Pahin mikä on jäänyt pysyvästi mieleeni on mielikuva siitä että sängynlaidalla istuu tumma isokokoinen mies ja tuijottaa minua tummilla mustilla aukoilla joissa kuuluisi olla silmät.. Olen herännyt myös siihen että luulin että sänkyni oli täynnä vilistämässä mustia hämähäkkejä ja kerran luulin kaapin ovella roikkuvaa kylpytakkia isoksi karhuksi..Näitä on vaikka kuinka paljon ja olenkin joskus miettinyt että tarviiko mun mennä kohta johonki tutkimuksiin et onko tää ihan normaalia..
Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?
Re: Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?
Mä saan aika usein juuri noita unihalvauskohtauksia ja täytyy myöntää että ne ei ole kyllä yhtään mukavia..Ja varsinkaan aviomiehen mielestä kun usein siihen liittyy kiljahdus/huutoa.
Pahin mikä on jäänyt pysyvästi mieleeni on mielikuva siitä että sängynlaidalla istuu tumma isokokoinen mies ja tuijottaa minua tummilla mustilla aukoilla joissa kuuluisi olla silmät.. Olen herännyt myös siihen että luulin että sänkyni oli täynnä vilistämässä mustia hämähäkkejä ja kerran luulin kaapin ovella roikkuvaa kylpytakkia isoksi karhuksi..Näitä on vaikka kuinka paljon ja olenkin joskus miettinyt että tarviiko mun mennä kohta johonki tutkimuksiin et onko tää ihan normaalia..
Noista hämähäkeistä putkahti mieleeni, että tulevatko nuo TinTin sinulle alkoholin vaikutuksen alaisena?
Kysyn siksi, että hoitotöissä ollessani alkon kanssa vaikeuksiin joutuneille (delirium) tuli tuollaisia useinkin. Eräskin näki noita niin unessa kuin valveilla ollessaankin. Hän näki lisäksi myös ruumiita huoneessaan. Mikäs meidän hoitsujen auttoi muu kuin pyytää mies käytävään siksi aikaa kun me siivoaisimme huoneen ötyköistä ja ruumiista. Tämän jälkeen potilas oli taas rauhallinen jonkun aikaa.
Tulee myös mieleen, että jos ihosi kutiaa unessa ja heräät siihen, aistit että kyse on ötököistä. Vai näetkö niitä ihan oikeasti vielä herättyäsikin?
Muistan myös erään pojan, joka kertoi nähneensä pöydän jaloissa ötököitä liikkuvan. Hän tajusi itse, että kyse on vain hallusinaatiosta. Hän oli käyttänyt jotain voimakkaita psyykelääkkeitä, mutta oli hänellä vähäinen huumekokeilukin takanaan.
Kysyn siksi, että hoitotöissä ollessani alkon kanssa vaikeuksiin joutuneille (delirium) tuli tuollaisia useinkin. Eräskin näki noita niin unessa kuin valveilla ollessaankin. Hän näki lisäksi myös ruumiita huoneessaan. Mikäs meidän hoitsujen auttoi muu kuin pyytää mies käytävään siksi aikaa kun me siivoaisimme huoneen ötyköistä ja ruumiista. Tämän jälkeen potilas oli taas rauhallinen jonkun aikaa.
Tulee myös mieleen, että jos ihosi kutiaa unessa ja heräät siihen, aistit että kyse on ötököistä. Vai näetkö niitä ihan oikeasti vielä herättyäsikin?
Muistan myös erään pojan, joka kertoi nähneensä pöydän jaloissa ötököitä liikkuvan. Hän tajusi itse, että kyse on vain hallusinaatiosta. Hän oli käyttänyt jotain voimakkaita psyykelääkkeitä, mutta oli hänellä vähäinen huumekokeilukin takanaan.
Koin mieltä ravisuttavan kokemuksen pari kesää sitten kun kokeilin ensimmäistä ja viimeistä kertaa kannabista. Älytön dejavuu -kokemus. Oli kuin olisin jäänyt yhdelle aikavyöhykeelle ja sama tilanne tuli eteen uudestaan ja uudestaan. Ennen tilannetta tiesin mitä tuleman piti. Lopulta älysin että saan toiston loppumaan muutamalla itse tilannetta, sanomalla väliin jotain odottamatonta. Näin sain tilanteen rullaamaan ja aikavääristymän korjattua. Oli pelottavaa kyllä...
Kyllä nämä unihalvauskohtaukset tulevat ihan ilman alkoholia tms. aineita. En juo tätä nykyään kun max. pari siideriä yhtenä kertana viikossa joten tuskin siitä on kysymys. Mä luulen että mun aivot vaan on jotenki herkemmät stressille tms. koska sen olen huomannut että nää unihalvauskohtaukset lisääntyvät stressin ja väsymyksen johdosta, koska joskus voi mennä pitkiäkin jaksoja että nukun ihan rauhassa ja sitten on taas viikon jakso jolloin joka yö mulla on erinäisiä vieraita käymässä yöllä.. 
Näin pienenä enkelin. Myös äitini todisti samaa tilannetta, itse olin noin 5-6-vuotias.
Pikkuveljeni heräsi painajaiseen ja alkoi itkeä. Lähdin hakemaan äitiäni (nukuin veljen kanssa samassa huoneessa) ja eteisessä pysähdyin pelästyneenä. Eteisen pitkän käytävän päästä lähestyi vaalea, himmeästi hohtava hahmo, jolla oli ihan lyhyet tynkäjalat, joilla se ikään kuin leijaili eteenpäin. Huusin äidilleni, en uskaltanut liikkua pidemmälle. Äitini tuli luokseni ja pysähtyi myös tuijottamaan samaan suuntaan, ja samassa hän purskahti itkuun.
Äitini äiti oli kuollut edellisenä päivänä ja muutamaa päivää ennen kuolemaansa häneltä oli amputoitu jalat. Itse en tästä jalkojen puuttumisesta silloin tiennyt. Olin hirveän peloissani, mutta äitini itki helpotuksesta, "mummo tuli hyvästelemään", hän kuiskasi minulle. Hahmo lähestyi hetken ja haihtui sitten ilmaan.
Veljeni näki myös samanlaisen vaalean hahmon kun tuttavaperheemme poika kuoli onnettomuudessa. Veljeni oli tämän pojan pikkuveljen hyvä kaveri ja näki myös isompaa poikaa usein. Tämän kuolemaa seuraavana yönä veljeni (silloin n. 10 v)kertoi nähneensä hahmon leijailevan katonrajassa. Hahmo oli hyväntahtoisen oloinen ja veljeni tiesi heti kenestä oli kyse. Tämän jälkeen hänen olonsa helpottui paljon ja hän pystyi hyväksymään kaverin kuoleman.
Pikkuveljeni heräsi painajaiseen ja alkoi itkeä. Lähdin hakemaan äitiäni (nukuin veljen kanssa samassa huoneessa) ja eteisessä pysähdyin pelästyneenä. Eteisen pitkän käytävän päästä lähestyi vaalea, himmeästi hohtava hahmo, jolla oli ihan lyhyet tynkäjalat, joilla se ikään kuin leijaili eteenpäin. Huusin äidilleni, en uskaltanut liikkua pidemmälle. Äitini tuli luokseni ja pysähtyi myös tuijottamaan samaan suuntaan, ja samassa hän purskahti itkuun.
Äitini äiti oli kuollut edellisenä päivänä ja muutamaa päivää ennen kuolemaansa häneltä oli amputoitu jalat. Itse en tästä jalkojen puuttumisesta silloin tiennyt. Olin hirveän peloissani, mutta äitini itki helpotuksesta, "mummo tuli hyvästelemään", hän kuiskasi minulle. Hahmo lähestyi hetken ja haihtui sitten ilmaan.
Veljeni näki myös samanlaisen vaalean hahmon kun tuttavaperheemme poika kuoli onnettomuudessa. Veljeni oli tämän pojan pikkuveljen hyvä kaveri ja näki myös isompaa poikaa usein. Tämän kuolemaa seuraavana yönä veljeni (silloin n. 10 v)kertoi nähneensä hahmon leijailevan katonrajassa. Hahmo oli hyväntahtoisen oloinen ja veljeni tiesi heti kenestä oli kyse. Tämän jälkeen hänen olonsa helpottui paljon ja hän pystyi hyväksymään kaverin kuoleman.
Jumala rankaisee meitä siitä, mitä emme osaa kuvitella.
-- Stephen King (Tapahtumapaikkana Duma Key)
-- Stephen King (Tapahtumapaikkana Duma Key)
-
kid
En tiedä, onko tää nyt niin yliluonnollista, mutta silloin Naantalin turmayönä näin unta, jossa multa putos hurjasti hampaita... Muistaakseni sanoin siinä unessa, että "8 hammasta", mutta en oo määrästä varma. Se tietenkin, että Naantalin uhreista kukaan ei ollut mulle läheisiä, viittaa vähän siihen, ettei mitään yhteyttä uneen olisi.
Niin siis jos joku ei tiennyt niin hampaiden menettäminen unessa yleensä viittaa jonkun tutun/läheisen kuolemaan.
Niin siis jos joku ei tiennyt niin hampaiden menettäminen unessa yleensä viittaa jonkun tutun/läheisen kuolemaan.
^Oh no!
Juuri edellisyönä näin unta jossa yksi hammas lähti irti ja muutkin alkoivat murentua.
Juuri edellisyönä näin unta jossa yksi hammas lähti irti ja muutkin alkoivat murentua.
-
BlackFriday
- Poliisikoira Rex
^^ No niin... Sitähän se tiesi että mulla just lohkesi hammas kaljapulloa avatessa
Älä enää kattele tollasia unia 
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
-
kid
Anile, jepjep... Mullakin murentu se yks hammas siinä unessa semmoiseks ristikkomaiseks. Hyi että se uni häiritti mua koko seuraavan päivän, ihan vaan sen takia et se oli niin ällö 
Pakko kertoa tapahtumasta joka tapahtui v 2001 elokuussa jolloin paras ystäväni kuoli mahasyöpään. Kuljimme usein yhdessä metsällä ja metsästys oli hänelle kaikkikaikessa. No....noin viikko hänen kuolemansa jälkeen lähin aamulla kyyhkyjahtiin,asettelin houkutuskuvat pellolle ja menin piiloon odottelemaan lintuja saapuvaksi. Aamu oli hiljainen,ei pienintäkään ääntä mistään koska pikkulinnutkaan ei vielä ollut aloittanut laulamistaan. Siinä parasta ystävääni muistellessa taisin ääneen sanoa että "tervetuloa metsälle,seura kelpaisi". Alkoi kuulua voimistuvaa ääntä....niinkuin joku liitäisi oikein kovaa matalalla. Tämä piilopaikkani oli keskellä viljapeltoja josta näkyväisyyttä oli satoja metrejä joka suuntaan mutta mitään en nähnyt vaikka joka suuntaan katselin. Lopulta ääni oli niin lähellä että olin varma että joku törmää minuun justiinsa ja heittäydyin reppujakkaralta maahan. Ääni loppui kuin seinään. Täytyy myöntää että maasta noustuani hieman pelotti koska luonnollista syytä tähän ääneen en ole keksinyt. Koskaan ennen enkä tämän jälkeen ole mitään "yliluonnollista" kokenut. Ensin minä ajattelin että kuulin omiani,olinhan juuri menettänyt parhaan kaverini mutta nyt voin sanoa että totisinta totta se oli. En ole kenellekkään tästä ennen kertonut,tein silloin päätöksen että jos tämän tapahtuman jälkeen vielä 10 vuoden jälkeen olen samaa mieltä niin kerron tästä lähimmilleni,siitä on nyt reilut 8 vuotta.
Mulla oli pari opiskelijakaveria samassa asunnossa ja toinen oli varsinainen olutjuoppo aamusta iltaan.Ailar kirjoitti:Noista hämähäkeistä putkahti mieleeni, että tulevatko nuo TinTin sinulle alkoholin vaikutuksen alaisena?![]()
Kun tenttikausi läheni, hän keskittyi opiskeluun ja lopetti hetkeksi kaljankittauksen sillä seurauksella, että herätti huudoillaan keskellä yötä meidät muut: näki karvaisien käsien tulevan seinistä kohti ja hämähäkkejä joka puolella. Molemmat ovat nyt kuolleet, ainakin tuo mainittu liikaan dokaamiseen.
Siinä vaiheessa, kun tälläisiä harhoja alkaa tulla, on viisainta lopettaa dokaaminen pysyvästi.
Re:
Meillehän on sattunut melkein sama...metallikukko kirjoitti:Omalle kohdalle on sattunut pari juttua joista molemmille todistajia.
Ensimäinen sattui kersana kavereitten kanssa ,kun näimme meille johtavalla metsätiellä edellämme kulkevan hahmon, joka noin 50 metrin päähän päästyämme loikkasi metsään ja katosi sen siliän tien .
Metsä oli nuorta peltoon istutettua männikköä , jossa näkyvyyttä oli varmaan 100 metriä joka suuntaan joten kulkijan piiloutuminen on melko epätodennäköistä.
Vähän vanhempana sain sitten kuulla että muutkin kyläläiset olivat nähneet oudon kulkijan jo kymmeniä vuosia meitä ennen.
Oltiin n.5v sitten talvella kaverin kanssa kävelyllä tommosessa ulkoilu-puistossa "huonolla" kaupunki alueella. Oltiin nuoria likkoja ja oli pimeetä joten oltiin vähän varuillamme koko ajan. Sitten nähtiin että joku nuorehko kundi kävelee meitä vastaan aika kaukana vielä, joten siinä mietittiin että toivottavasti on vaan joku normi-ihminen ja sovittiin että yritetään vaikka pysytellä ihan toisessa reunassa tietä jos se on kännissä tms. Sitte nähtiin ku se vastaan tulija yht'äkkiä ryntäs mettään. Ihmeteltiin sitä ja ajateltiin et nyt ainakin ollaan varovaisia et jos se vaikka käy meiän kimppuun sieltä mettästä. Mut ei. Siitä ei ollu jälkeäkään... Ei siis jalanjälkiä lumessa, ei mitään. Ihan ku se ei ois koskaan siinä ollukaan. Metässä ei näkyny ketään. Oli talvi ja lunta reippaasti joten näkyvyys oli hyvä kun puissa ei ollu lehtiä ja lumi toi hyvin valoa maastoon.
Sitte häivyttiin kiireen vilkkaa himaan ja vasta sitte rupes puistattamaan. Nuorina likkoina ei siihen viereen haluttu jäädä ihmettelemään sitä sen kummemmin.... Vasta himassa tajuttiin että se ihan oikeesti katos ihan jäljettömiin se tyyppi. Ja molemmat kuitenki nähtiin se ja tehtiin jo suunnitelmakin sen varalla että jos se käy kimppuun tms.....
All this talk about equality. The only thing people really have in common is that they are all going to die.
-Bob Dylan-
-Bob Dylan-
Ei kyllä tule mieleen mitään itselle tapahtunutta. No, nuorena porukalla pelattiin spiritismiä kotitekoisella ouija-laudalla. Kysymyksiimme vastattiin ja ihmettelin silloin kovasti ja taisin pelästyäkin, sillä en keksinyt, miten kukaan olisi voinut sitä lasia, jonka päällä sormemme kevyesti olivat, siirrellä. En myöskään oikein uskonut, että kukaan meistä olisi semmoista fuskua halunnutkaan tehdä. Nyt vanhempana arvelen, että näin on kuitenkin täytynyt olla tai joku muu luonnollinen selitys tapahtumalle on.
Mieheni näkee kyllä merkillisiä unia, joiden merkitys paljastuu vasta myöhemmin. Ne on oikeesti aika uskottavia.
Vaikka en mitään kummempaa olekaan kokenut, olen silti täysin avoin tässä asiassa ja aihe kaikenkaikkiaan on äärimmäisen kiinnostava, varsinkin kummitukset. Mitkään liikkuvat valopisteet ei riitä vakuuttamaan kuitenkaan. Pelkään kummituksia, pimeätä enkä ikipäivänä uskaltaisi mennä esim hautausmaalle yöllä...tai yöpyä talossa, jossa sanotaan kummittelevan...
Mieheni näkee kyllä merkillisiä unia, joiden merkitys paljastuu vasta myöhemmin. Ne on oikeesti aika uskottavia.
Vaikka en mitään kummempaa olekaan kokenut, olen silti täysin avoin tässä asiassa ja aihe kaikenkaikkiaan on äärimmäisen kiinnostava, varsinkin kummitukset. Mitkään liikkuvat valopisteet ei riitä vakuuttamaan kuitenkaan. Pelkään kummituksia, pimeätä enkä ikipäivänä uskaltaisi mennä esim hautausmaalle yöllä...tai yöpyä talossa, jossa sanotaan kummittelevan...
-
SalemWitchTrial
- Aloitteleva Besserwisser
Minulla on taipumus ajatella jotakin ehkä etäisesti tuntemaani tai ehkä kerran elämässäni tapaamaani ihmistä suunnilleen sinä aikana kun he ovat lähteneet tästä maailmasta. Jälkeenpäin kun kuulen uutisen kuolemasta, muistan ajatelleeni sitä itselleni etäistä ihmistä juuri niihin aikoihin kun tämä oli kuollut.
Tätä on tapahtunut minulle useasti eikä se enää yllätä niinkuin nuorempana.
Deja-vu kokemuksia minulla on useita. Olen nähnyt unessa useasti ennalta aivan arkipäiväisen tapahtuman ja sen tapahtuessa uni muistuu mieleeni.
Tätä on tapahtunut minulle useasti eikä se enää yllätä niinkuin nuorempana.
Deja-vu kokemuksia minulla on useita. Olen nähnyt unessa useasti ennalta aivan arkipäiväisen tapahtuman ja sen tapahtuessa uni muistuu mieleeni.
Kivekseni nousee niskoihin kun sekoan rautatiekiskoihin.
Nyt kun noista hämähäkkinäyistä täällä puhuttu niin tarvitsee kyllä tuoda omat kokemukseni esille.
Ensinnäkään en ole alkoholisti, eikä mulla ole koskaan ollut mitää ongelmia kyseisen aineen kanssa
En ole myöskään koskaan edes kokeillut huumeita. Niin kauan kuin muistan, olen aina välillä herännyt näihin hämähäkkinäkyihin. Pelkään hämähäkkejä ihan fobian tasolla ja unissakävelyä ja muuta sellaista olen harrastanut koko pienen ikäni.
Eli useasti herään siihe, että nään ihan selvästi kun mun sänky on täynny hämähäkkejä. En oikein tiedä olenko silloin hereillä vai unessa. Oon alkanut epäillä, että nukun silmät auki. Aikaisemmin kun pienenä olin paljon öitä mummolassa niin mummo kertoi aina kuinka usein istuin öisin silmät auki sängyssä. Itse en aamuisin muistanut mitään. Takaisin hämppyihin... Eli nähtyäni nämä elukat sängyssäni menen ihan paniikkiin ja yritän aina heitellä niiden päälle peittoja tai sitten vain juoksen shokissa pois. Joskus tajuan itsekin nähneeni vain unta, mutta yleensä mulle saa aika kauankin vakuutella, ettei sängyssäni ole oikeasti mitään.
Mutta no itse en näitä mieltäisi kyllä mitenkään yliluonnolliseksi
eli sori vähän OT 
Ensinnäkään en ole alkoholisti, eikä mulla ole koskaan ollut mitää ongelmia kyseisen aineen kanssa
Eli useasti herään siihe, että nään ihan selvästi kun mun sänky on täynny hämähäkkejä. En oikein tiedä olenko silloin hereillä vai unessa. Oon alkanut epäillä, että nukun silmät auki. Aikaisemmin kun pienenä olin paljon öitä mummolassa niin mummo kertoi aina kuinka usein istuin öisin silmät auki sängyssä. Itse en aamuisin muistanut mitään. Takaisin hämppyihin... Eli nähtyäni nämä elukat sängyssäni menen ihan paniikkiin ja yritän aina heitellä niiden päälle peittoja tai sitten vain juoksen shokissa pois. Joskus tajuan itsekin nähneeni vain unta, mutta yleensä mulle saa aika kauankin vakuutella, ettei sängyssäni ole oikeasti mitään.
Mutta no itse en näitä mieltäisi kyllä mitenkään yliluonnolliseksi
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.