Tuleeko minfolaisille ALIBI tilattuna

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
John Doe
Christopher Lorenzo

Re: Tuleeko minfolaisille ALIBI tilattuna

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Meikäläinen ei enää nykyään tilaa Alibia,irtonumeron saatan ostaa kyllä....niin ja hyllystä löytyy 33kpl PPKita,elikkä muutama uudemmasta päästä puuttuu. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Ei tule, eikä tule koskaan tulemaankaan. Kun aikanaan sen kannessa oli kuvia erään läheisen palaneista ruumiinosista, ja kauppareissu meni itkuksi, päätin, etten lehteä koskaan osta. Mautonta, tunteetonta ja makaaberia, kerrassaan!
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kyllä, mutta saman periaatteen mukaan mm. iltapäivälehtien tulisi siistiä lööppejään. Eräs omaisensa onnettomuudessa menettänyt henkilö kertoi joskus, kuinka vaikea oli mennä kauppaan, kun kaikki etusivut kirkuivat sanoin ja kuvin tapahtunutta. Minnekään ei päässyt karkuun. Voisi ajatella, ettei etusivulle tulisi laittaa niitä raflaavimpia kuvia (joita ei kylli näy Alibissa nykyisin muutenkaan. Kukas se hyvin muotoilikaan: kuvissa on nykyisin pääsääntöisesti tiiliseiniä ja avoimia poliisiauton takaovia :D ). Sisältöähän pystyy sitten itse välttelemään.

Tässä muuten muutama vanhempi aihetta sivuava ketju:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=16&t=1737
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=10&t=753
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=10&t=2087
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=10&t=1125
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=10&t=1028
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Ei tule enkä ole koskaan edes ostanut.
Rumannäköinen lehti ja kuvatkin rumia (niin tietysti on aiheetkin mutta tarviiko ne saada näyttämään NOIN oksettavilta?) :lol:
Totuus
karramurmur
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja karramurmur »

Eihän tässä nykypäivän lehdessä enään oo rumia kuvia,ellet sitten tarkoita kuvissa esiintyviä rumia miehiä.Toista se oli ennen "hyvään" aikaan.
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Mikäs tuo PK on? En omista niitä.
Alibia en ole koskaan tilannut ja jatkossa tuskin ostan irtonumeroitakaan. Se mielenkiinto mitä lehteä kohtaan joskus tunsin, on kuivunut.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Kyllikki S kirjoitti:Ei tule enkä ole koskaan edes ostanut.
Rumannäköinen lehti ja kuvatkin rumia (niin tietysti on aiheetkin mutta tarviiko ne saada näyttämään NOIN oksettavilta?) :lol:
Mä oon kans varmaan varsinainen kermap***e, koska Alibin ja Seiskan tyyliset lehdet saavat aina kädet tuntumaan likaisilta lukemisen jälkeen. En tilaa Alibia, kerran olen ostanut, kun oli itseäni kiinnostava aihe. Kirjoja ostan aniharvoin, koska hyllytilani on ajat sitten loppunut, hyllyssä on kirjoja kahdessa rivissä (takana ja edessä).

Jonkun verran olen aikanaan lukenut aitoja rikosraportteja, puolipakon vuoksi ja vähän kiinnostuksenkin.
karramurmur
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja karramurmur »

PK on Poliisi Kertoo kirja.Vuosittain ilmestyvä poliisien urheiluliittoa tukeva kirja.Ennen PPK nykyään vai PK.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Levikki 39 133 kpl (LT 2008) Lukijoita 183 000 (KMT Lukija 2008)

Keitä ne tilaajat sitten on?
Kuka sitä lukee ja missä?

Onko niin, että vain ne ''naapurin yliuteliaat tätit'' tilaa Alibia?
Onko niitä tätejä muka Suomessa vain alle 1%? Ehkäpä.... :shock: ,,,,ei uskoisi.. :?
Ja keitä on ne 140.000 muuta? Sukulaisia?

Eiiiii.,,...,,. :shock: :shock: :twisted: :roll: ..minfolaisia, jotka aamulla jonottaa ilmestymispäivänä kaupan oven takana.

:lol: :lol: :lol: :lol: m :lol: mutta kukaan melkein ei myönnä! :oops:
Nuotio & Äreät Tiput
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Minä mietin myös, kuinka usein on tullut referointeja tehtyä Alibeista. Pitää vissiin lopettaa tällainen harrastus. :mrgreen: Jos Alibi on todellakin niin paska lehti kuin täällä annetaan ymmärtää, täytyyhän noiden lainaustenkin sitten olla paskoja!

Kylli mainitsikin, että joku jo aikanaan valitti Alibin kuvista. Se olin minä! Alibissa ei todellakaan ole mitään raakoja kuvia, vaan kuvaaja keskittyy lähinnä kaivamaan arkistosta vanhan poliisimaijan tai oikeustalon tiiliseinän kuvan.

Tosin se on myönnettävä, että vanhat Alibit olivat parempia. Alibeista saisi jättää pois toimittajan jeesustelut ja kertoa rikosjutut loogisesti alusta loppuun. Näin ei tapahdu, vaan toimittaja aloittaa yleensä oikeudenkäynnistä tai itse tapahtumasta, jonka jälkeen siirrytään vasta tapahtumiin, jotka ovat johtaneet rikokseen.
Esimerkkinä tästä on eräs juttu, josta piti tehdä alustus (mustasukkaisuusdraama). Ei perhana, olen nyt lukenut jutun jo ainakin kolme kertaa ja luovutin. En saa mitään tolkkua, missä järjestyksessä tapahtumat ovat edenneet. Ensimmäisen lukemisen jälkeen en edes ollut selvillä, kuka surman teki. :mrgreen:
Joten Alibin toimittajat huom! Hieman selvyyttä ja loogisuutta juttuihin!
oolu
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja oolu »

Ei tule Alibia, ostan joskus erittäin harvoin irtonumeron, Ailarin(ko?) tyyliin "karkkipäivänä" vain.
Yksi ppk-kirja löytyy, viime vuoden joululahja samalta kaverilta, jolta yleensä saan alibin kun hän ensin lukee sen ;)
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Ei tule Alibia. Jos se lehti olisi vielä sellainen kuin 80-luvun alussa, luultavasti tulisikin. Sitä tunnelmaa ei ole enää uudessa Alibissa. Joskus isäni ostaa ja kierrätämme sen sitten "suvussa".
Nothing is quite what it seems
Jansku
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Ei tule Alibia tännekään, ei ole koskaan tullut ja yhtään PK-kirjaa ei löydy hyllystä (muutama muu rikosaiheinen kirja sen sijaan löytyy). Muutaman kerran olen ostanut Alibin ja joskus selaan sitä kaupassa. Olen siis ihan oikeasti Alibin satunnaislukija.
zatulee
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja zatulee »

Tilasin tämän vuoden puolella Alibin määräajaksi. Olisko se nyt ollu et parilla kympillä sai kuus numeroo tai jotain, ja kaupan päälle kirja "Suomen kohutuimmat rikokset" (tai tunnetuimmat, en nyt muista tarkkaan). Mut kumminki, KIRJA MY ASS! Se kirja nimittäin osoittautui valittujen palojen kaltaiseksi vihkoseksi. Taas vedettiin huulesta tyhmää kuluttajaa :|
Ja se lehti...olin aika pettynyt et eipä se nyt sen kummoisempi ollut. Joskus oon ostanu irtonumeron ku on ollu juttua kadonneista ja ne numerot oon pitäny tallella. Mut se "kirja" ja muut numerot niin vessalukemiseksi meni.

Et ei enää Alibin tilausta tähän huusholliin, vaikka uusintatilausta puhelimitse tarjottiin jakson lopussa ja taas olis saanu "kirjan" kaupan päälle...
-Tuuli käy heidän ylitseen...
Canaris
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Canaris »

Ei tule Alibia. Joskus olen posket punoittaen ostanut irtonumeron. 8)
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Vastaa Viestiin