Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
nurich kirjoitti:
Se taannoin identifyme:n vieraskirjaan kirjoittanut taksikuski ei vissiin ottanut toista kertaa yhteyttä vai miten se menikään?
ei.
nurich kirjoitti:Kysymys tyhmältä asiantuntijoille: jos lataan biisin soittimeeni, pystyykö siitä siis näkemään miltä tarjoajalta olen sen ladannut? Siis olisko myös vissiin naiivia kuvitella että jos lähestyisin yksityiskohtaisen biisilistan (latauspäivämäärineen) kanssa eri musiikintyrkyttäjiä, he voisivat sanoa, jos haluaisivat,miltä tililtä maksu ko. biiseistä on vedetty?
Se vähän riippuu tarjoajan järjestelmästä. En kyllä keksi yhtään syytä miksi noita tietoja edes kukaan säilyttäisi kovin pitkään ja toisekseen ei niitä biisejä ole tarvinnut välttämättä edes ostaa. Ne kun on voitu tallentaa koneelle levyiltä, hakea jostain p2p-verkosta tai vaikkapa youtubestakin ja sitten siirtää soittimeen.
Kysyin vielä varmuudeksi Miro Oy:stä , joka on helsinkiläinen ko. merkin huoltoliike.
Syksyllä 2007 kaikki Thompsonin audiopuolen tiedostot lensivät " mustaan aukkoon ", kuten minulle sanottiin. Eli firma meni siltä osin nurin.
Muuten ko. laitteen datasta olisi valmistusnumero ollut Thompsonin kadonneen tuen avulla ollut saatavissa. Siis Thompson Lyra 2762 X
Kuten Jusi ja Buracee totesivat , säkällä voisi jotain löytyä , riippuen kustakin lataus tapahtumasta.
Itse musiikista , voisi sitten jo päätelläkin myös jotakin. Minkälaisia instrumentaalikappaleita ? Miltä ajalta ? Mistä maasta ? Jne.
Ihmettelen kun sitä koko listaa ei voitu kertoa. Siinähän oli 86 biisiä muistaakseni.
Kyselen taas sitä, että miksi ei niitä sormenjälkiä tutkita? Mielestäni siinä olisi jotain, josta voisi päästä selville esim. siitä, oliko kyseessä itsri vai jotain muuta?
Niin juuri. Mitä sitä listaa pihtaamaan? Jos ei muuta niin ainakin oltaisiin täällä foorumissa saatu paljon yksityiskohtia joita analysoida. Mitä sekään ketään haittaisi! Instrumentaaliksi sekin on kai luokiteltavissa jos lapsi laulaa pianon säestyksellä Karhunpoika sairastaa, samoin joku meditointitaustamusiikki tai joikhaaminen, tai itsenauhoitettu viulunvingutus. Huomautan vaan että siitä Ulvilaketjussa mainitusta hätäkeskuksen puhelustakin oli kait pitkän ajan päästä huomattu jotain siihen asti huomioimatta jäänyttä. Meitäkin on täällä sen verran kirjavaa sakkia että en ihmettelisi jos joku niistä biiseistä jotakin oivaltaisi. Kamoon,poliisisedät, tukekaa ihmisten harrastuksia!
Kai Tuntemattomalta on otettu sormenjäljet,kun kerran siinä ammoisessa Aamulehden jutussa mainittiin että ruumiinavauksen yhteydessä käytettiin samaa lomaketta kuin tsunamiuhrien tuntomerkkejä kerättäessä. Voisi olettaa että ne sormenjäljet on lähetetty kansainväliseen seulontaan - tai sitten ei. Kun ei kerran rikoksesta ole kyse... Kyllä varmaan tämä sormenjälkitutkintakin lukeutuu sarjaan "turhaa rahanmenoa". (Siis ei minun mielestäni, mutta MUIDEN.)
Valitettavasti en osaa tuohon vastata , jos osoitit kysymyksen minulle ?
Luulisi muitten sormenjälkiä olleen vainajan vaatteissa ja ehkä muissakin löytöpaikan tavaroissa. Myös asemalta löydetyssä kassissa , ehkä pakostakin. Jollei löytäjän , niin ainakin bussikuskin , joka kassin löytötavaroihin vei.
Luulisi että sormenjäljet on otettu talteen.
Sitten tietenkin vainajan omat sormenjäljet. Missä niitä olisi ?
Kysymys on hyvä , täytyy miettiä sitä ajan kanssa. Nyt on välillä tehtävä muuta.
Ongelma näissä sormenjälkitesteissä on se, että monissa tuotteissa voi olla muidenkin sormenjälkiä, kuin vain niiden omistajan. Eikä sen peruusteella voi oikeen ketään leimata murhaajaksi, ja vaikka jostakin tuotteesta löytyisi vieraitakin sormenjälkiä, niin se ei välttämättä tarkoita etteikö vainaja olisi voinut tehdä silti itsemurhaa.
Esimerkiksi juuri nämä vesipullot, niissähän nyt tietysti on kaupan henkilökunnan sormenjälkiä, sekä mahdollisesti myös muiden asiakkaiden. Sama homma voi olla joissakin meikeissä ja niissä voi lisäksi olla vaikka kaverin sormenjälkiä. Hammastahnaa on myös voinut käyttää yhdessä jonkun kanssa.
Pointtina nuo sormenjäljet olivat kuitenkin hyvät, mutta jollei löydettyjä sormenjälkiä löydy poliisin tietokannasta, niin niiden löytäminen ei juuri auta.
Tietysti siinä vaiheessa kun saadaan joku henkilö kiinni, joka on mahdollisesti ollut syypää naisen Suomeen tuloon, niin hammastahna tuubista löytyvät sormenjälket sitovat henkilön uhriin.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Valitettavasti en osaa tuohon vastata , jos osoitit kysymyksen minulle ?
Luulisi muitten sormenjälkiä olleen vainajan vaatteissa ja ehkä muissakin löytöpaikan tavaroissa. Myös asemalta löydetyssä kassissa , ehkä pakostakin. Jollei löytäjän , niin ainakin bussikuskin , joka kassin löytötavaroihin vei.
Luulisi että sormenjäljet on otettu talteen.
Sitten tietenkin vainajan omat sormenjäljet. Missä niitä olisi ?
Kysymys on hyvä , täytyy miettiä sitä ajan kanssa. Nyt on välillä tehtävä muuta.
T
Härkä
Anteeksi kun en osaa selittää niin, että huomaisitte pointtini. Siis tietty on kaikenlaisia sormenjälkiä vähän missäkin, mutta jos esimerkiksi löydetyssä kassissa ja vaikka naisen vesipullossa on samat vieraat sormenjäljet, niin vaikuttaisi epäilyttävältä
[quote="Carina"]
Ongelma on vain siinä että tämä henkilö pitäisi ensin löytää jostain, joka tuntuu vaikealta, jollei henkilöä siis löydy poliisin tietokannasta..
Mutta erittäin hyvä pointti, jolle varmasti olisi tarvetta, jos joku henkilö joskus saadaan asian tiimoilta kiinni![/quot
Tällä tavoin voisi kuitenkin selvittää, onko tapaukseen vaikuttanut joku ulkopuolinen, vaikka ei identtiteettiä saataisikaan selville vielä.
Carina kirjoitti:
Ongelma on vain siinä että tämä henkilö pitäisi ensin löytää jostain, joka tuntuu vaikealta, jollei henkilöä siis löydy poliisin tietokannasta..
Mutta erittäin hyvä pointti, jolle varmasti olisi tarvetta, jos joku henkilö joskus saadaan asian tiimoilta kiinni![/quot
Tällä tavoin voisi kuitenkin selvittää, onko tapaukseen vaikuttanut joku ulkopuolinen, vaikka ei identtiteettiä saataisikaan selville vielä.
Totta kyllä! Itse olen vahvasti sitä mieltä, että tavalla tai toisella tähän joku liittyy, joku kenen vuoksi nainen saapui Suomeen. Sormenjäljet vahvistaisivat asian, olet aivan oikeassa!
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Olen aiemmin miettinyt samaa , mitä Skoone tarkoittaa.
Äsken en hiffannut minäkään pointtia täsmälleen. Mietin liiaksi , onko yleensäkään otettu sormenjälkiä ? Kassihan kulkeutui löytötavaroihin 20.2.07, mutta se osattiin yhdistää vainajaan huomattavasti myöhemmin. Se oli viikkoja löytötavaratoimistossa , ennenkuin joku älysi sen vainajaan yhdistää.
Tämä on seikka jota voisi poliisilta tiedustella. Vainajan DNA saatiin kassin hammasharjasta esille. Luulisi , että myös muut seikat olisi huomioitu.
En muista tarkalleen päivämäärää , jolloin kassia epäiltiin kuuluvaksi vainajalle ?
Jos sopivia sormenjälkiä ei poliisin tietokannassa olisi , pitäisi niitä odottaa , jos olisi joku muunlainen vinkki jostakin , joka asiaan voisi liittyä ?
Mikäli siis samat jäljet olisivat löytyneet vainajan tavaroista ja kassista .
Sellainen kuvahan nyt välittyy , että jotakin asiaa pidetään "ikäänkuin piilossa "
Huh! oottepas tekin saaneet paljon tekstiä aikaan, sinä aikana kun meikällä on ollut tiukempi työrupeama. Menee useempi ilta ketjuja lueskellessa. Ette sentään sinä aikana ratkaisseet tätä juttua.
Nyt tuntuu muutenkin olevan paljon juttuja menossa. Ulvilajutun uudet käänteet.Sitten on vielä tämä Turusen panttivankijuttu just oikeudessa ja Vanhasen tuppeensahatut koivut ja, ja, ja... BB-Ninokin on häädetty klo 14.16. Miten sitä ihminen kestää kaiken tän perässä!!
Niille jotka ovat mua kyselleet yksärillä tai s-postitse... oon tosiaan vaan joutunut tekemään duunia tässä. Työt selvästikin haittaa harrasteita.