Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Juliet Jones
Axel Foley

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Clyde kirjoitti:Eip :| Eläinsuojeluvalvojat eivät päässeet sisälle, joten asia on kai unohdettu. Rikosilmoitus tehty, poliisit ei tee asialle mitään. "Ei me mitään voida vaikka olisi kirahvi varastettu". Koiraa ei paljoa lenkillä näy, naapuri nähnyt ne vain tuossa pihalla pikapissalla. Naapurikin sanoo, että tekee pahaa kun ei iso koira saa liikuntaa. Puhumattakaan siitä miten kauhea tuota itkua/kiljumista on kuunnella :(
Siis ihan järkyttävää! Eläimen hätäinen ulina on yhtä kamalaa kuunneltavaa kuin pienen lapsen hätäinen itkukin :cry:
Kaveri kertoi joskus tapauksesta, jolloin heidän naapurissaan koira itki sydäntäsärkevästi ja usein. Eikä se mitään "isäntäväki töissä"-itkua ollut. Samalla oli joskus kuulunut kummallista kolinaa. No, eräs yömyöhä soittivat poliisin vedoten naapurin aiheuttamaan kotirauhan häirintään. Kävivät päästämässä poliisin rappuun ja jäivät odottelemaan.. Naapuri oli tullut muna paljaana, housut kintuissa mömmöissään avaamaan oven poliiseille ja koira oli ollut hihnastaan kytkettynä lämpöpatteriin.. kai siellä oli isäntä pitänyt koiraa seksiorjana..
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Suomessa on niin ala-arvoista tuo eläinsuojelu, ettei mitään rajaa, soitin itse kun tuo naapurin känniääliö potki koiraansa pihalla, eläinlääkäri kävi ja totesi, et kyllä vievät koiraa ulos riittävästi ja ruokaa+ vettäkin oli, tosin huomautuksen saivat kun sisällä 8 ihmistä veti röökiä ja viinaa. Koiralla ei ollut kuulemma potkuista jäänyt jälkiä, oli sit lääkärillä röntgenkatse, mikä laitettakoon plussaksi koska en ainakaan ennen ole sellaiseen lekuriin törmännyt.
Tosin lupasin sille känniääliölle, et seuraavan kerran kun kuulen tai näen vastaavaa,kokeilen itse samaa sille ja sit katotaan sattuko.
Tähän ed. juttuun, et ole itse käynyt oven takana, kun ääniä olet kuullut jos et uskalla niin pyydä huoltomies avuksi tai poliisille soittaessa sano kuulleesi lapsen itkua, sehän kuulostaa vähän samalta.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Canaris
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Canaris »

Kirjoittaja Juliet Jones päivämäärä Pe Elo 14, 2009 4:14 pm
Naapuri oli tullut muna paljaana, housut kintuissa mömmöissään avaamaan oven poliiseille ja koira oli ollut hihnastaan kytkettynä lämpöpatteriin.. kai siellä oli isäntä pitänyt koiraa seksiorjana..
Ei "#¤%, mistä näitä vajulampisia oikein sikiää! :evil:
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Marsalkka
Horatio Caine

Mies pyöräili ärsyttävästi Kuusankoskella

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Saksanpaimenkoira raateli pyöräilijän
31.08.2009 16:40, päivitetty 31.08. 16:56

Koira puri pahoin pyöräilijää jalkaan Kolarinrinteellä Kuusankoskella sunnuntaina aamupäivällä.

Asuintalon pihassa ketjuun kytkettynä ollut saksanpaimenkoira oli päässyt karkaamaan ketjusta ja talon pihasta sillä seurauksella, että oli purrut lähistöllä ollutta pyöräilijää kaksi kertaa oikeaan jalkaan pohkeen kohdalle.

Pyöräilijälle oli tullut kaksi syvää haavaa jalkaan ja hänet toimitettiin ambulanssilla aluesairaalaan toimenpiteitä varten.

Myös Kotkassa joutui ihminen sunnuntaina koiran suihin. Runeberginkadulla puri musta koira ohikulkijaa reiteen.

IS
Pyöräilijöiden, kävelijöiden ja lenkkeilijöiden tulisi muistaa, etteivät liikehdi koiraa ärsyttävällä tavalla. Muuten on omalla vastuulla, jos koira puree. Se on sen luonto.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Seea
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Seea »

Pyöräilijöiden, kävelijöiden ja lenkkeilijöiden tulisi muistaa, etteivät liikehdi koiraa ärsyttävällä tavalla. Muuten on omalla vastuulla, jos koira puree. Se on sen luonto.
Ehkä kaikkein tärkeintä olisi se, että ihmiset ymmärtäisivät olla tuijottamatta koiraa, koska sen moni koira ottaa haasteena.
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Seea kirjoitti:
Ehkä kaikkein tärkeintä olisi se, että ihmiset ymmärtäisivät olla tuijottamatta koiraa, koska sen moni koira ottaa haasteena.

Vai niin.. Eli fillaristi ei sais katsoa sitä koiraa joka koikkelehtii sen normitaluttajan fleksin päässä minne sattuu koska se koira ottaa sen haasteena? Pitäisköhän sen onnettoman viedä se hermoheikko koiransa sit muualle lenkille? Se on melko surkeeta jos sitä koiraansa ei saa sen vertaa luottamaan siihen taluttajaan, että se koira päättää itse milloin pitää käydä jonkun kimppuun. Lienee melko paha johtajuusongelma siinä laumassa.. Tai sit mä oon vaan tehnyt jtn väärin, jokaista mun viidestä koirasta voi vieraskin ihminen vaikka tapittaa silmiin jos luonto kestää, koirat kyllä kestää sen eikä reagoi muuten kuin lihasten jännittymisellä ilman lupaa.
Seea
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Seea »

On muuten ihan eri asia katsoa koiraa kuin tuijottaa koiraa silmiin. Plus. Koira joka haastaa (tai ottaa haasteen vastaan) tulee suoraan kohti, eikä koikkelehdi fleksissä miten sattuu.

(Puolustan koiria, en omistajia)

Eipä meilläkään hihnan päässä tai vapaana kulkeva koira normaalisti huomaa lainkaan, jos ohitse paukkaa ihminen tai koira tai muu, mutta valitettavasti monille koirille on arkipäivää se, että ne johtavat, tai vähintään kuvittelevat johtavansa laumaa, niinkuin buracee sanoikin johtajuusongelmasta. Silloin ne kyllä ottavat haasteita vastaan, koska kokevat että loppu laumaa (= perässä kulkevaa ihmistä) täytyy puolustaa.
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Seea kirjoitti:On muuten ihan eri asia katsoa koiraa kuin tuijottaa koiraa silmiin. Plus. Koira joka haastaa (tai ottaa haasteen vastaan) tulee suoraan kohti, eikä koikkelehdi fleksissä miten sattuu.
Juu, paitsi että ei-koiraihminen helposti jää katsomaan koiraa (varsinkin suurikokoista) silmiin ihan vahingossa tai tietämättään ja huonohermoisempi koira ei tarvitse kuin hetken katsekontaktin "riidanhaastamiseksi". Ja edelleenkin, ei jokaisen ihmisen tarvitse tietää työmatkallaan/iltalenkillään/you_name_it miten koirien kanssa pitää käyttäytyä, sen takia se koira ei toivottavasti ole itsekseen ulkoilemassa. Ja en mäkään missään nimessä koiria syytä omistajiensa osaamattomuudesta..
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Seea kirjoitti:Silloin ne kyllä ottavat haasteita vastaan, koska kokevat että loppu laumaa (= perässä kulkevaa ihmistä) täytyy puolustaa.
Tästä syystä monet, oikeasti hyvät koirakouluttajat, sanovatkin, että koiran ei tulisi kävellä flexin mittaa omistajansa edellä. Koska silloin koira kokee, että sen tehtävänä on suojella laumaansa siltä, mikä tulee lähelle. Samahan se pätee muillakin eläimillä ja ihmisilläkin, suojelija on "uhrin" edessä eikä takana. Omistajat antavat koiran kulkea flexin mitan päässä ja kun huomaavat, että tietä kävelee toinen koira omistajansa kanssa, he kiireesti vetävät oman koiransa viereensä. Koira kun tulkitsee tämän käskynä suojella.
Meillä koira kulkee flexissä, mutta kutsuttuna tulee lähelle ja kävelee vieressä kun ohitetaan toiset koirat. Silloin minä olen koiran ja ohitettavan välissä eikä koira ole moksiskaan. Ja kyllä jos se vaikka koirapuistossa pelkää/säikähtää jotain koiraa, niin se tulee minun taakse/jalkojen väliin kertomaan, että nyt tuo pelottaa liikaa. Arka koira ei silti ole, vaan oikeastaan tyhmänrohkea :D
Nanika ga tooku matteiru to
Clyde
Axel Foley

Noniin, nytkö ihmisten pitäisi välttää tilaamasta koiria ärsyttäviä lehtiä?
Iltalehti kirjoitti:
Koira raateli rajusti naista
Neljävuotias rottweiler hyökkäsi yllättäen naapuripihasta ja raateli postilaatikolla käynyttä Kaija Heinoa lauantaina Ylöjärvellä. Nainen sai käteensä syvälle menneitä raateluhaavoja ja myös vammoja selkään sekä pakaraan.
- Olin selin koiraan, kun se hyökkäsi. Kuulin ennen raatelua, että sen nimeä huudettiin ja päättelin, että koira on irti jossain. Sitten minua vietiin kuin riepunukkea, koira oli kimpussani joka puolella. Huusin vain lujaa apua, kun naapurin tytär tuli väliin. Ehdin jo ajatella, että kuolen tähän raateluun, Kaija Heino muistele kauhunhetkiä.
Terveyskeskukseen kiidätetty Heino sai ensiavun ja morfiinia tuskiinsa.
- Käden koko lihas on raadeltu, ja sitä (haavaa) pidetään auki, ettei se tulehtuisi.
Koko naapurusto varuillaan
- Sama koira hyökkäsi jo kolme vuotta sitten kimppuuni, kun olin tullut leikkauksesta ja vatsassani oli vielä tikkejä. Silloin ei vielä sattunut mitään, kun koira oli pentu, Kaija muistelee.
Hänen mukaansa koko naapurusto on ollut varuillaan kyseisen rottweilerin takia.
- Neljä naapuriamme ei ole hakenut postia laatikolta, kun pelkäävät. Sama vapaana juossut koira oli lenkkipolulla hyökännyt naapurin poikaa kohti, mutta vahva kaveri oli saanut sen alleen, Kaija kertoo ja sanoo pelkäävänsä vapaana ulkoilumaastoissa pidettäviä koiria.
Kaija Heino teki koiran raatelusta rikosilmoituksen maanantaina ja Iltalehden tietojen mukaan rottweiler lopetettiin eilen iltapäivällä.
Poliisi tutkii omistajan toimet
- Tällainen on asianomistajan kannalta vakava teko ja voimakkaan koiran puremalla voi olla kohtalokkaat seuraukset. Tässä tapauksessa esitutkinta on käynnissä, ja tapausta tutkitaan eläimen vartioimatta jättämisenä ja vamman tuottamisena. Asia etenee aikanaan syyteharkintaan, kertoo tutkintaa johtava komisario Erkki Walinen Ylöjärven poliisista. Jos koiraa ei olisi lopetettu omistajan päätöksellä, poliisi olisi konsultoinut eläinlääkäriä koiran lopettamisessa.
- Kuulen nyt koiran lopettamisesta Iltalehdeltä. Jos eläinlääkäri olisi antanut lausunnon koiran välittömästä vaarallisuudesta, poliisi olisi voinut tehdä sillä perusteella lopettamispäätöksen. Muutoin asia menisi tuomioistuimen päätökseen, Walinen selvittää.
Vai on koira jo pentuna osoittanut sen, ettei pidä postia hakevista ihmisistä. Eipä sitten ole tullut omistajien mieleen tehdä asialle jotain. Taas piti käydä pahasti. Onneksi kyseessä ei ollut pieni lapsi, olisi voinut käydä paljon pahemmin.
Marsalkka
Horatio Caine

Purtu nainen oli varmaan mulkoillut koiraa silmiin.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Marsalkka kirjoitti:Purtu nainen oli varmaan mulkoillut koiraa silmiin.
No olisipa ainakin ensimmäinen ihminen, jolla tiettävästi olisi silmät selässä.

Tuossa iltalehden jutussa on pieni virhe, jonka Aamulehti on oikaissut. Koiraa siis ei ole vielä lopetettu.
Iltalehti uutisoi aiemmin maanantaina, että postia hakenutta naista Ylöjärvellä lauantaina purrut rottweiler olisi lopetettu.

Tieto ei kuitenkaan pidä paikkaansa.

Tapauksessa odotetaan edelleen eläinlääkärin päätöstä.

Pirkanmaan poliisin komisario Erkki Walinen kertoi Aamulehdelle aiemmin maanantaina, että koiran kohtalo ratkeaa lähipäivinä.

Poliisi tutkii asiaa eläimen vartioimatta jättämisenä ja vamman tuottamisena.

- Olemme kuulleet omistajaa. Poliisi uskoo, että omistaja tekee itse oikean johtopäätöksen koiran suhteen, eikä asiaa tarvitse viedä tuomioistuimeen, Walinen sanoi.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... ina/155077

Minkä käsityksen minä nyt tuosta jutusta sain, niin enpä laskisi noiden omistajien kohdalla sen varaan, että tekevät oikean päätöksen. :roll: Melko vastuuttomalta touhulta kuulostaa, jos naapurusto on elänyt pelon vallassa useita vuosia.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Clyde kirjoitti: Meillä koira kulkee flexissä, mutta kutsuttuna tulee lähelle ja kävelee vieressä kun ohitetaan toiset koirat. Silloin minä olen koiran ja ohitettavan välissä eikä koira ole moksiskaan.
Tuopa onkin hienosti ajateltu ja soisin kaikkien koiranomistajien olevan samalla tavalla siinä välissä.
Minua ottaa suunnattomasti päähän ja pelottaakin joskus, kun koirat saavat hortoilla miten sattuu kun omistajat ovat niin tyhmiä. Niillä on joko liian löyhä hihna, tukkivat kävelytiet ja jalkakäytävät, tai pyrkivät liian läheiseen kontaktiin. Samoin mietityttää heiveröiset naisihmiset, joilla ei näytä riittävän voimaa tai taitoa hallita isoja koiriaan.
Clyde
Axel Foley

^Näinpä. Tai sitten pieni lapsi ulkoiluttaa perheen söpöä ja kilttiä rotiskaa.. Jostain syystä tuollaiset kierrän hieman kauempaa.
Meillä on tosiaan tuo ohitustapa toiminut, eikä koiran tarvitse silloin rähistäkään muille koirille, koska minä olen siinä välissä se, joka suojelee. Näin meillä on menty tämän koiran kanssa ja tarkoitus on toisenkin koiran kanssa tehdä samoin. Siinä on vain pieni hienosäätö, että kumpiko koira kulkee minun vieressä ja kumpi ihan reunimmaisena. Toisaalta tulevasta koirasta kasvaa suurempi, kuin nykyisestä ja nykyinen on helposti alistuva, joten uusi ottaisi sen paikan nopeastikin. Liekö sitten tässä vaiheessa parempi, että uusi koira kulkisi meidän keskellä..
Minä ainakin mieluummin mietin tällaisia asioita etukäteen, kun vasta sitten, kun uusi koira on kotona. Ja usein toista koiraa hankkiessa ei tule kiinnittäneeksi huomioita kuin ihan perusjuttuihin esim. ruokailu.
Marsalkka
Horatio Caine

elisa_day kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Purtu nainen oli varmaan mulkoillut koiraa silmiin.
No olisipa ainakin ensimmäinen ihminen, jolla tiettävästi olisi silmät selässä.
[SPEKULAATIO ALKAA]Hän oli selin koiran hyökätessä, mutta oli ehkä mulkoillut ennen hyökkäystä. Koirat ovat niin herkkiä silmiin katsomiselle.[SPEKULAATIO LOPPUU]
Lukittu