Teemu Puumala 17 v. - katosi Tampereella 2007

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja lost »

Varsinkin kun kyseessä oli poliisille tuttuja tyyppejä ja siis kenties huumeet pyörineet kuvioissa, niin en yhtään ihmettele, vaikka sellaisissa piireissä pistettäis kaveri kylmäksi, ja yritettäisiin vaan olla jäämättä kiinni. Olen itse valitettavasti erään tuttuni kautta joutunut seuraamaan millasta elämä on noissa piireissä, joissa huumeet on jo teini-iästä asti kuvioissa. Niissä kyllä yritetään vältellä todella paljon joutumasta minkäänlaisiin tekemisiin poliisin kanssa, ja jotenkin asiat nähdään aina omalta kannalta (aina ei varmasti näin ole, mutta tämä on oma näkemykseni). Mietitään vaikka tilannetta, että katoamisiltana on vedetty jotain aineita siinä kämpässä. Sitten joku suutahtaa Teemulle ja poika menee tajuttomaksi tai jopa kuolee. Tekijä ei varmasti kauheasti siinä vaiheessa usko, että poliisille kelpaisi selitykseksi pelkkä vahinko, kun kerran olivat ennenkin joutuneet virkavallan kanssa tekemisiin -> parempi siis hankkiutua ruumiista eroon
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
lumituisku
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 7:03 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja lumituisku »

Bell kirjoitti:Karmiva tapaus kaikenkaikkiaan.
Itse olen teemua paljolti vanhempi, että ei omaan kaveriporukkaani kuulunut, mutta silti poika näyttää kovasti tutulta. Olen itse siis tienoolta kotoisin, vaikkakin keskustaan muuttanut ennen katoamisajankohtaa.
Tohloppijärvi kuului lapsuudessani vahvasti kesään ja mua nyt mietityttääkin se suoalue mikä siinä vierellä on. Ilmeisesti se on todella syväkin, että voisikohan Teemu sielä maata Kyllikin tapaan kosteassa haudassa.
Toisaalta mietityttää myös tuo avainjuttu. Voiko nuori ihminen todella olla niin paatunut että pistää kaverin kylmäksi eikä vieläkään kukaan puhua pukahda. En tosin nyt osaa mitään uutta ja mullistavaa tuoda tähän keskusteluun, kun kaikki minunkin päässäni pyörineet asiat on täällä jo esille tuotu. Mutta miksi Teemun kaverit eivät heti palauttaneet avaimia vaikkapa Teemun äidille... Jotain hämärää tässä tuntuu olevan.
Toivon kovasti että juttu ratkeaa. On kammottavaa että maa nielee ihmisen ja kukaan ei (mukamas) tiedä minne.
Mää asuin katoamsien aikaan ja asun edelleen ihan nillä kulmilla missä Teemu asui. Tosiaan kun keskimmäiseltä Tohlopin uimarannalta mennään metsätien läpi viimeiselle uimarannalla (jos Epilästä päin katsotaan) niin tuota aluetta ympäröi suo mutta pistää miettimään olisko Teemu Lamminpäästä tullesaan Tohlopin kautta tullut, luulisi pojan talsineen Epilänkatua suoraan Haapalinnaan päin eikä kiertäneen ns. vaikeimman kautta mutta ei sitä koskaan päihtyneen aivoituksista tiedä??
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

En jaksa ymmärtää, että tämä suhteellisen tuore katoamistapaus ei saa enempää palstatilaa tai aiheuta tiiviimpää tutkintaa! Nythän tällaisen selviäminen olisi paljon todennäköisempää kuin kymmenen vuoden kuluttua!
Miksi ei myös tämä voi olla henkirikos siinä kuin Raisa Räisäsenkin katoaminen ja saada kansalaiset aktivoitumaan.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Kakira
Sabrina Duncan
Viestit: 360
Liittynyt: To Touko 14, 2009 9:17 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Tampereen Tyttö kirjoitti:En jaksa ymmärtää, että tämä suhteellisen tuore katoamistapaus ei saa enempää palstatilaa tai aiheuta tiiviimpää tutkintaa! Nythän tällaisen selviäminen olisi paljon todennäköisempää kuin kymmenen vuoden kuluttua!
Miksi ei myös tämä voi olla henkirikos siinä kuin Raisa Räisäsenkin katoaminen ja saada kansalaiset aktivoitumaan.
Samaa itsekin ihmettelen.
Mutta Teemu ei ole nuori kaunis tyttö/nainen...
ELÄ ja anna toisten elää
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Tampereen Tyttö kirjoitti:En jaksa ymmärtää, että tämä suhteellisen tuore katoamistapaus ei saa enempää palstatilaa tai aiheuta tiiviimpää tutkintaa! Nythän tällaisen selviäminen olisi paljon todennäköisempää kuin kymmenen vuoden kuluttua!
Miksi ei myös tämä voi olla henkirikos siinä kuin Raisa Räisäsenkin katoaminen ja saada kansalaiset aktivoitumaan.
Jos tietäisin, keitä nämä Teemun viimeksi nähneet biletyskaverit olivat, menisin vaikka itse puristamaan totuuden irti. Minulla olisi muutama hyvä metodi, joita voisi hyödyntää. Kumma kun poliisi ei ole tätä vielä ratkaissut - ilmiselvä henkirikos.
Scoopy
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 4:39 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Scoopy »

Kakira kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:En jaksa ymmärtää, että tämä suhteellisen tuore katoamistapaus ei saa enempää palstatilaa tai aiheuta tiiviimpää tutkintaa! Nythän tällaisen selviäminen olisi paljon todennäköisempää kuin kymmenen vuoden kuluttua!
Miksi ei myös tämä voi olla henkirikos siinä kuin Raisa Räisäsenkin katoaminen ja saada kansalaiset aktivoitumaan.
Samaa itsekin ihmettelen.
Mutta Teemu ei ole nuori kaunis tyttö/nainen...
...eikä ilmeisesti mikään ihan puhdas pulmunen itsekään.
Neiti-I
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: To Loka 15, 2009 9:00 am

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Neiti-I »

Ei varmasti ollut Teemu itsekkään mikään puhdas pulmunen, mutta puistattaa kun miettii mitä siellä asunnolla on mahdollisesti tapahtunut!! :O

Ja oli ihminen millainen hyvänsä "hyvä" tai "paha" niin samanlaiset oikeudet kaikilla, ja jotenkin tulee tosi paha mieli kun miettii että Teemua on pahoinpidelty asunnolla ja sitten vaan ehkä pistetty lopullisesti kylmäksi.. Hyi.

Itse kallistun siihen, että tappelu on mennyt liian rajuksi ja Teemulta lähtenyt henki. Siinähän on sitten voitu kehitellä vaikka minkälaisia teorioita siitä mitä on tapahtunut, soittaa hätäkeskukseen hämäysmielessä siinä vaiheessa kun Teemu on jo henki pois. Suorastaan raivostuttavaa,että poliisi ei ole laittanut niitä äijännilkkejä kunnolla piinapenkkiin, tai no enhän minä sitä tiedä mutta semmoinen käsitys itselle jäi.

Onko kellään tietoa, tutkitaanko tätä tapausta vielä kuinka aktiivisesti, vaiko lainkaan?
Joko
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 6:25 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Joko »

.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... mua/159541


On hienoa, että Teemua muistetaan jumalanpalveluksessa. Olen silti näin Tamperelaisena hyvin pettynyt poliisinkin toimintaan tutkinnan alkuvaiheessa. Äidin hätä on kuitenkin suuri, huolimatta siitä onko poika karkuteillä vai "oikeasti kadonnut" ja koska on alaikäinen kyseessä pitää mielestäni tehdä kaikki, että karkulainenkin saadaan kotiin. Toivon sydämeni pohjasta, että sukulaiset saavat asian lopulta päätöseen.

Vihaksi pistää osaltaan myös se seikka, kuinka suuren huomion Niko sai katoamisestaan... Ei sillä ettenkö olisi ollut onnellinen Nikon löytymisestä.

Muistini on todella hatara, mutta senkin luulen muistavani, että Tuumua etsittiin vedestä vasta viikkoja katoamisen jälkeen, joten voi varmaan koiraltakin jäädä huomaamatta.

On myös todella suuri mahdollisuus, että bileissä on sattunut oikeasti "vahinko", mitä täällä jo todettiin. En usko, että välttämättä mikään suunniteltu vaan, juurikin niin, että tappelussa onkin lyöty liian kovaa ja vaikka Teemun pää vielä osunut sopivasti johonkin kovaan kulmaan ja se lasikin vielä tehnyt pahaa jälkeä. Sitten bile väki onkin hätääntynyt. Voiko soittaa hätäkeskukseen, kun on mömmöjäkin veressä vaikka se ei olisikkaan ollut tahallinen teko. Joku päälle päsmäri ehkä on painostanut, että joudutaan kaikki vankilaan ainakin mömmöistä ja soitto jäänyt tekemättä "loppuun". Kukaan ei uskalla kertoa poliisille kun pelkää että joku vetää itsensäkin kylmäksi. Niin hurjia ystäviä on varmaan rivi mömmön vetäjilläkin. Raha liikkuu ja vasikat kyllä muistetaan.... Toivon todella, että silti jollain pistää niin kovasti sydämestä, että joku lopulta laulaa...
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Aina kun luen jonkun katoamisesta, varsinkin nuoren ihmisen, niin oikein toivon että asia saisi hirveästi palstatilaa. Tehtäisiin juuri kuin Nikon tapauksessa, eli minuutti minuutilta yritettäisiin tapahtumat selvittää. Siten asia tavoittaisi lähes kaikki ja jokainen ymmärtäisi kertoa pieneltäkin tuntuvat havaintonsa.
-Älytöntä hukata tärkeät ensimmäiset päivät! Tämän pojan katoamisesta ei ole vieläkään liian kauan! Jos Raisan kymmenen vuotta sitten tapahtuneesta katoamisestakin kuvitellaan saatavan vielä selkoa, niin miten ihmeessä tätä Teemun katoamista ei nosteta kunnolla esille???
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja CCC »

Teemun henkilöhistoria on erilainen kuin esimerkiksi Raisan.

Näin kärjistäen kyllä minäkin haluaisin, että jotain kadonnutta viatonta teinityttö etsitään ennemmin kuin kadonnutta Jammu-Setää.

Tosin Teemun etsinnässä, kuten yleensäkin, poliisi teki aika outoja virheitä, resurssipula ehkä?
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
bounty
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: To Elo 06, 2009 5:09 am

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja bounty »

CCC kirjoitti:Näin kärjistäen kyllä minäkin haluaisin, että jotain kadonnutta viatonta teinityttö etsitään ennemmin kuin kadonnutta Jammu-Setää.

Tosin Teemun etsinnässä, kuten yleensäkin, poliisi teki aika outoja virheitä, resurssipula ehkä?
No todellakin kärjistät.. ja paljon.

Olen myös (kuten monet muut) lähes varma että tähän asiaan liittyy rikos ja poliisin toiminta oli jotain aivan käsittämätöntä. Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin talo josta Teemu lähti kotiinpäin tutkittiin vasta viikkojen/kuukausien jälkeen katoamisesta. Se olisi pitänyt viikon sisään tutkia.

Tunsin siis Teemun todella hyvin ja jotenkin myös pari sen kaveria jotka mahdollisesti olivat samassa talossa silloin kuin Teemu sieltä kotiin päin lähti kävelemään..
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja CCC »

bounty kirjoitti:
CCC kirjoitti:Näin kärjistäen kyllä minäkin haluaisin, että jotain kadonnutta viatonta teinityttö etsitään ennemmin kuin kadonnutta Jammu-Setää.

Tosin Teemun etsinnässä, kuten yleensäkin, poliisi teki aika outoja virheitä, resurssipula ehkä?
No todellakin kärjistät.. ja paljon.

Olen myös (kuten monet muut) lähes varma että tähän asiaan liittyy rikos ja poliisin toiminta oli jotain aivan käsittämätöntä. Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin talo josta Teemu lähti kotiinpäin tutkittiin vasta viikkojen/kuukausien jälkeen katoamisesta. Se olisi pitänyt viikon sisään tutkia.

Tunsin siis Teemun todella hyvin ja jotenkin myös pari sen kaveria jotka mahdollisesti olivat samassa talossa silloin kuin Teemu sieltä kotiin päin lähti kävelemään..
Osaatko sanoa oliko Teemu poliisin rekisterissä, mistä johtuisi hienoinen hidastelu. Huumetyyppejähän etsitään aina vähän flegmaattisemmin ja minusta ihan oikein, tosin Teemuhan nyt ei mikään varsinainen huumemyyjä ollut, mutta kuitenkin.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
bounty
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: To Elo 06, 2009 5:09 am

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja bounty »

CCC kirjoitti:
bounty kirjoitti:
CCC kirjoitti:Näin kärjistäen kyllä minäkin haluaisin, että jotain kadonnutta viatonta teinityttö etsitään ennemmin kuin kadonnutta Jammu-Setää.

Tosin Teemun etsinnässä, kuten yleensäkin, poliisi teki aika outoja virheitä, resurssipula ehkä?
No todellakin kärjistät.. ja paljon.

Olen myös (kuten monet muut) lähes varma että tähän asiaan liittyy rikos ja poliisin toiminta oli jotain aivan käsittämätöntä. Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin talo josta Teemu lähti kotiinpäin tutkittiin vasta viikkojen/kuukausien jälkeen katoamisesta. Se olisi pitänyt viikon sisään tutkia.

Tunsin siis Teemun todella hyvin ja jotenkin myös pari sen kaveria jotka mahdollisesti olivat samassa talossa silloin kuin Teemu sieltä kotiin päin lähti kävelemään..
Osaatko sanoa oliko Teemu poliisin rekisterissä, mistä johtuisi hienoinen hidastelu. Huumetyyppejähän etsitään aina vähän flegmaattisemmin ja minusta ihan oikein, tosin Teemuhan nyt ei mikään varsinainen huumemyyjä ollut, mutta kuitenkin.
Hidastelu johtui ilmeisesti siitä ,että Teemu oli suht usein poissa kotoa, näistä kuitenkin yleensä ilmoitti nopeasti, ei ollut vastaamatta puhelimeen.

En tiedä oliko hän poliisin rekisterissä mistään asiasta, ehkä saattoi jotain pientä olla mutta ei mitään ns. vakavempaa. Juu, ei hän huumeita myynyt, käytti kyllä varmastikin.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Joo, eikös sitä asuntoa oltu ehditty jo rempatakin, ennenkuin poliisit tajusivat sitä lähteä tutkimaan? Mun mielestä on outoa, että tätä ei otettu heti alussa tosissaan. Avaimetkin oli jääny kaverin asunnolle, eikö sekin kerro jotain :roll:
Minusta tuntuu, että Teemun kanssa iltaa viettäneet kaverit tietävät, mutta eivät puhu. Pienen kärhämän kertominenkin oli tavallaan hyvä idea; jos asunnosta olisi löytynyt verta, niin tokihan se olisi silloin tullut siitä pienestä nujikoinnista. Tai jopa mahdollisesta metelistä, mitä on kuulunut naapuriasuntoihin. Nikon tapauksessa oli hyvinkin mahdollista tuo hukkuminen, mutta jotenkin aina tätä tapausta luettaessa ei tule ensimmäisenä mieleen "harha askel".
Nanika ga tooku matteiru to
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Teemu Puumala

Viesti Kirjoittaja joey »

Mielenkiintoista spekulaatiota itse kultakin tullut ketjun jatkeeksi, näitä on ilo lukea :)

En tunne tuossa illanviettokämpässä tuolloin olleita, mutta tunnen kyllä vastaavaa pikkurikollissakkia. Vaikka kenenkään tilillä ei olekaan sen suurempia rikoksia, on keskinäinen nokkimisjärjestys ja luottamus kova. On ehkä käyty aikaisemminkin pariin kertaan saman jutun osallisina kuulusteluissa, ei olla ensimmäistä kertaa neuvottelemassa siitä, mitä poliisille kannattaa sanoa.

Olen samaa mieltä siitä, että tietysti on todennäköistä, että tuollaiset nulikat olisivat lopulta möläyttäneet, mitä tuona iltana tapahtui. Mutta entä sitten, jos tekijöitä oli vain esimerkiksi yksi? Se herra/rouva X, josta taaempana puhuttiin? Jos herra X on piireissä kunnioitettu ja pelätty hahmo, ja hoiti Puumalan tappamisen (jonka uskon olleen aluksi vahinko) ja ruumiin hävittämisen lähes yksin, eivät muut taatusti uskalla paljastaa ulkopuolisille yhtään mitään. Tapahtunut varmasti mietityttää, mutta omatunto voi olla puhdas, kun voi uskotella itselleen ettei olisi voinut vaikuttaa tapahtumien kulkuun. Jokainen tietää, että Suomessa kukaan ei istu murhastakaan elinkautista, eli mahdollisuudet ovat hyvät, että X palaa kostamaan.

Tästä vielä:
Tanssihimmeli kirjoitti:Tää nyt on kauhean makaaberi kysymys, mutta jos kyseessä on henkirikos, vaikka vahinkotappo tai ihan vain kynnykseen kompastuminen, sammuminen tai muu tapaturma, josta voisi seurata porukalle hallaa, miten nuorisoporukkana hävittäisitte oman porukan jäsenen ruumiin hirveässä kännissä? Nukkuisitteko ensin ja miettisitte vasta sitten vai miten?
En todella osaa sanoa, mitä itse tekisin, mutta esitän arvauksen siitä, mitä tuollaiset pikkurikolliset pöllypäissään tekisivät. Nukkuisivat ensin. Kun kalmo on jo kylppärissä ja rikos tapahtunut, on ihan sama, jääkö kiinni rysän päältä vai vasta sitten, kun ruumis löydetään. Eli ruumiin hävittämistä kannattaa ainakin yrittää. Puumalankin kokoisen paketin saisi (etenkin muuton tms. rempan yhteydessä) kyllä autoon ilman, että naapurit kiinnittävät huomiota. Ajaa vain auton tarpeeksi lähelle rapun ovea ja tarkistaa rappukäytävän ennen kuin tuo paketin kämpästä ulos.

Ja miksei ruumista voisi paloitellakin? Joku sanoi taaempana sitäkin, ettei usko paloitteluun, koska kämpässä oli vain siinä kokematonta porukkaa. Mutta jokaisella paloittelijalla on ensimmäinen kerta, suurimmalla osalla se jää ainoaksi. Olisi mielenkiintoista tietää, millaista porukkaa kämpässä on ollut. Onko joku tyypeistä sellainen kylmäpää, joka ehkä tilanteen nurkkaan ahdistamana olisi voinut paloitella tuttunsa?
Vastaa Viestiin