Missä onget?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

konsta kirjoitti:
:o) kirjoitti: Sillä on sen verran merkitystä, että koskapa tuo lyhyt maininta siitä, ettei rikospaikkatutkimuksessa onkivälineitä löydetty jää ajatteluttamaan, niin kait sitä saa nyt ihmetellä, että mihin ne onget - siis siimat ja vavat - ovat hävinneet ja miksi?
Missäs tuo mainita onkien löytämättömyydestä oli?
ETP:n sivulla 5 kohta 4.2 ONKIMINEN ALKUILLAN AIKANA
(Ensimmäinen lause: Rikospaikkatutkinnassa ei ole mainintaa paikalta löytyneistä onkivälineistä)
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

:o) kirjoitti:
konsta kirjoitti:
:o) kirjoitti: Sillä on sen verran merkitystä, että koskapa tuo lyhyt maininta siitä, ettei rikospaikkatutkimuksessa onkivälineitä löydetty jää ajatteluttamaan, niin kait sitä saa nyt ihmetellä, että mihin ne onget - siis siimat ja vavat - ovat hävinneet ja miksi?
Missäs tuo mainita onkien löytämättömyydestä oli?
ETP:n sivulla 5 kohta 4.2 Onkiminen alkuillan aikana (Ensimmäinen lause: Rikospaikkatutkinnassa ei ole mainintaa paikalta löytyneistä onkivälineistä)
Niinpä, siinähän ei tosiaankaan sanota, että onkia ei löydetty, vaan ettei ole mainintaa. Äläs nyt tästä hermostu, mutta oleellinen ero.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Y-haaraisesta kalansaaliista nyt on tullutkin paniikki.

Niin voihan olla ettei kalastusvälineitä ollut ollenkaan mukana.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta kirjoitti:
:o) kirjoitti:
konsta kirjoitti: Missäs tuo mainita onkien löytämättömyydestä oli?
ETP:n sivulla 5 kohta 4.2 Onkiminen alkuillan aikana (Ensimmäinen lause: Rikospaikkatutkinnassa ei ole mainintaa paikalta löytyneistä onkivälineistä)
Niinpä, siinähän ei tosiaankaan sanota, että onkia ei löydetty, vaan ettei ole mainintaa. Äläs nyt tästä hermostu, mutta oleellinen ero.
Onkohan? Sinä siis vihjailet, että onkivälineet löydettiin, mutta niitä ei vaivauduttu rikospaikkatutkimuksessa mainitsemaan? Vaikka siinä mainittiin jopa miinaharavalla löydetyt rautalanganpätkät ja polkupyörän pieni rengasavain?
Tuollainen tulkinta antaa mahdollisuuden aivan mihin vain - eikä pelkästään Gustun puolesta puhuville... :lol:

Täältä tähän.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

awa kirjoitti:Y-haaraisesta kalansaaliista nyt on tullutkin paniikki.

Niin voihan olla ettei kalastusvälineitä ollut ollenkaan mukana.

Kertoisitko, mitä Boismanin vanhemmat kertoivat kalastusvälineistä? Tunnut niin kaikkitietävältä, että kyllä sinä tuohon osaat vastata. :o :shock: :? 8) :lol: :roll:

Ps. Kumma, kun menee melkein tuon awan ja smileyn viestit sekaisin, kun ovat niin samantyylisiä.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tietenkin ulkopuolinen murhamies/nainen vei poikien veistelmät onget mukaanasa, kun olivat niin hienossa kunnossa, melkein ABU:n parhaitten avokelojen luokkaa.

Jos siellä on ongittu, eikä kalaa saatu, niin oget on voinut hattuunnuksissaan nakata järveen.

Ihmetyttää vain se kalansaalis siellä niemellä, jonka joku oli kiskonut ylös.

Lokkihan havcaitsee kalan kuivallamaallakin jo kilometrien päästä ja nyt kalat saivat rauhassa köllötellä niemessä kaiketi tuntikausia.

Menepä perkaamaan kalaa rannalle, niin taatusti saat taivaalta kavereita.
konsta
Ainesta Watsoniksi

:o) kirjoitti: Onkohan? Sinä siis vihjailet, että onkivälineet löydettiin, mutta niitä ei vaivauduttu rikospaikkatutkimuksessa mainitsemaan?
En vihjaile mitään. Rikospaikkatutkinnan yhteydessä, tai ainakaan siinä luettolossa, jossa teltan ja teltan ympäristön tavarat on lueteltu, ei mainita onkia. Se ei todellakaan kerro vielä, että etsittiinkö niitä, löydettiinkö ne sivummalta vai jätettiinkö kokonaan etsimättä. Itse veikkaisin tuota jälkimmäistä, koska Nilsin sekavista lausunnosnoista saatiin selville onkiminen ehkä vasta 10 päivän päästä.

No jos onkiin kiinnitettiin huomiota vasta 10 päivän päästä, niin ei ole mikään ihme, ettei niitä enää niemestä löytynyt. Olihan niemen käyttö ollut sallittua jo maanantaista, eli heti surmaviikonlopun jälkeen.

Tiedän ryppy hyvin, että loogisen ajattelun tuominen tähän keksusteluun on ihan turhaa. Mutta olen jotenkin vaivautunut siitä, että sinulta tuntuu tosiaan puuttuvan kyky edes alkeellisesti tulkita puhuttua tai kirjoitettua tekstiä. Kun Nils kertoo, että onki oli kymmensenttisessä kapulassa, niin nostat älyttömän metelin siitä, kuinka Seppo oli onkinut kymmensenttisellä kapulalla. Oletko ihan tosissasi tässä onkijutussa, vai trollaatko?
Hessu52
Watson itse

Tuosta onkijutusta olen Arvon Konstan kanssa samaa mieltä, että ne on joku muu ottanut jälkeenpäin haltuunsa.

Koska niistä ei ole silloin asian tiimoilta kirjoiteltu, niin kukaan ei le osannut niitä viedä poliisille ja olisiko kenties kehdannutkaan, joten kyllä tuo Konstan väittämä on ihan linjassaan.

Onhan täällä oma sivunsa noille kadonneille tavaroille, mutta voinen tässä kohtaa pyytää lukijoita kiinnittämään huomiota myöskin Nissen kadonneeseen kultaiseen kivisormukseen.

Siitä kirjoitettiin Keskisuomalaisessa, muiden kadonneitten tavaroiden joukossa, mutta sen koomin en sitä ole listoilla havainnut.

Onko minulla mennyt sormuksen kohtalo jotenkin ohi, vai eikö sitäkään ole noteerattu sen enempää.

Sehän sopisi teoriaani siitä, että porukka on kerännyt arvotavaransa samaan jemma nimiseen paikkaan, ettei metsässä reuhtoessa olisi kamat jääneet kateisiin.

Tämän sormuksen kuva näkyy Nissen rippikuvassa, hänen vasemman käden nimettömässään?

konsta kirjoitti:
:o) kirjoitti: Onkohan? Sinä siis vihjailet, että onkivälineet löydettiin, mutta niitä ei vaivauduttu rikospaikkatutkimuksessa mainitsemaan?
En vihjaile mitään. Rikospaikkatutkinnan yhteydessä, tai ainakaan siinä luettolossa, jossa teltan ja teltan ympäristön tavarat on lueteltu, ei mainita onkia.
Tiedän ryppy hyvin, että loogisen ajattelun tuominen tähän keksusteluun on ihan turhaa.
Kun Nils kertoo, että onki oli kymmensenttisessä kapulassa, niin nostat älyttömän metelin siitä, kuinka Seppo oli onkinut kymmensenttisellä kapulalla.
Gustafsson on niin ovela tyyppi, että konsta ei jähmeillä aivoillaan voi tajuta sitä.
konsta ei edes tiedä, mitä looginen ajattelu tarkoittaa, mutta ilmeisesti tätä Urholta oppimaansa hienolta kuulostavaa sanaparia hän nyt koettaa sovittaa "keksusteluun"... :lol:

Jos Boisman ei ollut Gustu-Nallen kertomassa tilanteessa onkimassa, mitä järkeä oli sitten kertoa, että tämä oli niemessä kädessään onki kymmensenttisessä kapulassa?
Mitä hän siis teki siellä tällainen onki kädessään, ja missä olivat onkivavat, jotka katkaistiin lepikosta (ja Gustun kertoman mukaan Boismanin puukolla)?
Kyse on Gustu-Nallen hämäysten ja valheiden verkkoon kuuluva pikku säie, ja minusta kertoo vain sen, että onkijuttuun liittyy jotain hämärää.
Jokainen täyspäinen, joihin siis konstaa ei voi mitenkään lukea kuuluvaksi, näkee kuinka räikeästi Gustu valehtelee joka ainoassa tarinassaan, koko onkijuttu mukaan lukien.
Mutta kuten kirjoitin aiemmin, kun kolme muuta mukana ollutta on kuollut, ja ketään ulkopuolista ei paikalla ole ollut, ei mikään estä Gustu-Nallea laskettelemasta vaikka minkälaista luikuria.
Vainajat eivät voi nousta valheita oikomaan.
Surullisinta tässä on se, että aina löytyy konstan tapaisia suuriäänisiä ääliöitä joka ainoalle saitille tämän patologisen valehtelijan puolesta ilman minkäänlaista kritiikkiä möykkäämään ja sotkemaan kenties lupaavastikin alkaneita "keksusteluja"... :roll:

Hessu52 kirjoitti:voinen tässä kohtaa pyytää lukijoita kiinnittämään huomiota myöskin Nissen kadonneeseen kultaiseen kivisormukseen.

Siitä kirjoitettiin Keskisuomalaisessa, muiden kadonneitten tavaroiden joukossa, mutta sen koomin en sitä ole listoilla havainnut.

Onko minulla mennyt sormuksen kohtalo jotenkin ohi, vai eikö sitäkään ole noteerattu sen enempää.
On mennyt sinulta ohi, kuten näyttää menneen paljon muutakin.
Sormus ei ollut mukana ollenkaan, eli se ei ollut kadonneiden tavaroiden joukossa.
Sanon saman sinulle, kuin Urhollekin: ei täällä kannata lehtijuttujen varassa kirjoitella.
Jos ei muuta kerrottavaa ole, kuin toimittajien turinaa, kannattaa kenties vain lukea, ja yrittää opetella ajattelemaan omilla aivoillaan.
Niin, kaikella ystävyydellä sanottuna. :lol:
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Kiitos Matukka. On se hienoa, etä olet huomannut lehtijuttujen puutteelisuuden. Oletkos ajatellut tilata lääkäripäivien nauhat käräjäoikeudesta? Meinaan vaan, että minkähän varassa olet siinä asiassa ollut? Et pelkästään lehtijuttujen, olet myös keksinyt ihan omiasi :lol:
Hessu52
Watson itse

Olet aivan oikeassa arvoisa nimimerkki O:.

Tuossa jo ehdinkin mainita, että vanhoista kirjoituksista ei oiken tahdo saada millään selvää, mikä on totta ja mikä tarua.

Mistä Sinä muuten ammennat laajat tietosi?

Voisitko avartaa tietoani, miten sormus oikein löytyi, niin olisin edes hiukan tietoisempi faktoista.

Ilman lehdistöä ja radiota, ei koko Bodomin tapauksesta olisi kukaan saanut siihen aikaan mitään tietoa.

Televisioitakin oli korkeintaan yksi kylässä, jos sitäkään.

Kyllä minä olen lehtien ja muiden tiedoitusvälineiden, sekä oman mielikuvitukseni armoilla, tapausta pähkäillessäni.

Kenties sinulla on sitten suora linkki KRP:in, kun asioita niin hyvin hallitset.

Kaikella ystävyydellä ja kunnioituksella, Hessu52.

Hessu52 kirjoitti:Olet aivan oikeassa arvoisa nimimerkki

Voisitko avartaa tietoani, miten sormus oikein löytyi, niin olisin edes hiukan tietoisempi faktoista.

Ilman lehdistöä ja radiota, ei koko Bodomin tapauksesta olisi kukaan saanut siihen aikaan mitään tietoa.
Koeta nyt itse etsiä se tieto sormuksesta.

Mitä tulee sen aikaisiin "tietoihin" Bodomin tapauksesta, niin näyttääpä se olevan monellekin vieläkin sitä ainoaa, oikeata tietoa... :lol:
Totta siinä oli sen verran, että kolme ihmistä siellä murhattiin, ja kuten nyt tiedämme, siinäpä ne oikeat tiedot sitten taisivat ollakin.

Mutta sen aikaisen uutisoinnin käsittely onkin sitten jonkun muun otsikon alle kuuluva asia.

Täältä tähän.
Hessu52
Watson itse

No mitä nyt arvoisa nimimerkki, jota en osaa oikein kirjoittaa?

Tuohan on kuin antaisi lapselle tikkarin ja sitten sen veisi pois, kun ensin väittää tietävänsä sormuksen kohtalon, mutta ei viitsi siitä toiselle edes pyynnöstä kertoa.

Anna nyt edes vinkki, mistä tiedon löydän.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:No mitä nyt arvoisa nimimerkki, jota en osaa oikein kirjoittaa?

Tuohan on kuin antaisi lapselle tikkarin ja sitten sen veisi pois, kun ensin väittää tietävänsä sormuksen kohtalon, mutta ei viitsi siitä toiselle edes pyynnöstä kertoa.

Anna nyt edes vinkki, mistä tiedon löydän.
Esiinnyt Hessu täällä niin varmoilla väitteillä, että luulisi sinun tietävän muitakin asioita kuin huhuja ja juoruja.

Tuon sormuksen palautti Nilsin ex-tyttöystävä, kun oli ensin saanut lukea lehdistä, että se kateissa. Kadonneeksi sen ilmoitti Nilsin äiti, joka ei tiennyt Nilsin antaneen sitä tyttöystävälleen.
Vastaa Viestiin