Ralle Ryökäle kirjoitti:Pakolaisasioista puhuminen on sama kuin taistolaisten kanssa keskustelu Neuvostoliitosta 1970-luvulla. Nyt samat henkilöt ja heidän jälkeläisensä ovat omaksuneet uuden asian jota ei saa arvostella leimautumatta, monikulttuurisuus. Sitä ei saa kyseenalaistaa, haitoista ei saa puhua (koska niitä ei ole

), jos et ole meidän puolella olet meitä vastaan.
Minulla ei ole mitään erityistä mielipidettä maahanmuutosta tai maahanmuuttajista.
Olen tavannut kivoja ulkomaalaisia ja sitten myös täysiä iljakkeita. Sama koskee suomalaisia.
Mutta olen huomannut, että näiden ns. maahanmuuttokriitikkojen kanssa on ihan mahdotonta keskustella järkevästi maahanmuuton ongelmista (oikeastaan heidän kanssaan ei yleensä pysty keskustelemaan järkevästi mistään muustakaan aiheesta).
Nämä, jotka vaativat ns. keskustelua, ovat yleensä katsoneet Youtubesta videoita joissa parrakas ählämi heiluttelee rynkkyä ja huutaa kurkku suorana ja näiden muutamien videoiden perusteella he sitten muodostavat käsityksensä 1500 miljoonasta muslimista. Tai sitten kriitikot ovat lukeneet tilastoja ymmärtämättä niistä juuri mitään. Mutta se ei tietenkään estä heitä vetämästä johtopäätöksiä tilastojen perusteella. Tai sitten joku oli kuullut jonkun kaverin kaverilta, että joku maahanmuuttaja saa niin ja niin paljon tukia ja sitten asiaa levitellään netissä ihan täytenä totena.
Miten voi keskustella järkevästi ihmisten kanssa joiden kaikki käsitykset kyseisestä aiheesta perustuu vain ja ainoastaan omiin ja muiden ennakkoluuloihin?