Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Damien »

EastLondon kirjoitti:Kyllä Auer on ainakin tuomioonsa asti lastensa huoltaja. Voi olla (tuomiosta riippuen), että lapsille tulee myös oheishuoltaja esim. sijaisperheestä. Murhaajakaan ei automaattisesti menetä lastensa huoltajuutta, vaikka linnassa istuisikin.
Ei toki.mutta toivottavasti lapset ovat päässeet sukulaisten hoiviin.
Heille todennäköisesti tullaan määräämään holhooja, jos Aueria ei vapauteta huoltajuudesta.
EastLondon kirjoitti:Häneltä on esim. pyydettävä lupa leikkaukseen jos lapselta vaikkapa puhkeaa umpisuoli.
Akuuteissa tapauksissa ei tarvitse.Myöskin pienemmistä asioista aikanaan tulee päättämään
holhooja.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Ilta-Sanomat käsitteli taas tänään tapausta laajasti.
Itse Hannes Markkula joutui nyt kolummissaan -kehujen ohella- arvostelemaan poliisitutkintaa hitaudesta ja varsinkin alkuaikojen tutkinnanjohtaja Joutsenlahtea.

Poliisin tiedotusta joka yleisölle suodattuu rikosjournalistien kautta on syystäkin arvosteltu. Itse ajattelen että omaisten syyllisyyttä koskevat toistuvat kyselyt ovat hyvin kiusallisia, ja niihin vastaamattomuus ja kiertäminen ymmärrettävää tällaisissa tapauksissa, ennenkuin selvää näyttöä on. On hyvin ikävä lukea lehdestä olevansa epäilty läheisensä surmasta. Rikostutkimushan on pääasia ja siitä tiedottaminen kuitenkin toissijaista.
Mutta virheitä ja hutilointia tässä tapauksessa poliisin taholta kyllä esiintyi sekä tutkinnassa että tiedottamisessa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Nykyisin puhutaan edunvalvojasta. Pääsääntöisesti lapsen huoltaja valvoo lapsen etua, mutta tilanteissa, joissa huoltaja ei siihen syystä tai toisesta kykene, määrätään edunvalvoja.
Lastensuojelun edunvalvojan ammattitaito

Lastensuojelun edunvalvojan pätevyydestä ei ole olemassa erityissäännöksiä. Holhoustoimilain 5 § mukaan edunvalvojaksi voidaan määrätä tehtävään soveltuva henkilö, joka antaa tähän suostumuksensa. Sopivuutta arvioitaessa on otettava huomioon edunvalvojaksi esitetyn henkilön taito ja kokemus sekä tehtävän laajuus ja laatu. Lastensuojelulain mukaan edunvalvojana voi toimia joko lapsen asioihin perehtynyt asiantuntija tai asianajaja tai muu lainopillisen koulutuksen saanut henkilö. Edunvalvojaa valittaessa on kiinnitettävä erityistä huomiota asian laatuun ja sen merkitykseen lapsen kannalta. http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/last ... nvalvonta/
Ja kyllä, vankilassa olevalta vanhemmalta kysytään tietyissä tapauksissa suostumusta esim. lapsen kastamiseen tai rippikoulun käyntiin. Kiireellisissä, esim. henkeä uhkaavissa tapauksissa lupaa ei jäädä odottamaan, vaan toimitaan. Huoltajuus voidaan myös siirtää. Jarmo Björqvist "vapautettiin" lapsensa huoltajuudesta, ja lapsen huoltajaksi tuli äidin sisar.
Huoltajuuden siirtoa haki Jämsän sosiaalilautakunta, koska sille on painavat perusteet lapsen kehityksen kannalta.

Oikeudenkin mukaan painavia perusteita löytyi. Vankeustuomion takia Jarmo Björkqvist on käytännössä estynyt hoitamaan huoltajan velvollisuuksia. Yhteishuoltajuus vaatii yhteistyötä, eikä Paula Björkqvistin sisarta voi henkirikoksen takia siihen velvoittaa. Murhatessaan lapsensa äidin Björkqvist rikkoi myös lasta kohtaan. http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/ ... 3%A4/32633
Viimeksi muokannut Mariacka, La Loka 03, 2009 9:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mia Wallace
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Mia Wallace »

Toivon kaikkea hyvää Annelille ja hänen lapsilleen ja toivon, ettei Annelia tuomita _mistään_ !!! :!:
Ja mä kuolen näihin ihmisiin
jotka ei merkitse mulle mitään
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
mä kuolen kun mun suuni huutaa
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Mia Wallace kirjoitti:Toivon kaikkea hyvää Annelille ja hänen lapsilleen ja toivon, ettei Annelia tuomita _mistään_ !!! :!:
Siinäkään tapauksessa että hän on syyllinen? :lol:
Koljo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Mia Wallace kirjoitti:Toivon kaikkea hyvää Annelille ja hänen lapsilleen ja toivon, ettei Annelia tuomita _mistään_ !!! :!:
Äläs nyt :lol:
Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Mia Wallace kirjoitti:
Kyllikki S kirjoitti:
marssi kirjoitti:Krp:n mukaan ei ole mustasukkaisuudesta kyse.
Insesti? Hakattu vaimo? Raha?
Henkilökohtaisesti veikkaan noita kahta ensimmäistä. Rahasta en usko olevan kyse...
Mia Wallace kirjoitti:
banzai kirjoitti:Tässähän on tullut äidinvaistot eteen, siksi ei ole tunnustanut aiemmin. Äiti on aina äiti lapsilleen ja hän on sen takia kieltänyt koko asian itseltään. Pelännyt luonnollisesti menettävänsa lapsensa lopullisesti.
Nimenomaan. Ja btw, mä en tule ikinäkoskaan uskomaan, että Jukka S. Lahti on ollut tässä jupakassa täysin syytön osapuoli ja pelkkä viaton uhri. Uhri ehkä kyllä, mutta ei viaton.

Ja tämä perustuu ihan vain mun omaan intuitioon, ei mihinkään muuhun!!! :P
Asia ei sinänsä minulle kuulu, mutta intuitioonko pelkästään pohjautuen?
Vai kellonaikaan. :|
Totuus
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Turha kommentti :arrow: Taitaa olla meikäläisen aika ohi tässä ketjussa,alkaa jutut olla sitä luokkaa :shock:
Hyvää yötä (en vasikoinut itseäni) :wink:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Hieman omituinen kommentti, mutta en usko, että talossa olleista kukaan muu fyysisiltä voimiltaan olisi tuohon pystynyt, joten eiköhän Anneli tuomita.
Lapsille olisi pelottava tuomio joutua äitinsä holhoukseen, koska pelko ei katoa koskaan.
Nuotio & Äreät Tiput
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Mia Wallace kirjoitti: Toivon kaikkea hyvää Annelille ja hänen lapsilleen ja toivon, ettei Annelia tuomita _mistään_ !!!
Kyllikki S kirjoitti: Asia ei sinänsä minulle kuulu, mutta intuitioonko pelkästään pohjautuen?
Vai kellonaikaan. :|
Kellonaika ja viikonpäivä on kyl hyviä provoiluun, siihen tarttunee melko moni. Toki saattaa myös vaikuttaa moneen samoin kuin Chopperiin. :roll:

edit: meni lainaukset vähän ketuilleen, uus yritys.
Viimeksi muokannut buracee, La Loka 03, 2009 10:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teresa Banks
Sofia Karppi

Jaksaako joku referoida

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

mitä ne poliisin tekemät mokat (IS:n mukaan) olivat? Olin jo ostamassa tuota digilehteä, mutta en jaksa rekisteröityä uudelleen ja kaivella tunnareita. *lauantain laiskin tapaus*
Sielu on metallipurkaus helvetin ammustehtaalta.
— A. W. Yrjänä
Kyllikki S
Adrian Monk

Kieltämättä olen myös melko yllättynyt, ettei keskustelua täällä murhainfon puolella enää ole.
Näyttäisi yllättäen (järkevä) keskustelu siirtyneen Suomi24:ään :shock:
Ikävä juttu.
Totuus
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Mitään kovin rakentavia perusteluja tuon intuition arvailuun on turha ehkä odottaa.
Viimeksi ne olivat tätä luokkaa:
Mia Wallace kirjoitti:Mä saan kuule veikkailla ihan mitä itte haluan 8)
Joillekin vain tosiasioiden tunnustaminen on vaikeaa, ei siitä kannata provosoitua.
HarrietM
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

No se silitysrauta juttu voi olla ihan huhu,ilman mitään todenperää.
Itse kahlasin näitä ulvila-ketjuja arkistosta läpi:
Miten se DNA josta täälläkin on kovasti toitotettu, että poliisilla on tekijän DNA?

Oliko se DNA sitten Annelin, jolta ei muka huomattu ottaa näytettä. Ulkopuolisen tekijän sormenjälkiä ei ole sitten missään, Anneli ilmeisesti sanoi että naamiomiehellä oli hanskat kädessä.

Niin se Tannerin tunnistaminen tapahtui vielä peitettyjen kasvojen alta? Joku antoi Annelille vinkin? :roll:
Millä perusteella JJ ja CO olivat poissulkeneet hänet tutkimuksista?
Tämä väitetty vamma tai ilmarinta on aivan naurettava peruste.
Ei haluttu epäilyillä traumatisoida surevaa leskeä entista enemmän? Hämmästyttävää empatiaa.

Periaattessa kaikki mitä on kerrottu surmasta julkisuuteen on ollut täyttä puppua, siis ainakin ennen Annelin pidätystä.
itse en kyllä näe mitään syytä miksi uskoisin hänen sepityksiä nyt, riidasta tms
Ehkä ukko oli vaan saatava pois tieltä.
That's a crock!
Kyllikki S
Adrian Monk

Re: Jaksaako joku referoida

Teresa Banks kirjoitti:mitä ne poliisin tekemät mokat (IS:n mukaan) olivat? Olin jo ostamassa tuota digilehteä, mutta en jaksa rekisteröityä uudelleen ja kaivella tunnareita. *lauantain laiskin tapaus*
Meinasin just tiedustella samaa (7 niitä seikkoja sen mukaan oli) mutta luovutin. :roll:
Totuus
Lukittu