rosamarine kirjoitti:
Tiedän, että olet ateisti ja se ihmetyttää niin helvetisti, että mikä ihme sua kiinnostaa uskonnossa niin paljon, kun et itse sitä edes tunnusta?
Jos olisit oikea ateisti, niin tuskinpa olisi tarvetta kiistellä uskonasioista keskustelupalstoilla? Sunhan pitäisi olla täysin tämän keskustelun ulkopuolella? Vai onko siitä puhe, mistä puute?
Mä en käsitä muutenkaan näitä ihme wannabe ateisteja, ketkä toitottaa joka helvetin torvessa että eivät usko mihinkään, eikö se pitäisi olla silloin sillä nakki? Mitä nämä keskustelut yleensäkään kuuluu niille, ketkä eivät tunnusta muuta kuin oman itsensä olemassaolon? Piste.
Uskonto vaikuttaa ateistienkin elämään, koska uskontojen nimissä pyritään esimerkiksi rajoittamaan mm. sananvapautta. Se, että on ateisti ei tarkoita, että lakkaa välittämästä maailman tapahtumista, pikemminkin päinvastoin sillä vapauksien menetys tässä elämässä (ainoassa elämässä) on pahin mitä voi tapahtua.
Itse ateistina ja liberaalina pidän tärkeinä arvoja kuten yksilönvapautta, tasa-arvoa ja sananvapautta. Nämä on mielestäni maailman tärkeimpiä asioita ja uskonnot sekä niiden kannattajat suhtautuvat näihin arvoihin välinpitämättömästi.