Kysy mitä vaan ylläpidolta
-
rosamarine
- Adrian Monk
Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.
Noniin, eikun cluedo - iltaa pystyyn! Onko ylläpidolla haluja osallistua minfon omaan cluedoiltaan? kuka mahtaa olla murhaaja?
No, hovimestari tietenkin, ruottalainen sellainen.
No, hovimestari tietenkin, ruottalainen sellainen.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ahaa. Ja minäkin vain hämmästelin tässä ketjussa ettei saisi postaa pelkällä alkuperäiskielellä.
Tottakai kaikki suomentelee varmasti aina kun jaksaa ja ehtii. Kyse lienee monen osalta tässä ''sodassa'' siitä, että ei ihan 100% ollut jyvällä mistä oikein oli kyse.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että nyt esim tuossa naapurimaan jutussa on ihan mielenkiintoista säilyttää alkuperäisuutisointi, koska se todennäköisesti tuollaisen tunaroinnin seurauksena katoaa aika pian. Tai varsinkin sitten, jos tämä juttu jaksaakin pysyä avoimena pitkään.
Ja toisinaan, oikein hektisissä ketjuissa käy niin, että kun alat käännellä, on tuoreempi juttu jo tarjolla.
Tottakai kaikki suomentelee varmasti aina kun jaksaa ja ehtii. Kyse lienee monen osalta tässä ''sodassa'' siitä, että ei ihan 100% ollut jyvällä mistä oikein oli kyse.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että nyt esim tuossa naapurimaan jutussa on ihan mielenkiintoista säilyttää alkuperäisuutisointi, koska se todennäköisesti tuollaisen tunaroinnin seurauksena katoaa aika pian. Tai varsinkin sitten, jos tämä juttu jaksaakin pysyä avoimena pitkään.
Ja toisinaan, oikein hektisissä ketjuissa käy niin, että kun alat käännellä, on tuoreempi juttu jo tarjolla.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Munsta tuntuu että oli:MissHolmes kirjoitti:Ahaa. Ja minäkin vain hämmästelin tässä ketjussa ettei saisi postaa pelkällä alkuperäiskielellä.
John Doe kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tää Ruotsin poliisin tiedote asiasta....enkä viitsi kääntää.![]()
Siinäpä se onkin.Joillekin kun tuntuu olevan meriitti se pastetettujen uutisten määrä, sitten tuleeMissHolmes kirjoitti:Ja toisinaan, oikein hektisissä ketjuissa käy niin, että kun alat käännellä, on tuoreempi juttu jo tarjolla.
tuplapostauksia, ja avauksia.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
-
MissHolmes
- Ben Matlock
John Doe kirjoitti:Onko jossain mainittu,ettei ruotsinkieltä saa käyttää sivulla ilman käännöstä??Eiköhän kuitenkin ole niin,että tuokin kieli kuuluu tähän palstaan,vai rupeaako joku taho maksamaan palkkaa siitä,että käännän kaikki "ajankohtaiset" Ruotsista-Suomeksi kakskielisessä maassa????Tää on kuitenkin tietääkseni kakskielinen maa,eikä mua kiinnosta,kuka on lintsannu ruotsin tunnilta!!VASTATKAA ja mieluummin EILEN!!
Esim. minä tyhmä aloitin lukemisen tästä ja luulin, että TÄMÄ oli se alku.
Nuotio & Äreät Tiput
-
rosamarine
- Adrian Monk
Miss Holmes ei se mitään. Minäkin hyppäsin mukaan liian myöhään, mutta sainkin sen verran pyyhkeitä privaani, että hieman ihmetyttää. Koska en edelleenkään ala periaatteesta ketään vasikoimaan, niin menkööt tämä episodi ihan John Doen kännin piikkiin. Jos on tosimies, niin varmaan joskus jokin selitys tällekin purkautumiselle löytyy?
Ja vielä, kukaan ei ole aliarvioinut koskaan John Doen ruotsinkielentaitoa, mm. teinidraamaketjussa John Doe antoi erinomaisia suomennoksia asiasta. onko se siis liikaa vaadittu, jos John Doe jatkossakin voisi vaikka referoida uutisen meille "tyhmille" ?
Ja tämänpäiväisestä käytöksestä kyllä odotan anteeksipyyntöä, koska sellainen haukkumisenmäärä loukkasi todella paljon.
ps. Pisteet Markjalle, hänellä olisi ollut syytäkin tulla itkemään mun privaan, mutta eipä ole näkynyt.
Ja vielä, kukaan ei ole aliarvioinut koskaan John Doen ruotsinkielentaitoa, mm. teinidraamaketjussa John Doe antoi erinomaisia suomennoksia asiasta. onko se siis liikaa vaadittu, jos John Doe jatkossakin voisi vaikka referoida uutisen meille "tyhmille" ?
Ja tämänpäiväisestä käytöksestä kyllä odotan anteeksipyyntöä, koska sellainen haukkumisenmäärä loukkasi todella paljon.
ps. Pisteet Markjalle, hänellä olisi ollut syytäkin tulla itkemään mun privaan, mutta eipä ole näkynyt.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
No oho, oho, olkoon nyt vaikka kuusikielinen maa, niin ei voi olettaa kaikkien osaavan ruotsia. Ja koska palsta itsessaan on suomenkielinen, niin oletamma kaikkien viestien olevan kaikkien luettavissa.John Doe kirjoitti:Onko jossain mainittu,ettei ruotsinkieltä saa käyttää sivulla ilman käännöstä??Eiköhän kuitenkin ole niin,että tuokin kieli kuuluu tähän palstaan,vai rupeaako joku taho maksamaan palkkaa siitä,että käännän kaikki "ajankohtaiset" Ruotsista-Suomeksi kakskielisessä maassa????Tää on kuitenkin tietääkseni kakskielinen maa,eikä mua kiinnosta,kuka on lintsannu ruotsin tunnilta!!VASTATKAA ja mieluummin EILEN!!
Ja sitten taas, os sinulla ei ole halua/valmiuksia suomentaa, niin jatapa vaikka postaamatta
Jos ei oikeasti jaksa nahda vaivaa EDES sen kantamisen kanssa niin ehka kannattaa antaa olla ihan kokonaan.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Kylli kirjoitti:osoitan seuraavan kysymkseni yp:lle: Miksi jätitte meidät?
...Ja koska olen jankuttava ja [turhia] toivova luonne toistan itseäni
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Tuosta Suomen-Ruotsin kielisyydestä sen verran että yhtälailla kuin on ruotsinkielisillä oikeus käyttää omaa kieltään niin on minulla myös oikeus käyttää omaa kieltäni,eikä kenelläkään ole oikeutta odottaa että osaisin sanaakaan ruotsia niin kuin en osaakkaan. 
Tunnustan (
), että osaan ruotsia, mutta olisi silti mukavaa, jos ulukomuankielisen tekstin palstalle pasteaa, niin samalla sitten kääntää sen tolokun immeisillekin...edes muutaman sanan referaattina.
Ei minulla muuta. Paitsi ylläpidolle terkkuja, että hommatkaahan joku kunnollinen ja innokas mode tai parikin palstalle, aika hulivilimenoa minunkin mielestäni täällä.
Ei minulla muuta. Paitsi ylläpidolle terkkuja, että hommatkaahan joku kunnollinen ja innokas mode tai parikin palstalle, aika hulivilimenoa minunkin mielestäni täällä.
No kylla nyt minusta on ihan oikeus ja kohtuus, etta jos palstan, olkoon nyt mika tahansa palsta, paaasiallinen kieli on suomenkieli, niin silloin kaikki postaukset on silla kielella.Skorpioni kirjoitti:Tuosta Suomen-Ruotsin kielisyydestä sen verran että yhtälailla kuin on ruotsinkielisillä oikeus käyttää omaa kieltään niin on minulla myös oikeus käyttää omaa kieltäni,eikä kenelläkään ole oikeutta odottaa että osaisin sanaakaan ruotsia niin kuin en osaakkaan.
Eri asia olis jos taalla olis joku "prata pa svenska"-osio, tai muu vastaava.
Eli ihan samaa mielta. Jos nyt pitaa jotain ruotsinkielista laittaa niin kaantaa edes referaatin verran.
Perkele!
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Komppaan edellisiä.Minusta on todella lapsellista vetää noin rajusti herneet nenään siitä että pyydetään hieman suomentamaan postaamiaan uutisia.
ja ylläpidolle toistaisin jälleen esittämäni kysymyksen johon en ole saanut vastausta:
Milloin haku toimii kunnolla?
Edellinen referointi,johon käytin aikaa muutaman tunnin,olikin jo palstalla,enkä löytänyt sitä haulla enkä Googlen avullakaan
Tuolla ois oottamassa parikymmentä vanhaa Alibia ja Rikospostia joista vois juttua tehdä jos tietäisi ettei tee turhaa työtä.
ja ylläpidolle toistaisin jälleen esittämäni kysymyksen johon en ole saanut vastausta:
Milloin haku toimii kunnolla?
Edellinen referointi,johon käytin aikaa muutaman tunnin,olikin jo palstalla,enkä löytänyt sitä haulla enkä Googlen avullakaan
Tuolla ois oottamassa parikymmentä vanhaa Alibia ja Rikospostia joista vois juttua tehdä jos tietäisi ettei tee turhaa työtä.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Yritin itsekin tuota palstan kielipolitiikkaa tiedustella tässä ketjussa sivulla 6, kun ihmettelin sitä miten paljon tänne oli laitettu englanninkielistä tekstiä ihan sellaisenaan. Suomi on toki kaksikielinen maa, mutta tämä palsta tuntuisi olevan suomenkielinen. Mutta jos sille tielle lähdetään että muillakin kielillä saa kirjoittaa, ilman että asialle on ylläpidon taholta tullut mitään sen tarkempaa yleistä ohjesääntöä, niin silloin asiat on kyllä tulkittava niin että kaikkien kielten käyttö on sallittua, jos vain viesti on muuten sääntöjen mukainen.John Doe kirjoitti:Onko jossain mainittu,ettei ruotsinkieltä saa käyttää sivulla ilman käännöstä??Eiköhän kuitenkin ole niin,että tuokin kieli kuuluu tähän palstaan,vai rupeaako joku taho maksamaan palkkaa siitä,että käännän kaikki "ajankohtaiset" Ruotsista-Suomeksi kakskielisessä maassa????Tää on kuitenkin tietääkseni kakskielinen maa,eikä mua kiinnosta,kuka on lintsannu ruotsin tunnilta!!VASTATKAA ja mieluummin EILEN!!
- Moderaattorit
- Moderaattori
Kärsivällisyyttä. Ylläpito pakertaa toimivamman konseptin eteen ja Raid palaa kohta lomiltaan. Murha.infossa ennen vuoden vaihdetta tapahtuu iloisia yllätyksiä.
Ne tietää, jotka tietää...
Olisipa jo JouluModeraattorit kirjoitti:Kärsivällisyyttä. Ylläpito pakertaa toimivamman konseptin eteen ja Raid palaa kohta lomiltaan. Murha.infossa ennen vuoden vaihdetta tapahtuu iloisia yllätyksiä.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Tarkoittaneeko se yllätys ennen vuodenvaihdetta, eli Jouluna sitä, että "Raid pukki" palaa ruotuun?
"Hou hou hooouuuh, kilisee kilisee kulkuset"?
Hyvää Joulua, eiku onneksi olkoon!
"Hou hou hooouuuh, kilisee kilisee kulkuset"?
Hyvää Joulua, eiku onneksi olkoon!