Teoriassa, käytäntö on sitten niin ja näin. Kertokaa mulle ensin, MIKÄ tämä porukka (huom, samson, porukka) olisi ollut? Kukaan ei heitä ole nähnyt? Nisse ei heitä muista? Marjatta (edelleen, heh) ei heitä muista? -> Oliko kyseessä Marjatan poppoo?Samson kirjoitti:Eihän tuossa tuohon saakka ole mitään ihmeellistä, ihan normaalia arkikäytöstä. Miksi mies heittää veitsen vaimon kylkeen, vaikka vaimo leikkasi vain liian paksun viipaleen kurkkua (siis se kasvi) ? En voi ymmärtää, mikä tuossa niin ihmeellistä olisi, teoriassa täysin mahdollista.Loka kirjoitti:Perimmäiset syyt kiinnostaa, en vain keksi yhtään miksi joku nakkaisi Motskarin Teltan Päälle joka sisältää myös kaksi viatonta (?) naista. Miksei käy riveliin kiinni ja tappele? Miksei nakkaa tavaroilla? Miksei karju jos on vihainen?
Onnettomuusteoria
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
-
Pharaoh
- Martin Beck
Porukka vannoi, että mitään ei kerrota koskaan. Mutta yksi ja toinen on alkanut vuotaa juttuja. Huono omatunto?Loka kirjoitti: Kertokaa mulle ensin, MIKÄ tämä porukka (huom, samson, porukka) olisi ollut? Kukaan ei heitä ole nähnyt? Nisse ei heitä muista? Marjatta (edelleen, heh) ei heitä muista? -> Oliko kyseessä Marjatan poppoo?Moni seikka puhuu sen puolesta, että tekijöitä oli vain yksi. Mm. porukassa joku olisi aika varmasti laulanut, porukka oltaisiin nähty/kuultu, porukassa ei päätetä tappaa veitsen iskuin yhtäkkiä-> joku olisi sanonut että ei tule kuuloonkaan (ts. mikä prosentti on mahdollinen, jossa useamman hlön porukassa on sosiopaatteja joita ei kiinnosta piip vertaa uhrien kohtalo?) , mitää jälkiä ei jäänyt jne jne...
Prosentti tässä tapauksessa oli 100, olipa tekijä kuka hyvänsä.Loka kirjoitti: (ts. mikä prosentti on mahdollinen, jossa useamman hlön porukassa on sosiopaatteja joita ei kiinnosta piip vertaa uhrien kohtalo?) , mitää jälkiä ei jäänyt jne jne...
Jälkiä jäi, varsin omituísia. Ja käsittämättömän raakoja. Tai:
-täydellinen paniikki, Irmelin koko etukallo oli murskana, apua päätettiin olla hakematta, joten...
Sepolla iso reikä ohimossa, sama juttu...
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
^Okei, eli olet sitä mieltä, että "kaikki yhden, ja yksi kaikkien puolesta?" Ts. kaverit suojelivat "vahinkoa" jonka Yksi teki? Näinkö? Miksei kukaan sanonut, "se oli vahinko Tauno, älä huoli, kyllä tästä selvitään kun ollaan rehellisiä.."
Jos kyseessä oli useamman henkilön sakki, on tosi epätodennäköinen tuo onnettomuusteoria, myöntäkää pois.
Jos kyseessä on yksi henkilö, teoria romuttuu moneltä osin myöskin. (esim. miksi hän olisi Bodomilla?)
Jos kyseessä oli useamman henkilön sakki, on tosi epätodennäköinen tuo onnettomuusteoria, myöntäkää pois.
Jos kyseessä on yksi henkilö, teoria romuttuu moneltä osin myöskin. (esim. miksi hän olisi Bodomilla?)
Vahinko tai tahallisuus. Minä lähden lähes kaikessa siitä, että alunperin ei ollut surmaamistarkoitusta. Eli ajattelemattomuus, kokemattomuus voiman käytöstä, tai sitten puhdas vahinko, johti tragediaan, jossa lopputulos on lavastusta suurelta osin.
Erittäin harvinaisena poikkeuksena toki otan huomioon myös mahdollisen surmaamistarkoituksen.
Erittäin harvinaisena poikkeuksena toki otan huomioon myös mahdollisen surmaamistarkoituksen.
Miksi joku oli Bodomilla johonkin aikaan on kaiketi yksi surkeimmista vasta-argumenteista.Loka kirjoitti: Jos kyseessä oli useamman henkilön sakki, on tosi epätodennäköinen tuo onnettomuusteoria, myöntäkää pois.![]()
Useampi henkilö voisi tarkoittaa kahta. Miksi se olisi epätodennäköisempää, kuin missään muussakaan rikoskessa kahden tekijän osuus? Jos nyt lähdetään siitä kliseestä, että vain yksi pystyy pitämään salaisaisuuden, niin miksi Marjatan porukka piti sen lähes sukupuuttoon asti, vaikkei olisi ollut edes syyllisyyttä kannettavana?
Kaksi henkilöä, jos molemmat ovat osallisina, pitää salaisuuden paremmin kuin yksi. Se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että he pystyvät psyykkamaan toisiaan, keskustelemaan asiasta.
-
Pharaoh
- Martin Beck
Jos Bodomia vertaa Heinäveden tapaukseen, onko tapahtumien kulku mielestäsi samankaltainen?konsta kirjoitti:Vahinko tai tahallisuus. Minä lähden lähes kaikessa siitä, että alunperin ei ollut surmaamistarkoitusta. Eli ajattelemattomuus, kokemattomuus voiman käytöstä, tai sitten puhdas vahinko, johti tragediaan, jossa lopputulos on lavastusta suurelta osin.
Eli tekijäsi täytyy olla erittäin sairas, niin sairas, ettei sitä olisi pystynyt peittämään ulkopuolisilta? Todennäköisersti kuoli melko pian tapahtumien jälkeen.Loka kirjoitti:Minä taas en näe muuta vaihtoehtoa kuin surmaamistarkoituksen. Toki olen avoin teorioille josko ne ovat parempia kuin omani, heh.konsta kirjoitti: Erittäin harvinaisena poikkeuksena toki otan huomioon myös mahdollisen surmaamistarkoituksen.
Ei mielstäni. Heinäveden tapauksessa näkyy jotenkin läpi seksuaalinen motiivi, joka karkasi käsistä ja johti surmiin. Tuskin surmaamistarkoitus oli sielläkään lähtökohtana. Mutta loppu onkin sitä samaa: koko teko yritetään salata, viimeistä piirtoa myöten.Pharaoh kirjoitti:
Jos Bodomia vertaa Heinäveden tapaukseen, onko tapahtumien kulku mielestäsi samankaltainen?
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Hei, sä tiedät mitä mä tällä tarkoitin. Tarkoitin että jos kyseessä oli Nilsin porukan tuttu (yksi henkilö), mikä motiivi hänellä olisi mennä yöllä Bodomille? Ehkä ihan vain pummaamaan viinaa ja hyvää seuraa, näinkö? En vain keksi miksi kukaan yöllä siellä yksin.. Jos hän olisi siellä ollut pitkin iltaa ja yötä, hänet olisi nähty. No, ehkä mun ei tätä tarvitsekaan tajuta. :shrugio:konsta kirjoitti: Miksi joku oli Bodomilla johonkin aikaan on kaiketi yksi surkeimmista vasta-argumenteista.
No, sanotaan näin, että kahden tekijän mahdollisuus, joissa teko on ensin vahinko ja joka peitotaan murhiksi, on aika epätodennäköinen. Tai mistäs minä tiedän, en vaan äkkiseltään saa yhtään vastaavaa juttua päähäni. Marjatan juttu on niin outo, etten tiedä mitä uskoa. (annan Marjatalle kuitenkin mahdollisuuden omassa teoriassani)konsta kirjoitti: Useampi henkilö voisi tarkoittaa kahta. Miksi se olisi epätodennäköisempää, kuin missään muussakaan rikoskessa kahden tekijän osuus? Jos nyt lähdetään siitä kliseestä, että vain yksi pystyy pitämään salaisaisuuden, niin miksi Marjatan porukka piti sen lähes sukupuuttoon asti, vaikkei olisi ollut edes syyllisyyttä kannettavana?
Tämä on totta. Tosin se on heikoilla kantimilla, kuinka itse tapahtuman on toinen osapuoli hyväksynyt. Toinen ehkä ihan "normaali" osapuoli. Noh, ehkä pojanklopit ovat tehneet verivaloja jotka kantaa vuosikymmeniä. :karkuunjuoksio:konsta kirjoitti: Kaksi henkilöä, jos molemmat ovat osallisina, pitää salaisuuden paremmin kuin yksi. Se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että he pystyvät psyykkamaan toisiaan, keskustelemaan asiasta.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Tai vain äkkipikainen luonne joka pystyy teeskentelemään että on itse "uhri" ja ehkäpä hän vielä elää ja hengittääkin. :räps:konsta kirjoitti:Eli tekijäsi täytyy olla erittäin sairas, niin sairas, ettei sitä olisi pystynyt peittämään ulkopuolisilta? Todennäköisersti kuoli melko pian tapahtumien jälkeen.
Kahdella mahdollisesti läsnä olleella on voinut olla riittävän vahva keskinäinen suhde, jotta voivat salata ulkopuolisen henkilön tapon. Se ei välttämättä merkitse tekojen hyväksymistä.Loka kirjoitti: ..., kuinka itse tapahtuman on toinen osapuoli hyväksynyt. Toinen ehkä ihan "normaali" osapuoli. ....:
Molemmat ovat myös voineet olla osallisina, toinen yhdellä toinen toisella tavalla. Esim. päälle ajanut olisi voinut olla tolaltaan, Mäki olisi ruvennut huutamaan apua, matkustaja olisi myös ollut poissa tasapainosta ja mätkäissyt Mäkeä, jonka huutamisen ja karkuun lähtemisen olisi kokenut uhkaksi.
Jotkut kirjoittajat ovat pitäneet salaamista mahdollisena. Esim. on kyllästymiseen asti kuultu väitettä, joka alkaa: ”Murhaajan vanhemmat ….”.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Olisiko Nisseltä pitänyt kysyä toisenlaisia kysymyksiä hypnoosissa?teemu kirjoitti:Kahdella mahdollisesti läsnä olleella on voinut olla riittävän vahva keskinäinen suhde, jotta voivat salata ulkopuolisen henkilön tapon. Se ei välttämättä merkitse tekojen hyväksymistä.Loka kirjoitti: ..., kuinka itse tapahtuman on toinen osapuoli hyväksynyt. Toinen ehkä ihan "normaali" osapuoli. ....:
Molemmat ovat myös voineet olla osallisina, toinen yhdellä toinen toisella tavalla. Esim. päälle ajanut olisi voinut olla tolaltaan, Mäki olisi ruvennut huutamaan apua, matkustaja olisi myös ollut poissa tasapainosta ja mätkäissyt Mäkeä, jonka huutamisen ja karkuun lähtemisen olisi kokenut uhkaksi.
Jotkut kirjoittajat ovat pitäneet salaamista mahdollisena. Esim. on kyllästymiseen asti kuultu väitettä, joka alkaa: ”Murhaajan vanhemmat ….”.
Välikysymys, jota olen peräänkuuluttanut jo pariin otteeseen. Onko Teillä mitään epäiltyä/epäilyjä mikä tämä porukka olisi? Kukaan ei sano suoraan, olisiko se Marjatan porukka sitten? Sehän kävisi teitin teoriaan oikein hyvin kun sitä ei koskaan pystytä todistamaan.
Tulilahdessa epäilen vanhempien tietävän murhista mutta se on toinen tarina se.