Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Tutkinnasta :

Vainajan vaatteet , tavarat ja kuvat ovat kuitenkin olleet , ainakin näihin päiviin asti Orivedellä.
Myös hauta on Orivedellä , ainakin toistaiseksi.

T
Härkä
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

härkä kirjoitti:Tutkinnasta :

Vainajan vaatteet , tavarat ja kuvat ovat kuitenkin olleet , ainakin näihin päiviin asti Orivedellä.
Myös hauta on Orivedellä , ainakin toistaiseksi.

T
Härkä
Härkä: mitä ovat sanoneet syyksi miksi eivät näytä vaatteita ja kassin sisältöä? mutta näyttävät valokuvat. Se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa nimeltä EastLondon.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OT Gallup (jotta saadaan ketjuun taas eloa!!!)
Jos läheisenne katoaisi ja kuolisi vaikkapa vierailla mailla ja hänet haudattaisiin ko. vieraaseen maahan (tai edes vieraalle paikkakunnalle) tuntemattomana, ja juttu myöhemmin selviäisi. Haluaisitteko siirtää jutun selvittyä läheisenne kotimaan/kotipaikkakunnan multiin?
"Elämä on..."
härkä
Jack Bauer

East Londonin visaiset kysymykset :

Koskien tavaroita ja valokuvia.
Paikallisen poliisin suhtautuminen kauttani tapaukseen on ollut koko ajan ymmärtäväinen ja positiivinen.
Tavaroita ei ole näytetty , on kylläkin annettu kaikki se tieto , mitä olen kysynyt.
Valokuvat olivat poikkeus , perusteena ne missing sivustot ja mahdollinen uudelleenpiirtäminen. Siksi pääsin ne näkemään. Se , että niitä tavaroita pääsisi " tonkimaan " , on mielestäni mahdotonta , ellei ilmene todella hyvää syytä siihen.

Toinen kysymyksesi onkin sitten todella mielenkiintoinen.
Galluppiin vastatakseni , varmaan riippuisi maasta ja paikasta , mihin omaiseni olisi kuollut. Todennäköisesti kuitenkin tuottaisin hänen tänne Pirkanmaalle.
Onhan täällä Juice , ja Linna ja Viitakin.
Toisaalta , en varmaankaan ole tätä ennen tässä yhteydessä kertonut , mutta on paljon suomalaisia , jotka ovet haudatut ulkomaille. Suuri osa näistä siksi , että varat eivät ole riittäneet " sinkkiarkkulentoon". Vakuutusta ei ole ollut , ja omaiset ovat olleet joko varattomia tai haluttomia maksamaan " Kalle Tappisen " viimeistä matkaa.
!!!!!!?????
Olisiko vainajamme voinut olla " Kalle Tappiseen " verrattavassa tilanteessa ?
Siinä tapauksessa hänet olisi tunnistettu , mutta tämä tieto jätetty jostain kumman syystä kertomatta. Ainakin suomen valtiolle tämä olisi ollut halvempi ratkaisu , haudata hänet Orivedelle , kuin lennättää vaikkapa makedoniaan valtion kustannuksella.
Kenpä tietäis sen , ken arvaisi huomisen,

T
Härkä
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Gallupiin vastaan:
Jos kyse olisi lapsestani tai puolisostani, haluaisin joko omalle paikkakunnalle tai lähipaikkakunnalle (jossa haudattuna omaisiani). Muussa tapauksessa hyväksyisin, että hänet on haudattu kauemmaksikin.
Tosin käyn ehkä haudoilla useimmin kuin keskivertoihmiset. Lapseni, veljieni, isäni, mummini, enoni, ystäväni lapsen ja appivanhempieni haudalla käyn vähintään 1-2 x viikossa. Kauemmaksi haudattujen haudoilla harvemmin.

Olisin toivonut, ettei tutkintaa OV:n suhteen olisi siirretty. En jaksa uskoa uuteen tutkinnanjohtajaan.
Härkä: Onko kirjoittamastasi aistittavissa jotenkin luovuttaminen? :? Ei kai. Sano, että ei! Sano, että olen väärässä.
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Ailar kirjoitti:Olisin toivonut, ettei tutkintaa OV:n suhteen olisi siirretty. En jaksa uskoa uuteen tutkinnanjohtajaan.
Saahan sitä kaikkea toivoa, mutta ei tuo tutkinnan KRP:lle siirtyminen mikään tuore asia ole. Eikä Kaartinen ei ole tutkinnanjohtajana ollut ainakaan puoleen vuoteen. Uskoo sitten uuteen tai ei.. :roll:
Ailar
Jessica Fletcher

Mutta nythän ei ole kyseessä tutkinnan siirtyminen KRP:lle vaan ihan johonkin muualle. Eikö niin?
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Gallup kyselyyn vastailen minäkin: Eli tosiaan, jos kyseessä olisi minulle erittäin tärkeä ja läheinen omainen, haluaisin hänen hautansa Suomeen.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
härkä
Jack Bauer

Ailarin aistimukset :

Olet väärässä , en aio luovuttaa.
Elämme " Suden Hetkeä " , tyyntä ennen myrskyä.

T
härkä
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Gallup: Ei olisi kauheasti väliä missä ruumis sijaitsee.
Oman lapsen haluaisin tuhkattavaksi kyllä ehkä, vanhemmatkin varmastikkin mutta muuten siskoja tai muita ei tarvitsisi sen takia siirtää, ainakaan hautaan koska hautausmaalla en käy.

Olen koittanut ketjua kahlata läpi kiireiltäni, melkoisen mielenkiintoinen ja surullinen tapaus kaikenkaikkiaan, jospa sitä myöhemmin jatkaisi kahlaamista..
Ailar
Jessica Fletcher

härkä kirjoitti:Ailarin aistimukset :

Olet väärässä , en aio luovuttaa.
Elämme " Suden Hetkeä " , tyyntä ennen myrskyä.

T
härkä
Mä vaan ärsytin sua, että taas nousisit takajaloilles ja rientäisit kohti uusia seikkailuja (tuohon ihan lähelle uuden tutkijan luo). :mrgreen:
Onnistuin! :lol:
härkä
Jack Bauer

joo Joo Ailar :

http://www.youtube.com/watch?v=CYniRx6ETxI

Näin kai se sitten menee.

T
Härkä
kameleontti
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja kameleontti »

Minäkin vastaan tuohon galluppiin. Itse en välttämättä lähtisi tuottamaan läheistäni (vaikka kyseessä olisi puoliso tai lapsi) kotimaahani haudattavaksi. Syynä on ehkä se, etten ole uskonnollinen eikä "kirkkomaahan" hautaamisessa ole minun mielestäni mitään erikoista enkä käy haudoilla juuri lainkaan. Muistelen pois nukkuneita mieluiten omassa rauhassa oman pääni sisällä, ei siihen kiviä tai multia tarvita.
Ailar
Jessica Fletcher

kameleontti kirjoitti:Minäkin vastaan tuohon galluppiin. Itse en välttämättä lähtisi tuottamaan läheistäni (vaikka kyseessä olisi puoliso tai lapsi) kotimaahani haudattavaksi. Syynä on ehkä se, etten ole uskonnollinen eikä "kirkkomaahan" hautaamisessa ole minun mielestäni mitään erikoista enkä käy haudoilla juuri lainkaan. Muistelen pois nukkuneita mieluiten omassa rauhassa oman pääni sisällä, ei siihen kiviä tai multia tarvita.
Ei todellakaan tarvita kiviä tai multia. Eri ihmiset ajattelevat asiat eritavoin ja suru on aina suru. Ei kenenkään pidä siitä huonoa omaa tuntoa tuntea, että omaiset on haudattu kauaksi, eikä sinne tule lähdettyä. Jokainen suree sydämessään, jos on surrakseen. Joidenkin omainen saattaa olla haudattuna aivan lähelle, mutta jälkeenjääviä ei kiinnosta käydä haudalla. Silti hekin surevat omissa oloissaan.
Ei haudalla ole merkitystä sinänsä. Itse tykkään vaan kaikesta kauniista, kuten kukista. Siksi haluan omankin poikani haudan pitää kauniina.
Poikani muuten sanoi, että kanelit on sitten nättiä kukkia. Hän kyllä tarkoitti neilikoita :lol: Niitä hän sai. (Mausteet meni vähän sekaisin).
Oriveden vainajankin tapauksessa olisi silti hyvä, että omaiset voisivat päättää missä naisen lopullinen sijoituspaikka on.
Tähtityttö
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Tähtityttö »

EastLondon kirjoitti:Härkä: mitä ovat sanoneet syyksi miksi eivät näytä vaatteita ja kassin sisältöä? mutta näyttävät valokuvat. Se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa nimeltä EastLondon.
Voi olla ihan senkin takia, että jos jostain syystä ilmenisikin että kyseessä olisi rikos, niin vaatteet ja tavarat saattavat olla/sisältää todistusaineistoa, toisella tapaa kuin valokuvat. Sen takia niitä ei välttämättä pääse hypistelemään tai muutenkaan "turhaan" kaivella esille.
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Juu kun nyt on ollut puhetta ettei virkavalta näytä kassin sisältöä,niin syy voisi tosiaan olla että ei ole suljettu täysin pois jonkun vielä tuntemattoman henkilön osuutta asiaan,ja tällä tavoin saadaan mahdolliset ammatti tunnustajat raakattua pois laskuista.Tosin vaikka joku muukin henkilö tähän liittyisi niin ei hänkään välttämättä kassin sisältöä juuri tunne,mutta olisiko kyse dna:tunnisteista tai jostain muista astraali kotkotuksista.
Vastaa Viestiin