Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Valdovas :

Laitoimme äsken viestit samaan aikaan.

Raahaudun paikalle piakkoin, hyvät vahvistukset mukana.
( En tarkoita rommia. )
Jäljistä ei valitettavasti voi varmaankaan voi sanoa juuri mitään.
Valokuvista jotka nåin , ei ollut lunta juuri ollenkaan.

Katsotaan , löytyykö jotain ?
2 ja puoli vuotta on tässä jo mennyt.

T Härkä
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Kelkkailua harrastavat ovat ainakin asiantuntijoita paikallisten lumitilanteiden suhteen. Tuossa on joistakin reiteistä tältä vuodelta (jotka pysyvät samoina yleensä vuosia), mutta en itse tunne paikannimiä.
Re: Kangasala - Pälkäne - Valkeakoski
Kirjoitti: käksä - Helmikuu 21, 2009, 07:32:04
--------------------------------------------------------------------------------

oriveden asemalle pääsette järveä pitkin hyvin. eli hiedan rantaan paikka on sama missä ajetaan jäärataa. asemalta on menny jonkimmoinen kylänmiesten oma polku keskustaa kohden mutta se onkin jo vaikeampi homma selittää :) jos rönniä kohden menette niin rönninsalmen voi ohitta vasemmalta puolen etelästä katsottuna ajamalla parkkipaikan ja pikku kaislikonläpi ja siitä paana on auki länkipohjaan. :)

--------------------------------------------------------------------------------
Otsikko: Re: Kangasala - Pälkäne - Valkeakoski
Kirjoitti: Jani-M - Helmikuu 21, 2009, 07:51:46

Orivedelle on joskus ajettu Vesijärveä pitkin Siitamaan ja sieltä metsäautoteitä kohti Pappilanselkää. Hiedasta kohti keskustaa on kiemurreltu hieman vaihtelevasti ja nyt sielä on rautatien linjausta muutettu, joten en tiedä miten Orisselälle pääsee.

Längelmävedellä tuppaa olemaan railoja, joten varovasti siellä. Yksi "varma" railon paikka Pappilanselällä on Korrinniemestä lähtien. Ja jos Rönninsalmesta selviää niin ennen Länkipohjaa kanttaa varoa vielä Piittalansalmea. Sinne on vuosien varrella ainakin kolmen kelkkailijan matka päättynyt.

http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... pic=6687.0

Mikä muuten sanoo, että vainajan löytöpaikalle mentiin jalan?
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

härkä kirjoitti:Tavaroista : EastLondonin kysymykseen kassista ja muista tavaroista. Ovat kyllä tallessa , mutta niitä ei näytetä , enkä ole nähnyt kuin samat kuvat kuten muutkin.
Kuvien näyttö perustui siihen , että olen paljon katsellut missing sivustoja , ja pystyn nyt pois-sulkemaan henkilöitä. Toisaalta mahdollinen myöhempi uudelleenpiirtäminen.
Toin myös esille viime tapaamisella erään uuden " ehdokkaan "
Toisaalta otaksun että kaikki saatavilla oleva oleellinen on jo tiedossamme. Uskon hammastahnan olevan todiste saapumis ja kuolinajankohdan määrittämiseen.
Alusvaatteiden isohko määrä , viittaisi aiottuun pitenpään oleskeluun maassa.
( Tämä on tietenkin helppo kyseenalaistaa , mutta moni seikka viittaa 16-19.2.07 väliseen ajankohtaan.)
Vaikka tiedän, ettei kuolleella ole samaa intimiteettisuojaa kuin elävillä ihmettelen silti, että poliisi näyttää 20-30 valokuvaa kuolleesta, mutta ei voi näyttää vaatekassin sisältöä!

Enpä yhtään ihmettele miksi poliisiautossa on 2 torvea katolla ja 2 sisällä! :mrgreen:

Astmakohtauksesta: Astmakohtaus voidaan indikoida muustakin kuin keuhkoputkista! Esim. veren hiilidioksidi yms. pitoisuuksista. Pahimmillaanhan astmakohtaus johtaa eräänlaiseen tukehtumiskuolemaan.

On mahdollista, että
1) Tuntemattomalla ei ollut kovin paha astma ja siksi piippu ei ollut käsilaukussa.(Kaikki astmaatikot eivät kanna pippuuja mukanaan, eivät jaksa/viitsi/halua/jokin muu syy),
2) piippu oli ehkä jo hävitetyssä kassissa,
3) piippu on tippunut esim. metsässä rämpiessä takintaskusta,
4) jos asiaan liittyy muita henkilöitä on tämä saattanut viedä piipun pois,
5) hän ei tiennyt sairastavansa astmaa/ ei vaivautunut hakemaan pieneen hengenahdistukseen lääkitystä,
6) ehkä hän olikin vain allerginen ottamilleen lääkkeille, joka johti anaflaktiseen shokkiin.
(OT: lue halutessasi yksi kuvaus anaflantisesta shokista http://kaksplus.fi/keskustelu/t903944) <-- osoittaa että sen voi saada melkeinpä mistä vaan! Huom. Aina ei tule iho-oireita!

Speculations, speculations...
"Elämä on..."
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Olen nyt ottanut yhteyttä Alibin toimitukseen, sitten vaan odottelemaan vastausta 8)

Oliko meillä muuten täällä niitä vapaehtoisia piirtäjäehdokkaita? Juliet Jones, sanoitko sinä jossakin vaiheessa, että voisit yrittää? =)
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Carina
Neuvoja-Jack

Alibin päätoimittaja, Mika Lahtonen lupasi ystävällisesti viikonlopun aikana käydä läpi Oriveden vainajaan liittyvät arkistot ja palaa asiaan ensi viikolla :)
Canaris
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Canaris »

^
Kiitos Carina! Ensi viikolla olemme taas viisaampia! :wink:
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
EastLondon
Remington Steele

Carina kirjoitti:Alibin päätoimittaja, Mika Lahtonen lupasi ystävällisesti viikonlopun aikana käydä läpi Oriveden vainajaan liittyvät arkistot ja palaa asiaan ensi viikolla :)
Kaunis kiitos Carina! Alibi auttaa aina :mrgreen: !

Onko kukaan jolla on tuo "Lassi ja Leevi " -sarjis tarkistaneet sitä palautuspäivämäärää lehdestä? Carinahan sitä jo joskus aiemmin kesällä ehdotteli ja kertoi. Kävin äskettäin kaupassa ja siellä oli suomenkielinen Lassi ja Leevi -sarjis. Tässä suomenkielisessä sarjiksessa oli ainakin tuo Carina mainitsema palautuspäivämäärä. Olisko tuossa englanninkielisessäkin? Voisiko se joku jolla oli tuo sama versio omassa kirjahyllyssään tarkistaa asiaa?
"Elämä on..."
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Itselläni on juuri samaa formaattia oleva, englanninkielinen Calvin&Hobbes- sarjis, joka on vuosia sitten ostettu Suomalaisesta kirjakaupasta muistaakseni, joka tapauksessa Suomesta, ja siinä ei ole palautuspäivää.
härkä
Jack Bauer

http://www.amazon.com/Weirdos-Another-P ... 620#reader

Pitäisi aueta kirjasen sisältö.

T
Härkä
Carina
Neuvoja-Jack

Siellä sarjakuvan takana olevasta myyntikoodista ja sen ympärillä olevasta tekstistä saisi todennäköisesti selville, että mistä kirja on ostettu. Harmi, että ainakin kuvissa lehtinen näyttää sen verran rähjäiseltä, ettei siitä välttämättä saa enää mitään selvää. Olisiko sinun Härkä mahdollista selvittää tätä asiaa?

Kiitos Nurichille tiedosta, että kirjakaupoista ostetuissa kirjoissa ei ole palautuskoodia. Mutta varmasti siitä silti jotenkin selviää se, että se on Suomesta ostettu? Aivan kuten tuolla Härän laittamassa linkissä Amazonista näkyy Usan "leimat".
Lentokentillä on paljon pieniä kioskeja, jotka myyvät matkaluettavaa, ja ainakin R-kioski Suomessa käyttää näitä palatuspäivämääriä.
härkä
Jack Bauer

Kirjasen tiedoista :

Carina , OK , yritän tehdä asialle jotain. Tosin jutun tutkinnassa on tapahtunut muutoksia , joten en voi luvata varmuudella mitään asian selville saamisen suhteen.

T
Härkä
Carina
Neuvoja-Jack

härkä kirjoitti:Kirjasen tiedoista :

Carina , OK , yritän tehdä asialle jotain. Tosin jutun tutkinnassa on tapahtunut muutoksia , joten en voi luvata varmuudella mitään asian selville saamisen suhteen.

T
Härkä
Okei, toivotaan, että uusi tutkinnanjohtaja olisi yhtä yhteistyöhaluinen kuin vanhakin!
Minun pitäisi myös saada huomenissa mahdollista lisätietoa Alibilta.
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Hassua kyllä,omassa sarjiksessani ei ole viivakoodin lisäksi mitään. Toisessa Lassi ja Leevi-kirjassa,joka tosin ei ole samaa formaattia vaan paksumpi ja neliskanttinen, myös Suomesta ostettu, on viivakoodin vieressä teksti "U.K. 5.99". Tämän olen muistaakseni hankkinut Helsingistä jostain sellaisesta loppueriä myyvästä kirjakaupasta.
EastLondon
Remington Steele

nurich kirjoitti:Hassua kyllä,omassa sarjiksessani ei ole viivakoodin lisäksi mitään. Toisessa Lassi ja Leevi-kirjassa,joka tosin ei ole samaa formaattia vaan paksumpi ja neliskanttinen, myös Suomesta ostettu, on viivakoodin vieressä teksti "U.K. 5.99". Tämän olen muistaakseni hankkinut Helsingistä jostain sellaisesta loppueriä myyvästä kirjakaupasta.
Sepä se kun noita on voinut hankkia juurikin kirppareilta, poistomyynneistä, antikvariaateista jne.

Miksköhän tutkinnanjohtaja vaihtuu? ja kuinkahan hän mahtaa suhtautua mehin ulkopuolisiin kyselijöihin. Siltä osinhan Kaartinen on kai ollut aika armollinen. Toivotaan, että olis kiva ja antais tietoja tarvittaessa.
Pian se varmaan selviää, vai mitä Härkä :wink:
"Elämä on..."
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Kaartinen ei ole tutkinnanjohtaja ollut enää aikoihin, tutkintahan kuuluu Tampereen KRP:lle..
Vastaa Viestiin