Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
nurich
Poliisikoira Rex

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja nurich »

Vaikka silminnäkijähavaintoja olisikin useita, jopa poliisin tiedossa, eipä niillä kovin paljoa voi alkaa. Taksikuski oli kyydinnyt naisen lentokentältä Jämsän uimahallin eteen vaikka. Ja sitten? Pari päivää myöhemmin nainen oli pidellyt K-Kaupan ovea auki pulskalle perheenemännälle Orivedellä. Ja sitten? Ihminen on kylmäverinen elukka. Jos Jorma Tavallinen olisikin naisen kutsunut luokseen eri asiat mielessään kuin Tuntemattomalla, luulisitteko että hän astuisi esiin ja tunnustaisi tunteneensa hänet?

Jos Tuntematon olisi elämäntyyliltään reissaaja,eikö olisi uskottavampaa että hänellä olisi silloin ollut esim. iso reppu eikä hankalasti kannettavaa urheilukassia ja ehkä vähän järkevämmät kengät? Noinkohan joku, joka on jo pidemmän aikaa matkalla tai lähtee matkalle tietäen olevansa pitempään poissa, kovin suurta meikki&hajuvesiarsenaalia mukanaan raahaisi?

Kai tämä on pilkun viilaamista (isomman sanomisen puutteessa) mutta Tuntemattoman hampaistahan oli hoitoja havaittavissa, siis ei ollut kyseessä todella hyvät hammasgeenit omaava yksilö, jonka hampaita ei ollut suuresti tarvinnut hoitaa?

Suomeenhan on viime vuosikymmenen aikaan adoptoitu aika lailla lapsia monista ulkomaan maista. Makaaberi ajatus,mutta tästäkin voisi kehitellä ajatuslinjan: sattumalta nainen olisi saanut tietää lapsensa saapuneen Suomeen ja halusi tätä tapaamaan. Jospa hänen etukäteen lähettämäänsäkirjeeseen oli vastattu ystävällisesti ja hän ajatteli että vierailua ei pantaisi pahaksi. Kävi kuitenkin toisin ja kylmä vastaanotto suisti naisen lopullisesti raiteilta.

Joo, taas katsonut dramaattisia tosielämä-dokkareita... :oops:
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Älä nyt nurich! Minä eilen mietin myös näitä adoptioasioita, kun silmiini osui vammaisten lasten vanhemmille järjestetty tilaisuus noilta ajoilta Jämsässä. Siitä siis syntyi ajatus päässäni. Miksei?
Muutoinkin kävin läpi (taas kerran) kaikenlaiset tilaisuudet noilta päiviltä niin Orivedellä, Jämsässä kuin Tampereellakin. Kyllä löytyi koiranäyttelyistä aina kirkollisiin tilaisuuksiin. Hieman alkoi jo itseäni huvittaa, kun vastaan tuli suunnistuskilpailut. Eipä tainnut olla nainen ainakaan suunnistajien parhaimmistoa. Voi tsiisus! Kaikkea sitä epätoivoissaan yrittää. :mrgreen:
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Ailar kirjoitti:Kiitos Carina omasta osuudestasi Juliaa koskien. Itse yritin Oriveden seudulla selvitellä Vallis (ja samantyylisten nimien)-sukuja siltä varalta, että vainaja olisi ollut ko. nainen. Noh, näin se sitten meni.

Kiitos itsellesi! Uusia ehdokkaita kohti vaan!

Minä myöskin illalla aloin miettimään adoptioasioita..hmmm.. :roll:
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Carina
Neuvoja-Jack

Seuraavasta "ehdokkaasta" tulee kyllä varmaan kädenvääntöä, mutta tulkoot. Olemme jo Härän kanssa asiaa pähkäilleet ja tulleet tulokseen, että miksikäs ei?
Eli tämmöisen löysin: http://www.strathclyde.police.uk/index. ... ND=PRINTER

Härän mukaan vainajalla oli tummat kulmakarvat ja kuulemma muutenkin yhtäläisyyttä henkilöön on.
Nainen on toki vain 18- vuotias, vainajamme iäksi arvioitiin ainakin 25, mutta mielestäni Amarjot näyttää vanhemmalta kuin 18, lapsikin hänellä on.

http://news.scotsman.com/glasgow/Fears- ... 3355101.jp

Tämän mukaan nainen on ollut turvapaikanhakija. Nyt tulee se villein veikkaus : Onko tähän sekaantunut suomalainen rauhanturvaaja??

Än,yy, tee, NYT saa kädenvääntö alkaa...

Ps. Olen laittanut paikalliselle poliisille kyselyä..
Carina
Neuvoja-Jack

Varovasti kyselen..Voisiko Suomessa elävä lapsi olla syy, miksi naisen kaikki henkilöpaperit on hävitetty? Jotta kukaan ei saisi tietää lapsen olevan "adoptoitu" Suomeen? Voiko tämmöistä tapahtua puhtoisessa Suomenmaassa?
Näytöt
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

Carina kirjoitti:Nainen on toki vain 18- vuotias,
[...]
nainen on ollut turvapaikanhakija.
Mitenkäs luotettava tuo tieto hänen iästään on ollut, jos kyseessä on ollut turvapaikanhakija? Vähänkin nuoremmat turvapaikanhakijat kertovat useinkin olevansa alaikäisiä, vaikkeivat todellisuudessa olisi enää lähelläkään sitä. Alaikäisiä kun ei niin vain käännytetä yksin takaisin lähtömaahansa.
Carina
Neuvoja-Jack

Näytöt kirjoitti:
Carina kirjoitti:Nainen on toki vain 18- vuotias,
[...]
nainen on ollut turvapaikanhakija.
Mitenkäs luotettava tuo tieto hänen iästään on ollut, jos kyseessä on ollut turvapaikanhakija? Vähänkin nuoremmat turvapaikanhakijat kertovat useinkin olevansa alaikäisiä, vaikkeivat todellisuudessa olisi enää lähelläkään sitä. Alaikäisiä kun ei niin vain käännytetä yksin takaisin lähtömaahansa.

Niin, aivan. Tämähän on tietysti aivan totta! Kuvan perusteella hän voisi mielestäni hyvinkin olla tuon 25.
Tähtityttö
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Tähtityttö »

Missähän päin tuolla alueella on ollut vastaanottokeskuksia tuolloin 2007? Jos hän olisi ollut pyrkimässä johonkin sellaiseen, mutta epämääräisillä ohjeilla sitten joutunutkin aivan harhaan?
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Minä en oikein lämpiä tälle uudelle ehdokkaalle (mutta olen toki muutaman kerran harhaan ajanut ennenkin).
Tämän kadonneen ilmoitetaan olevan normaalivartaloinen. Tämä OV:han on ollut hyvin hoikkarakenteinen. Lisäksi tämän uuden ehdokkaan ulkonäössä on jotain eksoottista, mikä ei mielestäni sovi kuvioon. Nuo hiuksetkin on mielestäni liian tummat. (Mitähän vielä narisisi? Ketuttaa noi Härän bannitkin ja ...leipäkään ei maistu enää leivältä...).
Lähin vastaanottokeskus on ollut Tampereella ja taitaa olla edelleenkin.
Carina
Neuvoja-Jack

MHS jollet saanut Härän yksäriä, niin johtuu siitä, että Härkä on jäähyllä viikon ja viesti jäi roikkumaan lähteviin.
Otatko siinä tapauksessa minuun yhteyttä, niin annan Härän puhelinnumeron sulle!

Ainakin Tampereella on tuolloin vielä ollut turvapaikanhakijoille vastaanottokeskus, joka on lopetettu vuonna 2008.
Carina
Neuvoja-Jack

Ailar kirjoitti:Minä en oikein lämpiä tälle uudelle ehdokkaalle (mutta olen toki muutaman kerran harhaan ajanut ennenkin).
Tämän kadonneen ilmoitetaan olevan normaalivartaloinen. Tämä OV:han on ollut hyvin hoikkarakenteinen. Lisäksi tämän uuden ehdokkaan ulkonäössä on jotain eksoottista, mikä ei mielestäni sovi kuvioon. Nuo hiuksetkin on mielestäni liian tummat. (Mitähän vielä narisisi? Ketuttaa noi Härän bannitkin ja ...leipäkään ei maistu enää leivältä...).
Lähin vastaanottokeskus on ollut Tampereella ja taitaa olla edelleenkin.
Ymmärrän! Kadonnut tosiaan ilmoitetaan normaalivartaloiseksi, mutta niinkun täällä on ennenkin todettu, niin ei tuo vainaja ainakaan mittojen (pituus:166cm paino:52kg) perusteella vaikuta mitenkään normaalia hoikemmalta, vaan pikemminkin juuri normaalivartaloiselta. Toki siihen vaikuttaa ruumiinrakenne muutenkin. Mutta tarkoitan vain, että todennäköisesti minutkin voitaisiin pistää toisessa paikassa hoikaksi, vaikka olen täysin normaalivartaloinen. Mielestäni tämä ei sodi vastaan. Se mikä on toisen mielestä hoikka, voi toisen mielestä olla normaalivartaloinen. Vastakkain ei ole kuitenkaan pyöreähkö ja hoikka.

Juttelin Härän kanssa (joka siis on nähnyt useita vainajan kuvia) hiuksista ja eksoottisuudesta ja hänen mielestään vainajassa oli ulkonäöllisesti jotain eksoottista ja hiuksetkin menevät yhteen vainajan kanssa :wink: Härän mielestä vainajan hiukset ja kulmakarvat ovat tummemmat mitä piirretyssä kuvassa. Vainajan kulmat ovat tummanruskeat, jollei jopa mustat.

Ja vielä jos saan puolustaa tätä löytyä, niin mielestäni vaatetus ja hiuslisäkekkin voisi sopia afganistanille.
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

[quote="Carina"}
Ja vielä jos saan puolustaa tätä löytyä, niin mielestäni vaatetus ja hiuslisäkekkin voisi sopia afganistanille.[/quote]

Tuo oli senverran mielenkiintoinen lause, että ihan kaipaisin jonkunmoisen perustelun.
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Niin, entä jos kyseessä on turvapaikanhakija, joka on tarkoituksella hävittänyt paperinsa yms.? Turvapaikanhakijahan on voinut hoidattaa hampaansa Suomessa. Hehän saattavat olla noin 1-3 vuottakin Suomenssa. Jos hän on saanut käännytyspäätöksen ja on päättänyt kadota. Jos hän on ollut niin epätoivoinen, että on tosiaan halunnut mieluummin delata Orivedellä hakkuutyömaalle kuin lähteä tapettavaksi kotimaahansa? Ehkä juuri siksi poliisikin on vaitonaisempi hänestä kuin monista muista kadonneista ja löydetyistä... Ehkä kyseessä on jonkinlainen poliisin floppi.

Jyväskylässä ainakin asuu paljon maahanmuuttajia, olisko voinut oleilla Jyväskylässä? Kulkea bussilla Jyväskylä-Jämsä-Tre? Jyväskylästä on matkaa Jämsään vain about 60km. Jämsässä on korkea työttömyys ja tietyillä asuinalueilla asustaa vain epäsosiaalista ainesta... saattaisi olla heilläkin jotain osuutta asiaan...

Lisäksi Jyväskylän Kristillisellä oppilaitoksella ainakin on paljon maahanmuuttajien tuettua koulutusta. En tiedä onko sellaiseen mahdollisuus myös turvapaikanhakijoilla, ainakin jonkinlaiseen kielikoulutukseen heillä on mahdollisuus.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MIKSI HÄRKÄ ON BANNATTU? YouTuben videoiden vuoksi vai jonkun sanomisen?

Noh, kaipa BB:llä on sit ollut huono päivä tai jotain... :mrgreen:
"Elämä on..."
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Carina kirjoitti: Ja vielä jos saan puolustaa tätä löytyä, niin mielestäni vaatetus ja hiuslisäkekkin voisi sopia afganistanille.
Tuo oli senverran mielenkiintoinen lause, että ihan kaipaisin jonkunmoisen perustelun.

edit: kappas, tuli tuplana kun vähän sähläsin.. mut olkoon tämäkin kun on toi lainaus oikein tässä.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Carina kirjoitti:Varovasti kyselen..Voisiko Suomessa elävä lapsi olla syy, miksi naisen kaikki henkilöpaperit on hävitetty? Jotta kukaan ei saisi tietää lapsen olevan "adoptoitu" Suomeen? Voiko tämmöistä tapahtua puhtoisessa Suomenmaassa?
Mielestäni voi. Raskaudenaikaisiin tarkistuksiin ei ole pakko mennä eikä lastakaan ole pakko käyttää tarkastuksissa.. ja mikäs pakko se on kouluunkaan mennä.. ja miksi kaikki tarvitsisivat lapsiperheille suunnattuja tukia.. ja..

Onpas täällä tapahtunut sitten viime käyntini :shock: Minulla on jäänyt monta sivua lukematta, joten keskityn juttuihinne kunnolla jahka siihen täysillä pystyn.

Kukas se nyt kirjoittelikaan tapauksen luokitellun varmasti itsemurhaksi.. Aamulehden Mari Karsikas siinä pitkässä jutussaan aikaa sitten kirjoitti kuvauksen tapahtuneesta kuin vainajamme olisi nappaillut tietoisesti pillereitä itsetuhotarkoituksessa, mutta poliisista ei olla ainakaan julkisesti tuollaista loppulausuntoa annettu. Se on vain veikkailua, kun "tapahtuneeseen ei näytä liittyvän rikosta".

P.S. Tampereen käräjäoikeuden päätöstä vainajan hautaamisesta ei löydy Agenttimme selvityksen mukaan. Mistähän jännästä paikasta sellainen päätös mahtaisi löytyä?
Vastaa Viestiin