenkin. Olen itse nähnyt ja lukenut kyseisen paperin eli ei ole mutua.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

härkä kirjoitti:Cassandra :

Kiitos aiemmasta kartasta , mutta herra X on tylysti ottanut piipun pois.

T
Härkä
Miten kartta astmapiippuun liittyy?

Mä en edelleenkään usko, että tuntemattoman kuoleman olisi joku tahallisesti aiheuttanut, joten en näe mitään syytä sille, että joku olisi hänen tavaroitaan lähtenyt systemaattisesti hävittämään. Jos taas nainen olisi kuollut muualla, ja joku olisi ruumiin vienyt metsään, niin miksi ihmeessä jättää osa tavaroista sinne, ja vielä sen näköisesti, että nainen olisi elossa viettänyt siellä aikaa, ja viedä osa julkiselle paikalle, jossa on suuri riski tallentua turvakameran kuvanauhalle? Yksinkertaisempaa olisi ollut dumpata pelkkä ruumis ilman henkilökohtaisia tavaroita jonnekin ja kiikuttaa tavarat jätesäkissä roskikseen.

Mä uskon että nainen on jostain syystä ihan itse metsään mennyt. Vaikka hän olisikin päättänyt tehdä itsemurhan ja hävittää kaiken tunnistamista helpottavan, niin en usko että astmapiippu olisi hävitettävien joukossa ollut. Astmakohtaus on kaikkea muuta kuin kiva, edes siinä tilanteessa että on aikeissa päättää päivänsä... Miksi kantaa mukana 1,5l juotavaa, mutta hwittää pois astmalääke, kun pakkasessa lumihangessa rämpiminen vääjäämättä aiheuttaa kohtauksen?
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Cassandra kirjoitti: Mä en edelleenkään usko, että tuntemattoman kuoleman olisi joku tahallisesti aiheuttanut, joten en näe mitään syytä sille, että joku olisi hänen tavaroitaan lähtenyt systemaattisesti hävittämään. Jos taas nainen olisi kuollut muualla, ja joku olisi ruumiin vienyt metsään, niin miksi ihmeessä jättää osa tavaroista sinne, ja vielä sen näköisesti, että nainen olisi elossa viettänyt siellä aikaa, ja viedä osa julkiselle paikalle, jossa on suuri riski tallentua turvakameran kuvanauhalle? Yksinkertaisempaa olisi ollut dumpata pelkkä ruumis ilman henkilökohtaisia tavaroita jonnekin ja kiikuttaa tavarat jätesäkissä roskikseen.
Mites te jotka olette olleet yhteydessä Rouvariin ja/tai Oriveden poliisiin, niin oletteko tarkistaneet löytöhetken lumi- ja jälkitilanteen ja pitääkö se julkisuudessa esitetty tieto, ettei paikalta löytynyt mitään muita kuin naisen jälkiä, todella paikkansa, ja onko se myös niin vahva tieto, että muut paikalla kulkeneet voidaan jopa sulkea pois kokonaan? Tämähän olisi sikäli keskeinen tieto, että kaikki spekulaatiot muualla kuolemisesta ja paikalle raahaamisesta voitaisiin tällöin unohtaa. Samoin siinä kuuluisassa Aamulehden jutussa muistaakseni todettiin, että naisen saapumissuunta pystyttiin määrittelemään, muttei kerrottu mikä tuo suunta oli. Tsekkaisitteko senkin, jonka jälkeen naisen liikkeistä ennen kuolemaansa alkaisi olla jo kohtuullisen luotettava kuva ja voitaisiin jälleen säästää aikaa ja vaivaa jättämällä mahdottomat skenaariot pois pohdinnoista.
härkä
Jack Bauer

Cassandra :

Kiitin kartastasi siksi , koska se valaisi kauempana olevia mittasuhteista.
Esim. ulkosuomalaisia. Tai vaikkapa Anjalankoskelaisia. ( Kouvola nykyään )
Elisa_Day täydensi myöhemmin kuvaa asiasta. Tosin olisin sen helposti voinut tehdä itsekin , halusin vain herättää keskustelua asiasta.

Kyse on tavasta suhtautua asiaan , ja henkilökohtaisista uskomuksista.
Me näemme omien taustoimme perusteilla asioita eri tavoin.
Pidän sinusta siksi , koska jaksat perustella mielipiteitäsi , etkä , kuten eräät , töksäytä , kuten Äyks , Töks , Töks. !

Minua pelottaa se , jos itsemurha koetaan näinkin suureksi itseisarvoksi yhteiskunnassamme näinä päivinä. Tämä topic on sen osoittanut.
Kuten Bob Dylan jokunen vuosi sitten sanoi " World Going Wrong "
On nämä foorumit , eikä uskalleta nostaa kauniin naisen hameenhelmaa, kun kohdataan. Tai toisin päin.
Oliko pahasti sanottu ?
Nautaeläimille tämä on luontainen vietti. ( Valdovakselle , joka on hyvä tyyppi )
( En nosta kilttisi helmaa. )

Cassandra , maailma voi olla arvaamaton monella eri tavalla. Toivotan sinulle kaikkea hyvää.

Tämä juttu etenee kohti päätöstään.
Anteeksi , jos oli liiaksi filosofinen ?

T
Härkä
Vastaa Viestiin