Mitkä mahtavat olla sosiaaliviranomaisten valtuudet näissä asioissa? Ensisijaisesti pitäisi ajatella lasten, jotka itse eivät sitä ymmärrä, etua.Chopper kirjoitti:Ehkä lapset haluavat nähdä äitinsä.Ehkä heillä ei ole vielä tietoa kaikista asioista jos sosiaaliviranomaiset ovat pitäneet heidät uutispimennossa tai heillä on toisenlainen käsitys tapahtumista.Onhan äiti kerennyt heitä mahdollisesti aivopestä jo monta vuotta.
Jos tapaaminen olisi lapsia järkyttänyt esim. jo etukäteen niin tuskin sos.viranomaiset olisivat siihen tapaamiseen suostuneet.Tai mistäs minä tiedän.
Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
-
Belaja Smert
- Harjunpää
Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
-
rosamarine
- Adrian Monk
Onpa Hel***tin kyynistä ajattelua.Belaja Smert kirjoitti:Näin minäkin luulen ja se vahvistaa edelleen käsitystäni AA:n rajattomasta itsekeskeisyydestä.cicero kirjoitti:Luulen että lapset raahattiin paikalle puolustuksen pyynnöstä ennen surmaajan muualle siirtämistä...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Mitä suurimmissa kantimissa kuitenkin totuus...
Vain tunti tapaamista sossujen valvovan silmän alla...varsinkin kun tiedän että mahdollisuuksia on myös äidin ja lasten keskeiseen tapaamiseen pidemmällä ajalla ilman muita läsnäolijoita. Tässä tilanne on ollut sama kuin lapsilleen väkivaltaiseksi osoitetun isän oikeudet lasten tapaamisissa usein ovat.
Monet äidit kuvittelevat että lasten etu on sama kuin äidin etu... monilla on myös se käsitys että lapset ilman muuta rakastavat enemmään äitiään kuin isäänsä...ja hyväksyvät kaiken..rakkauden nimissä...
Vanhemmillahan on lain mukaan oikeus tavata alaikäisiä lapsiaan. Yleensä tapaamiset voidaan hoitaa ilman ylimääräisten henkilöiden läsnäoloa paitsi niissä tilanteissa joissa vanhemman voi olettaa olevan henkisesti tai fyysisesti vaaraksi lapselle. Tapaamisaikaakin voidaan soveltaa. Näihin seikkoihin vaikuttavat sosiaaliviranomaisten tulkinta tilanteesta.
Vain tunti tapaamista sossujen valvovan silmän alla...varsinkin kun tiedän että mahdollisuuksia on myös äidin ja lasten keskeiseen tapaamiseen pidemmällä ajalla ilman muita läsnäolijoita. Tässä tilanne on ollut sama kuin lapsilleen väkivaltaiseksi osoitetun isän oikeudet lasten tapaamisissa usein ovat.
Monet äidit kuvittelevat että lasten etu on sama kuin äidin etu... monilla on myös se käsitys että lapset ilman muuta rakastavat enemmään äitiään kuin isäänsä...ja hyväksyvät kaiken..rakkauden nimissä...
Vanhemmillahan on lain mukaan oikeus tavata alaikäisiä lapsiaan. Yleensä tapaamiset voidaan hoitaa ilman ylimääräisten henkilöiden läsnäoloa paitsi niissä tilanteissa joissa vanhemman voi olettaa olevan henkisesti tai fyysisesti vaaraksi lapselle. Tapaamisaikaakin voidaan soveltaa. Näihin seikkoihin vaikuttavat sosiaaliviranomaisten tulkinta tilanteesta.
Viimeksi muokannut cicero, Ke Loka 07, 2009 3:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
-
rosamarine
- Adrian Monk
Kyllä mä luulen, että se on lastenkin etu päästä tapaamaan äitiään. Ei ne lapset varmaan äitiään tässä vaiheessa syytä ja vierasta. Suru on takuulla molemminpuolinen ja uskon 110%:sti että äitinä Anneli varmasti ikävöi lapsiaan, eikä laske itselleen tässä kohtaa jtn säälipisteitä.cicero kirjoitti:Monet äidit kuvittelevat että lasten etu on sama kuin äidin etu... monilla on myös se käsitys että lapset ilman muuta rakastavat enemmään äitiään kuin isäänsä...ja hyväksyvät kaiken..rakkauden nimissä...
On se äidinrakkaus vaan ihmeellinen asia, sitä vaikka tappais jälkikasvunsa puolesta...Jotkut.
-
Belaja Smert
- Harjunpää
AA:n tekoon nähden ei lainkaan. Uskoakseni lasten etua ei palvele heidän raahaamisensa tappajan kanssa samaan koppiin.rosamarine kirjoitti:Onpa Hel***tin kyynistä ajattelua.Belaja Smert kirjoitti:Näin minäkin luulen ja se vahvistaa edelleen käsitystäni AA:n rajattomasta itsekeskeisyydestä.cicero kirjoitti:Luulen että lapset raahattiin paikalle puolustuksen pyynnöstä ennen surmaajan muualle siirtämistä...
-
Belaja Smert
- Harjunpää
AA on ensisijaisesti kyseisten lasten isän tappaja ja vasta sen jälkeen äiti. Sen asian toivoisi painavan enemmän kuin äidin mielihalujen.rosamarine kirjoitti: Kyllä mä luulen, että se on lastenkin etu päästä tapaamaan äitiään. Ei ne lapset varmaan äitiään tässä vaiheessa syytä ja vierasta. Suru on takuulla molemminpuolinen ja uskon 110%:sti että äitinä Anneli varmasti ikävöi lapsiaan, eikä laske itselleen tässä kohtaa jtn säälipisteitä.
niin ja jotkut äidit kuten tämä Anneli ovat uhranneet jopa omat lapsensa..voin tosiaan vain kuvitella miltä tuntuu pienestä tytöstä jonka isän äiti on surmannut...tiesitkö että pienille tytöille isä on hyvin tärkeä henkilö ihan psyykkisesti ja kehitystä ajatellen...samoin pojille...rosamarine kirjoitti:Kyllä mä luulen, että se on lastenkin etu päästä tapaamaan äitiään. Ei ne lapset varmaan äitiään tässä vaiheessa syytä ja vierasta. Suru on takuulla molemminpuolinen ja uskon 110%:sti että äitinä Anneli varmasti ikävöi lapsiaan, eikä laske itselleen tässä kohtaa jtn säälipisteitä.cicero kirjoitti:Monet äidit kuvittelevat että lasten etu on sama kuin äidin etu... monilla on myös se käsitys että lapset ilman muuta rakastavat enemmään äitiään kuin isäänsä...ja hyväksyvät kaiken..rakkauden nimissä...
On se äidinrakkaus vaan ihmeellinen asia, sitä vaikka tappais jälkikasvunsa puolesta...Jotkut.
Tyttöparka on joutunut kantamaan tietoa äitinsä tekemästä surmasta ja jopa valehtelemaan monta vuotta..Tässä äiti ei kyllä ole suojellut lapsiaan miltään.
Rakastava äiti huolehtii lastensa perusturvallisuudesta, on läsnä tarvittaessa sekä pyrkii kaikin tavoin tukemaan puolison ja lasten välistä sidettä. Rakastava äiti ei aseta lapsiaan sellaiseen tilanteeseen jossa näiden pitää valehdella tai varastaa silläkin uhalla että jäävät itse kiinni. Lasten pitää pystyä turvaamaan vanhempiinsa eikä toisinpäin.
Missä kohtaa tämä äiti on osoittanut rakastavansa lapsiaan?
Se mitä olen tässä välissä ehtinyt meilailemaan Porin suunnassa asuvien ystävieni kanssa, lähinnä äitien, ei yksikäänn ole tuntenut mitään sympatiaa tätä "kotiäitiä" kohtaan enkä tosiaan siviilissä tuo esiin niin räikeästi omia mielipiteitäni kuin täällä joten siitä ei ole kyse.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
-
rosamarine
- Adrian Monk
Missä näitä superäitejä oikein kasvaa?cicero kirjoitti:niin ja jotkut äidit kuten tämä Anneli ovat uhranneet jopa omat lapsensa..voin tosiaan vain kuvitella miltä tuntuu pienestä tytöstä jonka isän äiti on surmannut...tiesitkö että pienille tytöille isä on hyvin tärkeä henkilö ihan psyykkisesti ja kehitystä ajatellen...samoin pojille...rosamarine kirjoitti:Kyllä mä luulen, että se on lastenkin etu päästä tapaamaan äitiään. Ei ne lapset varmaan äitiään tässä vaiheessa syytä ja vierasta. Suru on takuulla molemminpuolinen ja uskon 110%:sti että äitinä Anneli varmasti ikävöi lapsiaan, eikä laske itselleen tässä kohtaa jtn säälipisteitä.cicero kirjoitti:Monet äidit kuvittelevat että lasten etu on sama kuin äidin etu... monilla on myös se käsitys että lapset ilman muuta rakastavat enemmään äitiään kuin isäänsä...ja hyväksyvät kaiken..rakkauden nimissä...
Tyttöparka on joutunut kantamaan tietoa äitinsä tekemästä surmasta ja jopa valehtelemaan monta vuotta..Tässä äiti ei kyllä ole suojellut lapsiaan miltään.
Rakastava äiti huolehtii lastensa perusturvallisuudesta, on läsnä tarvittaessa sekä pyrkii kaikin tavoin tukemaan puolison ja lasten välistä sidettä. Rakastava äiti ei aseta lapsiaan sellaiseen tilanteeseen jossa näiden pitää valehdella tai varastaa silläkin uhalla että jäävät itse kiinni. Lasten pitää pystyä turvaamaan vanhempiinsa eikä toisinpäin.
Missä kohtaa tämä äiti on osoittanut rakastavansa lapsiaan?
Höpön höpö taas. Vaikka olis lahdannut puol Ulvilaa, äitiyttä ei voi kukaan häneltä pois ottaa. Ensisijaisesti kuitenkin äiti, syytön, kunnes toisin todistetaan.Belaja Smert kirjoitti:AA on ensisijaisesti kyseisten lasten isän tappaja ja vasta sen jälkeen äiti. Sen asian toivoisi painavan enemmän kuin äidin mielihalujen.
Luuletko ihan oikeasti, että AA olisi Suomen ainoa henkirikoksen tehnyt äiti, olen käsittänyt, että vankilassakin on mahdollisuus vaalia äitiyttä, on perhetapaamiset, avotalot, missä lapset voivat jopa asua äitinsä kanssa.
Jotain rajaa prkle.
Rosamarine, kyllä äideillä on oikeuksia mutta lasten oikeudet menevät äidin oikeuksien edelle eli jos katsotaan että tapaamiset ovat vahingollisia lapsille niin niitä ei voi silloin toteuttaa. Myöskin se, että onko tapaamisissa mukana joku vai ei määräytyy sen mukaan kuinka hyvä asia se lapsille on.
Sähän olet vaarallinen lähipiirillesi jos kuvittelet että äitiys on jokin muuta suurempi voima jonka nimissä voi tehdä kaikenlaista
Ja kyllä maailmassa on myös lapsia jotka eivät halua nähdä äitiään fyysisen tai henkisen pahoinpitelyn seurauksena...
Sähän olet vaarallinen lähipiirillesi jos kuvittelet että äitiys on jokin muuta suurempi voima jonka nimissä voi tehdä kaikenlaista
Ja kyllä maailmassa on myös lapsia jotka eivät halua nähdä äitiään fyysisen tai henkisen pahoinpitelyn seurauksena...
Hyvin sanottu!cicero kirjoitti:Rosamarine, kyllä äideillä on oikeuksia mutta lasten oikeudet menevät äidin oikeuksien edelle eli jos katsotaan että tapaamiset ovat vahingollisia lapsille niin niitä ei voi silloin toteuttaa. Myöskin se, että onko tapaamisissa mukana joku vai ei määräytyy sen mukaan kuinka hyvä asia se lapsille on.
Viimeksi muokannut rookeri, Ke Loka 07, 2009 3:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joihin myös itse lukeudun,lapsena.cicero kirjoitti: Ja kyllä maailmassa on myös lapsia jotka eivät halua nähdä äitiään fyysisen tai henkisen pahoinpitelyn seurauksena...
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
-
rosamarine
- Adrian Monk
Cicero, hyvä, missä kohtaa olet saanut sen käsityksen, että AA:n ja lasten keskinäinen tapaaminen olisi ollut lapsille pahasta?cicero kirjoitti:Rosamarine, kyllä äideillä on oikeuksia mutta lasten oikeudet menevät äidin oikeuksien edelle eli jos katsotaan että tapaamiset ovat vahingollisia lapsille niin niitä ei voi silloin toteuttaa. Myöskin se, että onko tapaamisissa mukana joku vai ei määräytyy sen mukaan kuinka hyvä asia se lapsille on.
En minä ole väittänyt, että äitiys on "jokin muita suurempi voima" ja sen nimissä voi tehdä mitä tahansa, tietääkseni en ole sellaista väittänyt?
Minä olen väittänyt ja väitän edelleen, että AA on edelleen äiti lapsilleen ja että molemmat osapuolet tarvitsevat ja tulevat tarvitsemaan toisiaan. Joskin on tehnyt henkirikoksen, se ei vähennä AA:n arvoa lastensa äitinä.
Rangaistuksen hän siitä kärsinee, mutta varmasti myös pitänee lapsiinsa yhteyden ja toisinkin päin. Eikai nyt ole kyse siitä, että koko elämä menisi niin uusiin puihin, että; "kun nyt lahtasit isukin, ei sulla ole enää muksujakaan olemassa?"
Edelleenkin on todella kyynistä ja ilkeää mennä sanomaan lastensa tapaamisesta, että se on vaan laskelmoivaa käytöstä. Äitinä en usko siihen.
Ja kyllä, lasten parhaaksi olisi hyvä pyrkiä säilyttämään suhde äitiinsä, ei äidin vuoksi, vaan lasten vuoksi.
Mä olen saanut sen käsityksen siitä että äiti sai tavata lapsiaan vain tunnin valvonnan alla tiukimman mukaan. Äiti joka on surmannut lasten isän ja elää muina naisina kolme vuotta keräten sympatiaa muilta ihmisiltä, antaen lapsen pitää sisällään kamalaa salaisuutta ja osoittaa syyttävää sormea täysin syytöntä henkilöä kohtaan...en pitäisi niinkään itsestään selvänä että hän olisi hyväksi lapsilleen..
...nyt saattekin jatkaa keskenänne koska mun pikkuiset heräs päikkäreiltä ja mie stule ekotiin parin tunnin päästä niin pitää olla safka valmiina..(voi minua poloista alistettua kotirouvaparkaa
)mutta mä en pystyis katsomaan lapsiani silmiin jos olisin surmannut heidän isänsä..oli syy mikä tahansa...mun mielestä lapsilla on oikeus kumpaankin vanhempaan...perhettä pitää vaalia ei yksistään äitiyttä...
...nyt saattekin jatkaa keskenänne koska mun pikkuiset heräs päikkäreiltä ja mie stule ekotiin parin tunnin päästä niin pitää olla safka valmiina..(voi minua poloista alistettua kotirouvaparkaa
"se ei vähennä arvoa lastensa äitinä" Kysyppäs tuota asiaa noilta lapsilta, kun saavat hieman ikää enemmän, että mitä ovat mieltä äidistään, kun meni ja tappoi isänne. Kyllä aivan varmasti jollain tunteiden osa-alueilla nämä lapsiraukat tulevat muuttamaan käsitystään äidistään tulevaisuudessa.rosamarine kirjoitti:
Cicero, hyvä, missä kohtaa olet saanut sen käsityksen, että AA:n ja lasten keskinäinen tapaaminen olisi ollut lapsille pahasta?
En minä ole väittänyt, että äitiys on "jokin muita suurempi voima" ja sen nimissä voi tehdä mitä tahansa, tietääkseni en ole sellaista väittänyt?![]()
Minä olen väittänyt ja väitän edelleen, että AA on edelleen äiti lapsilleen ja että molemmat osapuolet tarvitsevat ja tulevat tarvitsemaan toisiaan. Joskin on tehnyt henkirikoksen, se ei vähennä AA:n arvoa lastensa äitinä.
Rangaistuksen hän siitä kärsinee, mutta varmasti myös pitänee lapsiinsa yhteyden ja toisinkin päin. Eikai nyt ole kyse siitä, että koko elämä menisi niin uusiin puihin, että; "kun nyt lahtasit isukin, ei sulla ole enää muksujakaan olemassa?"
Edelleenkin on todella kyynistä ja ilkeää mennä sanomaan lastensa tapaamisesta, että se on vaan laskelmoivaa käytöstä. Äitinä en usko siihen.
Ja kyllä, lasten parhaaksi olisi hyvä pyrkiä säilyttämään suhde äitiinsä, ei äidin vuoksi, vaan lasten vuoksi.
Et sinä voi tietää toisten tarpeista mitään.En minäkään tarvitse omaa äitiäni mihinkään,en ole tarvinnut 25 vuoteen enkä tule tarvitsemaan.rosamarine kirjoitti: Minä olen väittänyt ja väitän edelleen, että AA on edelleen äiti lapsilleen ja että molemmat osapuolet tarvitsevat ja tulevat tarvitsemaan toisiaan. Joskin on tehnyt henkirikoksen, se ei vähennä AA:n arvoa lastensa äitinä.
Jos lapset haluavat nähdä äitiään niin silloinhan siinä ei ole mitään jos se tehdään valvotuissa olosuihteissa,niin kuin nyt tehtiin.Tällä vältetään se ettei äiti mahdollisesti pääse manipuloimaan lapsiaan.
Mutta jos joku lapsista ilmaisee ettei halua tavata äitiään niin sitä pitäisi kunnioittaa eikä selittää mitään paskaa siitä että lapsi tarvitsee äitiään.
edit. Äidinrakkaus on kyllä ihmeellinen asia mutta valitettavasti kaikki äidit ei kuitenkaan tätä piirrettä omaa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !