Ei nimi miestä/naista pahenna
Toope olisi aika julma nimi pojalle.Tytöllä voisi kullostaa aika ilkeältä Joku Hely.Kotivalo on kuitenkin kummallisin nimi,joka ihan äkkiä tulee mieleen.Voi olla naisen tai miehen nimi.Eihän Kotivaloja ole ollut ollut varmaan koskaan (ainakaan toivottavasti) mutta nimipäivä oli joskus kalenterissa 14.5.Samassa kirjassa on myös nimi Laulikki (5.1 nimipäivä) mutta opus ei kerro kummalle sukupuolelle nimi kuuluu.Oma vaatimaton mielipiteeni on,että sopisi hyvin lehmälle 
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
poistettu
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Su Loka 07, 2007 12:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
poistettu
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Su Loka 07, 2007 12:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Doctor Lecter kirjoitti:Todennäköisesti en, sillä meillä on vaan yksi tietokone ja nyt just minä olen sen käyttäjänä...Patricia C. Itämaa kirjoitti:Puulämmitteinen sauna ja Sulevi kissa,et sunkaan asu meilläDoctor Lecter kirjoitti: Ei voi muutes olla tottaMeillä myös on Sulevi -kissa!
Sulevi on ihan hyvä nimi.![]()
Moderaattorit jo luulee, että olemme yksi ja sama henkilö. Että niin kuin käräytimme itseni. Kaksoispersoona sanamuoto
Juu käräytimme itseni
Totuus on tarua ihmeellisempää
Pienillä lapsilla törmää usein nimiin kuten Nella, Netta, Nelli, joista mulle tulee koiran nimi mieleen...Pojilla näkee paljon mm. Miro, Luca, Lukas, Elias, Miko jne...Sitten on näitä väännöksiä kuten Serafiina, Adalmiina jne. Työskentelen siis päiväkodissaMcAbre kirjoitti:Jos törmää lapseen nimeltä Nico/Mico/Janica tms tyylitajutonta, saattaa olla liki varma että hän on syntynyt varsin nuorille vanhemmille...
Siis sisältää tällaisia kovan kuuloisia kirjaimia kk ja tuo r:kin voidaan ehkä sellaiseksi lukea.ShipWreck kirjoitti:Miten niin se on "kova"? Onko Jarkko Ruudun maine todella niin kova, että koko etunimi on leimautunut?kahvitar kirjoitti:Samoin en pidä kauheasti "kovista" nimistä kuten Jarkko.
Muita kovankuuloisia nimiä esim. Mirka, Mirkka, Pirkka, Kerkko jne. Pehmeitä nimiä ovat taas esim. Sofia, Alina, Jimi ja Sami.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Täällä kanssa vähän hätkähti, kun tuli jo tuttukin nimi inhokkien listaan.
Itse en välitä ns suurten ikäluokkien nimistä (Raija, Kaija, Ritva, Merja, Mirja, Sirpa, Pentti, Esko, Eero, Pertti, Harri;Raimo, Reijo,Risto jne.)
Voi olla että omat lapset pitävät niistä.
Oman ikäisteni nimet eivät iske(Jaana, Sari, Tiina,Minna, Satu,Anu, Mika, Marko, Petri, Pasi jne.)
Sitten en vain välitä nimistä Niko, Jani, Joni, Miro, Heidi, Laura, Jenna, Ronja, Olivia Oliver...
Anteeksi kaikille kyseisen nimen omistaville. Minun mielipiteeni on vain makuasia, eikä edes vakava sellainen.
Itse en välitä ns suurten ikäluokkien nimistä (Raija, Kaija, Ritva, Merja, Mirja, Sirpa, Pentti, Esko, Eero, Pertti, Harri;Raimo, Reijo,Risto jne.)
Voi olla että omat lapset pitävät niistä.
Oman ikäisteni nimet eivät iske(Jaana, Sari, Tiina,Minna, Satu,Anu, Mika, Marko, Petri, Pasi jne.)
Sitten en vain välitä nimistä Niko, Jani, Joni, Miro, Heidi, Laura, Jenna, Ronja, Olivia Oliver...
Anteeksi kaikille kyseisen nimen omistaville. Minun mielipiteeni on vain makuasia, eikä edes vakava sellainen.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Komppaan. Yksi tunnettu proffahan on nimeltään Jeja-Pekka, mikä on varmaan ollut söpö nimi vauvalle, mutta 50-vuotiaalle professorille...Samarina kirjoitti:Aika kaikkiruokainen tulee oltua näiden nimien suhteen. Puistatuksia aiheuttaa ainoastaan nämä muka-hauskojen-vanhempien jälkikasvulleen antamat nimet, esim. joskus bongatut Tim-Antti ja Pyry-Yrjö.
Tai sitten nämä vanhempien suosikkiohjelmista napatut Brooket, Ridget sun muut. Varsinkin yhdistettynä umpisuomalaiseen sukunimeen. Ridge Möttösperä ja koulukiusaajilla on ase valmiina..
Tosiaan pahimmat taitavat nykyisin olla nuo millä on joku muu merkitys kuten Yrjö, Jorma, Erkki, Uuno, Tauno, Naima jne.
Henk.koht. inhokit on sitten erikseen, ja ne riippuvat varmaan kaikilla paljon ko. nimien edustajista joita on tavannut.
No avataan tämä keskustelu omaltakin osalta, kun omakin nimi on jo tekstissä vilahtanut
Itse en kans tykkää noista liian ikäsidonnaisista nimistä. Tulee mieleen yksi yli 70-vuotias Poju. Ei tosin yllättäen käyttänyt ensimmäistä etunimeään. Ja joskus sille Jani-Petterillekin alkaa parta kasvamaan....
Sitten ihan omaa luokkaansa on Meleenat ym. etuniminä. Kertoopahan ainakin vanhempien yleissivistyksen tasosta. Sitten olen miettinyt, että altistaakohan tietyt nimet alkoholismille. Esim. Repa ja Arska kuulostaa sellailta nimiltä, että sillan allehan se poika tulee päätymään.
Itse en kans tykkää noista liian ikäsidonnaisista nimistä. Tulee mieleen yksi yli 70-vuotias Poju. Ei tosin yllättäen käyttänyt ensimmäistä etunimeään. Ja joskus sille Jani-Petterillekin alkaa parta kasvamaan....
Sitten ihan omaa luokkaansa on Meleenat ym. etuniminä. Kertoopahan ainakin vanhempien yleissivistyksen tasosta. Sitten olen miettinyt, että altistaakohan tietyt nimet alkoholismille. Esim. Repa ja Arska kuulostaa sellailta nimiltä, että sillan allehan se poika tulee päätymään.