ABC kirjoitti:...mutta kyllä se usein osviittaa antaa. Ainakin niissä tapauksissa joissa ihminen on solminut suhteen jonkun kanssa, joka ei ulkonäöllisesti vastaa hänen ihannekumppaniaan, vaan puoliso on ihan eri tyyppiä. Näitä on itse asiassa aika paljon, koska kysynnän ja tarjonnan lait pelaavat.
Mielestäni se on ok, jos mies vilkuilee muita naisia tai uskaltaa jopa sanoa, että onpas viehättävä nainen tuolla. Enemmän ottaa päähän sellaiset (oma mieheni mukaanlukien) joka on aina olevinaan passiivinen muille naisille ja vähättelee tai on jopa huomaamatta, jos vastassa on erityisen kaunis nainen.
Luulen, että tällaiset miehet ovat pahimpia, edessäpäin niin kunnollista, että oma pikkuvaimo on vaan niin upea ja mahtava, mutta muissa ei ole katselemista. Miehelläni on kuitenkin edellisessä liitossa aika pitkä lista naisseikkailuja ja pettämisiä, pistää miettimään, miksi ne nyt olisivat loppuneet kuin seinään.
ABC kirjoitti:Kyllä, mutten silti tunne yhtään ihmistä jota tuo vilkuilu ei yhtään loukkaisi. Asiasta vitsaillaan, koska se on kuin kuolema tai vakava sairaus, se vituttaa ja pelottaa, mutta sille ei voi mitään.
Niinkuin ed. mainitsin, parempi olisi, jos avoimesti vilkuilisi, kuin että tekee sitten selän takana jo paljon muutakin.
ABC kirjoitti:Puolison vilkuilun suhteen asetelma ei valitettavasti ole tasa-arvoinen naisen ja miehen kesken. Nainen vanhenee fyysisesti nopeammin kuin mies, johtuen hormonaalisista seikoista. Ei ihme, että naiset mättävät vaihdevuosien jälkeen hormoneja rintasyöpäriskistä piittaamatta. Mies säilyttää luonnostaan lisääntymiskykynsä kuolemaan asti.
Silmä sanoo kyllä ihan muuta. Mielestäni miehet vanhenevat paljon nopeammin kuin naiset. Tosin jokin tutkimus voi olla kanssani eri mieltä.
Vaikka mies säilyttäisikin lisääntymiskykynsä kuolemaan asti, kuin moni nainen enää 50+ miettisi lisääntymistä? Ja Miehillä ikävä kyllä siinä iässä alkaa nämä potenssiongelmatkin olemaan arkipäivää, puhumattakaan sydän/verisuonisairauksista ja muista tällaisista.
ABC kirjoitti:Sylvi Kekkonen aikanaan ilmaisi asian näin: "Naisen on kuoltava kahdesti; ensimmäisen kerran silloin, kun hän ei enää ole miehelleen nainen." Urho Kekkosella olikin suhteita sinne sun tänne, esimerkiksi 23 vuotta kestänyt suhde 25 vuotta nuoremman Anita Hallaman kanssa.
Pitkien parisuhteiden salaisuudet ovat oman kokemukseni mukaan seuraavat: ymmärrys, että toista ei voi muuttaa, eikä itseään kannata muokata toisen takia; tottumuksen voima; sekä ulkoiset seikat kuten talous ja yhteiset lapset. Kumppanuus on, kuten aiemmin esitin, tärkeämpää naisille, noin keskimäärin. Miehille tärkeä seikka on säännöllinen seksielämä.
Tunnen lähipiirissä ainakin yhden tällaisen pariskunnan. Ystäväni (nainen) ummistaa silmänsä kaikelta, mitä mies puuhastelee työmatkoillaan. Eräissä partyissa mies oli koko ajan hiplaamassa, milloin minua tai muita ja avoimesti yritti jopa suudella.
Ystäväni naurahti vaan ja totesi, että meidän mies on niin huumorintajuinen, heh heh ja samalla hän mökötti pöydässä, mutta suu puhui muuta. Illan päätteeksi hän totesi vielä miehelleen, että: "tämän takia mä kulta rakastan sua niin paljon, kun me ymmärretään toisiamme niin paljon!" Hassua tässä on vielä se, että pariskunta on ollut kimpassa jo 16 vuotta, mutta ovat 31 ja 35 vuotiaat. Ja nainen on siis vanhempi.
Ilmeisesti ystävälleni se kumppanuus on todella tärkeää, sillä hän ei halua nähdä eikä kuulla miehensä tempauksista mitään negatiivista. Tässähän voisi siis jo ajatella, että vaimo todellakin haluaa miellyttää ja tohtorin lista naisen miellyttämisestä saa aivan uuden merkityksen?
ABC kirjoitti: Mutta suhteen päättämiseen tarvitaan vain yksi pettämistapahtuma. Eli periaatteessa yksi pissis/adonis ehtii vuodessa rikkoa vaikka 365 avioliittoa.

Ei sillä, että kukaan varmaan sellaista määrätietoisesti haluaisi yrittää. Toisten suhteisiin väliin menevät usein testaavat omaa viehätysvoimaansa, ja moni hyvä ulkonäön omaava ihminen tekee mahdollisimman paljon kaatoja, joko huonon itsetunnon takia, tai nauttiakseen elämästä.
Kun se vaan on niin, että kaikki avioliitot eivät kaadu edes siihen pettämiseen. Tietysti, jos mies on totaalisen kyllästynyt avioelämäänsä, niin kyllä kai se liitto siitä sitten lähtee murenemaan, varsinkin jos on jo valmiina tämä sorja uusi tyttönen. Usein ukkomiehet eivät kuitenkaan halua irrottautua siitä tutusta ja turvallisesta, mutta mielellään pitäisivät vaikka hoidon siinä sivussa. Sehän on sitten sitä kumppanuutta parhaimmillaan, katseleeko vaimo menoa vai ei?
ABC kirjoitti:Ongelma on siinä, että kaikissa suhteissa on ongelmia, vieläpä melkein koko ajan. Toisinaan ne ovat pieniä, toisinaan isoja.
Ehkä näin. Koko elämä on ongelmaa, joskus menee hyvin joskus ei.
Clyde kirjoitti:Äitini totesi minulle joskus, kun olin vielä teini ja ensimmäinen suhteeni meni poikki, "älä mieti sitä tappiona vaan kokemuksena". Ihan totta, en edes siitä huonoimmasta suhteesta erottuani miettinyt niin, että harmittaa tuhlatut kaksi vuotta. Vaan nytpä minulla on kokemusta sellaisista ihmisistä ja sellaisesta suhteesta. Jokaisessa suhteessa ja jokaisessa erossa ihmisen tulisi kasvaa ihmisenä, kokemuksista. Eikä jäädä surkuttelemaan ja haluamaan suhdetta, yleensä jopa samanlaista. Jos jatkossa päädyn samanlaiseen, tiedän mitä kannattaa tehdä

Sinulla on viisas äiti.
Joskus ajattelin itsekin, että tulipas tuhlattua kahdeksan vuotta täysin tyhjäpäähän, mutta eihän se niin ollutkaan, oppia ikä kaikki.