elisa_day kirjoitti:Carina kirjoitti:
Miltä teistä tuntuisi jos teidän tytär/sisko/ tai vaikka hyvä ystävä olisi kadonnut ja haudattu kaikessa hiljaisuudessa johonkin peräkylään, eikä poliisi tee mitään löytääkseen omaisia koska " mitään ei voida tehdä, se oli itsemurha"!?!?
Olisin kiitollinen siitä, että läheiseni olisi haudattu eikä hän viruisi sairaalan ruumishuoneella kylmäkaapissa. Haudalla on käyty, häntä on muistettu ja kukkiakin viety. Parempi mielestäni näin. Peräkylällä ei liene mitään tekemistä sen kanssa, että hänet on nyt haudattu, vai olisiko parempi jos hänet olisi haudattu Helsinkiin?
Poliisi ei tee mitään löytääkseen omaisia? Näinkö on? Silminnäkijähavaintoja on tutkittu ja tarkistettu, mp3-soitin on käynyt krp:n labrassa asti, videonauhoja on tutkittu, lehtijuttuihin annettu lausuntoja, jne. jne. Kaiken lisäksi, mitä olen Härän kirjoituksista ymmärtänyt, ovat olleet erittäin yhteistyökykyisiä mitä tulee harrastelijoihin. Minun nähdäkseni asian eteen on tehty paljonkin. Tai ainakin niin paljon kuin näillä vihjeillä pystytään tekemään.
Asia olisi toinen jos omaiset tietäisivät heidän läheisensä olevan haudattuna Suomeen! Mutta kun heillä ei ole aavistustakaan missä hän on! Ja kyllä, mielestäni sillä on merkitystä, että hänet on haudattu Oriveden hautausmaalle, sillä on suuri mahdollisuus, että omaiset olisivat halunneet hänet kotimaahansa. Nyt hän makaa mullan alla Suomessa, koska Oriveden poliisi nyt vaan päätti niin tehdä ja samaan aikaan omaiset elättelevät toivoa, että hän voisi vielä löytyä jopa hengissä.
Miltäköhän tuntuisi saada monen vuoden päästä katoamisesta tieto, että läheinen onkin ollut jo useamman vuoden haudattuna toiseen maahan? En usko, että kovinkaan mukavalta.
Edelleen sanon, että VÄHIN mitä poliisi olisi voinut tehdä ,olisi ollut avun vastaanottaminen Saksasta ja henkilön kuvan saaminen lehteen. Jos poliisi niin kovasti on tapaukseen panostanut ja kaikkensa tehnyt, niin miksi tämmöistä täysin itsestään selvää toimenpidettä ei tehty?
Kuvan julkaiseminen olisi myöskin ollut kaikista helpoin tapa saada silminnäkijähavaintoja ja päästä vainajan jäljille, mutta juuri tämän ratkaisevan askeleen poliisi jätti tekemättä. Mp3- soitin ei johtanut mihinkään, mutta kuvalla olisi ollut suuret mahdollisuudet edetä, mutta tätähän poliisi ei halua, syystä tai toisesta.
Mitä videonauhoja poliisi on tutkinut!? Ei minun tietääkseni yhtään mitään!
Miksi poliisi valehteli, että vainajan kasvot ovat niin pahassa kunnossa, ettei niistä tunnistaisi omainenkaan, vaikka vainajan löytäjä ystävällisesti kertoi, ettei niissä ollut mitään niin kamalaa, etteikö piirtäminen olisi aivan hyvin onnistunut?
Siitä yksinkertaisesta syystä, että poliisi ei halunnut vainajan kuvia lehtiin. Poliisi ei halunnut, että kukaan ulkopuolinen henkilöä tunnistaa. Edelleen kysymys kuuluu miksi?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.