Sikapiikki, otatteko?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Dormeator kirjoitti:kutsu miksi halut, minä kutsun tautia sikaflunssaksi.
no, kun saat taudin niin ehkä sitten tajuat jotain.
pistetään rokote mihin vain se on minulle sama, että se siitä.
Siinä tapauksessa puhumme eri asioista. Flunssarokotteita ei edes ole.

Voisit kuitenkin lopettaa luuloon perustuvan provokaatiosi myrkyn piikittämisestä suoneen, kun et internetlukeneisuudestasi huolimatta tunnista edes rokotteen nimeä.
Dormeator
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Dormeator »

Mariacka kirjoitti:
Dormeator kirjoitti:kutsu miksi halut, minä kutsun tautia sikaflunssaksi.
no, kun saat taudin niin ehkä sitten tajuat jotain.
pistetään rokote mihin vain se on minulle sama, että se siitä.
Siinä tapauksessa puhumme eri asioista. Flunssarokotteita ei edes ole.

Voisit kuitenkin lopettaa luuloon perustuvan provokaatiosi myrkyn piikittämisestä suoneen, kun et internetlukeneisuudestasi huolimatta tunnista edes rokotteen nimeä.
juu, saa olla... ei "pilkunnussijat" mitään ymmäräkkään.
No, ota rokote tai miskä sitä kutsutkaan ihan rauhassa, se ei minua liikuta pätkääkään.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Dormeator kirjoitti:juu, saa olla... ei "pilkunnussijat" mitään ymmäräkkään.
No, ota rokote tai miskä sitä kutsutkaan ihan rauhassa, se ei minua liikuta pätkääkään.
Mistä niitä "tamiflu piikkejä" nyt siis saikaan?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Dormeator
Harjunpää

Damien kirjoitti:
Dormeator kirjoitti:juu, saa olla... ei "pilkunnussijat" mitään ymmäräkkään.
Mistä niitä "tamiflu piikkejä" nyt siis saikaan?
tamiflua saat pillereinä.

ja tässä hiukka otetta Wikipediasta:

Vuoden 1976 epidemia Yhdysvalloissa

Yhdysvaltain presidentti Gerald Ford sai sikainfluenssarokotuksen vuonna 1976.
Yhdysvalloissa 5. helmikuuta 1976 armeijan tukikohdassa Fort Dixissä, yksi sotilas tunsi itsensä väsyneeksi ja sairaaksi. Hän kuoli seuraavana päivänä ja neljä muuta sotilasta sairastui myöhemmin. Kolme viikkoa myöhemmin terveysviranomaiset ilmoittivat, että sikainfluenssa oli aiheuttanut kuoleman, ja että tämä saattaisi olla yhteydessä vuoden 1918 influenssapandemian kanssa.
Hälytetyt julkisen terveyden viranomaiset päättivät torjua suuren pandemian ja neuvoivat presidentti Gerald Fordia päättämään jokaisen henkilön rokottamisesta sairautta vastaan Yhdysvalloissa.[4]. Rokotukset käynnistettiin, mutta rokotusten aiheuttamien haittavaikutusten vuoksi ne lopetettiin kun 50 miljoonaa henkeä oli rokotettu. Rokotus sairastutti ja tappoi huomattavasti tautia enemmän. [5]
Muutaman kuukauden päästä tutkijat havaitsivat, että tauti oli "mystisesti kadonnut" eikä siitä ollut enää merkkejä. Se ehti sairastuttaa noin 500 sotilasta Yhdysvalloissa.

Laitetaan nyt virallinekin rokotteen nimi jos ei joidenkin pää tajua muuten:
H1N1.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Dormeator kirjoitti:tamiflua saat pillereinä.
Sitähän minäkin. 8)
Dormeator kirjoitti:Laitetaan nyt virallinekin rokotteen nimi jos ei joidenkin pää tajua muuten:
H1N1.
On muuten rokotteelle keksitty näppärä nimi. :lol:
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Dormeator kirjoitti:Laitetaan nyt virallinekin rokotteen nimi jos ei joidenkin pää tajua muuten:
H1N1.
Heh. Yhä vain paranee :lol:
Dormeator
Harjunpää

Mariacka kirjoitti:
H1N1.
Heh. Yhä vain paranee :lol:
et varmaan tajunnut joten selvennän hieman, rokote on sama kuin sikaflunssa joten miksipä muuta nimeä antaa rokotteelle kuin H1N1.
en sitä kutsu muuksi vaikka se sinun silmään tuntuu niin sattuvankin niin perhanasti.
Dormeator
Harjunpää

Damien kirjoitti:
Dormeator kirjoitti:tamiflua saat pillereinä.
Sitähän minäkin. 8)
H1N1.
On muuten rokotteelle keksitty näppärä nimi. :lol:
niin.. kutsu sinä rokotetta oikella nimellä mutta minä kutsun sitä firuksen nimellä (H1N1)
saman jo vastasinkin alempana...(tai ylempänä) että ei taas mene rähmää silmiin :mrgreen:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Dormeator kirjoitti:et varmaan tajunnut joten selvennän hieman, rokote on sama kuin sikaflunssa joten miksipä muuta nimeä antaa rokotteelle kuin H1N1.
Paranee vielä entisestää. :lol: Ja aiheeseen liittyen tietysti:
Kuva
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

^^Okei. Perheessänne oli siis kuumetapaus, jota sinä haluat kutsua sikaflunssaksi ja se meni ohi lääkärin määräämillä flunssatulehduslääkkeillä, eikä flunssapiikkiä tarvittu. Joten kukaan maailmassa ei tarvitse suoneen pistettävää (taisamaseminne) myrkkypiikkiä, jota halusit ensin kutsua nimellä tamiflu ja sittemmin firuksen mukaan nimellä H1N1.

Miten tämä kaikki liittyy sikainfluenssaan?
Dormeator
Harjunpää

Mariacka kirjoitti:^^Okei. Perheessänne oli siis kuumetapaus, jota sinä haluat kutsua sikaflunssaksi ja se meni ohi lääkärin määräämillä flunssatulehduslääkkeillä, eikä flunssapiikkiä tarvittu. Joten kukaan maailmassa ei tarvitse suoneen pistettävää (taisamaseminne) myrkkypiikkiä, jota halusit ensin kutsua nimellä tamiflu ja sittemmin firuksen mukaan nimellä H1N1.

Miten tämä kaikki liittyy sikainfluenssaan?
pyörittele päässäs :mrgreen:
niin, usko pois mutta kuttun rokotetta firukseksi..
Fiilatkaa lisää pilkkua ihan rauhassa :mrgreen:
Tää lähtee maate....
elwira
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja elwira »

mun vastaus kysymykseen ois että ottasin kyllä rokotteen jos olis vaara sairastua.
kuulun riskiryhmään, enkä tässä vaiheessa olis valmis mitään riskiä ottamaan.
muussa tapauksessa varmaan sairastaisin ittekseen jos lunssa olis tullakseen.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Dormeator kirjoitti:
ketsku kirjoitti:
Dormeator:
en minä minnekkään hypi, ei ole ainoa paikka missä pyörin.. kuten tuntuu eräille olevan.
tein varmaan selväksi että itse en piikiä ota, se on minulle sama mitä muut tekee.
Ei tuota tietoa rokotteesta ole vaikea netistä ettiä, jos ei usko lääkäreiden ynnä muiden tutkijoiden sanomaa sikaflunssasta niin se on oma asiansa, itse en suoniini ota mitään paskaa mitä ei tarvita, viikko lepoa niin sikaflunssa on parantunut.
Tässä perheessä muuten oli jo yksi sikaflunssa, kuume nousi 41 asteeseen, lääkärissä kyllä käytiin, ja sietä saatiin tavallista flunssatulehduslääkettä joka vei taudin pois hiukka yli viikossa, eikä tarvinnut flunssapiikkiä. Ja uskokaa ei nuo se oli oikeasti sikaflunssa, eikä ollut mikään provo..
Ei tää oo tottakaan :lol: Sä et kyllä ihan selkeästi tajua tästä asiasta yhtään mitään. Rokotetta ei TODELLAKAAN laiteta suoneen vai tarkoititko, että se kulkeutuu suonistoon vai mikä idea tuossa on? Toisekseen kerro minulle mikä on flunssatulehduslääke? Kolmannekseen varmistettiinko sikainfluenssa asianmukaisin testein?
etkä tiedä mikä on flunssaan tulehduslääke? sinäpä se et tunnu tajuavan... jos ei rokotetta pistetä verisuoneen niin valotappa mihin sitten.. luuhunko?.. eiköhän se elimistöön suonesta kulkeudu, vai nouseeko päähän?
kuten jo sanoin usko mihin haluat se ei minua liikuta.
No näin farmaseuttina ja sairaanhoitajana en kyllä tiedä mikä on tulehduslääke flunssaan joten kerro ja valaise? Ja se piikki pistetään lihakseen josta se kulkeutuu elimistöön. Kannattaisko sun nyt hieman sivistää itseäsi ennenkuin teet päätelmiä siitä, että kyseinen sikainfluenssarokotus on niin vaarallinen saatikka levität omia vääriin käsityksiin perustuvia näkemyksiäsi muille?
Dormeator
Harjunpää

^
Niin.. kun en ole lääkäri.. onneksi en...
No, täällä oli flunssa jossa oli kaikki sikaflunssan oireet, sattui olemaan vielä hengitystietulehtus johon tuli lääkitys, voi hirveän sori jos en satu käyttämään lärvärien tieteelisiä nimityksiä sairauksille tai rokotteille.. ja tuosta väärän tiedon levityksestä, missähän kohtaa?
ota sinä rauhassa piikkisi ei se minua edelleenkään hetkauta, lue nyt ajatuksella tätäkin "väärää" tietoa :mrgreen: Hmm.. oliko kenties väärää tietoa että vuonna 1976 Usa:ssa samaa sikaflunssaa oli ja rokotus loppui 3 viikon päästä kun rokote tappoi enenmmän kuin tauti... lue itse wikipediasta jos ei päähän muuten uppoa, ja silloin käytettiin myös samaa rokotetta.. että kuulostaapa niin perhanan turvalliselta.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Dormeator kirjoitti:^lue itse wikipediasta jos ei päähän muuten uppoa, ja silloin käytettiin myös samaa rokotetta.. että kuulostaapa niin perhanan turvalliselta.
Ahaa. Armeijan ylijäämävarastossa on siis vuonna 1976 valmistettua rokotetta, jolla aiotaan nyt tappaa lisää ihmisiä? Ymmärrän huolesi.

Mutta jos haluat esittää asiasti vakuuttavasti, suosittelen edes jonkinmoista perehtymistä rokotteisiin sekä flunssan ja influenssan eroihin. Jos ei ymmärrä perusasioita, on suorastaan mahdoton hallita kokonaisuutta.
Vastaa Viestiin