Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
rosamarine
Adrian Monk

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

maija turjukka kirjoitti:Mitä pelkäät juuri nyt?
Hmm...Viikonloppua ja sukulaisten rynnistämistä "isosti". ..

Olisitko valmis maksamaan minfoilusta? Ja jos olisit, maksaisitko siitä per/viesti vai kertamaksuna/vuosi?
Jos et missään nimessä maksaisi tästä mitään, niin miksi et?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Joo joo......hinnaks 10 egee/viesti ja tasan ei ois paikalla kun "tuttuja" ja kriminaaleja.Minfon taso on tällä hetkellä täys 0 ja asialle olisi syytä tehdä jotakin,jospa vaikka saatais nämä vanhat "kantavat" voimat palaamaan takas. (jokainen arvelkoon ihan itse ketä tarkoitan) Itse palaan taas "hiljaisuuteen",joten jatkakaa BBn Seiskan yms. paskan parissa ja ihan kaikilla "kielillä"!! :evil:
Sama kysymys seuraavalle!! :twisted:
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Voisihan tästä jonkun "jäsenmaksun" maksaa.

Jäisivätkö Ruåtsinkieliset uutiset/linkit postaamatta sivulle jos niistä veloitettaisi 10/zipale?
*kymppihän riittää* :twisted:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
rosamarine
Adrian Monk

John Doe kirjoitti:Joo joo......hinnaks 10 egee/viesti ja tasan ei ois paikalla kun "tuttuja" ja kriminaaleja.Minfon taso on tällä hetkellä täys 0 ja asialle olisi syytä tehdä jotakin,jospa vaikka saatais nämä vanhat "kantavat" voimat palaamaan takas. (jokainen arvelkoon ihan itse ketä tarkoitan) Itse palaan taas "hiljaisuuteen",joten jatkakaa BBn Seiskan yms. paskan parissa ja ihan kaikilla "kielillä"!! :evil:
Sama kysymys seuraavalle!! :twisted:
En ainakaan maksaisi per/viesti. Jos tulisi kuukausi/vuosimaksu, luulisin, että sekin kääntyisi pitemmän päälle foorumin kohtaloksi, sillä tämä foorumi on suhteellisen uusi ja pieni paikka ja jos maksua perittäisiin, pitäisi kapasiteetin myös olla suurempi ja monipuolisempi... JOLLOIN ... pääsemme siihen ikuiseen kiistanaiheeseen, kenelle foorumi on tarkoitettu, onnettomuuksille, rikoksille ja vieläpä minkälaisille rikoksille? Sillä foorumin nimi viittaa murhiin?

edit, Kyllä Damien, jäisivät 8)

Onko mielestäsi palstan tarkoitus ratkoa/keskustella/kopioida/kääntää uusia vai vanhoja rikoksia, jos molempia, minkälaiset rikokset ylittävät palsta-arvokkuuden?

Ps. John Doe, se onkin ihan mukavaa, että menet pienelle lomalle...pisteet sulle siitä.

pps. Sinänsä huvittavaa JD:n jatkuva vauhkoominen, joka on jo ylettynyt vanhojen kirjoittajien haikailuun ja itse on kuitenkin uusimpia palstan käyttäjiä, niin se nopeesti kotiutuu...
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Onko mielestäsi palstan tarkoitus ratkoa/keskustella/kopioida/kääntää uusia vai vanhoja rikoksia, jos molempia, minkälaiset rikokset ylittävät palsta-arvokkuuden?
Sekä vanhoja että uusia. Murhat ehdottomasti pääosassa, selvittämättömät tai jollain tavoin poikkeukselliset/arvoitukselliset murhat ykkösenä, mutta muutkin ok. Ei jyrkkää ja ehdotonta rajoittamista.

Sama, ajankohtaiselta tuntuva kysymys seuraavalle.
Nothing is quite what it seems
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Olen tylsä, olen sanasta sanaan samaa mieltä kuin Maybrick.

Tutkimusten mukaan lääkärilakon aikana kuolemantapaukset vähenevät. Mistä arvelet ilmiön johtuvan?
Every ship must sail a world.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Tutkimusten mukaan lääkärilakon aikana kuolemantapaukset vähenevät. Mistä arvelet ilmiön johtuvan?
Kun sairaat ja "sairaat" tietävät, että apua ei ehkä ole niin helposti saatavana, jäävät kotiin lepäilemään kaikessa rauhassa ja antavat luonnon parantaa. Boostaavat vielä itseään tietämättään, kun ei ole vaihtoehtoa. Elävät ehkä vähän tavallista terveellisemmin sen lakon ajan, jolloin juoppokompuroinnit puukkoihin vähenevät ja kun ei terveyskeskukseenkaan ole asiaa, ei voi liukastua kohtalokkaasti siinä tk:n oven ulkopuolella.

Hyvä kysymys, lisää tulkintoja otetaan vastaan, siis

Nothing is quite what it seems
Neiti Etsivä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Neiti Etsivä »

Mä kyllä veikkaisin, että johtuupi siitä, etteivät saa niitä arvauskeskustohtoreiden epäpäteviä diagnooseja ja vääriä lääkityksiä :shock:

Miksi ihmiset sairastettuaan esimerkiksi viikon samaa tautia, samalla oirekuvalla, päättävätkin sitten yksi ilta raahautua vaivansa kanssa ruuhkaisimpaan aikaan päivystykseen jonottamaan tuntikausiksi? Eikö olisi paljon fiksumpaa varata aika päivällä? :shock:
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Koska ihmiset ovat aamulla, hyvin levänneinä, optimistisia ja uskovat, että kyllä tämä kohta ohi menee mutta päivän kääntyessä illaksi väsymys alkaa painaa ja mielen valtaa "kuolen tähän paikkaan" -pessimismi.

Jatketaan lääkäriaiheisilla kysymyksillä.
Miksi puhelimessa aina sanotaan, että "jospa tulisit näyttämään sitä lääkärille"? Siinäkin tapauksessa, että kipeä ruumiinosani näyttää ihan täsmälleen samalta kuin ennenkin. Ja kyllä kai minä nyt itse tiedän paremmin miltä se normaalisti näyttää!
Miksi lääkärit aina haluavat nähdä potilaan?
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Anile kirjoitti: Jatketaan lääkäriaiheisilla kysymyksillä.
Miksi puhelimessa aina sanotaan, että "jospa tulisit näyttämään sitä lääkärille"? Siinäkin tapauksessa, että kipeä ruumiinosani näyttää ihan täsmälleen samalta kuin ennenkin. Ja kyllä kai minä nyt itse tiedän paremmin miltä se normaalisti näyttää!
Miksi lääkärit aina haluavat nähdä potilaan?
Täällä ei pääse enää nykyisin edes lääkärille vaan sanotaan että jos tulisit näyttämään sitä päivystävälle sairaanhoitajalle (jos yrität saada aikaa lääkärille) joka sitten arvioi onko lääkärin tarvetta :roll: vaikka olisit oireillut viikon saman asian takia.Lääkärille ei saa edes aikaa varattua esim. viikon päähän vaan kaikki ajat annetaan päivän mittaan päivystyspotilaille (jotka siis ensin tämä sairaanhoitaja on arvioinut).
Vastaus kysymykseen: Kaipa ne lääkärit haluaa sitten varmistaa ettei potilas valehtele oireistaan ja haluaa nähdä potilaan,ettei myöhemmin tule mitään hoitovirhekannetta.

edit. kysymyksen vaihto helpompaan
Mistä turmasta on tänään kulunut 15 vuotta?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Estonia upposi.

Muistatko googlettamatta kuinka suuren ihmismäärän em. onnettomuus vaati?

P.S. Päivän naurut: ajatteliko joku oikeasti että lääkärit pelkästään puhelimitse voisivat hoidella hommansa? Haloo: käteni on murtunut, mitä tehdä? -Ahaa, pidä kuukausi saikkua.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Helppo vastata tuohon Estonia-kysymykseen, koska eilen lukemani lehtiartikkeli veresti muistiani: 852 ihmistä menehtyi. R.I.P

Palataan lääkäriaiheeseen: Mitä tarkoittaa anamneesi?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Neiti Etsivä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Neiti Etsivä »

Anamneesi tarkoittaa esitietoja.
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Anamneesi on esitiedot eli juuri se potilaan kertomus, mitä hänelle on missäkin vaiheessa tapahtunut ja juuri se, jota ne lääkärit joka kerta kysyy, kun käy vastaanotolla.
Vaikka pirulauta olis 25 kertaa käynyt samasta vaivasta, aina aloitetaan tenttaaminen alusta, eikä lääkäri voi lukea niitä juttuja sieltä ruudultaan. :(
Kaikki vuosiluvut ja tapahtumat pitäis muistaa suunnilleen alkuräjähdyksestä alkaen!

Harrastaako kukaan muu perheenjäsenesi/tuttavasi murhainfoilua?
rosamarine
Adrian Monk

Ailar kirjoitti:Harrastaako kukaan muu perheenjäsenesi/tuttavasi murhainfoilua?
Hyvä kysymys. Ei harrasta muut ja itseasiassa olen yrittänyt pitää tätä minfoilua vähän vakan alla, eli ei oikein kukaan tiedä (tuttavat/kaverit), missä mä netissä ollessani hengailen.
Asumme miehen kanssa eri osoitteissa, niin sen vuoksi myös aika turvallisesti pääsee surffailemaan, ja tiedän, että hänellä on angsteja kaikkeen, mikä liittyy rikoksiin, Alibilehteen, murhasarjoihin... joten se mitä ei tiedä, ei satuta.

Jatketaan hyvällä: Harrastaako kukaan muu perheenjäsenesi/tuttavasi murhainfoilua?
Lukittu