Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Belaja Smert
Harjunpää

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

HarrietM kirjoitti:Mielestäni koko riita-teoria kuulostaa ontuvalta.
Kun menivät nukkumaan ca 24.00, mikä kuulostaa tavanomaiselta järjestelyltä, pitkän työpäivän jälkeen,
niin miksi olisivat heränneet yhtäkkiä siinä pari tuntia myöhemmin, alkaneet riitelemään,
tavaroita paiskomaan, huutamaan jne, herättäneet mahd lapset jne
Olisikohan JSL voinut löytää makuusijojen läheltä jotain, mikä ei aviomiestä olisi ehkä miellyttänyt?
Tai olisiko AA saattanut haistaa JSL:ssä "vierasta" hajua?
Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

saippuakauppias kirjoitti:Mitään muuta en halunnut tulla sanomaan ja tuskin tunnuksen takaa muuta tulee koskaan löytymäänkään.

Ihmetyttää Matula joka kertoo että pian poliisit varmaan ovat jäljellä:
Arvaukseni mukaan 2vko kuluttua tapahtuu pidätys..

Aika pirun kylmähermosta joten jotain ylimääräsitä luulis tollasen kaksoiselämää viettäneen saavan rakkariksi
Tästä kylmähermoisuudesta on kait todisteita ?
HarrietM
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Kaikkihan on mahdollista, kun meillä ei varma tietoa ole.
Kuitenkin epäilen ettei mitään riitaa ollutkaan ja ei ole mitenkään poissuljettu että vamma on hänen itsensä aiheuttamaa, myös siinä tapauksessa jos vamma on ollut hengenvaarallinen.

JJ sano aikanaan että 'kokoeron merkitys on lähinnä se, että Lahdesta ei ollut vastusta tekijälle'.

Joten Lahti ei ole voinut olla uhka Annelille kokoerosta johtuen, (jos Anneli on kookas nainen.)

Kuulustelut ovat vielä kesken ja saa nähdä mitä poliisi saa irti hänestä.

Joutsenlahti kuvasi aikanaan uhrin vammoja näin
Ulvilan murhaaja kidutti kahdella aseella
27.11.2007 22:55

Lahden lukuisat vammat kohdistuivat nimenomaan ylävartaloon "vyötäröstä ylöspäin".
- Niitä on paljon, Joutsenlahti toteaa.

Surman kidutusluoteista julmuutta kuvaa myös se, että tapahtuma kesti useita minuutteja. Tekijän toiminta on ollut suunnitelmallista ja määrätietoista.

- Teko ei todellakaan ollut nopeasti ohitse. Väkivalta oli rangaistusluontoista, joten siitä voi päätellä jotakin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007112 ... 7_uu.shtml
That's a crock!
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

On selvää, että AA:lla on ollut kohtalaisesti aikaa miettiä mitä sanoo, jos jää kuin jääkin kiinni.
On varmasti myös ehtinyt vähän surffaamaan ja tutustumaan parhaiten läpi meneviin teorioihin.

Minusta olisi poliisilta nyt viisasveto käydä poimimassa tuon rouvan kaikki tietokoneet (myös lasten) tutkittavaksi ja etsiä sieltä sitten viitteitä siitä, ettei tuo muistamattomuus nyt niin totaalista olekaan.
(en tiedä onko niin jo tehty, mutta syytä olisi ja hopi hopi! parasta vielä toimittaa sinne krp:n uuteen it-osastoon, jossa ne pojat oikeasti osaa tutkia koneet.)

Kyllä tuo muistamattomuus vielä katoaa. Ja seuraava selitys on se, että vangitseminen oli niin järkyttävä henkinen shokki, että muisti meni. :) :twisted:
Nuotio & Äreät Tiput
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Belaja Smert kirjoitti:
HerloCCi Solmunen kirjoitti:a)Miksi kukaan sukulaisista/tuttavista ei tunnistanut veistä?
a) Kuka ylipäänsä tuntee tuttaviensa veitset?
Ihmettelin itsekin tätä aluksi, mutta luulen vastauksen olevan se, että Lahdilla ei välttämättä käynyt tuttavia kylässä niin tuttavallisissa merkeissä, että ruokaa olisi tehty yhdessä. Hehän olivat verrattain uusia paikkakunnalla, eikä Porissa käsittääkseni asu kummankaan sukulaisiakaan. Itse kyllä tunnistaisin lähimpien ystävieni ja perheenjäsenteni veitset, joita käytän usein, mutta jos heidän veitsiään ei tosiaan käyttänyt kukaan perheen ulkopuolinen?
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

MissHolmes kirjoitti:On selvää, että AA:lla on ollut kohtalaisesti aikaa miettiä mitä sanoo, jos jää kuin jääkin kiinni.
On varmasti myös ehtinyt vähän surffaamaan ja tutustumaan parhaiten läpi meneviin teorioihin.

Minusta olisi poliisilta nyt viisasveto käydä poimimassa tuon rouvan kaikki tietokoneet (myös lasten) tutkittavaksi ja etsiä sieltä sitten viitteitä siitä, ettei tuo muistamattomuus nyt niin totaalista olekaan.
(en tiedä onko niin jo tehty, mutta syytä olisi ja hopi hopi! parasta vielä toimittaa sinne krp:n uuteen it-osastoon, jossa ne pojat oikeasti osaa tutkia koneet.)

Kyllä tuo muistamattomuus vielä katoaa. Ja seuraava selitys on se, että vangitseminen oli niin järkyttävä henkinen shokki, että muisti meni. :) :twisted:
Kevättalvella poliisi alkoi tutkia vaimon osuutta asiaan. Missäköhän vaiheessa vaimo on itse tajunnut olevansa pääepäilty? Luultavasti ennen pidätystä? Vai onko pidätys tullut täytenä yllätyksenä?
Elokuussahan oli näitä kuulusteluja joten voisi olettaa vaimon jo etukäteen tajunneen tilanteensa.
Ehkä siinä vaiheessa hävittänyt vanhan koneensa kovalevyn tuhoamista myöden.
Perhekerholaiset olivat tuolla havainneet, että sivujen ylläpito oli lakannut jo aikoja ennen pidätystä.
Ehkä kone päätyi poliisille jo alkuvuodesta? Uskoisin.

(Ja jos on tuntenut vaikka tarvetta kommentoida täällä metsään menneitä spekuja niin käyttänyt ulkopuolista konetta )
:wink:
Totuus
MissHolmes
Ben Matlock

:)

Toivottavasti kone/ koneet todellakin on tutkittu.
Jotenkin vaan kun tuo tutkinta on ollut tuollaista ''ontuvaa'', tuntuu, ettei siellä olla oltu ihan ''hereillä''.

Ihan pikkuvikkinä vaan nyt sinne poliisiin päin, että kaivakaa kaivakaa: niitä koneita on tuollaista työtä tekevän naisen perheessä toki enemmän kuin yksi.
Ehkä yksi ''salainen mokkulalinja'' on piilotettuna pikkuhousukoriin vaatekaappiin!!! :shock:

Pelkkä googlehaut 'murhatuomio, tappotuomio, hätävarjelun liioittelu' jne saattaisi asettaa rouvan tarinat aika heikkoon valoon.

Nyt ammattilaiset: onko mahdollista tehdä etsintä toisinpäin? Voiko googlen päästä selvittää mitä jostain ip-osoitteesta on googlattu?
Nuotio & Äreät Tiput
Belaja Smert
Harjunpää

Kyllikki S kirjoitti: (Ja jos on tuntenut vaikka tarvetta kommentoida täällä metsään menneitä spekuja niin käyttänyt ulkopuolista konetta )
:wink:
Eräällä nimimerkillä on jotain "merkillistä" tapahtunut varsinkin syyskuun kirjoituksissaan. Toisinaan teksistä löytyy ä ja ö kirjaimet, mutta toisinaan ainoastaan a ja o ilman yläpisteitä. Joko näppis on normaalista poikkeava, käyttänyt jonkinlaista IP-osoitteen salausta, ollut kännissä (tosin en usko, koska ei ole havaittavissa muita kirjoitusvirheitä) tai yrittänyt hämätä tahallaan, tuntemattomasta syystä johtuen.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Jos olisin AA ja hänen aa, niin ehkä hahmottaisin tilanteen näin:

1. Näyttö minua vastaan on kiistaton - turha siis kiistää, vaan täytyy esittää mahdollisimman yhteistyökykyistä.

2. Kukaan ei oletettavasti pysty todistamaan kumpi löi ensin, lisäksi olen nainen ja siksi oletettavasti heikko. => voin vedota hätävarjeluun.

3. Tuli lyöneeksi tarpeettoman monta kertaa - tämä on se kohta, jossa olen heikoilla. Jos pystyn osoittamaan, että ylenpalttinen väkivalta oli hetkellisessä mielenhäiriössä tehty, voin edellen vedota hätävarjeluun. Joten totean, että en muista itse väkivaltaa ja että itse asiassa se en ollut minä joka löi ne "ylimääräiset" iskut.

4. Koska olen kotiäiti ja minulla on neljä lasta, niin voin selittää sen, että en heti kertonut totuutta sillä, että halusin varmistaa, että edes toinen vanhemmista säilyy lasten elämässä. Siksi peittely ja valehtelu on itse asiassa tehty kunniakkaista syistä.

=> Minua ei voi oikein syyttää mistään. Puolustauduin väkivaltaista miestäni vastaan ja pääni pimeni hetkellisesti - en siis ole vastuussa näistä pimeistä hetkistä. Toisaalta on kunniakasta tehdä kaikkensa, jotta perhe pysyy kasassa tällaisen tragedian jälkeen, johon syyllinen on siis loppujen lopuksi ainoastaan edesmennyt mieheni.
Belaja Smert
Harjunpää

MissHolmes kirjoitti::)

Nyt ammattilaiset: onko mahdollista tehdä etsintä toisinpäin? Voiko googlen päästä selvittää mitä jostain ip-osoitteesta on googlattu?

Nettisivustoihin jää muistiin vierailijoiden IP-osoitteet. Eli nyt poliisit tutkimaan kaikki lavastuksen kannalta hyödyllisten sivustojen IP-osoitteet. Tosin IP-osoitteen pystyy salaamaan.
Kyllikki S
Adrian Monk

Teleksi kirjoitti: 3. Tuli lyöneeksi tarpeettoman monta kertaa - tämä on se kohta, jossa olen heikoilla. Jos pystyn osoittamaan, että ylenpalttinen väkivalta oli hetkellisessä mielenhäiriössä tehty, voin edellen vedota hätävarjeluun. Joten totean, että en muista itse väkivaltaa ja että itse asiassa se en ollut minä joka löi ne "ylimääräiset" iskut.
Jolloin tuomio: Hätävarjelun liioittelu

"Jos puolustuksessa on ylitetty hätävarjelun rajat (hätävarjelun liioittelu), tekijä on kuitenkin rangaistusvastuusta vapaa, jos olosuhteet olivat sellaiset, ettei tekijältä kohtuudella olisi voinut vaatia muunlaista suhtautumista, kun otetaan huomioon hyökkäyksen vaarallisuus ja yllätyksellisyys sekä tilanne muutenkin."

http://www.heikniemi.net/kirj/jur/rikos ... rjelu.html
Totuus
MissHolmes
Ben Matlock

Älä nyt teleksi herranen aika neuvo sitä lisää!!!....ai niin huh huh, ei AA taida päästä enää ohjeita lukemaan. :lol: :lol:

Jo pelkästään se, että olisi yrittänyt suojata ulkoisia yhteyksiä, hankkinut useita koneita, vieraillut kirjaston tms. koneilla, kertonee aika paljon siitä, että muisti ei ole ihan niin menetetty kuin annetaan ymmärtää. ;)

Uskon ja luotan poliisiin siinä, että he kykenevät murtamaan todisteilla tuon ''hatävarjelun muurin''.

Nuotio & Äreät Tiput
Kyllikki S
Adrian Monk

Pieni lisäys vielä.

Viimeinen päivitys Mammadiettisivulla 15.8.
http://www.mammadieetti.net/ryhmat.htm
Totuus
MissHolmes
Ben Matlock

Lähes 100% varmuudella voisin väittää, että kesä-heinäkuun vaihteessa on vaimolle alkanut valjeta, että hän on kuin onkin taas suurtakin suuremman suurennuslasin alla.
Uskon jopa, että tuon tajuaminen on johtanut jopa aivan vainoharhaiseen käytökseen. :)

Mutta sitä ennen on voinut olla hyvinkin varomaton, joten ehkä jotain todisteeksi kelpaavaa voisi löytyä lääkkeeksi vakavaan muistinmenetykseen.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Pakko laittaa mammakerho-lainaus teillekin tänne.
Sisältää myös hauskan ''häkenauha-askartelu'' -vinkin. :lol: :lol: :lol: :lol:
Olen muuttanut sen kohdan väriä.
Täällä minä nyt yksin hekottelen.
Pitäisköhän liittyä tuohon keskustelukerhoon? Mentäiskö kaikki sinne? :lol: :lol: :lol: :lol:
Auer on ehkä syytön ja tässä faktat

Peter Pan - 04.10.2009 - 16:49

Tässä muutama fakta jotka puhuvat Auerin syyttömyydestä:
1. Kengät! Minne kengät katosivat niin ettei niitä löytynyt enää koskaan. Varmaan kaikki paikat tutkittiin aika perusteellisesti ja kenkiä ei koskaan löytynyt. Vaikka Auer olisi vienyt kengät kilometrienkin päähän, niin todennäköisesti ne olisivat löytyneet jossain vaiheessa. 2. Rikkoutunut ikkuna! Jos lasi hajosi sisältäpäin, niin on täytynyt löytyä sellaisia lasinsiruesiintymiä, jotka on mahdollista syntyä vain jos lasi hajoaa sisältäpäin. Poliisi kuitenkin aluksi tutki murhaa talon ulkopuolelta tulevan henkilön taholta. 3. Ääninauha! Ääninauhalta ei kuulunut perheen ulkopuolisia ääniä, mutta se ei ole mikään tae että murhaaja ei olisi voinut olla talossa. Tehkää koe kaverinne kanssa. Menkää huoneeseen kahdestaan ja vain toinen mölisee ja toinen on hiljaa ja tehkää nauhoite. Nauhalta kuuluisi vain tämän yhden mölisijän ääni vaikka huoneessa olisi kaksi henkilöä. 4. Auerin tunnustus! Auer ei kai varsinaisesti ole tunnustanut tekoa, vaan pitää poliisin teorioiden mukaan mahdollisena, että hän on ne tehnyt. Mielestäni Auer ei siis varsinaisesti ota kantaa onko hän tehnyt teon vai ei, vaan jättää sen tuomioistuimen päätettäväksi. Itse henkilökohtaisesti uskon, että Auer tullaan vapauttamaan, sillä liian moni seikkaa puhuu hänen syyttömyydestään.
Nuotio & Äreät Tiput
Lukittu