Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
rosamarine
Adrian Monk

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Alice Cullen kirjoitti:Äitiys on suurelta osin todella itsekästä, epäitsekästä on nimenomaan ajatella sitä lasten etua, ei omaansa.
Niinpä. Äitiys on jollain tapaa itsekästä. Sitä ajattelee, että on itse ne tähän maailmaan synnynttänyt, jolloin ei niitä niin vain oteta poiskaan.
Alice Cullen kirjoitti:Jos omalle kohdalle sattuisi tälläistä niin kyllä mä haluaisin kynsin hampain lapsistani kiinni pitää, mutta loppujen lopuksi haluaisin heidän parastaan ja niin ollen toivoisin heidän pääsevän jatkamaan elämäänsä mahdollisimman nopeasti eteenpäin.
No miten olisit toiminut vastaavassa tilanteessa?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Who was it kirjoitti:
Waakku kirjoitti:Lapsille ja Jukalle tä on pahin, toinen menettää elämänsä ja toinen joutuu elämään koko elämänsä muistolla kun kai kuulee isukin elämän menevän pois, + 3 muuta lasta...

Ei hajuakaan miltä tuntuu, pahalta varmaankin :(
Totta. Ei voi edes kuvitella lasten tuskaa :cry:
Kamala tapaus joka järkyttää minuakin. Olisi edes ollut se ulkopuolinen huppumies!
Täällä kyllä jättäisin mieluummin tunteilut ja spekuloisin mieluummin tapahtumia "ilman tunteita".
Totuus
Nese
Alokas

Viesti Kirjoittaja Nese »

Jos minä tuun duunista myöhään himaan,niin kyllä käyn normaalistikin katsomassa lapsia,vaikka ovatkin jo nukkumassa,mielestäni ihan normaalia.
Varsinkin siinä tapauksessa eritoten,jos lähden taas jo aamulla varhain töihin,ennenkuin lapset heräävät.
Ehkä tässäkin tapauksessa käynyt niin ja eukko tullu vaan perässä sinne ja siitä syystä riita alkanut huoneessa missä lapsi/lapset nukkumassa.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Who was it kirjoitti: Alan jo toistaa itseäni - mutta ehkä vain ilmaisen itseäni huonosti. Vielä yhden kerran: Mistä tiedät, ettei tätä korttia ole nyt käytetty? Poliisi ei halua asiaa julkisuuteen, lasten edun takia. Sepittää tarinan "mitättömästä riidasta". Asiasta saadaan ehkä viitteitä, jos oikeudenkäynti käydään edes osittain suljetuin ovin.
No, niinpä alat, etkä vain paria kertaa, vaan jo muutama kymmenen kertaa, joten eiköhän kantasi aiheeseen ala jo pikku hiljaa käydä selväksi... :P

Muutenkin kaksi vuorokautta vanhaksi minfolaiseksi kontribuutiosi tähän nimenomaiseen aiheeseen on varsin kunnioitettavaa tasoa: 62 viestiä kahdessa vuorokaudessa eli 31 viestin päivävauhtia... :shock: Enpä muista onko täällä kukaan aiemmin yltänyt moiseen tahtiin, joten onnittelut vaan aktiivisuudellesi! Vielä kun löydät toisenkin vaihteen silmään tuon I-vaihteen jatkeeksi... ;)

Jos olisin taipuvainen salaliittoepäilyihin, voisin jo ehkä hiukan kummastella motivaatiota moiseen, mutta kun en ole, niin toivotan vain hyvää yötä! 8)
Who was it
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Who was it »

Nese kirjoitti:Jos minä tuun duunista myöhään himaan,niin kyllä käyn normaalistikin katsomassa lapsia,vaikka ovatkin jo nukkumassa,mielestäni ihan normaalia.
Varsinkin siinä tapauksessa eritoten,jos lähden taas jo aamulla varhain töihin,ennenkuin lapset heräävät.
Ehkä tässäkin tapauksessa käynyt niin ja eukko tullu vaan perässä sinne ja siitä syystä riita alkanut huoneessa missä lapsi/lapset nukkumassa.
Tämä olisi kyllä looginen selitys. Jos vaimolla on ollut pinna niin kireällä, että ei ole pystynyt itseään hillitsemään vaikka lapsi on ollut unessa.

Ihmettelen suuresti, että AA olisi saanut lapsen oikeasti aivopestyä uskomaan, että talossa on joku ulkopuolinen. Kuitenkin kyse on "jo" lähes 10v lapsesta. Ja kun lapsi kerran kuitenkin on ollut hereillä koko riidan ajan. Uhkailu ja kiristäminen on varmasti ollut enemmän vaikenemisen syynä, kuin tuo aivopesu. Näin ajattelisin.
Kyllikki S
Adrian Monk

Waakku kirjoitti: (taisin painaa ekana vahingossa vasikoinamiskaa :( :)
Mitäköhän nyt seuraa :lol:
Totuus
Who was it
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Who was it »

Valdovas kirjoitti:
Who was it kirjoitti: Alan jo toistaa itseäni - mutta ehkä vain ilmaisen itseäni huonosti. Vielä yhden kerran: Mistä tiedät, ettei tätä korttia ole nyt käytetty? Poliisi ei halua asiaa julkisuuteen, lasten edun takia. Sepittää tarinan "mitättömästä riidasta". Asiasta saadaan ehkä viitteitä, jos oikeudenkäynti käydään edes osittain suljetuin ovin.
No, niinpä alat, etkä vain paria kertaa, vaan jo muutama kymmenen kertaa, joten eiköhän kantasi aiheeseen ala jo pikku hiljaa käydä selväksi... :P

Muutenkin kaksi vuorokautta vanhaksi minfolaiseksi kontribuutiosi tähän nimenomaiseen aiheeseen on varsin kunnioitettavaa tasoa: 62 viestiä kahdessa vuorokaudessa eli 31 viestin päivävauhtia... :shock: Enpä muista onko täällä kukaan aiemmin yltänyt moiseen tahtiin, joten onnittelut vaan aktiivisuudellesi! Vielä kun löydät toisenkin vaihteen silmään tuon I-vaihteen jatkeeksi... ;)

Jos olisin taipuvainen salaliittoepäilyihin, voisin jo ehkä hiukan kummastella motivaatiota moiseen, mutta kun en ole, niin toivotan vain hyvää yötä! 8)

Pahoittelen, kiitos ja hyvää yötä :D Energiaa, luppoaikaa ja intoa löytyy - ainakin toistaiseksi :oops:
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja järkyttävää tässä on sekin, että tuo niin suloisesti hymyilevä AA on antanut lastensa pyöriä naapureissa ja pitkin pihoja yötä myöden, koska on ollut niin kiireinen antamaan muille kotiäideille ohjeita siitä miten pitää toimia. :twisted:
Tässä meillä on sellainen esimerkki äidistä, että huh huh.

Kyllä kaikesta päätellen kyseessä on pikkauista pimahtamista vakavampi pahemman luokan mielenhäiriö.
Ihan vaan kun katselee kaikkea tätä.

Lapsille on oikeasti erittäin hyvä ja hieno asia, että pääsevät muualle. Aika toivon mukaan korjaa havaat edes jotenkin.
Nuotio & Äreät Tiput
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

rosamarine kirjoitti:
No miten olisit toiminut vastaavassa tilanteessa?
Mä vakaasti uskoisin että mä kertoisin mitä olen tehnyt.
Lasten takia, sen takia ettei mua tulevaisuudessa riistetä heiltä kun he ovat juuri ja juuri pääsemässä yli isänsä kuolemasta.
Me ollaan koettu ihan kamalasti pahaa lasten kanssa ja selvitty niistä kaikista niin että nyt meillä on kaikki hyvin.
Mä olen riskeerannut ihan kamalasti lasten takia, joten en usko että toimisin tuossakaan eri tavalla.
Lapset on mulle ihan kaikki, mutta tuossa tapauksessa mä en voisi itsenikään takia asiaa pitää salassa, saati lasten takia jotka ovat täysin syyttömiä aikuisten sotkuihin ja joilla on täysi oikeus saada tasapainoinen elämä, kamalinta on jos se ei olisi mun kanssani mutta jos se lapsille olisi parasta, niin sitten sen pitäisi vaan olla niin.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

[quote="MissHolmes"]Ja järkyttävää tässä on sekin, että tuo niin suloisesti hymyilevä AA on antanut lastensa pyöriä naapureissa ja pitkin pihoja yötä myöden, koska on ollut niin kiireinen antamaan muille kotiäideille ohjeita siitä miten pitää toimia. :twisted:
Tässä meillä on sellainen esimerkki äidistä, että huh huh.
quote]

Mä pahoin pelkään ja tiedänkin ettei tämä ole ainut tällainen ns. täydellinen äiti joka pitää yllä hyvää kulissia ja on valmis neuvomaan joka keskustelufoorumilla muita, mutta todellisuus on toinen.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Damien kirjoitti:
Alice Cullen kirjoitti:Nyt näillä lapsilla on taas menetys edessä, taas asian läpikäyminen edessä eikä enää äitiä tai isää pitämässä huolta.
Toisin sanottuna lapset saattavat vihdoin saada mahdollisuuden normaaliin elämään.Toivottavasti.
Aivan niin.
Mun mielestä hyvin karusti hyvä äitiys lähtee lasten edusta, ei vanhempien vaikka useimmat kuvittelevat olevansa hyviä vanhempia vetoamalla siihen että lasten on hyvä niin kun he sanovat esim. lasten kuuluu olla äidin kanssa.
Vaikka totuus ei aina ole se, äidin voi olla vaikeaa luopua lapsistaan mutta silloin on kyseessä äidin etu, ei todellakaan lasten, joten typerää ajatella että äiti olisi lastensa parasta halunnut.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Alice Cullen kirjoitti:Mä pahoin pelkään ja tiedänkin ettei tämä ole ainut tällainen ns. täydellinen äiti joka pitää yllä hyvää kulissia ja on valmis neuvomaan joka keskustelufoorumilla muita, mutta todellisuus on toinen.
Mulla on kans sama fiilis...

Voimia jatkoonkin Alice.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Uskon, että moni äiti olisi kuitenkin tuossa tilanteessa (aviomiehen surmanneena) ajatellut, että nimenomaan lapsille on parasta, jos hän ei jää kiinni. Tuskin AA itseään minään hirviönä piti. Selitteli tapahtuman itselleen parhain päin mielessään ja ajatteli, ettei vaan saa jäädä kiinni, koska silloin lapset menettävät sen ainoan jäljellä olevan vanhemman, heidät sijoitetaan sijaiskoteihin ja erotetaan toisistaan. Perhe pitää pitää kasassa hinnalla millä hyvänsä.

En usko, että on ollut vaikea saada lasta manipuloiduksi. Tämä lapsikin on varmasti halunnut uskoa, hänen on ollut helpompi uskoa, että vaikkei nähnytkään sitä vierasta itse niin ehkä se kuitenkin siellä oli ja tappoi isän. Koska eihän äiti sellaista tekisi. Nyt kun murrosikä on alkanut kolkutella, on mieli muuttunut. Kauhea paikka lapselle tästä eteenpäinkin.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

rosamarine kirjoitti:
Alice Cullen kirjoitti:Mä pahoin pelkään ja tiedänkin ettei tämä ole ainut tällainen ns. täydellinen äiti joka pitää yllä hyvää kulissia ja on valmis neuvomaan joka keskustelufoorumilla muita, mutta todellisuus on toinen.
Mulla on kans sama fiilis...

Voimia jatkoonkin Alice.
Samoin rosa.
Meillä on asiat hyvin onneksi taas toistaiseksi, kunnes nähdään mitä ex seuraavaksi keksii.
Enkä mä ole pahoillani muuten kun lasten takia kaikesta, mua tää kaikki on vaan kasvattanut ja vahvistanut ihmisenä ja opettanut mikä oikeasti on tärkeää.
Harmi kun sitä ei kaikki aina opi.
Kyllikki S
Adrian Monk

Katjushka kirjoitti: Tuskin AA itseään minään hirviönä piti. Selitteli tapahtuman itselleen parhain päin mielessään ja ajatteli, ettei vaan saa jäädä kiinni, koska silloin lapset menettvät sen ainoan jäljellä olevan vanhemman, heidät sijoitetaan sijaiskoteihin ja erotetaan toisistaan. Perhe pitää pitää kasassa hinnalla millä hyvänsä.
Jotenkin näin minäkin uskon AA:n ajatelleen siinä tilanteessa. En keksi oikein järkevämpääkään miksi olisi ollut hiljaa kaikki nämä vuodet. Tyhmäähän se oli mutta jotenkin sentään ymmärrettävääkin?
Totuus
Lukittu